Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 juni 2006, 20:09   #61
Grover
Op weg naar mijzelf
 
Grover's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2002
Berichten: 195
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Evaatje
Het is dus niet omdat ik niet wil of niet kan antwoorden op jullie vragen. Geduld is trouwens een mooie eigenschap.
Precies. Niet alleen het feit dat ik op 1 miljoen minus 2% vragen geen antwoord heb, maar ook de wijze waarop er soms een antwoord wordt verwacht of zelfs ge-eist, maakt dat ik ervoor kies om niet altijd op dergelijke reacties in te gaan. Geduld is inderdaad een mooie eigenschap...iets waar ikzelf ook nog mee aan het werk ben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Evaatje
Ik vind het wel bijzonder dat er zoveel reacties komen op mijn post.
Dank jullie wel!
Ik sta ervan te kijken dat zovelen hier interesse hebben voor de kwantumfysica, het spirituele en het paranormale.
In het Trichotillomanie-forum (waar ik meer te vinden ben) zul je die laatste 2 onderwerpen nog meer tegenkomen. Ergens ook wel 'logisch' aangezien veel mensen die ziek worden op een spiritueel pad terecht komen. Zo ook ikzelf.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Evaatje
Ook heb ik nu een onvoorwaardelijke LIEFDE voor mezelf en voor alles wat leeft.
ZelfHAAT ligt ten grondslag aan vele (zoniet de meeste) ziektes. Trichotillomanie is hier bijv. een treffend voorbeeld van.

Citaat:
Een absoluut GELOOF in de éénheid van lichaam, geest en ziel.
Absoluut. Dit heb ikzelf ook eerder ter sprake gebracht in diverse (TTM)-discussies, zoals hier, hier en hier.

Citaat:
Verder ontdekte ik wat STILTE is, stilte in mezelf, innerlijke rust en vrede. Deze stilte ontdekte ik door MEDITATIE, waardoor ik in contact kwam met het hogere in mezelf, mijn ziel, in dat hogere heb ik een absoluut vertrouwen.
Door meditatie kreeg ik een verstilling van de geest door een afname van het analytische, kritische denken.
Ik voel tijdens meditatie, nu ook zonder meditatie, een absolute liefde door me heen stromen = chi = prana, waardoor ik innerlijke rust en vrede kan ervaren.
Deze ervaringen heb ik (nog) niet op deze sterke wijze, maar ook ik ervaar dat Trancedente Meditatie (wat ik sinds een tijdje doe) een effect van rust geeft, op zowel mijn geest als lichaam. Ik zit nog in het proces van nóg beter voor mijzelf leren kiezen: ik neem te weinig de tijd/kans om een moment van meditatie in te bouwen op een dag.

Citaat:
Ik doe ook VISUALISATIEoefeningen waarbij ik de kracht van mijn eigen overtuigingen kan gebruiken als genezende invloed.
Verder probeer ik het hecht gewortelde ego van mezelf opzij te zetten.
Mijn hart laat ik prevaleren boven mijn verstand.
Ook ik ben de afgelopen tijd bezig met dit soort oefeningen, alleen dan niet om te gebruiken voor genezing, maar om tot meer zelf-inzicht te komen (wat natuurlijk óók genezing is.... ). Ik ben benieuwd hoe jouw oefeningen eruitzien die je hierboven noemt.

Citaat:
Persoonlijk denk ik dat wij slechts op 2 wegen kunnen gaan : die van de angst en die van de liefde. Het is aan ons om te kiezen welke weg we inslaan.
Amen. Ik weet wat de weg v/d angst is. Mijn signature al gezien? :

'I used to think that the day would never come
I'd see the light in the shade of the morning sun
My morning sun is the drug that brings me near
To the childhood I lost replaced by fear'


'True Faith' - New Order.

Ik ben nu op weg (zie de tekst boven mijn Avatar) om de weg van Liefde voor Mijzelf te bewandelen. Dáár ligt nl. de sleutel voor mijn genezing. Ik wist altijd al 100% zeker (intuïtief) dat ik zou genezen van mijn ziekte ME/CVS, alleen had ik géén idee hoe. Maar de schellen begin steeds meer van mijn ogen te vallen...(ik draag niet voor niets nog een bril! maar ook die zal ik in de toekomst niet meer nodig hebben) ...

To be continued.
__________________
Grover

'I used to think that the day would never come
I'd see the light in the shade of the morning sun
My morning sun is the drug that brings me near
To the childhood I lost replaced by fear'


'True Faith' - New Order.

Laatst gewijzigd door Grover; 5 juni 2006 om 20:11
Grover is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2006, 20:20   #62
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Ik heb het vermoeden, Grover, dat je met dat eisen van een antwoord onder andere naar mij verwijst. Begrijp ik uit jouw post nu dat je mij geen antwoord gaat geven? Wat is dat voor een onzin? Zet die trots opzij en beantwoordt gewoon die ene simpele vraag. Als je hem niet KUNT beantwoorden is dat geen schande en kun je daar ook gewoon voor uitkomen. Ga nu niet als een klein kind zo eigenwijs doen.

Laatst gewijzigd door Haarmannetje; 5 juni 2006 om 20:24
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2006, 20:29   #63
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
En vergeet ook niet, Grover, dat jij één van de meest overtuigde aanhangers was van Robbert van den Broeke! Die persoon waarvan inmiddels zonder twijfel is gebleken dat het een pathologische leugenaar is; een oplichter; een charlatan!
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2006, 20:39   #64
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Ongelooflijk, zeeen van woorden en zinnen, maar een korte duidelijke antwoord, ho maar.

Even voor de duidelijkheid: er bestaat niet zoiets als telekinese, er is ook geen sprake van dat de werkelijkheid om ons heen een illusie, een creatie is van de geest. Een overduidelijke voorbeeld is dat er ononderbroken lichtstralen van verre hemellichamen onze netvliezen bereiken en dat we het dan waarnemen als ''zien'', het zien is het gevolg van het opvangen van het licht. Dit is geen geestelijke creatie, dit is het verleden wat we opvangen. Ook de zon die we zien is verleden tijd, het licht die men waarneemt, is 8.5 minuten geleden vertrokken vanaf de oppervlakte van de zon.

Laatst gewijzigd door DHTkiller; 5 juni 2006 om 20:43
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2006, 22:00   #65
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Evaatje
Persoonlijk denk ik dat wij slechts op 2 wegen kunnen gaan : die van de angst en die van de liefde.
Het is aan ons om te kiezen welke weg we inslaan.
Hee!! The path of fear and the path of love! Die komt rechtstreeks uit Donnie Darko! Love it!


Donnie: "I don't get this. You can't just lump everything into these two categories. Things aren't that simple."

Miss Farmer: "The life line is divided that way"

Donnie: "Well life isn't that simple. Who cares if Ling-Ling returns the wallet or keeps the money. It has nothing to do with either fear or love."

Miss Farmer: "Fear and love are the deepest of human emotions."

Donnie: "Okay, but you're not listening to me. There are other things that should be taken into account, like the whole spectrum of human emotions. You can't just lump everything into these two categories and deny everything else."

Miss Farmer: "If you don't complete the assignment you'll get a zero for today."

En dan zegt Donnie iets wat niet zo lief is.

Sorry.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08

Laatst gewijzigd door Guoy; 5 juni 2006 om 22:15
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2006, 22:17   #66
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Ja, dames, negeer de feiten maar, en geef maar geen antwoorden op onze vragen. Het valt me nogal op dat vooral vrouwen zich bezighouden met rare dingen. Zo ook had (en heeft waarschijnlijk nog) Jomanda vooral vrouwenlijke aanhangers. Vrouwen zijn erg gesteld op spirituele en paranormale zaken en dwalen zo graag af van de realiteit.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2006, 22:21   #67
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Ja, dames, negeer de feiten maar, en geef maar geen antwoorden op onze vragen. Het valt me nogal op dat vooral vrouwen zich bezighouden met rare dingen. Zo ook had (en heeft waarschijnlijk nog) Jomanda vooral vrouwenlijke aanhangers. Vrouwen zijn erg gesteld op spirituele en paranormale zaken en dwalen zo af van de realiteit.
Hm... toch zijn er ook veel mannen hoor met een interesse voor het spirituele.

DHTkiller, zou je er een beetje op je postinggedrag in deze discussie willen letten? Het is nogal vurig van tijd tot tijd en daarmee onnodig polariserend. Ik laat mezelf overigens ook nog al eens iets teveel meeslepen in dit soort discussies, dus ik weet hoe het is.

Overigens hoop ik ook nog op antwoorden op de gestelde vragen door o.a. Haarmannetje en Guoy.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2006, 22:23   #68
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
hee guoy...je 1000'ste post gefeliciteerd (had ook al bij je 999 post ge...post) ga je nu een feest geven?

en dan weer on-topic...meditatie en "hersengolven"....het zijn manieren om tot rust te komen...inderdaad, echter de manier waarop het wordt uitgelegd, zint me niet...

meditatie, je komt tot rust, omdat je bewust bezig bent met ademen (vooral door de neus, dat is in ieder geval 'de manier'.) als je door je neus ademt, wordt er koele lucht langs de hersenen gestuurd, op de plaats van emoties, door die prikkeling voel je je opgewekter...

hersengolven...je weet toch wel dat Hz staat voor het aantal trillingen per seconde...als iemand 'hersengolven' hebben van 40 Hz, wil dat niks meer zeggen dan dat de golf 40 trillingen per seconde doorgaan, ik zie niet waarom het aantal trillingen een connectie met het paranormale heeft.
Daarnaast, het praten (of soms alleen al in een omgeving zitten) met iemand die je vertrouwt, geeft rust.

Van het feit dat meditatie etc ziektes oplost, kan ik alleen zeggen wat ik weet, nl. dat acceptatie (dus rust) een serie van hormonen stopt/begint en die hormonen invloed hebben op je genezing (simpel voorbeeld, door ziekte veel stress = veel stresshormoon = slechte genezing,...meditatie (lees hierboven voro uitleg) zorgt voor de rust = minder stress (door parasymphatische zenuwstelsel ipv orthosymphatische zenusstelsel bij stress) = snellere genezing)

...ik gebruik btw veel ( )
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2006, 22:34   #69
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Hm... toch zijn er ook veel mannen hoor met een interesse voor het spirituele.

DHTkiller, zou je er een beetje op je postinggedrag in deze discussie willen letten? Het is nogal vurig van tijd tot tijd en daarmee onnodig polariserend. Ik laat mezelf overigens ook nog al eens iets teveel meeslepen in dit soort discussies, dus ik weet hoe het is.

Overigens hoop ik ook nog op antwoorden op de gestelde vragen door o.a. Haarmannetje en Guoy.
Geen probleem, Tiuri , we zullen ons inhouden en respect voor elkaar hebben en houden.

De dames zijn helaas niet bereid ons een antwoord te geven, zoals Grover dat zelf zegt. Er wordt wel gereageerd, maar er wordt geen antwoord gegeven, alleen omheen gedraaid met veel te lange onrealistische tekst.

Laatst gewijzigd door DHTkiller; 5 juni 2006 om 22:36
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2006, 23:13   #70
wilfried
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 300
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Geen probleem, Tiuri , we zullen ons inhouden en respect voor elkaar hebben en houden.

De dames zijn helaas niet bereid ons een antwoord te geven, zoals Grover dat zelf zegt. Er wordt wel gereageerd, maar er wordt geen antwoord gegeven, alleen omheen gedraaid met veel te lange onrealistische tekst.
Hoi DHTkiller

Ik heb rond 19.30 uur een reactie geplaatst hoor, maar misschien heb je het nog niet gelezen.
Het staat op de vorige pagina.
Indien nog vragen, ik ben steeds bereid om te antwoorden.
Vergeet echter niet dat deze gebaseerd zijn op mijn eigen ervaringen.
In de loop van de week neem ik wel eens een kijkje op dit forum.
Het wordt mooi weer, dan zit ik graag te lezen in het zonnetje!

MVG.
Evaatje.
wilfried is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2006, 23:23   #71
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Evaatje
Tiuri.
Ik las net de pm. die je me stuurde.
Ik zou zeggen : luister naar wat je hart je ingeeft en handel daarnaar.
Beste Evaatje,
Gelukkig hoef ik in dit soort gevallen op HaarWeb me niet elke keer af te vragen wat mijn hart me ingeeft. Het huishoudelijk reglement is er heel duidelijk in en de regels die daarin staan zal ik - en jij in de toekomst hopelijk ook wat beter - opvolgen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2006, 23:32   #72
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Evaatje
Het is begonnen met een bezoekje aan een holistisch geneesheer, waar ik een rotsvast vertrouwen in heb.
Hij heeft een heel hoog bewustzijn en kan het energetische lichaam waarnemen. Zo kon hij de oorzaak van mijn jarenlange haarprobleem vinden.
Hij opende mijn bewustzijn door de negatieve ladingen = energieblokkades weg te nemen die veroorzaakt werden door vorige generaties en vorige levens.
Hierdoor kon de kosmische energie weer door de chakra' s van mijn energielichaam naar het stoffelijke lichaam stromen.
Voor meer uitleg hierover, zie : Harisch Johari : werken met de chakra's.
Alsook boeken over Chakra Healing en het boek over Quantumgenezing van Dr. Deepak Chopra.
Dankzij het vrij maken van deze energieblokkades met als gevolg een goede doorstroming ging mijn lichaam beter functioneren, de extreme haaruitval minderde stilaan, de kale plekken groeiden volledig dicht, jeuk en schilfers op de hoofdhuid verdwenen.
Tja, Evaatje, wat moeten wij hier nou van denken? Je haaruitvalprobleem zal wellicht wel over zijn, hoogstwaarschijnlijk zijn normale verklaarbare factoren hier de oorzaak van.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2006, 23:39   #73
wilfried
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 300
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Beste Evaatje,
Gelukkig hoef ik in dit soort gevallen op HaarWeb me niet elke keer af te vragen wat mijn hart me ingeeft. Het huishoudelijk reglement is er heel duidelijk in en de regels die daarin staan zal ik - en jij in de toekomst hopelijk ook wat beter - opvolgen.
Hallo Tiuri.

Je hebt gelijk Tiuri.
Ik zal me houden aan het huishoudelijk reglement en besluit hiermee om niet meer te posten op haarweb.

Jammer!

Groetjes,
Evaatje.
wilfried is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2006, 23:49   #74
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Evaatje
Hallo Tiuri.

Je hebt gelijk Tiuri.
Ik zal me houden aan het huishoudelijk reglement en besluit hiermee om niet meer te posten op haarweb.

Jammer!

Groetjes,
Evaatje.
Wat? Hoezo dit? Heeft Evaatje zich ergens niet aan gehouden?
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2006, 23:53   #75
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Evaatje
Hallo Tiuri.

Je hebt gelijk Tiuri.
Ik zal me houden aan het huishoudelijk reglement en besluit hiermee om niet meer te posten op haarweb.

Jammer!

Groetjes,
Evaatje.
Hey Evaatje,

Ik kan je even niet meer volgen, is er misschien sprake van een misverstand?

Ik zal even de boel ophelderen want zo is het niet meer te volgen voor de leden. Wij hebben geconstateerd dat je ook een ander gebruikersaccount hebt op HaarWeb, namelijk 'wilfried'. In juli 2005 kondigde je onder deze naam aan HaarWeb te willen verlaten: "Ik ga verder genieten van het leven ipv. hier zitten te tokkelen". Blijkbaar ben je daar op terug gekomen. Van mij hoef je ook niet weg hoor.

Het is echter niet toegestaan om meerdere useraccounts op HaarWeb te hebben, dus we zullen je account 'Evaatje' samenvoegen met je account 'wilfried'. Je kunt dan gewoon verder posten onder je oude naam 'wilfried'. Eén overtreding leidt hier dus nog niet meteen tot een ban.

Ik hoop dat ik het zo wat heb opgehelderd?

Groeten,
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.