Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 februari 2011, 21:22   #1
Rien76
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 februari 2011
Berichten: 3
Topicorte werkt! Iemand nog meer ervaring?

Hallo graag jullie hulp bij het gebruik van topicorte,

Jarenlang viel mijn haren al uit, het werd steeds zichtbaarder (vrouw 34 jaar). Ik heb geen hormoonproblemen of erfelijkheid in de familie noch een geirriteerde hoofdhuid. Toch maar weer naar de dermatoloog UMC. Deze schreef mij als laatste 'redmiddel', cq test, topicorte voor.

Sinds een paar maanden gebruik ik topicorte. Het werkt super, 'pokon' voor mijn haar. Nieuwe haren erbij en ze vallen niet meer uit.

Waarom werkt het? Wat is het achterliggende probleem?
Hoe lang gaat het werken?
Ik mag het maximaal 2 maal per week gebruiken? Wie heeft er jarenlange ervaringen mee? Risico's?

Mijn dermatoloog kon mij niet echt uitleggen hoe en wat, alleen dat het in Duitsland vaker wordt voorgeschreven.

Bedankt!
Rien76 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2011, 18:49   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Topicorte bevat corticosteroïden die je huid heel dun kunnen maken; daarom zeer spaarzaam gebruiken.
Het wordt wel voorgeschreven aan patiënten met eczeem, psoriasis of Alopecia Areata, maar niet bij Alopecia Androgenetica, waar je dit bericht hebt gepost.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2011, 19:30   #3
Rien76
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 februari 2011
Berichten: 3
Dag Hanna,

Zelf vind ik het ook verwarrend. Volgens de dermatoloog is het wel AGA. Ik had ook gehoopt op meer duidelijkheid en verwacht dat het ander iets zou zijn. Met mijn hoofdhuid is niks mis, zichtbaar mis dan; geen jeuk of uitslag.

Aangezien het een academisch ziekenhuis is proberen ze af en toe iets nieuws. Hij kon me er echt weinig over vertellen. Probleem is ook dat de artsen veel rouleren en ieder jaar een ander dermatoloog is. De dermatoloog die het heeft voorgeschreven zit er niet meer.

Weet jij een goede dermatoloog die mij meer kan vertellen. Wat je ook al zegt de huid wordt dunner, maar ik mag het toch twee keer per week de rest van mijn leven gebruiken.???

Thanks!
Rien76 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2011, 11:09   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik zou niet willen riskeren dat de huid dunner wordt, maar ik weet niet waarom je geen minoxidil gebruikt en ik weet ook niet of je een anticonceptiemiddel gebruikt waar misschien androgene stoffen in zitten.
Een naam van een goede dermatoloog in de buurt van A'dam, weet ik niet, wel in Den Haag: Dr. Van der Rhee, Leyenburg Ziekenhuis.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2011, 11:08   #5
tse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Berichten: 4
Topicorte heeft bij mijn zoontje helemaal niks geholpen.
Vanaf zijn vierde jaar heeft hij last van aa en ik smeerde ook al heel lang nu is hij bijna 9 en helemaal kaal (universalis) dus met smeren kon ik wel stoppen was het advies van de dermatoloog alléén maar blijven hopen dus dat doen we ook hij blijft er in ieder geval wel vrolijk onder.
tse is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2011, 12:41   #6
Rien76
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 februari 2011
Berichten: 3
Vervelend van je zoontje. Ik hoop dat jullie iets vinden, goed om te horen dat hij er wel vrolijk onder blijft. Sterk hoor!

Misschien ga ik er nooit achter komen waarom het helpt. Het helpt bij mij echt heel goed. Sinds twee weken smeer ik niks meer en er vallen geen haren uit. Ik hoop dat het voor mij nu een gesloten hoofdstuk is na ruim 15 jaar.

Misschien dat andere vrouwen, die ook worden afgewimpeld als leer er maar meeleven, iets hebben aan deze informatie. Bij mij was het ook pas de vierde dermatoloog in twee jaar die mij dit advies gaf.

groeten
Rien76 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.