Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 september 2005, 12:27   #1
Hoofdhuid
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2005
Berichten: 10
Hoofdhuid problemen?

Als eerste bedankt voor de mensen die de moeite nemen om dit door te gaan lezen, en ik zou willen vragen de mensen die iets van herkening hebben of een idee wat het zou kunnen zijn dan hoor ik dat graag.

Ik heb sinds een jaar al last van haaruitval, wat meer is dan normaal. Daarbij heb ik tijden gehad dat ik jeuk op mijn hoofd had en zere plekken. Vooral op me kruin van achterhoofd. In de ochtend merkte ik dit altijd erg als ik er geslapen had. In de loop der tijd kreeg ik ook last vn haarpijn, dit zelfs als ik door de wind fietste of als ik aan me haar zat. Als ik het dan een kant op duwde deed het gewoon zeer. (Spierpijn in het haarzakje kan dat zijn volgens mij) Tijdens dit jaar loop ik ook bij de dermatoloog, deze kijkt alleen en kan er weinig zinnigs over zeggen. Eerst dat het een schimmel was, kreeg daar middelen voor, toen was het ineens hoofdluis. Ze komt in mijn ogen niet echt geloofwaardig over.
Maar nogsteeds valt mijn haar uit, daarbij heb ik ook witte stukjes in mijn haar. Zowel op de hoofdhuid als aan mijn haar. Ik zat zelf aan talg te denken maar het is niet in een zachte vorm. Het zijn harde bolletjes zeg maar. En dat zit soms ook aan de haren wat uitvalt onderaan de haar. Me haar is heel futloos en in model krijgen zit er niet echt meer bij. Binnekort moet ik weer naar de dermatoloog alleen ik dacht ik probeer het hier eens of mensen het misschien herkennen. En de haar uitval komt omdat er dus iets niet goed is met mijn hoofdhuid. Alleen ik heb dus geen idee wat?

- Is het een schimmelinfectie
- Is het roos wat ook tot haaruitval lijd
- Is het een te droge hoofdhuid
- Is het een te vette hoofdhuid
- Overmatig talgproductie

Ik vind dat zelf moeilijk te bepalen. Mijn haar valt trouwens over de gehele hoofd uit, dus heb geen inhammen of extreem op de kruin ofzo. Gehele haardos word minder.

Ik hoop dat mensen wat uit me verhaal kunnen opmaken en misschien een richting weten waar het aan zou kunnen liggen. En ik wil de mensen vragen niet met korte antwoorden te komen maar het liefst onderbouwt. Daar heb ik meer aan. En ik zoek dus voornamelijk wat de oorzaak kan zijn. Dan kan ik er pas wat aan gaan doen.

Nogmaals bedankt voor de mensen die de moiete hebben genomen.
Hoofdhuid is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2005, 14:35   #2
Colinhos
Make Yourself
 
Colinhos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2004
Locatie: Holland
Berichten: 148
Klinkt als seborrhoisch eczeem in mijn ogen. Dit heeft idd met een overmatige talgproductie te maken. Aanrader is dan om rooscure te gaan gebruiken, verkrijgbaar bij oa Kruidvat. Daar zit de werkzame stof ketoconazol in die helpt de schimmels te verwijderen. Succes!!
__________________
Extern:
- Weleda rozemarijn shampoo
- Denorex
- Rooscure

En uiteraard veel plezier maken en lol hebben in het leven!!
Colinhos is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2007, 14:15   #3
geelblauw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 126
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdhuid Bekijk bericht
- Is het een schimmelinfectie
- Is het roos wat ook tot haaruitval lijd
- Is het een te droge hoofdhuid
- Is het een te vette hoofdhuid
- Overmatig talgproductie
Weet je inmiddels al wat het is?
Want ik lees dat meer mensen op dit forum deze symptomen hebben en er geen raad mee weten.
geelblauw is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2007, 15:52   #4
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geelblauw Bekijk bericht
Weet je inmiddels al wat het is?
Want ik lees dat meer mensen op dit forum deze symptomen hebben en er geen raad mee weten.
Waarom gaan ze met zoiets niet naar een dokter of dermatoloog ? .Als het bv toch seborroisch eczeem moest zijn ,is dat zomaar niet simpel op te lossen met een shampoo'tje zoals rooscure....zoals sommige denken. Kun je het alleen maar dikwijls erger mee maken. Die rooscure word hier veel teveel de hemel in geprezen ,terwijl sommigen er alleen maar meer problemen door krijgen. Seborroisch eczeem is een lastige aandoening ,en de kans bestaat dat het steeds blijft terugkomen.
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2007, 22:40   #5
geelblauw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 126
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dundee Bekijk bericht
Waarom gaan ze met zoiets niet naar een dokter of dermatoloog ?
Ik ben persoonlijk al 2x naar de huisarts geweest..
Want ik heb een lichtrode hoofdhuid, vette hoofhuid, lichte jeuk, beetje schilfertjes in mijn haar en ontzettende haaruitval.
Eerst Ketoconazol shampoo gekregen, geen effect.
Daarna Topicorte gel gehad, geen effect.
Dus nu maar voor de derde keer.

Maar als iemand een goed advies heeft kan ik dat met de huisarts overleggen...
geelblauw is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2007, 18:53   #6
MauZ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 49
Ik kamp al 3 jaar met dezelfde problemen geelblauw, heb al heel wat geprobeerd, maar niets dat echt daadwerkelijk helpt. Het is echt een drama, want je wordt zo heel de dag herinnert aan je hoofdhuid
__________________
My regime:

- 1xdaags Propecia 1 mg ('s avonds voor het slapen gaan) sinds 1-12-2006


Status: nog steeds verergerde haaruitval / jeuk en dun haar all over scalp
MauZ is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2007, 02:45   #7
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geelblauw Bekijk bericht
Ik ben persoonlijk al 2x naar de huisarts geweest..
Want ik heb een lichtrode hoofdhuid, vette hoofhuid, lichte jeuk, beetje schilfertjes in mijn haar en ontzettende haaruitval.
Eerst Ketoconazol shampoo gekregen, geen effect.
Daarna Topicorte gel gehad, geen effect.
Dus nu maar voor de derde keer.

Maar als iemand een goed advies heeft kan ik dat met de huisarts overleggen...
'Dode zeezout' zou naar het schijnt heel goed helpen tegen eczeem ...zoals (seborroïsch eczeem)...psoriasis ...etc..
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2007, 13:17   #8
geelblauw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 126
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dundee Bekijk bericht
'Dode zeezout' zou naar het schijnt heel goed helpen tegen eczeem ...zoals (seborroïsch eczeem)...psoriasis ...etc..
Heb ik ook al geprobeerd (een paar maanden, 2x in de week). Veel dode zeezout in bad en lekker lang onder water blijven liggen. Geen effect.

Ik heb ook olijfolie geprobeerd (een paar uurtjes) in laten trekken en daarna je haar wassen. (Heb ik 4 maanden geprobeerd, 1x in de week.) Hier wordt je hoofdhuid heel schoon van, maar verder geen effect.

Dus bedankt voor je idee.. Maar heb je er nog meer?
geelblauw is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2007, 15:38   #9
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hadden jullie deze hele thread ook al gelezen en alles uitgeprobeerd?

http://www.haarweb.nl/forum/showthre...orrisch+eczeem
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2007, 16:17   #10
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geelblauw Bekijk bericht
Ik ben persoonlijk al 2x naar de huisarts geweest..
Want ik heb een lichtrode hoofdhuid, vette hoofhuid, lichte jeuk, beetje schilfertjes in mijn haar en ontzettende haaruitval.
Eerst Ketoconazol shampoo gekregen, geen effect.
Daarna Topicorte gel gehad, geen effect.
Dus nu maar voor de derde keer.

Maar als iemand een goed advies heeft kan ik dat met de huisarts overleggen...

Sowieso een verwijzing vragen voor een dermatoloog, omdat een huisarts, met alle respect, beperkt is in kennis tov huidproblematiek.

Je hebt al wel de meest bekende middelen voorgeschreven gekregen, heb je de middelen lang genoeg gebruikt om echt te kunnen weten of iets helpt? Bij Keto is mijn ervaring dat het pas echt ging beteren na een week of 6 a 7 en niet na de 4wk die in de bijsluiter staan.
Topicorte, is minstens 1 wk nodig 2x per dag dun ingesmeerd...
Ik heb het niet over jou maar vaak haken mensen wat vlug af als iets niet direkt aanslaat na 1 of 2 keer gebruik.
Soms helpt keto niet maar seleniumdisulfide suspensie (de 2% versie, op recept verkrijgbaar) wel. het zijn beiden schimmel/gistdodende middelen maar het werkend bestanddeel is verschillend.
Zou wel ff naar dermatoloog gaan als ik jou was, niks zo erg als jeuk en pijn op je hoofd. Weet er alles van...
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Witte, jeukende korrels op hoofdhuid, check dit... MauZ AGA - Algemeen 18 17 september 2011 18:44
psoriasis brandonvts Overige (haar)discussies - Algemeen 15 20 november 2007 23:00
Drooge hoofdhuid en rooscure Haarzoeker Medicijnen/haargroeimiddelen 25 14 februari 2005 10:33
Hoofdhuid problemen Steef Haarproblemen bij vrouwen 1 7 september 2004 20:03
Haaruitval en gevoelige hoofdhuid Frans AGA - Algemeen 6 16 februari 2004 22:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.