Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 juni 2005, 20:02   #61
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Heb het 2 uur geleden erin gebracht. 4 stuks in ~40 ml. Het goedje is nu erg wit geworden ipv doorzichtig. Straks maar eens proberen.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2005, 12:33   #62
rizla
HaarWeb lid
 
rizla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 april 2005
Locatie: omg. amsterdam
Berichten: 303
dus ff stof afblazen van deze thread...
was gewoon benieuwd of er nog mensen zijn die hier iets mee bereiken,
het lijkt me heel stug aangezien dit nooit de ar5 productie remt(zoals de orale variant)en daarmee ook de vorming van dht niet beinvloed.

en toch zou het werken tegen hirutisme volgens studies??
dan snap ik em ff niet meer...
als er echt mensen zijn die er resultaat mee hebben zou het volgens mij slechts kunnen komen doordat er een klein beetje in de bloedbaan opgenomen word.
maar dan kan je toch net zo goed ff lekker het pilletje slikken.

klopt mijn beredeneering?
waar zit ik fout??
zelfs laurens zegt dat het topisch ook werkt!!
god ik haat het als ik iets niet snap
__________________
als ik later groot ben wil ik meer haar.
mijn regimen: geen geleuter over haar, een blik lieve meissies elk weekend, 140 rijden in de bebouwde kom en circuit dagen, en vooral geen geleuter over haar
!! dont worry, be naked
rizla is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2005, 15:20   #63
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Topische Finasteride werkt niet:

Citaat:
"Finasteride is structurally similar to testosterone and DHT and is freely soluble in chloroform and alcohol. The potential for percutaneous absorption of finasteride exists on the basis of its steroid structure (2), resulting in a Food and Drug Administration warning that pregnant women should not even handle broken tablets. Our study suggests that topical application of finasteride does not result in significant systemic absorption. Despite daily application of 2.5–5 mg of topical finasteride, there was no increase in circulating testosterone or decrease in DHT levels over 6 months. This observation would have been strengthened by the ability to verify finasteride levels in the solution or in the circulation."
Bron: Price, T. M., S. Allen, et al. (2000). "Lack of effect of topical finasteride suggests an endocrine role for dihydrotestosterone." Fertility and Sterility 74(2): 414.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2005, 19:23   #64
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Hmm...

Citaat:
The predominant form of 5alpha-reductase (5aR) in human scalp is 5aR1. None the less, clinical studies have shown that finasteride, a selective inhibitor of 5aR2, decreases scalp dihydrotestosterone and promotes hair growth in men with androgenetic alopecia. Immunolocalization studies were thus carried out to examine 5aR isozyme distribution within scalp and, in particular, to determine whether 5aR2 might be associated with hair follicles. 5aR2 was localized using both a rabbit polyclonal and a mouse monoclonal antibody. 5aR1 was detected with a mouse monoclonal antibody. The specificity of these reagents was demonstrated both by immunofluorescence and Western blot analyses of COS cells overexpressing human 5aR1 or 5aR2. When cryosections of scalp from men with androgenetic alopecia were stained with antibody against 5aR2, using immunoperoxidase avidin-biotin complex methodology, immunostaining was observed in the inner layer of the outer root sheath and, in more proximal regions of the follicle, in the inner root sheath. Staining was also prominent in the infundibular region of the follicle, with less intense staining extending throughout the granular layer of the epidermis. Some staining was also seen in sebaceous ducts. Similar results were obtained with both the polyclonal and monoclonal 5aR2 antibodies. In contrast, in scalp cryosections stained with antibody to 5aR1, no immunostaining was observed within hair follicles. Intense staining for the type 1 isozyme was, however, detected within sebaceous glands. Our immunolocalization data suggest that the results seen in clinical trials of men with male pattern hair loss treated with finasteride may be due, at least in part, to local inhibition of 5aR2 within the hair follicle.





Bron:Bayne EK, Flanagan J, Einstein M, Ayala J, Chang B, Azzolina B, Whiting DA, Mumford RA, Thiboutot D, Singer II, Harris G. Immunohistochemical localization of types 1 and 2 5alpha-reductase in human scalp. Br J Dermatol 1999 Sep;141(3):481-91
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2006, 13:50   #65
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Een Iraans (!!!) onderzoek naar een combi van topical finasteride en liposomen.
Citaat:
Enhancement of follicular delivery of finasteride by liposomes and niosomes 1. In vitro permeation and in vivo deposition studies using hamster flank and ear models.Tabbakhian M, Tavakoli N, Jaafari MR, Daneshamouz S.
Department of Pharmaceutics, School of Pharmacy & Isfahan Pharmaceutical Sciences Research Center, Isfahan University of Medical Sciences, Isfahan, Iran.

Finasteride is indicated orally in the treatment of androgenetic alopecia and some other pilosebaceous unit (PSU) disorders. We wished to investigate whether topical application of finasteride-containing vesicles (liposomes and niosomes) could enhance drug concentration at the PSU, as compared to finasteride hydroalcoholic solution (HA). Liposomes consisted of phospholipid (dimyristoyl phosphatidylcholine (DMPC) or egg lecithin):cholesterol:dicetylphosphate (8:2:1, mole ratio). Niosomes were comprising non-ionic surfactant (polyoxyethylene alkyl ethers (Brij((R)) series) or sorbitan monopalmitate):cholesterol:dicetylphosphate (7:3:1, mole ratio). Vesicles were prepared by the film hydration technique and characterized with regard to the size, drug entrapment efficiency and gel-liquid transition temperature (T(c)). In vitro permeation of (3)H-finasteride through hamster flank skin was faster from hydroalcoholic solution (0.13mug/cm(2)h) compared to vesicles (0.025-0.058mug/cm(2)h). In vivo deposition of (3)H-finasteride vesicles in hamster ear showed that liquid-state vesicle, i.e. those made of DMPC or Brij97:Brij76 (1:1), were able to deposit 2.1 or 2.3% of the applied dose to the PSU, respectively. This was significantly higher than drug deposition by gel-state vesicles (0.35-0.51%) or HA (0.76%). Both in vitro permeation and in vivo deposition studies, demonstrated the potentials of liquid-state liposomes and niosomes for successful delivery of finasteride to the PSU.

PMID: 16837150 [PubMed - as supplied by publisher]
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q..._uids=16837150

Laatst gewijzigd door Tiuri; 7 februari 2007 om 21:09
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2006, 22:29   #66
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Vince001 ooit iets gemerkt van je proefje met topical fina?
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2006, 18:32   #67
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Binnen een maand zal ik misschien nog wat fina in m'n bezit hebben en daarmee zou ik een topical maken.
Hoeveel proscar pillen zou ik in 50ml pleuren?
En zou ik drinkbare alcohol gebruiken voor transportmiddel?

Ik ga dan ook een veiligheidje achter de hand houden voor de zekerheid...
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2007, 14:38   #68
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Ipv topical spiro zou ik beginnen met topical fina. Dankzij een haarweblid ben ik aan de fina geraakt. Waarvoor dank .
Ik gebruik nu +- 125ml hair maximizing serum voor 3 a 4 weken.
Hoeveel proscar zou ik hierin moeten doen?
Zelf denk ik om met zo weinig mogelijk te beginnen en dan vermeerderen. Zo kan ik zien als ik bijwerkingen krijg wat de juiste dosering is. Bijwerkingen heb ik heel snel gekregen dus weet ik wel welke dosering ik moet gebruiken.

Ik zou in het begin 2 proscars gebruiken. Dus 10mg finasteride.
Iemand een ander idee?
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2007, 18:21   #69
kurt
HaarWeb lid
 
kurt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 september 2005
Locatie: belgie
Berichten: 732
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrosjnivosj
Ipv topical spiro zou ik beginnen met topical fina. Dankzij een haarweblid ben ik aan de fina geraakt. Waarvoor dank .
wie wel??
__________________
regime

groene thee maar dat drink ik al jaren, en meer om de algemene gezondheid

fina 1 mg vanaf dec 2004 (gestopt maart 2006)terug gestart op 22 maart 2008

duta 0,5mg om de dag (vanaf 11dec 2006)( gestopt begin juli 2007)

adam (now) green tea (now)

omega 3 (now) silymarin (now)
kurt is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2007, 19:33   #70
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Hmmm even denken wie was het weer?
Dank je Kurt.
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2007, 23:15   #71
kurt
HaarWeb lid
 
kurt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 september 2005
Locatie: belgie
Berichten: 732
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrosjnivosj
Hmmm even denken wie was het weer?
Dank je Kurt.
voor brave (streekgenoot) heb ik dat graag over
__________________
regime

groene thee maar dat drink ik al jaren, en meer om de algemene gezondheid

fina 1 mg vanaf dec 2004 (gestopt maart 2006)terug gestart op 22 maart 2008

duta 0,5mg om de dag (vanaf 11dec 2006)( gestopt begin juli 2007)

adam (now) green tea (now)

omega 3 (now) silymarin (now)
kurt is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2007, 23:22   #72
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrosjnivosj
Ipv topical spiro zou ik beginnen met topical fina. Dankzij een haarweblid ben ik aan de fina geraakt. Waarvoor dank .
Ik gebruik nu +- 125ml hair maximizing serum voor 3 a 4 weken.
Hoeveel proscar zou ik hierin moeten doen?
Zelf denk ik om met zo weinig mogelijk te beginnen en dan vermeerderen. Zo kan ik zien als ik bijwerkingen krijg wat de juiste dosering is. Bijwerkingen heb ik heel snel gekregen dus weet ik wel welke dosering ik moet gebruiken.

Ik zou in het begin 2 proscars gebruiken. Dus 10mg finasteride.
Iemand een ander idee?
Ik heb deze post even afgesplitst van je log naar hier, want daar is deze thread nu net voor.

Ben je je ervan bewust dat een topical maken meer is dan wat middelen bij elkaar gooien en goed schudden? Je hebt wel een vehikel nodig om het door de huid te laten transporteren. Ik weet hier verder niets vanaf, behalve dan dat alcohol hiervoor veel wordt gebruikt, maar dit kan weer irriteren op de huid. Ik weet ook niets van de hoeveelheden alcohol en de verhouding alcohol-fina die nodig is om het effectief te laten werken, staat wellicht iets over in een van de eerdere posts in deze thread of anders ff goed zoeken op de Amerikaanse fora.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2007, 09:45   #73
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Jep sorry tiuri ik was aan het twijfelen waar ik die post moest zetten. Ergens wist ik het wel om een transportsysteem te hebben, maar dacht ik er niet bij na.
In die topical die ik nu gebruik zit er alcohol denat (maar natuurlijk weet je wel niet hoeveel erin zit)
Dus ik zou eerst alcohol + fina doen en dat erbij doen.
Alcohol irriteert m'n hoofdhuid toch niet. Dus zal wel geen probleem zijn.
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2007, 21:28   #74
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Deze studie postte Vince hier in juli vorig jaar:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
Een Iraans (!!!) onderzoek naar een combi van topical finasteride en liposomen.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q..._uids=16837150
Erg interessant! De conclusie is dus dat de fina met liposomen langzamer werd opgenomen door de huid dan de fina met alcohol, maar dat er wel veel meer fina wordt toegediend met liposomen dan met alcohol.

Hier is het te koop: http://www.lipoxidil.com/site/fina.php

Wel een interessante (maar dure) optie.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2007, 20:48   #75
blizzard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2007
Berichten: 574
Geslacht:
Nieuwe manier om Finasteride te gebruiken + artikel

Hoi Allemaal ,

Dit artikel ontving ik vanmorgen van een kennis van mij uit Amerika , hij wist dat ik in zeer korte tijd gestopt was met Finpecia (al na 6 pilletjes ) omdat ik al bijwerkingen kreeg op Libido gebied en zei lees dit artikel eens en probeer het eens uit .

Deze persoon gebruikte 5 x 5mg Proscar pilletjes in een vol flesje Minoxidil en masseerde dat op zijn hoofdhuid , op deze manier heeft deze man geen last meer van haaruitval en bijwerkingen en het werkt fantastisch , Dus je kan ook 25 x 1 mg Finpecia of een ander merk Finasteride pilletjes oplossen in 1 maand voorraad flesje Minoxidil en dan in je haar masseren zoals gebruikelijk , door 25 x 1mg pilletjes te gebruiken kom je op hetzelfde aantal neer als die man uit Amerika gebruikte .

Dus misschien heb jij ook veel last van bijwerkingen door gebruik van Finasteride , Propecia , Finpecia , Proscar , Harifin-5 etc.. probeer het dan eens op deze manier .

Ik ga er vanavond mee starten en hou jullie op de hoogte van het resultaat .


Groeten Johan
__________________
Elke dag 3 stuks fruit (2000)
Groene thee 2 x daags (2004)
Iedere avond een glas tomatensap (2006)
Gestopt met Alcohol sinds 1992

Sinds 5 mei shampoo vrij 2 x per week (2007)

Sinds 30 mei Finpecia 1mg per dag (2007) gestopt er waren alweer bijwerkingen bij mij

Sinds 14 Juni iedere avond een 1ML Minoxidil zodat mijn haar beter zit (2007 )
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg finpecia+minoxidil 2.jpg‎ (113,0 KB, 94x gelezen)
__________________
Regime :
Alleen nog maar Minoxidil 5%Kirkland 2 x in de week
HT 15 februari 2008 2110 grafts

Laatst gewijzigd door blizzard; 2 juli 2007 om 19:10
blizzard is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] Wat gebeurt er als je stopt? Haarmannetje Medicijnen/haargroeimiddelen 81 11 maart 2014 18:18
Pimecrolimus (Elidel) en tacrolimus (Protopic) Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 263 30 maart 2006 02:35
Prijs minoxidil? Andastra Medicijnen/haargroeimiddelen 8 31 mei 2004 22:27
Wanneer is fina uitgewerkt?? Henk21 Medicijnen/haargroeimiddelen 8 29 oktober 2003 14:26
Hoe kom ik aan fina? Harenhouder Medicijnen/haargroeimiddelen 2 13 september 2003 13:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.