Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 mei 2009, 15:06   #1
desteffen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2009
Locatie: belgium
Berichten: 62
Haarimplantaties bij een (bijna) normale haarlijn. Verantwoord of niet?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Dan moet je je eens afvragen waarom je een ht moet ondergaan...
Ik denk toch wel dat er een hele hoop mensen bestaat die overgaat tot haartransplantatie omdat ze niet tevreden zijn met de huidige haarsituatie: een niet esthetische(naar hun subjectieve mening)haarlijn,de haardichtheid regionaal ergens verhogen,...
Kaalheid op zich is niet hetgeen waarvoor mensen tot haartransplantatie overgaan maar wel om de psychologische/emotionele gevolgen die dit met zich meebrengt. Een persoon kan zich erbij neerleggen en esthetisch tevreden zijn over zijn kale koppie , een ander persoon kan er zeer zwaar onder lijden en wil zijn haren "behouden" dus dan de stap zet naar fina en ht's. Een haartransplantatie is een esthetische ingreep die dus mensen verder helpt die te kampen hebben met het probleem van hun huidige situatie. Je hoeft dus NIET kalende te zijn of alopecia lijdende te zijn om toch voor een haartransplantatie te kunnen kiezen. Er zijn heel wat mensen waaronder vrouwen die kiezen voor een meer esthetische haarlijn en hiervoor overgaan tot een ht.
Soms als ik hier berichten lees dan lijkt het alsof je niet als serieus beschouwd word als je niet of nog niet kalende bent en toch hunkert naar een haartransplantatie.
De persoon moet voor zichzelf uitmaken in hoeverre hij of zij lijdt onder de conditie waarin deze zich verkeert, als het een aanslag op je emotionele/psychologische stabiliteit pleegt dan mag men een haartransplantatie niet zomaar uitsluiten, een nieuwe haarlijn of vollere dichtheid gaat nooit door moeder natuur zelf worden gecorrigeerd dus het is ofwel het leren te accepteren en indien dit niet gaat er dan toch iets aan laten te doen voor het je helemaal psychich heeft uitgeput.
Daarom vind ik het ook soms ook wat pijnlijk dat sommige mensen vragen aan de hand van foto's of situatieverklaringen wat ze moeten doen , hier kan niemand wat aan toevoegen of raad aan geven als men niet weet hoe hard deze persoon onder de situatie lijdt. Een kalende kop of een te hoge haarlijn(te hoog voorhoofd) kan dezelfde uitwerking hebben op iemand zijn gemoedstoestand. Het gaat er dus om wat de persoon zelf wil en hoe deze het ervaart.
desteffen is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2009, 16:34   #2
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Het gevaar van een ht bij iemand die geen AGA heeft is dat mocht diegene ooit toch AGA krijgen het er nogal vreemd uit gaat zien. (bv. een rechte "vrouwelijke" haarlijn met daarachter een grote kale plek)

Ik neem idd ook degene die zeuren over inhammetjes van 1 cm niet serieus. Die moeten niet naar een ht-kliniek maar naar een psycholoog.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2009, 17:43   #3
desteffen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2009
Locatie: belgium
Berichten: 62
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morehair Bekijk bericht
Het gevaar van een ht bij iemand die geen AGA heeft is dat mocht diegene ooit toch AGA krijgen het er nogal vreemd uit gaat zien. (bv. een rechte "vrouwelijke" haarlijn met daarachter een grote kale plek)

Ik neem idd ook degene die zeuren over inhammetjes van 1 cm niet serieus. Die moeten niet naar een ht-kliniek maar naar een psycholoog.
Kale mannen kunnen dit evenzeer zeggen tegen AGA patiënten om eens bij de psycholoog binnen te springen; want zij hebben hun kaalheid aanvaard en verwachten dat de andere kalende man dit dan ook wel zou moeten lukken. Voor iemand kan die minieme 1 cm weinig tot niets uitmaken, terwijl dat voor die persoon juist een wereld van verschil maakt. Maar wij vinden dat ze zeuren omdat wij een groter kalend gebied hebben , maar wij kennen de invloed niet wat dit heeft bij die persoon.
Ok nu heeft men het hier vaak over ; als je dan toch met AGA te maken moest krijgen later, etc ... Maar je kan niet in een kristallen bol kijken en je kan nooit weten of achterhalen waar je AGA naartoe gaat of dat je later toch nog met AGA te maken zult krijgen; neem nu een jongen van 25 waarvan er hier een aantal zitten: hij heeft sinds kinds te maken met een zeer hoog voorhoofd, geen AGA maar lijdt onder de in zijn ogen niet uitziende haarlijn; dan zou men kunnen zeggen ga naar de psycholoog en slik beetje anti-depressiva's en je zult je er veel minder druk om gaan maken, of hij kan kiezen voor een ingreep(al dan niet ht) met de kans dat hij later toch nog AGA ontwikkelt. Nu ja je moet je altijd afvragen waar het gewicht in de balans zit en waar je het naartoe wil plaatsen.
Ik kan het heel drastisch voorstellen: Ik ken iemand uit mijn familie die zelf niet echt kalende was maar die toch bij zichzelf een haarprobleem constateerde , hierdoor leefde hij enorm depressief want hij wou er iets aan doen ; volgens hem dunde het enorm uit, maar ja zoals bij de meeste AGA patiënten ziet de meerderheid het pas als het echt zichtbaar is terwijl het voor de patïent snel aangevoeld en geconstateerd wordt(je kent jezelf immers altijd het best), maar deze persoon is te komen overlijden door een ongeval ; en heeft voor zijn dood een aantal jaar depressief rondgelopen door zijn haarprobleem wat zowel een invloed op hem als op zijn omgeving had. Als hij deze ingreep had laten uitvoeren dan kon hij zijn laatste jaren er toch meer van genoten hebben zonder zo diep in de put te hebben gezeten want hoe we het draaien of keren, een zekerheid dat je je oude dag kan of mag meemaken, hebben we niet, maar de kans dat je de volgende morgen weer wakker word en je ertegenaan moet gaan is toch wel groter.
Men spreekt vaak van dat mensen die een ht overwegen te kortzichtig zijn maar is het niet zo dat men NU ervan moet genieten en zoals men zegt ;wat de toekomst brengt zijn zorgen voor later?
Trouwens als men dan toch AGA ontwikkelt en met een kale kruin zonder donor gebied komt te staan; dan kan men de voorste haren uitdunnen met laser als men dan toch kiest om met een kale bol door het leven te wandelen, als men dit toch niet aankan dan is er nog steeds de lichaamsharen die hiervoor in aanmerking komen of een haarwerkje. Een kale kop is ook maatschappelijk meer aanvaardbaar bij oudere mannen dan bij mannen in hun 20iger jaren.
Het is en blijft een esthetische ingreep waarbij de esthetiek van de patiënt belangrijk is en waar deze zich beter door zou voelen , we betalen voor iets wat we het liefste zien(omdat we jammer genoeg te maken hebben met een kalend wordende knikker) en daarvoor is er ook deze ingreep want het is geen remedie tegen een ziekte(alopecia) maar een hulpmiddel om je weer beter in je vel te voelen(iets wat voor iedereen anders ligt)

Laatst gewijzigd door desteffen; 2 mei 2009 om 17:59
desteffen is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2009, 18:22   #4
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.282
Geslacht:
Iedereen moet zelf weten wat hij/zij met zijn/haar hoofd doet.
Maar ik zie hier ook vaak (naar mijn idee veel te vaak) (jonge) mensen met een perfecte haarlijn die een haarimplantatie willen doen.
Volgens mij zit het probleem dan niet op het hoofd maar in het hoofd.
Dat los je niet op door een ht-kliniek te gaan. Want stel (zoals Morehair al aangaf) als je echt kaal gaat worden. Als je niet tevreden bent met een normale haarlijn, dan zul je naar mijn mening ook nooit tevreden worden met de resultaten van een haartransplantatie.

P.s: Ik heb de vorige discussie gesplitst. Ik vind het wel een interessant onderwerp, maar het had verder weinig te maken met AC.

Laatst gewijzigd door Henk; 2 mei 2009 om 18:26
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2009, 19:27   #5
kyzl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 167
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door desteffen Bekijk bericht
Trouwens als men dan toch AGA ontwikkelt en met een kale kruin zonder donor gebied komt te staan; dan kan men de voorste haren uitdunnen met laser als men dan toch kiest om met een kale bol door het leven te wandelen, als men dit toch niet aankan dan is er nog steeds de lichaamsharen die hiervoor in aanmerking komen of een haarwerkje.
Ik ben zo iemand die zijn HT liever kwijt dan rijk is. Ik heb spijt dat ik niet wat beter en langer heb nagedacht voor me in dat avontuur te storten. Ik ga nu informeren om het beetje bij beetje over de jaren heen weg te laten laseren, maar ik denk dat je dit iets te simpel voorstelt.. Ik vrees een beetje dat het zichtbaar zal blijven, zelfs na het weglaseren. Er zijn immers zeer kleine slits gemaakt in de hoofdhuid om de follikels in te steken. Dat laat volgens mij permanent een litteken na. We shall see.. Gelukkig heb ik er maar 700..
Maar, een HT is dus in principe voor altijd, daarom vind ik het maar normaal dat we mensen (vooral de jonge twintigers en tieners) duidelijk op de esthetische en psychologische gevaren wijzen. De meesten denken dat ze na de ingreep automatsich verlost zijn van hun problemen, en dat is zeker niet altijd zo!
__________________
Regime
Topical:
Ochtend
- Nizoral shampoo 1 x per week
- Minoxidil 5% + ASC-J9
Avond
- Minoxidil 5% + ASC-J9
kyzl is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2009, 19:45   #6
desteffen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2009
Locatie: belgium
Berichten: 62
Hi Henk

Ja inderdaad iedereen moet weten wat ze met hun koppie willen doen.

In verband met de haarlijnen die verlaagd worden is er een techniek waarvoor ze vaak een expander aanbrengen en een aantal weken/maanden nadien gewoon een reep van de voorhoofdhuid wegsnijden en het haar gewoon naar beneden trekken en daar dan hechten, vaak is dan het probleem dat je te maken krijgt met een waarneembaar litteken wat op zich dan vaak met een haartransplantatie wordt "bewerkt" om het litteken minder te laten opvallen; het voordeel is echter wel dat de haarlijn de natuurlijke haardichtheid heeft en ook niets aan de haarstructuur moet inboeten, echter is het dan weer niet zo dat een litteken dat over het voorhoofd loopt als esthetisch kan worden gezien. Echter kan dergelijk litteken theoretische onzichtbaar genezen, zoals ook zo vaak wordt gezegd over een litteken door een fut behandeling: in de praktijk is het niet zo dat het zo altijd verloopt; jammer genoeg!

Ik ben het er wel mee eens dat sommige patiënten of toekomstige patiënten eerst een keer bij de psycholoog of psychiater op de stoel mogen kruipen alvorens de beslissing te nemen.

Maar om te zeggen dat wij kunnen zeggen wie wel en wie niet een haartransplantatie mag aangaan vind ik er overgaan; wat in onze ogen als geen of klein probleempje zou zijn, is voor sommigen wel een gigantisch probleem dat hun echt in het dagelijks leven kan beperken.

Hetzelfde geldt als voor plastische chirurgie aangezien beiden toch wel esthetische behandelingen zijn: waar de patiënt beter een psycholoog bezoekje kan combineren met de ingreep zelf want vaak heeft men resultaten voor ogen die enkel in een utopie waar te maken zijn.

Stress is dezer dagen echt een onzichtbare pandemie en niet zozeer de Mexicaanse griep. Stress is een aantoonbare ziekte dat op zijn beurt andere ziekten en aandoeningen kan voortbrengen zoals haaruitval! Stress kan heel wat doen met de hormoonhuishouding. Vandaar misschien dat er vaak meer jongeren over hun problemen komen aankaarten. Stress zorgt ook voor emotionele schommelingen en spelen vaak met de neurotransmitters in onze hersenen waardoor we vaak depressief worden en vaak ook van een mug een olifant kunnen maken en er van overtuigd zijn dat het een olifant is terwijl het in werkelijkheid echt een mug is.
Ik denk dat er een zeer groot verschil zit in haaruitval door alopecia en haaruitval door stress: vandaar dat bij sommigen haarmiddeltjes wel werken en bij anderen niet ; omdat de oorsprong van de haaruitval elders ligt.

Een haartransplantatie probeert een zo nauw mogelijk natuurgetrouw resultaat te bezorgen (mits in de goede handen) maar men moet uiteraard ervan uitgaan dat het er nooit zal komen uit te zien alsof je je natuurlijke haardos hebt; toch zijn er wel resultaten dmv een groot aantal grafts die dit wel waarmaken maar het is dus wel de taak van de chirurg en misschien wel psycholoog om ook dit onderwerp te bespreken want hierdoor kom je vaak teleurgesteld van de haarreis terug en krijg je vaak negatieve verhalen te horen.

Maar als je van de veronderstelling moet uitgaan dat je later toch kaal word, dan zou je hoe dan ook nooit een haartransplantatie moeten ondergaan tenzij je enkel met je donorgebied overblijft omdat je dan pas zeker bent dat je het gekregen hebt(niet echt een godsgeschenk).

Ik denk dat de meerderheid van de ht'ers overgaan tot de ingreep omdat ze meer zelfvertrouwen willen, zich niet continue moeten zorgen maken over hun haardos en gewoon door het leven stappen. Iemand die toch gewoon ff de haarlijn wil laten bijwerken zonder enig haarverlies moet ook niet over een dag ijs gaan en weten dat dit EVENTUEEL voor later een probleem kan zorgen ivm donorgebied.

Maar als ik zo even bedenk; men haalt praktisch alle donorharen(grafts) uit de achterhoofdhuid, en als men nu als niet AGA'er er 2000 zou van gebruiken voor de haarlijn, en neem ; nog 10000 er vanachter zouden blijven steken die eventueel later gebruikt zouden kunnen worden; dan kun je later nog altijd deze gebruiken om achter de haarlijn te transplanteren met als gevolg een iets mindere dichtheid: men kan dan eventueel de haarlijn wat uitdunnen om een gelijke dichtheid na te bootsen,zolang men het donorgebied maar niet uitput alvorens een bepaalde leeftijd te hebben bereikt waar men kan nagaan of AGA heeft toegeslagen of niet. Dus eigenlijk gaat men er vanuit dat de achterhoofdharen bijna continue aanwezig zouden zijn en dus niet aangetast kunnen worden, want moest het zo wel zijn dan zou men eigenlijk allemaal zo snel mogelijk de haren willen "veilig stellen" op ons bollke wat dus niet is.
Maar eenmaal je begint te kalen ; kun je je constant lopen af te vragen wanneer nu wel het juiste moment is om tot een ingreep over te gaan; wachten tot je niets meer hebt of wanneer het echt aan je zelfvertrouwen begint te knagen?

Over de "mature" haarlijn wil ik het toch ook ff hebben; we blijken het pas als natuurlijk te beschouwen wanneer men op latere leeftijd te maken krijgt met inhammen en een voorhoofd van 8cm of hoger en mannen die nog een jeugdige 20iger haarlijn hebben; moeten dan wel FAKE zijn?

Ik ken genoeg mannen tussen 60 en 70 die nog steeds hun jeugdige haarlijn hebben , enkel grijzer en meer rimpel op het voorhoofd maar aan het design is niets gewijzigd, de ideale haarlijn voor ELKE leeftijd heeft betrekking met het indelen van het gezicht: in drie gelijke delen; kin tot onder de neus, onder de neus tot boven wenkbrauwen, boven wenkbrauwen tot aan haarlijn : dit is wat in de meeste gevallen de ideale haarlijnhoogte is en waar ze zou moeten komen om in balans te zijn met de rest van het gezicht. Of men daar dan inhammen of niet wil aan meten doet er niet zo toe : zolang de afstand gerespecteerd wordt. Uiteraard als het donorgebied het niet toelaat dan moet men deze regel niet in acht nemen en werken op de dichtheid wat met het aantal voorradige grafts bereikt kan worden over het kale(nde) gebied.

Mensen zijn verschillend, wat voor de een perfect is, is voor de andere een probleem.
Haarobsessie kan vaak gepaard gaan als deel van BDD ofwel body dysmophic disorder en ja dan wordt het al moeilijk om uit te maken welke persoon wel en welke persoon niet ;zich in de htstoel mag nestelen.
desteffen is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2009, 19:53   #7
desteffen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2009
Locatie: belgium
Berichten: 62
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kyzl Bekijk bericht
Ik ben zo iemand die zijn HT liever kwijt dan rijk is. Ik heb spijt dat ik niet wat beter en langer heb nagedacht voor me in dat avontuur te storten. Ik ga nu informeren om het beetje bij beetje over de jaren heen weg te laten laseren, maar ik denk dat je dit iets te simpel voorstelt.. Ik vrees een beetje dat het zichtbaar zal blijven, zelfs na het weglaseren. Er zijn immers zeer kleine slits gemaakt in de hoofdhuid om de follikels in te steken. Dat laat volgens mij permanent een litteken na. We shall see.. Gelukkig heb ik er maar 700..
Maar, een HT is dus in principe voor altijd, daarom vind ik het maar normaal dat we mensen (vooral de jonge twintigers en tieners) duidelijk op de esthetische en psychologische gevaren wijzen. De meesten denken dat ze na de ingreep automatsich verlost zijn van hun problemen, en dat is zeker niet altijd zo!

Hey Kyzl

Ik wil het zeker en vast niet te simpel voorstellen want ik weet dat het dat niet is. Ik heb zelf twee patienten gezien die hun ht met de laser teniet hebben laten doen; hier is echter meer dan 8 behandelingen voor nodig met laser(geen ipl;wat op zich het dubbele zou kunnen betekenen) maar het resultaat was echt wel esthetisch te noemen: je kon met het blote oog totaal geen littekentjes waarnemen: echter was deze plaats witter dan de rest van het hoofd/gezicht: omdat er op die plaats haren zaten (probeer maar eens je hoofdhuid met haar te laten zonnen/bruinen )
Maar beide mannen zagen er echt weer uit alsof ze nooit een haartransplantatie hadden ondergaan, enkel hadden ze beiden een litteken op het achterhoofd als een souvenier.

Ik ben het erover eens dat men voornamelijk jonge mensen moet waarschuwen en doorlichten zodat men kan veronderstellen dat deze persoon zich bewust is over alles en nog wat; voordelen, nadelen, complicaties,enz

Maar jonge personen zijn daarom niet minder in staat om een juiste beslissing voor zichzelf te nemen dan een ouder individu, men maakt allen wel eens een verkeerde beslissing en dat kan op elke leeftijd gebeuren.

Nog veel succes en spijtig om dit te moeten horen, jammer genoeg komt het wel vaker voor.
desteffen is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2009, 20:18   #8
kyzl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 167
Je hebt gelijk dat jonge mensen ook doordachte beslissingen kunnen nemen en ieder moet uiteindelijk voor zichzelf een beslissing nemen. Maar toch is de aloude spreuk 'wijsheid komt met de jaren' wel degelijk van toepassing op HTs. Dit heeft echter niets met volwassenheid te maken maar gewoon met het aantal extra jaren dat verstrijkt. Vandaar dat die zeer jonge mensen hier af en toe wel eens dingen te horen krijgen die ze liever niet willen horen.. We moeten inderdaad wel opletten om het te kaderen en niet de alwetende haarexperten uit te hangen.
Zelf ben ik ook maar begin de 30, wat ik toch nog jong vind!

Wat betreft het weglaseren: ik ben zeer blij van dit te lezen!!
Als je nog meer info zou hebben om mij hierbij op weg te helpen, dan is die zeer welkom! Ik heb hier een andere thread over dit topic.
__________________
Regime
Topical:
Ochtend
- Nizoral shampoo 1 x per week
- Minoxidil 5% + ASC-J9
Avond
- Minoxidil 5% + ASC-J9
kyzl is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2009, 22:54   #9
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.282
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kyzl Bekijk bericht
Je hebt gelijk dat jonge mensen ook doordachte beslissingen kunnen nemen en ieder moet uiteindelijk voor zichzelf een beslissing nemen. Maar toch is de aloude spreuk 'wijsheid komt met de jaren' wel degelijk van toepassing op HTs. Dit heeft echter niets met volwassenheid te maken maar gewoon met het aantal extra jaren dat verstrijkt. Vandaar dat die zeer jonge mensen hier af en toe wel eens dingen te horen krijgen die ze liever niet willen horen.. We moeten inderdaad wel opletten om het te kaderen en niet de alwetende haarexperten uit te hangen.
Zelf ben ik ook maar begin de 30, wat ik toch nog jong vind!
Inderdaad. Ik wou dat toen ik twintig was mij iemand op de risico's van een ht had gewezen. En mij uit die staat van naïeviteit, veroorzaakt door het paniekgevoel van kaal worden "en er wat aan moeten doen", had wakker geschud.
Het is inderdaad een verschuiving geworden in de maatschappij. Mensen "moeten" perfect zijn, en als je er niet perfect uitziet dan laat je er toch wat aan doen..
Het is ook het beeld wat door media en door klinieken en crémefabrikanten gecreëerd is. Stel je toch voor dat je er oud uit ga zien, sterker nog stel je voor dat je er niet meer als een tiener uitziet...
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2009, 10:33   #10
lombardi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 mei 2009
Berichten: 8
Snap het verhaal goed van desteffen en ben het wel met enkele zaken eens.

Maar meisjes met een eetstoornis die 40 kilogram wegen vinden zich eigen ook nog te dik, moeten we dit ook aanmoedigen ? Mag daar ook niks van gezegd worden, van wie zijn wij om daar over te oordelen ?

Waar ligt het verschil, los van het gezondheidsrisico ? Vertel ?

Daarnaast is een HT ook nog iets anders dan iedere andere plastische ingreep. Met een HT ben je in veel gevallen niet na 1 beurt klaar...


@kyzl, waarom laseren terwijl een pincet voor de hand ligt ? Dan ben je ff bezig, maar op een gegeven moment komen ze niet meer terug hoor.
lombardi is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2009, 12:02   #11
Dahlia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2008
Berichten: 52
Interessante topic.........ik was en ben voorzien van een riante, dikke bos haar, waarbij ik wel moet aantekenen dat mijn beide ouders inmiddels kaal zijn, vader AG moeder een schildklierafwijking en post menopauzale kaalheid, mijn 2 jongere broers zijn inmiddels NW 4, mijn 2 oudere broers hebben ook een dikke bos haar zonder ook maar iets te kalen. De een is bijna 50, de ander 55.
Ik zelf had een haarlijn waar ik niet tevreden over was; kleine inhammen en een hoog voorhoofd (en ik ben een V trouwens).
Na jaren 'kaalheidspreventie' in de vorm van supplementen en in de gaten houden of ik niet net als mijn ouders en broers ook een haarprobleem zou ontwikkelen heb ik besloten tot een HT om mijn haargrens iets te verlagen en te 'sluiten', dwz de inhammetjes op laten vullen.
Na grondig onderzoek besloten tot een behandeling bij dr Feriduni. 1400 grafts, en voor 1800 betaald, zo was de schatting van de consulent.

Ik heb me vergewist van alle ins en outs, was grondig voorbereid, en nu, 10 maanden na dato........zit ik met haargrafts die het voorkomen en de textuur van schaamhaar hebben, iets wat ik echt niet verwacht had. Wel dat de grafts aanvankelijk zouden krullen, maar geen schaamhaarkroes.

Voorheen verdoezelde ik mijn ietwat hoge voorhoofd en inhammetjes (veel minder dan NW1 trouwens) nu probeer ik de schaamhaargrafts te verdoezelen, die door mijn golvend haar heen krullen en steken.

Tien maanden na dato kan ik niet zeggen dat ik er op vooruit gegaan ben, maar wel 4000 euro armer.

Het enige wat ik nu kan zeggen is dat mijn haargrens nu gesloten is en dat dat dan wel weer mijn voormalige probleem opgelost heeft. Maar of het esthetisch is?
Nou, nee, allesbehalve.

Voorheen had ik er moeite mee als ik onder intieme omstandigheden door mijn haar gerommeld werd omdat dan het hoge voorhoofd en de inhammetjes tevoorschijn kwamen.
Nu is het inmiddels gebeurt dat ik onder intieme omstandigheden door mijn haar gerommeld werd en ik heel erg vreemd werd aangekeken.

De grafts zien er niet alleen uit als schaamhaar, ze voelen ook zo :-(

Ik geef het nog een jaar waarin ik hoop dat de grafts normaal en golvend uit zullen groeien.

Ik had echt met alles rekening gehouden, behalve met mijn huidige post HT probleem, wat idd een wissel trekt in de zin van......'dit had ik niet verwacht......komt dit nog wel goed'? enzenz

Groetjes,

Dahlia

Laatst gewijzigd door Dahlia; 4 mei 2009 om 12:05
Dahlia is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2009, 16:23   #12
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dahlia Bekijk bericht
Interessante topic.........ik was en ben voorzien van een riante, dikke bos haar, waarbij ik wel moet aantekenen dat mijn beide ouders inmiddels kaal zijn, vader AG moeder een schildklierafwijking en post menopauzale kaalheid, mijn 2 jongere broers zijn inmiddels NW 4, mijn 2 oudere broers hebben ook een dikke bos haar zonder ook maar iets te kalen. De een is bijna 50, de ander 55.
Ik zelf had een haarlijn waar ik niet tevreden over was; kleine inhammen en een hoog voorhoofd (en ik ben een V trouwens).
Na jaren 'kaalheidspreventie' in de vorm van supplementen en in de gaten houden of ik niet net als mijn ouders en broers ook een haarprobleem zou ontwikkelen heb ik besloten tot een HT om mijn haargrens iets te verlagen en te 'sluiten', dwz de inhammetjes op laten vullen.
Na grondig onderzoek besloten tot een behandeling bij dr Feriduni. 1400 grafts, en voor 1800 betaald, zo was de schatting van de consulent.

Ik heb me vergewist van alle ins en outs, was grondig voorbereid, en nu, 10 maanden na dato........zit ik met haargrafts die het voorkomen en de textuur van schaamhaar hebben, iets wat ik echt niet verwacht had. Wel dat de grafts aanvankelijk zouden krullen, maar geen schaamhaarkroes.

Voorheen verdoezelde ik mijn ietwat hoge voorhoofd en inhammetjes (veel minder dan NW1 trouwens) nu probeer ik de schaamhaargrafts te verdoezelen, die door mijn golvend haar heen krullen en steken.

Tien maanden na dato kan ik niet zeggen dat ik er op vooruit gegaan ben, maar wel 4000 euro armer.

Het enige wat ik nu kan zeggen is dat mijn haargrens nu gesloten is en dat dat dan wel weer mijn voormalige probleem opgelost heeft. Maar of het esthetisch is?
Nou, nee, allesbehalve.

Voorheen had ik er moeite mee als ik onder intieme omstandigheden door mijn haar gerommeld werd omdat dan het hoge voorhoofd en de inhammetjes tevoorschijn kwamen.
Nu is het inmiddels gebeurt dat ik onder intieme omstandigheden door mijn haar gerommeld werd en ik heel erg vreemd werd aangekeken.

De grafts zien er niet alleen uit als schaamhaar, ze voelen ook zo :-(

Ik geef het nog een jaar waarin ik hoop dat de grafts normaal en golvend uit zullen groeien.

Ik had echt met alles rekening gehouden, behalve met mijn huidige post HT probleem, wat idd een wissel trekt in de zin van......'dit had ik niet verwacht......komt dit nog wel goed'? enzenz

Groetjes,

Dahlia
He Dahlia ik lees net jouw verhaal hier.
Tis spijtig om te lezen dat jij er niet tevreden mee bent dat gun je niemand.
Nu vraag ik me alleen af komt het 'schaamhaar' effect omdat je van jezelf krullen hebt of heb je gewoon stijl haar?

Vraag me af of meerdere mensen die dat ervaren na een HT? ik zelf heb stijl haar en van achter is het haar wel stugger wel stijl,dus een grote kans dat je dat onnatuurlijke verschil krijgt dus?
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2009, 17:27   #13
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Kroezen van ht-haren gaa vanzelf weg. Kan idd wel ff duren.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2009, 18:26   #14
kyzl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 167
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombardi Bekijk bericht
@kyzl, waarom laseren terwijl een pincet voor de hand ligt ? Dan ben je ff bezig, maar op een gegeven moment komen ze niet meer terug hoor.
Uittrekken?
Ik dacht dat dat niet mogelijk was, die wortels zit zo diep.. pijnlijk zal het zeker worden.. Is wel makkelijk en gratis, misschien toch eens proberen dan..
__________________
Regime
Topical:
Ochtend
- Nizoral shampoo 1 x per week
- Minoxidil 5% + ASC-J9
Avond
- Minoxidil 5% + ASC-J9
kyzl is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2009, 19:14   #15
desteffen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2009
Locatie: belgium
Berichten: 62
Moest het zo zijn dat haren wegblijven wanneer je ze gaat uittrekken of epileren zou geen enkele vrouw kiezen om zich met laser of ipl te laten ontharen (kostelijk en niet geheel pijnloos)
Hoeveel vrouwen epileren hun haren niet of trekken de haartjes op hun kin weeklijks uit en dit voor ettelijke jaren ? Ze blijven echt niet weg door te epileren, hooguit 3 weken wat bij een man al een hele prestatie zou zijn omwille van ons testosteron gehalte waardoor de haren net veel sneller terugkomen.
Een hoofdhaar zit dieper ingeworteld en is ook veel steviger dus pijnlijk zal het zeker zijn, maar de kans dat je met ingegroeide haren komt te zitten en met de huidirritaties tot gevolg is zeker aanwezig.
De haarwortel kan wel degelijk verzwakken met de tijd door epilatie maar deze zal nooit echt afsterven en opnieuw gevoed worden waardoor opnieuw haren tevoorschijn komen.
Ook is het zo dat wanneer je teveel hebt geepileerd en de haren jarenlang hebt uitgetrokken dat dan de lasermethode heel moeilijk aanslaat omwille van de vergroeide,beschadigde haarwortel waar de lichtstraal,laserbunder niet meer bijkomt en dus geen impact meer op kan hebben.
desteffen is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
zou het echt? Savior AGA - Algemeen 30 25 januari 2019 13:44
Zoals beloofd: Mijn verhaal in de Yes Myllie Haarproblemen bij vrouwen 16 1 oktober 2008 18:17
Vrienden gezocht! Lies86 Van alles en nog wat... 3 15 juni 2006 13:08
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.