Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 mei 2005, 15:04   #31
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Dr.Lee zegt dat Topische Fina net zo goed werkt als het pilletje, maar dat Merck gekozen heeft voor het pilletje, omdat het beter verkoopt.
Dat zou Dr. Lee nooit met zoveel stelligheid moeten zeggen, want er is nooit een vergelijkend onderzoek gedaan.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2005, 17:24   #32
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Dat zou Dr. Lee nooit met zoveel stelligheid moeten zeggen, want er is nooit een vergelijkend onderzoek gedaan.
Dat geloof ik ook. Maar het geeft wel weer heel duidelijk aan dat de meningen over dit onderwerp sterk verdeeld zijn.

Maar Kevinme, waar heb je dr.Lee's mening gelezen?
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2005, 09:36   #33
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
Dat geloof ik ook. Maar het geeft wel weer heel duidelijk aan dat de meningen over dit onderwerp sterk verdeeld zijn.

Maar Kevinme, waar heb je dr.Lee's mening gelezen?
Op HLT.....
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2005, 12:13   #34
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Er zou een onderzoek bestaan waaruit moet blijken dat topical fin niet werkt bij AGA, maar ik kan het nergens vinden... Iemand?

Rushton DH, Norris MJ, Ramsay ID. Topical 0.05% finasteride significantly reduces serum DHT concentrations, but had no effect in preventing the expression of genetic hair loss in men. In: Van Neste D, Randall V, eds. Hair Research for the Next Millenium. Amsterdam: Elsevier, 1996: 359-62.
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2005, 12:13   #35
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Kevin, heb je een linkje?
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2005, 12:15   #36
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
Kevin, heb je een linkje?
http://www.hairlosstalk.com/newsletter/article157.htm
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2005, 12:20   #37
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
Er zou een onderzoek bestaan waaruit moet blijken dat topical fin niet werkt bij AGA, maar ik kan het nergens vinden... Iemand?

Rushton DH, Norris MJ, Ramsay ID. Topical 0.05% finasteride significantly reduces serum DHT concentrations, but had no effect in preventing the expression of genetic hair loss in men. In: Van Neste D, Randall V, eds. Hair Research for the Next Millenium. Amsterdam: Elsevier, 1996: 359-62.
Hier staat er wat van over in.

En ook hier: klik!
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.



Laatst gewijzigd door kevin; 29 mei 2005 om 12:38
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2005, 12:42   #38
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
Er zou een onderzoek bestaan waaruit moet blijken dat topical fin niet werkt bij AGA, maar ik kan het nergens vinden... Iemand?

Rushton DH, Norris MJ, Ramsay ID. Topical 0.05% finasteride significantly reduces serum DHT concentrations, but had no effect in preventing the expression of genetic hair loss in men. In: Van Neste D, Randall V, eds. Hair Research for the Next Millenium. Amsterdam: Elsevier, 1996: 359-62.
had ik ook al naar gezocht, niet te vinden.

Waar stond die verwijzing ook alweer in, Vince?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 29 mei 2005 om 12:49
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2005, 12:53   #39
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Ik had 'm uit de tekst die Kevin net plaatste. Hier. Bij de references staat 'ie onder 22.
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2005, 12:55   #40
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Hier staat er wat van over in.

En ook hier: klik!
In je laatste link staat de volgende tekst en ik weet niet helemaal wat ik ervan moet denken. Verder worden er nergens concreet cijfers genoemd... Uiteindelijk kan het dus toch wel, alleen met bijwerkingen?
Citaat:
In theory F could be applied topically, but it should be noted that all lipophilic drugs will be absorbed. For example, it has been shown that unilateral application of progesterone * a natural competitive 5alpha-R inhibitor * resulted in inhibition of 5alpha-R activity on the untreated side as well [15]. The percutaneous absorption is hard to control because it differs from patient to patient thus making it difficult to monitor drug-related effects and side effects. Furthermore, type 25alphaR is expressed within the dermal papilla (DP) which is situated at the base of the HF in the subcutaneous fat, remote from the epidermal surface and enclosed by the connective tissue sheath and the matrix cells. Topical application of therapeutic substances such as antiandrogens might therefore reach their target cells only insufficiently. On the other hand, the DP is amply supplied with blood capillaries and is accessible to a systemic effect of oral drugs. Provided that undesirable side effects can be excluded, systemic inhibition of steroidogenic enzymes is an effective approach for the treatment of AGA.
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2005, 13:23   #41
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
In het interview waar Kevin 't over heeft, zegt Dr.Lee idd wat ik al veel vaker heb gelezen op de Amerikaanse forums. Nl. de keuze voor Propecia als pil tegenover een topical was een practische keuze...(Jammer dat er geen bewijzen zijn voor zn verhaal) Toch zegt hij hier ook wat over de het opnemen van middelen door de huid.
Citaat:
When Merck was doing their trials, they had to make a decision as to what they felt would be a better selling product: A pill, or a topical applied solution. By far, people would rather take a pill, so this is the route they took. To answer your question: Why don't topicals work as well? It's for many reasons. One reason is that it doesn't stay in the skin long enough. That's the problem with progesterone. It's absorbed, metabolized, and carried away so quickly that it's not effective when it's applied topically. Another problem is absorption. There are very few things that get absorbed into skin very well at all. Its quite the protective device.
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2005, 13:51   #42
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
In het interview waar Kevin 't over heeft, zegt Dr.Lee idd wat ik al veel vaker heb gelezen op de Amerikaanse forums. Nl. de keuze voor Propecia als pil tegenover een topical was een practische keuze...(Jammer dat er geen bewijzen zijn voor zn verhaal) Toch zegt hij hier ook wat over de het opnemen van middelen door de huid.
Ik denk ook wel dat dat waar is, dat een pil beter verkoopt dan een topical. Maar die keuze is gemaakt VOORDAT de trials begonnen. Dus de zalf is nooit getest, en dus is er niets te zeggen over de effectiviteit ervan in vergelijking tot het pilleke.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2005, 14:58   #43
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Ik denk ook wel dat dat waar is, dat een pil beter verkoopt dan een topical. Maar die keuze is gemaakt VOORDAT de trials begonnen. Dus de zalf is nooit getest, en dus is er niets te zeggen over de effectiviteit ervan in vergelijking tot het pilleke.
Daar heb je een punt. In het meest positieve geval hebben ze kleinschalige tests gedaan. Ik denk nl niet dat ze alleen naar de wens van de gebruiker hebben gekeken om vervolgens miljoenen dollars in tests te steken. Maar mochten er enkele testresultaten voor een lotion liggen, dan worden die toch niet bekend gemaakt.
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2005, 12:13   #44
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Ik heb twee verwijzingen naar een Italiaans onderzoek naar topical fin gevonden uit 1997 die een "veelbelovend" resultaat voor dit middel zou laten zien. Het probleem is dat ik het onderzoek zelf nergens kan vinden... Iemand die nog een poging wil doen?

Citaat:
Topical FINASTERIDE has potential in the treatment of androgenic alopecia, report researchers from Italy. In this pilot study, 52 patients (28 men) with androgenic alopecia applied a topical finasteride 0.005% solution (n=26), or vehicle (26), twice daily for 16 months. Journal of Dermatological Treatment 8: 189-192, Sep 1997

Bron:http://dric.sookmyung.ac.kr/NEWS/jan_feb98/digest.htm
Citaat:
[I]2422 1997 JOURNAL OF DERMATOLOGICAL TREATMENT 8(3):189-192
Mazzarella F; Loconsole F; Cammisa A; Mastrolonardo M; Vena GA
Topical finasteride in the treatment of androgenic alopecia. Preliminary evaluations after a 16-month therapy course[/I]

Bron:http://www.garfield.library.upenn.ed.../index-25.html
Bij de laatste link wordt nog de volgende samenvatting gegeven:
Citaat:
The enzyme 5 alpha-reductase (5AR), which catalyzes reduction of testosterone to the more potent metabolite dihydrotestosterone, has been assumed to play a key role in a variety of skin disorders, including acne, seborrhea, hirsutism, and androgenic alopecia (AA). Also, evidences have been provided supporting the pathogenetic relevance of higher rates of testosterone reduction at lesional level. The azasteroid finasteride, a 5AR inhibitor, is widely employed in the treatment of benign prostatic hyperplasia; by contrast, its potential role in other androgen-related conditions have been, so far, only poorly evaluated. We present herein the results of a single-blind, placebo-controlled, 16-month trial carried out in 52 patients with AA using a 0.005% finasteride solution. The clinical terms of both hair balding areas reduction, seems to be encouraging, in the absence of either any evidence of percutaneous absorption of finasteride, or local/systemic untoward effects. We also briefly review the possible pharmacodynamic and pharmacokinetic bases of the use of topically delivered finasteride in AA.
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2005, 18:44   #45
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
Ik heb twee verwijzingen naar een Italiaans onderzoek naar topical fin gevonden uit 1997 die een "veelbelovend" resultaat voor dit middel zou laten zien. Het probleem is dat ik het onderzoek zelf nergens kan vinden... Iemand die nog een poging wil doen?





Bij de laatste link wordt nog de volgende samenvatting gegeven:
http://hairsite2.com/waseda/antiandrocream/main.htm
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] Wat gebeurt er als je stopt? Haarmannetje Medicijnen/haargroeimiddelen 81 11 maart 2014 18:18
Pimecrolimus (Elidel) en tacrolimus (Protopic) Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 263 30 maart 2006 02:35
Prijs minoxidil? Andastra Medicijnen/haargroeimiddelen 8 31 mei 2004 22:27
Wanneer is fina uitgewerkt?? Henk21 Medicijnen/haargroeimiddelen 8 29 oktober 2003 14:26
Hoe kom ik aan fina? Harenhouder Medicijnen/haargroeimiddelen 2 13 september 2003 13:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.