Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 september 2007, 14:04   #271
Grover
Op weg naar mijzelf
 
Grover's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2002
Berichten: 195
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pipilover Bekijk bericht
Dus als ik t goed begrepen heb ontstaat t uit woede, nou t spijt me maar kwa aard bestaat er geen rustiger mens dan ik , dus dit vind ik echt nergens op slaan. Dit vind ik dus echt complete onzin en ook over kracht gesproken ik heb mezelf nooit echt als zwak gezien en ik denk ook niet dat alles in t leven met zwak of kracht te maken heeft, hoe sterk ik ook ben mijn overbeharing kan ik hiermee niet wegtoveren. En ik heb ook nog nooit andere mensen gehaat ofzoiets, dus ik snap dit stukje gewoon niet, voor t eerst dat ik iets onzin vind, dit terwijl ik wel open sta voor dingen.
Ik zie de boeken van Louise Hay als een leidraad. Vanzelfsprekend verschillen de oorzaken per individu én zullen haar omschrijvingen (dus) niet altijd even goed toepasbaar te zijn op elke ziekte van verschillende mensen. Dat gezegd hebbende klopt het wel globaal wat zij (en alle overige duizenden boeken op dit gebied) probeert aan te geven in haar boeken.

Ze zegt overigens niet dat Hirsutisme uit woede ontstaat. Ze zegt dat Hirsutisme ontstaat uit het wegstoppen van woede. Of je nu een rustig mens bent of niet staat daar denk ik los van (hoewel 'rustige' mensen natuurlijk juist de neiging kunnen hebben om woede naar binnen te richten ...). Veel uiterlijke symptomen zijn een signaal van onbewuste oorzaken/redenen in JeZelf. Je lichaam maakt je bewust hiervan.

Het is duidelijk dat je op een andere golflengte zit, want niemand spreekt hier over andere mensen haten? Het gaat om de haat naar jezelf toe.
Neem van mij aan dat ieder mens kampt met zelf-haat (op diverse niveau's en sterktes natuurlijk). Je bent je daar vaak niet altijd bewust van. Het is vaak makkelijker dingen in andere mensen te zien, dan in jezelf. Vandaar dat je in het leven diverse spiegels krijgt aangereikt om te kijken naar en in jezelf. Deze spiegels komen o.a. in de vorm van : de zonet genoemde andere mensen, gebeurtenissen en... ziektebeelden.
__________________
Grover

'I used to think that the day would never come
I'd see the light in the shade of the morning sun
My morning sun is the drug that brings me near
To the childhood I lost replaced by fear'


'True Faith' - New Order.

Laatst gewijzigd door Grover; 12 september 2007 om 14:11
Grover is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2007, 14:30   #272
pipilover
Haar Guru
 
pipilover's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2005
Berichten: 77
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grover Bekijk bericht
Ik zie de boeken van Louise Hay als een leidraad. Vanzelfsprekend verschillen de oorzaken per individu én zullen haar omschrijvingen (dus) niet altijd even goed toepasbaar te zijn op elke ziekte van verschillende mensen. Dat gezegd hebbende klopt het wel globaal wat zij (en alle overige duizenden boeken op dit gebied) probeert aan te geven in haar boeken.

Ze zegt overigens niet dat Hirsutisme uit woede ontstaat. Ze zegt dat Hirsutisme ontstaat uit het wegstoppen van woede. Of je nu een rustig mens bent of niet staat daar denk ik los van (hoewel 'rustige' mensen natuurlijk juist de neiging kunnen hebben om woede naar binnen te richten ...). Veel uiterlijke symptomen zijn een signaal van onbewuste oorzaken/redenen in JeZelf. Je lichaam maakt je bewust hiervan.

Het is duidelijk dat je op een andere golflengte zit, want niemand spreekt hier over andere mensen haten? Het gaat om de haat naar jezelf toe.
Neem van mij aan dat ieder mens kampt met zelf-haat (op diverse niveau's en sterktes natuurlijk). Je bent je daar vaak niet altijd bewust van. Het is vaak makkelijker dingen in andere mensen te zien, dan in jezelf. Vandaar dat je in het leven diverse spiegels krijgt aangereikt om te kijken naar en in jezelf. Deze spiegels komen o.a. in de vorm van : de zonet genoemde andere mensen, gebeurtenissen en... ziektebeelden.
Nee hoor ik zie dingen altijd eerst in mezelf en richt me nooit op andere mensen en je hebt ook mensen die anderen zonder enige reden aanvallen en dat heeft dus op dat moment niet te maken dat je dan naar jezelf moet kijken, want dat doe ik nogmaals altijd als eerste. En woede stop ik ook nooit weg als ik ergens mee zit zeg ik t direct, dus dit zou in mij geval niet kunnen kloppen, ik ben een heel zelfbewust mens en ga altijd eerst bij mezelf na wat ik doe en niet doe en ook in t maken van fouten kan ik heel makkelijk sorry zeggen en nogmaals ik haat mezelf absoluut niet, dus ik denk dat dit dan in mijn geval n.v.t. is
pipilover is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2007, 14:34   #273
pipilover
Haar Guru
 
pipilover's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2005
Berichten: 77
[quote=Grover;140898]Ik zie de boeken van Louise Hay als een leidraad. Vanzelfsprekend verschillen de oorzaken per individu én zullen haar omschrijvingen (dus) niet altijd even goed toepasbaar te zijn op elke ziekte van verschillende mensen. Dat gezegd hebbende klopt het wel globaal wat zij (en alle overige duizenden boeken op dit gebied) probeert aan te geven in haar boeken.

Ze zegt overigens niet dat Hirsutisme uit woede ontstaat. Ze zegt dat Hirsutisme ontstaat uit het wegstoppen van woede. Of je nu een rustig mens bent of niet staat daar denk ik los van (hoewel 'rustige' mensen natuurlijk juist de neiging kunnen hebben om woede naar binnen te richten ...). Veel uiterlijke symptomen zijn een signaal van onbewuste oorzaken/redenen in JeZelf. Je lichaam maakt je bewust hiervan.

Ja maar nogmaals met dat rustige bedoelde ik iemand die niet veel woede in zich heeft ook niet t wegstoppen hiervan. En er zijn genoeg mensen die dingen juist wegstoppen en heel erg woedend zijn en toch geen last hebben v. hirsutisme, maar anderen proberen neer te halen met hun woede, heb dat zelf ervaren

]
pipilover is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2007, 14:35   #274
pipilover
Haar Guru
 
pipilover's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2005
Berichten: 77
En juist door die hirsutisme word ik nu boos, niet andersom
pipilover is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.