Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 mei 2007, 23:36   #1
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Campings in Zuid-Frankrijk

Er bestaan aardig wat websites met informatie over campings in Frankrijk, maar meestal staat er niet bij wat ik specifiek wil weten, dus hoop ik dat er onder de 10.000 Haarwebleden enkelen zijn die een paar campings in Zuid-Frankrijk kunnen noemen die voldoen aan mijn eisen:

1- privé-wascabines met spiegel, goede verlichting, stopcontact (voor föhn e.d.), warmwaterkraan waarvan je de temperatuur zelf kunt regelen
2- onbeperkt douchen met zelf regelbare temperatuur (dus liefst geen drukknopsysteem)
3- campingrestaurantje binnenshuis (dus niet buiten op een terras, waar de maaltijd te snel koud wordt) of buiten de camping een zeer betaalbaar maar goed restaurant op enkele km's afstand; met betaalbaar bedoel ik 3 gangen voor max. € 12 p.p., (want we eten iedere dag buitenshuis, omdat ik nooit kook tijdens de vakantie)
4- koele niet te ondiepe rivier vlakbij de camping, liefst met waterval voor wat verkoeling tijdens hittegolf; geen interesse in chloorzwembad
5- campingpoort niet om 22.00 uur reeds gesloten

Wie kan mij aan een leuk adresje kan helpen?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2007, 09:55   #2
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Hotelletje?
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2007, 12:49   #3
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie Bekijk bericht
Hotelletje?
Nee, serieus. Ik heb één camping die aan bijna alle eisen voldoet, maar er zullen er vast meerdere bestaan.... de vraag is alleen: waar?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2007, 11:46   #4
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Nee, serieus. Ik heb één camping die aan bijna alle eisen voldoet, maar er zullen er vast meerdere bestaan.... de vraag is alleen: waar?
Sorry Hanna, kan je niet helpen. Je krijgt mij met geen stok een camping op.
De enige keer dat ik in een tent verblijf, is in streken waar er absoluut geen hotels zijn. En dat is dan echt helemaal in de vrije natuur. Maar een camping... niets voor mij.

Je zou e.e.a. eens op bijv. het Viva-forum kunnen posten. Er zijn daar veel bezoekers, en er is een aparte pijler 'Reizen'. Ik heb er ook wel eens posts over dit soort zaken gezien. Viva.nl.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2007, 13:33   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ja, bedankt, ik ga wel even op andere fora vragen, want van die 10.000 Haarwebleden zijn er geloof ik ongeveer 9.980 nooit actief.

't Gaat ons om de volledige vrijheid; niets hoeven te reserveren vantevoren en subiet kunnen vertrekken naar de volgende camping als het niet bevalt. Kans op aso's, lallende lawaaischoppers en krijsende babies heb je helaas overal, ook in hotels, dus moet je snel weg kunnen wezen. Toch je eigen schone spullen hebben en niet hoeven te slapen in een doorgezakt vlooienbed of bij een gehuurd huisje eerst de drek van de vorige huurders moeten opruimen en balen dat je al betaald hebt.....

Helemaal in de vrije natuur is wel romantisch, maar je moet toch goed sanitair hebben, vooral om te douchen; daarom prefereren wij een camping en kiezen er eentje waar we enorm veel ruimte hebben en waar we 's nachts kikkerkoren en overdag cicaden en vogels horen. Trouwens voor maximaal 4 dagen, want in die tijd hebben we de hele omgeving wel gezien en trekken we weer verder.

Groeten,
Hanna
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2007, 14:09   #6
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Helemaal in de vrije natuur is wel romantisch, maar je moet toch goed sanitair hebben, vooral om te douchen; daarom prefereren wij een camping en kiezen er eentje waar we enorm veel ruimte hebben en waar we 's nachts kikkerkoren en overdag cicaden en vogels horen. Trouwens voor maximaal 4 dagen, want in die tijd hebben we de hele omgeving wel gezien en trekken we weer verder.

Groeten,
Hanna
Ik waste me in Schotland gewoon in een lochje. Er was toch helemaal niemand. Wel koud.
En in Zuid-Egypte had ik altijd een jerrycan met water. Was 's avonds heerlijk warm.

Klinkt raar, maar is een nudistencamping niets voor jou? Die zijn vaak veel schoner, en ruimer.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2007, 15:04   #7
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik wil me wel uitgebreid met warm water kunnen douchen; thuis sta ik er minstens 20 min. onder en wil er eigenlijk niet meer onder vandaan komen
Vroeger hebben we een paar zogenaamde naturistencampings bekeken en enkele familieleden zijn enthousiaste "naturisten"........ maar ik heb al lang gemerkt dat ze absoluut geen f*ck weten over de natuur en dat 't ze ook geen moer kan schelen! Klinkklare nudisten, die alleen maar 't overgrote deel van de dag plat in de zon liggen te bakken. Ze lopen in de kampwinkeltjes te zwiepen met hun blote fluitjes en klokkenspel en zitten op de restaurantstoelen met een servetje onder hun blubberbillen......
Ooit heb ik in een normaal campingrestaurant gezeten terwijl ik tegen de blote rug van een man moest aankijken waarvan de rug vol zat met grote wratten of gezwellen..... Dat vond ik al erg genoeg, s.v.p. niet nog meer bloot in een restaurant of een winkel.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2007, 15:47   #8
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Dat vond ik al erg genoeg, s.v.p. niet nog meer bloot in een restaurant of een winkel.
Maakt mij allemaal niet zoveel uit. Mensen zijn nou eenmaal niet altijd even charmant gevormd. Ik reis zelf bijna altijd naar landen waar topless nog niet eens kan, dus bij ons speelt het niet.

Ik heb een paar vriendinnen die altijd heel tevreden zijn over naturistencampings, dus dacht dat het misschien wel een optie was.

Maar ik vind het delen van toiletten en douches met mensen die ik niet ken uitermate vies. In een grijs verleden heb ik een paar keer op een camping gestaan, maar als ik dan een doucheputje met haren en zeepresten van mijn voorganger zie, sta ik al te kokhalzen. Bjuk!
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2007, 16:24   #9
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie Bekijk bericht
Maar ik vind het delen van toiletten en douches met mensen die ik niet ken uitermate vies. In een grijs verleden heb ik een paar keer op een camping gestaan, maar als ik dan een doucheputje met haren en zeepresten van mijn voorganger zie, sta ik al te kokhalzen. Bjuk!
Dat hoor ik vaker, maar wat is dat voor onzin, want in restaurants en hotels zou je dan ook nooit naar de WC kunnen gaan. In hotels zijn douches ook vaak niet al te fris en zit er in de badkuip vaak zo'n gore bruin/zwarte rand waar 't hoogste badwaterniveau was....
Ik had trouwens een vriendin die 's verteld had dat ze altijd op de pot gaat stáán uit angst voor besmetting, totdat ze bij mij de WC-bril heeft gebroken....en kennelijk zelfs bij ons bang was om een gore ziekte op te lopen. Jammer, want 't is best een toffe meid, maar die achterlijke smetneuroot komt bij mij 't huis niet meer in.
Wij kennen trouwens al veel schone, ruime en rustige campings, maar vaak zonder zelfregelbare douchekranen en zo'n drukknopsysteem waar je helemaal flauw van wordt en vaak geen stopcontact in de wascabines; waardoor je in de openbare ruimte je zielige haartjes moet staan föhnen en dan gauw terugrennen naar de cabine om Toppik te strooien of je pruik op te zetten... Ach, was ik maar niet zo ijdel.

Verre landen interesseren me niet veel en ik heb allerlei uitnodigingen al afgeslagen van familie in Hawaii, Texas, Oklahoma, Canada, Alaska, Indonesië en Australië...ja, mijn familie zit verspreid over de hele aardbol en door de andere familieleden die wèl op de uitnodigingen zijn ingegaan, weet ik wel wat ik (niet) gemist heb en verder ken ik 't wel door t.v.-documentaires. Ook de vele dia's van mijn ouders over Mexico, Guatemala, Egypte, Israël, Turkije, Indonesië, Japan........pff! ja hoor, mooi, maar ik hoef niet, ben er al doodmoe van.
Het enige land waar we ons echt thuis voelen en waar tot nu toe nooit iemand heeft geprobeerd ons te belazeren, is Frankrijk.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2007, 16:56   #10
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Dat hoor ik vaker, maar wat is dat voor onzin, want in restaurants en hotels zou je dan ook nooit naar de WC kunnen gaan. In hotels zijn douches ook vaak niet al te fris en zit er in de badkuip vaak zo'n gore bruin/zwarte rand waar 't hoogste badwaterniveau was....
Nou, ik ken veel erg schone hotels. En als het niet schoon is, bel ik de receptie.

En als ik in een restaurant naar het toilet ga, sta ik niet met mijn voeten in het vuil van iemand anders...

Maar op de bril staan gaat mij ook te ver.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2007, 17:48   #11
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie Bekijk bericht
Nou, ik ken veel erg schone hotels. En als het niet schoon is, bel ik de receptie. Yup, dat kan ook op een camping.

En als ik in een restaurant naar het toilet ga, sta ik niet met mijn voeten in het vuil van iemand anders...Dat is ons op een camping ook nog nooit overkomen, zelfs niet bij de allesbehalve ideale hurktoiletten. Maar vóórdat we inchecken, inspecteren we altijd eerst de hele camping, inclusief al het sanitair: de kranen, deurslotjes, stopcontacten etc. Deugt 't niet, dan rijden we door naar de volgende camping.

Maar op de bril staan gaat mij ook te ver.
Gut, wat is 't stil op de vele fora, ook op het internationale Wigsupport is niemand actief....
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2007, 12:22   #12
simbah
HaarWeb lid
 
simbah's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.231
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Gut, wat is 't stil op de vele fora, ook op het internationale Wigsupport is niemand actief....
Ze genieten gewoon van het lekkere weer en hebben nauwelijks tijd voor fora.

In wintermaanden is het weer drukker.
__________________
-1/4 proscar sinds 02/05
-1/8 proscar sinds 18/09/07
-Calcium, magnesium en zink sinds 11/06
-Glucosamine/chondroitine sinds 09/06
-vitaminepil sinds 11/05
-Ginseng sinds 07/04
-Visolie sinds 03/07
-Sinds 07/07 gestopt met roken

tevreden
simbah is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2007, 14:33   #13
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Nee hoor, 't ligt aan welk forum, want op de campingfora is 't hartstikke druk!

Ik heb inmiddels via een forum een waslijst gekregen met 18 campings in Zuid-Frankrijk die privé-sanitair voor iedere klant hebben. Je krijgt dan een sleutel van een kamer of huisje waar je een douche, wastafel, toilet, alles keurig compleet met douchegordijn, stopcontact, thermostaatkranen e.d. voor jezelf hebt.
Die hele waslijst met websites ga ik nu doorspitten.

Groeten!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2007, 13:50   #14
simbah
HaarWeb lid
 
simbah's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.231
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Gut, wat is 't stil op de vele fora, ook op het internationale Wigsupport is niemand actief....
...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Nee hoor, 't ligt aan welk forum, want op de campingfora is 't hartstikke druk!
...
__________________
-1/4 proscar sinds 02/05
-1/8 proscar sinds 18/09/07
-Calcium, magnesium en zink sinds 11/06
-Glucosamine/chondroitine sinds 09/06
-vitaminepil sinds 11/05
-Ginseng sinds 07/04
-Visolie sinds 03/07
-Sinds 07/07 gestopt met roken

tevreden
simbah is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2007, 17:42   #15
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ja, dat klinkt of is tegenstrijdig, maar ik kwam er later pas achter dat zelfs de haaruitvalpatiënten nu kennelijk liever bezig zijn met vakanties plannen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.