Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 7 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 13 januari 2005, 14:27   #451
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Ik moet zeggen dat ik wat laks geworden ben in het gebruik van Rooscure. Ik heb het een maand lang praktisch niet gebruikt.

Ik ga er direct weer mee beginnen .
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2005, 14:30   #452
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Ik moet zeggen dat ik wat laks geworden ben in het gebruik van Rooscure. Ik heb het een maand lang praktisch niet gebruikt.

Ik ga er direct weer mee beginnen .
zeg, wat krijgen we nu, haarmannetje??? je moet je regimens wel volhouden he! anders heeft het geen zin, dat hoef ik jou niet te vertellen...

tsssssss!! een maand lang zowat de sterkste schakel uit je regimen niet gebruiken! Foei!
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2005, 14:36   #453
krullo
still standing
 
Geregistreerd: 26 december 2004
Berichten: 15
Ik krijg steeds een enorme inflammation haard bovenop m'n hoofd als ik Rooscure gebruik. Zou dat duiden op een allergie?
krullo is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2005, 14:40   #454
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
zeg, wat krijgen we nu, haarmannetje??? je moet je regimens wel volhouden he! anders heeft het geen zin, dat hoef ik jou niet te vertellen...

tsssssss!! een maand lang zowat de sterkste schakel uit je regimen niet gebruiken! Foei!
Ja sorry, ik weet dat het ontzettend dom is . Ik ga ook zeker weer beginnen, maar door de drukte waar ik nu in zit werden zelfs dat soort handelingen gewoon te veel (shampoo voorwassen en dan met keto wassen en dan 5 minuten laten intrekken). Ik weet het, het is geen argument, maar wel een verklaring .

Ik zal niet meer zondigen, morgen begin ik weer .
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2005, 14:41   #455
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krullo
Ik krijg steeds een enorme inflammation haard bovenop m'n hoofd als ik Rooscure gebruik. Zou dat duiden op een allergie?
Ja, dat zou goed kunnen inderdaad. Als het echt gaat irriteren na gebruik, dan kan je hoofdhuid er waarschijnlijk niet tegen.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2005, 14:47   #456
high
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 318
he laurenz dat klopt wel maar een mens wil meer dat ligt in het aardje van de mens haha

ben nu op zoek naar een middel dat een goede aanvulling geeft bij fina.

wat vinden jullie van p5p en msm??

mischien hebben jullie sugesties!! daar sta ik altijd voor open

groeten thomas
high is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2005, 20:37   #457
hoi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 september 2004
Berichten: 126
Waarschijnlijk heeft niemand het gezien maar ik had deze vraag nog:
Ik gebruik het nu 2x per week.. iedere zondag en iedere donderdag.. nu heb ik soms last van jeuk bij mijn inhammen.. is dat een teken van haaruitval of iets wat niet goed is? Is het aan te raden om het 3x per week te gebruiken dus zeg maar de dinsdag er bij te nemen?
Heeft het dan ook misschien beter effect, ik ben benieuwd.
__________________
Intern:
25-09-08: 1mg fina p/d
hoi is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2005, 20:58   #458
agnes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2005
Berichten: 99
hallo mensen,


vraagje over rozemarijn shampoo.

Is dit spul wel goed, want heb overal gelezen dat een ph neutrale shampoo pas goed is voor je haar. Met andere woorden, voldoet deze shampoo wel aan de eis van ph neutraal?

agnes (man)
agnes is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2005, 01:05   #459
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door agnes
hallo mensen,


vraagje over rozemarijn shampoo.

Is dit spul wel goed, want heb overal gelezen dat een ph neutrale shampoo pas goed is voor je haar. Met andere woorden, voldoet deze shampoo wel aan de eis van ph neutraal?

agnes (man)
hey agnes, over rozemarijnshampoo is een aparte thread, wil je je vraag svp daar stellen?

hier hebben we het over ketoconazol.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2005, 03:44   #460
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
Volgens mij is de remedie best simpel. Iedereen die tegen ketoconazol kan, moet dit gewoon min. 3 keer per week gebruiken. En aangezien je bij rooscure eerst je haar met een andere shampoo moet wassen is een milde ph-neutrale shampoo voor iedere dag het verstandigst.
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2005, 08:34   #461
thdeters@hotmai
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2004
Berichten: 23
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boris
Volgens mij is de remedie best simpel. Iedereen die tegen ketoconazol kan, moet dit gewoon min. 3 keer per week gebruiken. En aangezien je bij rooscure eerst je haar met een andere shampoo moet wassen is een milde ph-neutrale shampoo voor iedere dag het verstandigst.
Boris,

Jij gebruikt al meer dan twee jaar Proscar, wat is je ervaring in die twee jaar?
thdeters@hotmai is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2005, 10:22   #462
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hoi
Waarschijnlijk heeft niemand het gezien maar ik had deze vraag nog:
Ik gebruik het nu 2x per week.. iedere zondag en iedere donderdag.. nu heb ik soms last van jeuk bij mijn inhammen.. is dat een teken van haaruitval of iets wat niet goed is? Is het aan te raden om het 3x per week te gebruiken dus zeg maar de dinsdag er bij te nemen?
Heeft het dan ook misschien beter effect, ik ben benieuwd.
Is natuurlijk moeilijk te zeggen. Ik heb ook wel eens last van jeuk op de AGA bedreigde gebieden maar net zo goed op plekken waar ik niet hoeft te vrezen dat je haar daar gaat uitvallen. Niet meteen paniekeren bij jeuk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boris
En aangezien je bij rooscure eerst je haar met een andere shampoo moet wassen is een milde ph-neutrale shampoo voor iedere dag het verstandigst.
Waarom moet je je haar eerst met een andere shampoo wassen voordat je rooscure gebruikt ?
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2005, 11:28   #463
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Mensen, ik ben vandaag weer begonnen met Rooscure . Ik ga nu de behandeling consequent aanhouden, ik heb namelijk ongeveer voor 3 a 4 weken niets meer met Rooscure gedaan. Beetje dom natuurlijk, maar nu gaan we er weer voor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky
Waarom moet je je haar eerst met een andere shampoo wassen voordat je rooscure gebruikt ?
Lucky, dat vroeg ik mij vanochtend ook af. Volgens mij is dat niet echt nodig wanneer je Rooscure voor AGA gebruikt. Ik bedoel, je masseert het er goed in en laat het 5 minuten trekken. Dat lijkt mij persoonlijk al voldoende.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2005, 12:14   #464
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Check dit artikel:
Ketocazole as an adjunct to finasteride in the treatment of androgenetic alopecia in men.

Hugo Perez BS.

California College of Podiatric Medicine, 371 Columbus Avenue, San Francisco, CA 94133, USA.


Dihydrotestosterone (DHT) binding to androgen receptors (AR) in hair follicles is commonly accepted as the first step leading to the miniaturizing of follicles associated with androgenetic alopecia (AGA). Testosterone is converted to DHT by the enzyme 5alpha-reductase. Finasateride a 5alpha-reducase inhibitor blocks the production of DHT and is currently used to treat AGA. The inhibition is not complete but a reduction of DHT systemically and in the scalp is accomplished. Ketoconazole has been clinically shown to be effective in the treatment of AGA. In this paper, evidence is presented to support the hypothesis that ketoconazole 2% shampoo has a local disruption of the DHT pathway. It is proposed that using ketoconazole 2% shampoo as an adjunct to finasteride treatment could lead to a more complete inhibition of DHT and thus better treat AGA.

PMID: 14729013 [PubMed - indexed for MEDLINE]

[bron]
EINDELIJK een artikel over de werking van ketoconazol! Als ik dit lees lijkt het dat ketoconazol helemaal niet onder de anti-inflammatory moet worden geschaard (zoals nu wordt gedaan op de Amerikaanse haarsites), maar onder de anti-androgenen.

Kan iemand voor mij alsjeblieft dit artikel full-text beschikbaar krijgen?? Er zijn toch mensen die hier via de uni toegang tot hebben??

Als we de werking van keto beter snappen, kunnen we ook beter bepalen hoe en hoe vaak we het aan moeten brengen.
is er niemand die dit voor mij op kan zoeken?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2005, 12:19   #465
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
is er niemand die dit voor mij op kan zoeken?
Waar moet je zoeken dan?
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Rooscure Nizoral simbah Medicijnen/haargroeimiddelen 2 19 oktober 2006 21:22
Nizoral vs Rooscure koppiekoppie Medicijnen/haargroeimiddelen 5 27 augustus 2004 13:07
Nizoral vs. Rooscure Uitgeblust Medicijnen/haargroeimiddelen 12 2 oktober 2002 11:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.