Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 april 2009, 10:15   #1
Dahlia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2008
Berichten: 52
Kroezende transplantaten/Aesthetics Clinic

Hoihoi,

ik ben inmiddels 9 maanden post HT bij dr Feriduni/Aesthetics Clinic. 1400 transplantaten geplaatst (en betaald voor 1800 transplantaten-4000 euro).
De transplantaten kroezen als een gek, met name aan de linkerkant. De rechterkant en de voorkant bestaan nu uit 'zigzaggende' transplanten, minder erg dan de linkerkant.
Met kroezende transplantaten bedoel ik dus vreemde, stugge kroesharen die allemaal verschillende richtingen uitsteken. Eigenlijk lijkt het net of ik m.n aan de linkerkant een pluk lang schaamhaar heb zitten.
De afscheiding tussen mijn natuurlijke, licht golvende haar en de transplantaten is nogal duidelijk.........

Anyway, ik was onlangs bij de Aesthetic Clinic in Hasselt, en de receptionistes herkenden me en vroegen of ik tevreden was met het resultaat.
Dat liet ik zien, en allebei zeiden ze verbaasd dat ze nog niet eerder zoiets gezien hadden.
Even later ging in gesprek met dr Feriduni en die keek ook lichtelijk verbaasd, maar onderdrukte dat. Hij keek in mijn dossier en zei dat de linkerkant gedaan was door zijn assistente die jarenlange ervaring heeft.
Dr Feriduni raadde me aan om de kroezende transplantaten te 'straighten' oftewel tegenpermanten om het haar steiler te maken zoals veel zwarte vrouwen dat doen. Tjah.
Dr Feriduni keek nog eens nader en zei dat het leek dat de kroestransplantaten aan het begin bij de hoofdhuid al wat steiler leken te worden......
Ik antwoordde dr Feriduni dat ik het vanaf dat moment nog een jaar gaf om te wachten tot de kroezende transplantaten normaal uit zouden groeien.
Dr Feriduni glimlachte opgelucht, meende ik te merken, en zei dat het idd een jaar tot anderhalf jaar duurt voordat de transplantaten 'genormaliseerd zijn' en als vanouds gaan groeien vanuit hun normale positie/groeirichting omdat er tijdens een transplantatie natuurlijk wel het eea met de haarwortels gebeurd is.
Ik verwachtte een dergelijk antwoord al.

Anyway, eenmaal thuisgekomen heb ik een van de kroestransplantaten uitgetrokken en in fel daglicht nader bekeken. En die kroeste even hard aan de (dunnere) bovenkant als in het midden als bij het (dikkere) begin bij de haarwortel.
Ik trok er nog een uit om te bekijken, en nog een, en nog een, en nog een......al met al heb ik zo'n 50 kroestransplantaten uitgetrokken om te bekijken en allemaal waren ze het in het begin bij de wortel net zo kroezend als de andere. Maar dan werkelijk alle richtingen uit.

9 maanden later kan ik dus zeggen dat mijn haarlijn weliswaar gesloten is, van minder(!) dan NW1 naar gesloten dus, maar dat mijn nieuwe 'haargrens'situatie op een merkwaardige manier niet verschilt van mijn vorige 'haargrens'situatie.
Voorheen verdoezelde ik de kleine inhammen succesvol, omdat mijn hoofdhaar toen normaal viel.
Nu probeer ik mijn haargrens weer te verdoezelen vanwege het 'schaamhaar'/'bozo the clown' effect, en helaas minder succesvol omdat het alle kanten uitsteekt, door mijn natuurlijke, golvende hoofhaar heen.

Ik wist dat opkomend transplantatiehaar kan 'zigzaggen' bij de niewe uitgroei en dat dat in een later stadium normaliseert, maar zware, alle kanten uit kroes had ik beslist niet verwacht.

Ik geef het nog een jaar waarin ik *hoop* dat het kroeshaar-en ook zigzaggende haar- normaliseert.

Na dat jaar kan ik dus -hopelijk niet- concluderen dat ik niet alleen 4000 euro door het toilet gespoeld heb, maar ook een nieuw 'toegepast' haarprobleem heb.

Groetjes,

Dahlia.
Dahlia is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2009, 10:56   #2
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.442
Geslacht:
Ha Dahlia, tsjonge, daar word je niet vrolijk van. Ik blijf me er overigens over verbazen dat je meer hebt betaald voor het aantal grafts dan je gekregen hebt; kan er bij mij niet in.
Verder, stel het is over een jaar nog niets. Wat dan??

Succes!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2009, 13:27   #3
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Dahlia ben je een man of vrouw ?

Wat betreft "het straighten". Ik moet toegeven dat dat ook het eerste was dat bij mij opkwam. Ik ken je verhaal en weet ook niet zo heel goed hoe het er nu uitziet, maar dat moet toch verder geen probleem zijn als je je haar wat langer laat groeien en even flink gaat aanpakken ?

Leuk is het allemaal niet en zal ook weer tijd in gaan zitten....maar haren eruit trekken, zitten dubben en waarom je door dit gegeven 4000 euro door de plee gespoeld zou hebben, snap ik niet.

Maar misschien ga ik te kort door de bocht.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2009, 15:52   #4
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.442
Geslacht:
Dahlia is een mw. en ze heeft toch wel het een en ander meegemaakt.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2009, 17:01   #5
Dahlia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2008
Berichten: 52
Hoi Norwood,

Limbo heeft het bij het juiste eind, ik ben een mw :-) Maar het doet er toch niet toe wie of wat je bent als je een post HT probleem hebt?

Ja, dat straighten, daar was ik zelf ook al op gekomen ja......alleen is dat niet alleen een (heel erg) agressieve behandeling; ik zou al mijn hoofdhaar moeten straighten om wederom een verschil tussen de dan steile transplantaten en mijn van nature golvende hoofdhaar te voorkomen. Om nog maar te zwijgen van de kroezende en zigzaggende uitgroei, waardoor ik mij hoofdhaar dus periodiek zeer agressief zou moeten behandelen.
Ik zou het huidige probleem dan gewoon omkeren.

<als je je haar wat langer laat groeien en even flink gaat aanpakken ?>

Nou, dat heb ik dus andersom aangepakt om het verschil tussen de 'schaamhaar'transplantaten en natuurlijke hoofdhaar enigzins te temperen; ik heb 6 of 7 weken geleden mijn haar heel kort laten knippen, ook met het idee om evt steilere transplantaten uit te kunnen zien groeien.
Mijn hoofdhaar groeit behoorlijk snel (ik ben half indisch) en is inmiddels zo'n 5cm langer. De schaamhaar en zigzaggende transplantaten dus ook en aan het begin bij de hoofdhuid even schaamharig en zigzaggend als voorheen.
Mijn haar lang(er) laten groeien heeft geen zin omdat ik dan simpelweg lange plukken schaam en zigzaghaar ga ontwikkelen (zoals het er nu voorstaat).

<maar haren eruit trekken,>

Dat deed ik dus om zelf te kunnen zien of de transplantaten in het begin bij de haarwortel al steiler werden, zoals dr Feriduni suggereerde/zei.
Nee dus, en helaas, alle transplantaten die ik er uit trok en bekeken heb kroesten in het begin van af de wortel even hard als aan het (dunnere, want pas nieuw opgekomen) uiteinde. En allemaal verschillende richtingen uit. Ik lijd dus niet aan TM, mocht je dat denken.
Daarbij groeien de uitgetrokken transplantaten/haren vanzelf wel weer terug, en dan hopelijk zoals ze waren waar ze vandaan kwamen, teweten mijn achterhoofd.

<door dit gegeven 4000 euro door de plee gespoeld zou hebben, snap ik niet.>

Ik schreef dus dat ik het na het bezoek aan dr Feriduni nog een jaar geef waarin hopelijk de transplantaten normaal uitgroeien.
Nou vind ik eerlijk gezegd 9 maanden al lang voor deze (teleurstellende) resultaten, maar een jaar + 9 maanden vind ik behoorlijk lang en naar mijn schatting toch wel een 'wachttijd' waarin het maximaal haalbare aan normaal groeiende transplantaten te voorschijn moet komen.

Is dat niet het geval dan kan ik dus na een jaar + 9 maanden concluderen dat ik 4000 euro door het toilet gespoeld heb en dat ik dan een nieuw, 'gecreeërd en toegepast' haarprobleem heb waarvoor ik dan een (hopelijk minder dure) oplossing moet zien te zoeken.

Ik ging voor de natuurlijk ogende HT waar na verloop van tijd qua groeirichting en oude/nieuwe haargrens geen verschil te zien is. Dat verschil is momenteel nogal duidelijk, gezien de schaamhaar en zigzaggende toestand van verreweg de meeste transplantaten. Voor wat betreft de zigzaggende en qua groeirichting 'naar beneden vallende' transplantaten (voorop) heb ik wel hoop, maar voor de schaamharig groeiende/ogende transplantaten?

Ik hou mijn hart vast.

Maar weer geduld oefenen, nu nog maar een jaar :-(


Dahlia.

Laatst gewijzigd door Dahlia; 11 april 2009 om 17:30
Dahlia is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2009, 20:58   #6
Falcone
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2007
Berichten: 307
in het in beging krolden mijn haren van bij ferudini ook enorm

is nu al stuk beter...dus afwachten zou ik zeggen


maar het zag er toen ook niet echt je dat uit. maar komt wel goed.
Falcone is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2009, 21:19   #7
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.442
Geslacht:
Het is gewoon kloten. Voor een man zou dat al vervelend zijn, maar voor een vrouw lijkt het me nog erger.

Dahlia, alle succes toegewenst! Ik hoop dat het goed komt.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2009, 12:27   #8
Dahlia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2008
Berichten: 52
@ Limbo: dankje voor je meelevendheid en je goede wensen!

@ Falcone: hoe lang is het geleden dat je je HT ondergaan hebt bij dr Feriduni en hoe lang na dato werd de nieuwe haargroei wat normaler dan? Ik heb namelijk links een lange pluk sterk kroezend 'schaamhaar' maar in het midden en rechts zigzaggend en 'krullend' haar.

Groetjes,

Dahlia.
Dahlia is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2009, 14:47   #9
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.442
Geslacht:
De nada. Ben benieuwd of transplantaatje hier nog met een reactie komt...
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2009, 15:56   #10
Falcone
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2007
Berichten: 307
is 2 jaar geleden bij ferudini


en is pas laatste tijd dat het zoals de rest van mijn haren groit. let wel haar dat achteraan groeit krult altijd wat meer. maar idd was zoals bij jou precies eerder lichaamshar maar is nu normaal dus oef.
Falcone is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2009, 17:00   #11
Dahlia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2008
Berichten: 52
Hoi Falcone,

dankje voor je antwoord, stelt me wel gerust. En 2jr is idd de periode aan wachten die ik er voor uit getrokken heb.
Ondertussen kan ik mijn haar niet doen zoals ik wil en heeft het 1e 'incident' plaats gevonden.
Tijdens een intieme situatie werd er namelijk door mijn haar gerommeld, en daarna werd ik nogal vreemd aangekeken ter hoogte van mijn haargrens.
De transplantaten zien er namelijk niet alleen uit als schaamhaar, ze voelen ook zo......:-(

Laatst gewijzigd door Dahlia; 14 april 2009 om 17:04
Dahlia is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2009, 15:23   #12
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Smile

Komt dit vaak voor kroezende haren of wat veel verschilt met de natuurlijke haren bij Ht's?
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2009, 20:43   #13
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jord-y Bekijk bericht
Komt dit vaak voor kroezende haren of wat veel verschilt met de natuurlijke haren bij Ht's?
Denk het niet, bij mij kan je totaal niet zien dat ik HT gehad heb. Dit geval hier ,kroeshaar met een schaamhaar look ..heb ik nog nooit gezien.
__________________
29 Okt 07 - 3000 grafts
30 sept 2010 - 2865 grafts
4 nov 2011 - 1600 grafts (als afwerking)
--------------------------------------
Totaal : 7465 grafts
Dundee is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Natural Clinic in Maastricht/Rotterdam hairobservator Chirurgische behandelingen 180 12 oktober 2007 14:18
Mailtje aan Gho Clinic Jaapie Overige behandelingen 6 3 juni 2004 10:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.