Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 april 2016, 22:45   #1
Aeron
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2016
Berichten: 1
Geslacht:
2 maanden geleden Minox + Fina begonnen (mening/advies)

Beste leden,

Graag wil ik jullie een vraag stellen, en daarbij even mijn verhaaltje kwijt!

Ik ben Aeron, een gozer van 26 jaar oud. Altijd een prima bos haar gehad. Echter, zo'n 4 maanden geleden begon ik te merken dat mijn haar achter bij mijn kruin iets dunner begon te worden. Niemand zag het verder, het viel ook nog totaal niet op ofzo, maar ik merkte het. Een maandje aankijken.. is het nou echt zo? of zit ik me nou druk te maken om niks? Na dat maandje trok ik de conclusie dat ik mezelf niet voor de gek ging houden en dat het gewoon echt dunner aan het worden was achterop. 'Holy shit', maar hier moet ik niks van weten! ben verdomme 26 ik wil dit nog niet.

Ik sprak erover met een goede vriend waarvan ik wist dat hij altijd bezig was met zn strijd tegen kaal worden. Hij heeft zelf een zooitje crafts, gebruikt minox en fina. Anyway, hij adviseerde eigenlijk zsm fina en minox te gaan gebruiken "ik zou willen dat ik er zo vroeg bij was" zei hij me. Na een gesprekje met de huisarts en een paar uurtjes inlezen over de medicatie dacht ik 'dit kan geen kwaad', en zo gezegd zo gedaan.

Nu gebruik ik zo'n 2 maanden fina en minox. 0.7 mg fina per dag en eens per dag minoxidil 5% aanbrengen. Prima verhaaltje zo tot nu toe niks aan de hand. máár... een SHEDDING, ho ly shit!! ik verlies zo veel haar nu! niet normaal hoor, en ik zit er echt mee.

Nu heb ik twee vragen aan jullie, ik hoop dat jullie hier een mening over kunnen geven.

1: De fina die ik gebruik komen in tabletten van 5mg die ik in +- 8 stukjes snij (kut klus). maar goed. De stukjes zijn nooit even groot natuurlijk. Laten we reeel zijn en zeggen dat elk stukje tussen de 0.4 en 0.7 mg zit.
Hoe erg is dit verschil?
maakt dit uit? Zou het het beoogde resultaat kunnen belemmeren?

2: De shedding, hoe ga ik hier mee om? is dit normaal? ik ga niet tellen maar een haar of 40 valt er zo uit bij het wassen. Sochtends een kam door mn haar halen is ook geen leuk begin van de dag. Ik zie ook echt dat mn kruin er slechter op is geworden sinds de medicijnen!

Voor degene die de tijd en moeite hebben genomen mn verhaal te lezen, en degene die er op reageren. Alvast dank, het wordt echt gewaardeerd!

bedankt voor de tijd en moeite

Groet,

Aeron
Aeron is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2016, 23:22   #2
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Nee. Die stukjes. Ach. Het is niet anders. Waarom zou het uitmaken. Het is sowieso niet ernstig. Aangezien bet allemaal nog onder de voorgeschreven 1mg zit

Shedding. Het gebeurt of niet. Kun je niets tegen doen
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2016, 00:50   #3
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Antwoord op vraag 1: ikzelf gebruikte ook deze finasteride 5 mg en deelde het in 4 stuks (1,25 mg). Ik denk dat 0,6/ 0,7 mg ook resultaat heeft, al weet ik niet hoe sterk. Sommigen op het forum die bijwerkingen ervaren, of daar bang voor zijn, gebruiken dan een achtste van de 5 mg pil.

Als tip: ik sneed deze in het begin met een scalpel en later met een pillensnijder van de apotheek. Ook sneed ik ze allemaal voor en bewaarde ze in een klein plastic potje. De overgebleven poeder gebruikte ik dan eerst in de eerste 2 a 3 dagen, want ik vond het zonde de poeder weg te doen.

Antwoord op vraag 2: Bij een shedding betekend het dat dit spul dus bij jou aanslaat, al dan vooral niet leuk is het een positieve zaak dat het werkt en dus doorzetten! En shedding is dus normaal en hierin zojuist positief.

Omdat je haarwortels (zoals ik uit allerlei info vernomen had) dikkere haren gaan aanmaken laten ze de oudere dunnere haren los en dit kunnen er mega veel zijn. Daarbij is het ook niet duidelijk hoelang zoiets precies duurt en tot hoever je haarlijn er een beetje op achteruit kan of terug lijkt te trekken, meestal bij de inhammen. Neem ook dit op de koop, want je zult evenzo een veel betere haardos terug krijgen, dan als je de medicatie niet neemt!

Je gebruikt het 2 maanden, dus gebruik je het sinds pas. De resultaat van finasteride is na ongeveer een jaar te beoordelen, zo zij ook mijn huisarts en is mijn ervaring ook. Minoxidil zou na 90 dagen (als ik het goed heb) zijn werking moeten beginnen. Geef het tezamen minstens een jaar de tijd.

Je hebt verder echt mazzel met zo'n vriend, als ik zo mag zeggen. En ik begrijp het als hij zegt, waarom hij daar liever zo vroeg bij had willen zijn. Dat is dus twee keer mazzel voor jou Ook dat jou huisarts je de goedkope (en verzekerde) 5 milligram pil van de merkloze finasteride voorschrijft is om jezelf gelukkig te prijzen. Helaas niet elke huisarts doet dat namelijk, zo ik van het forum vernomen had.

Ik zou zeggen; houd aan! Na de zomer, als je voldoende in de zon bent geweest met je haardos, zul je hopelijk al wat vrolijke resultaten zien. Houd ons op de hoogte, als je wilt

Laatst gewijzigd door 123hallo; 5 april 2016 om 00:57
123hallo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.