Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 mei 2010, 11:49   #1
Dahlia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2008
Berichten: 52
Beter HT resultaten bij *dun**supersteil haar?

Hallo allemaal,

ik heb 2jr geleden een FUT HT ondergaan bij dr F te Hasselt (B). Ik had kleine inhammen, minder dan NW1 en wilde een gesloten haargrens. Verder had/heb ik een dikke bos, dik golvend haar.

Toen de transplantaten terug groeiden kroesten en krulden ze schrikbarend en staken alle kanten op. Onnodig om te zeggen dat ze nogal verschilden van het natuurlijke haar er achter.

Inmiddels, 2jr later dus, kroezen de transplantaten minder erg maar zijn de transplantaten nog wel 'kronkelig'.

Het uiteindelijke resultaat vind ik maar zo zo, niet alleen omdat de transplantaten 'kronkelend' groeien maar ook omdat ze (veel) dikker zijn dan het haar er achter wat geaccentueerd word doordat de transplantaten wat verder uit elkaar staan dan de hoofdharen er achter.

Nu wil dus het geval dat ik iemand ken die een paar jaar geleden een FUT HT heeft ondergaan en waarvan de resultaten volkomen natuurlijk ogen, ook als ze haar haar achterover draagt.
Ik heb het idee dat dat natuurlijke HT resultaat voort komt uit het feit dat ze (heel veel) dun en supersteil haar over haar hele hoofdhuid had/ heeft zodat het verschil tussen donor en natuurlijk begroeid hoofdhaar gebied niet opvalt. De transplantaten kronkel(den) niet en zijn even dun/dik als de rest van haar hoofdhaar.

Iemand anders die ik ken heeft verleden jaar ook bij dr F te Hasselt een FUT HT ondergaan en die had/heeft ook (redelijk) dik, golvend hoofdhaar. Haar tranplantaten kroezen en kronkelen nu ook, net als die van mij (nu).

Hoe het precies zit bij HT patienten met krulhaar (dus niet golvend) weet ik niet want dat heb ik tot nu toe nog niet real life mogen aanschouwen. Ik vraag me af of de transplantaties gelijkmatig meekrullen met de overige er achter liggende krullen of dat die ook 'een eigen leven gaan leiden'.

Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat aspirant HT'ers met supersteil, overal even dik/dun haar de beste kandidaten zijn voor een natuurlijk ogend eindresultaat.
Iets wat in overweging genomen mag worden, vind ik.

Heb ik helaas niet gedaan en daarmee ben ik dus 4000 euro armer geworden en heb een redelijk opvallende, want te ver uit elkaar staande, te dikke transplantaten en 'gekronkelhaarde' haargrens.

Laatst gewijzigd door Dahlia; 5 mei 2010 om 11:51 Reden: spelfouten
Dahlia is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2010, 12:46   #2
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Je kent nogal wat mensen met een HT.

Ik ben dus iemand met superstijl/dun haar. Namens mijzelf kan ik niet anders dan bevestigen dat de getransplanteerde haren idd zo goed als niet te onderscheiden zijn van de rest (hou een slag om de arm). Daar ben ik erg blij mee.

Waar ik nog wel mee te kampen heb (naast de niet opgekomen grafts) is dat sommige haren springerig zijn. Daar hebben mensen met stijl haar dan weer mee te kampen. Het wordt wel steeds minder en ga er vanuit dat dit over enkele jaren verdwenen is. De haren moeten toch de groeirichting gaan krijgen naargelang hoe je ze kamt.

Maar Dahlia, ik heb je verhaal nu al zo vaak gelezen en nog nooit foto's gezien. Niet dat ik je niet geloof of dat het allemaal wel meevalt, want daar kan een ander toch niet over oordelen. Maar het klinkt allemaal zo negatief terwijl je zelf zegt dat je nauwelijks inhammen had, dat kan ik niet zo goed rijmen. Je doet overkomen alsof je er voor joker bijloopt.

Laatst gewijzigd door norwood2; 5 mei 2010 om 12:48
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2010, 13:09   #3
Dahlia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2008
Berichten: 52
Hoi Norwood,

<Je kent nogal wat mensen met een HT.>

Klopt, ik heb door de jaren heen ettelijke ontmoet en met sommigen heb ik nog steeds contact.


<Maar Dahlia, ik heb je verhaal nu al zo vaak gelezen>

Dit is een update na een jaar of zo hoor.........het leest net alsof je schrijft dat ik iedere week over hetzelfde onderwerp post of zo ;-)

<Maar het klinkt allemaal zo negatief terwijl je zelf zegt dat je nauwelijks inhammen had, dat kan ik niet zo goed rijmen.>

Dat klopt, ik had kleine inhammen en was niet tevreden met mijn licht M vormige haargrens. Dus niet omdat ik kalend was of te weinig of te dun dekkend hoofdhaar had oid.

En tjah, ik kan me wel voorstellen dat mensen met een NW 2 of 3 al tevreden zijn met dekking alleen maar ik had gezien mijn 'riante' haarsituatie toch wel een natuurlijk ogend resultaat verwacht.

<alsof je er voor joker bijloopt.>

Voorheen droeg ik mijn haar met een pony omdat ik me te bewust was van mijn licht M vormige haargrens.

Nu draag ik mijn haar nog steeds met een pony omdat ik me te bewust ben van mijn HT haargrens, die tamelijk zichtbaar is. Dus: haar voorover dragen.
Bovenstaand duid op een verlies/verliessituatie die me 4000 euro gekost heeft.
Als ik dit van te voren geweten had dan was ik van die 4000 euro op vakantie gegaan naar Australië of Chili en Patagonië en had ik ws nog geld over gehouden ook.

Majah, dat is achteraf.

Ik ben benieuwd wat anderen vinden van mijn 'observatie' trouwens.

Oh ja..........toen ik verleden jaar een jaar post HT bij Dr F in Hasselt was vroegen de receptionistes me of ze het resultaat mochten zien en wat ik zelf van vond..........ik liet ze het resultaat zien en beiden zeiden ze nogal verbaast dat ze zoiets nog nooit gezien hadden.
Dr F keek later ook, gaf toe dat het flink kroeste en kronkelde allemaal, keek in mijn dossier en lachte opgelucht(!) dat de meest kroezende en kronkelende kant door assistente X gedaan was en gaf vervolgens een vaag antwoord over 'afwachten hoe het verder uitgroeit' etc.
En verder gaf dr F me als advies mijn HT ontkroezen zoals zwarte vrouwen met kroeshaar dat doen. Ja, dankje de koekoek, mijn hele hoofdhaar en dus hoofdhuid regelmatig behandelen met zware chemicaliën om een HT 'glad te strijken' + de rest en verschil met het natuurlijke hoofdhaar (weer) zien te voorkomen.

Inmiddels volg ik het advies van mijn kapper om mijn transplantaten niet op 1 (kronkelige) lengte te houden maar te 'slicen' dwz ongelijkmatige lengtes knippen zodat het minder opvalt.

Laatst gewijzigd door Dahlia; 5 mei 2010 om 13:30 Reden: vergeten mededeling.
Dahlia is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2010, 13:36   #4
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dahlia Bekijk bericht
Dit is een update na een jaar of zo hoor.........het leest net alsof je schrijft dat ik iedere week over hetzelfde onderwerp post of zo ;-)
Oh is het alweer een jaar geleden...de tijd vliegt. Het voelde als gisteren.

Citaat:
En tjah, ik kan me wel voorstellen dat mensen met een NW 2 of 3 al tevreden zijn met dekking alleen maar ik had gezien mijn 'riante' haarsituatie toch wel een natuurlijk ogend resultaat verwacht.
Hoezo zou er verschil moeten zijn ? Mensen met een NW2/3 is niet dramatisch en willen....nee moeten ook een natuurlijk ogend resultaat krijgen.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[Kliniek] haarbevestiging.nl Debby1973 Haarwerken 85 8 november 2012 18:03
Hoi, ben nieuw hier en heb dun haar Bumblebee Haarwerken 12 13 april 2010 21:26
Haarwerken FAQ - concept versie [1.0] Webmaster Haarwerken 3 24 april 2009 13:44
Echt Haar Of Synthetisch/Cyberhaar Salvamia Haarwerken 13 31 december 2006 10:51
Artikel Monique3 in Brabants Dagblad: 'Haren uittrekken als ziekte'. Webmaster Boeken en artikelen 12 18 september 2002 00:02


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.