Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 oktober 2022, 10:29   #1
HairExpert
Haartransplantatie expert
 
Geregistreerd: 14 oktober 2022
Berichten: 386
Geslacht:
Back Again

Na een lange periode van afwezigheid op het forum, ben ik weer terug om lotgenoten te voorzien van eerlijke en nuttige informatie.

Heb je een vraag? stel hem dan gerust.
__________________
Sinds 2000 al meerdere haartransplantaties ondergaan.

Vrijwel alle Nederlandse en Belgische klinieken gezien en gesproken.
HairExpert is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2022, 11:21   #2
hairry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 305
Ik heb op 27 juli een HT gehad bij Visus haarkliniek. er gaat nu nog niets groeien maar heb regelmatig wel heel veel last van puisten op mijn hoofdhuid in het gebied van behandeling. er komt vaak erg veel rotzooi uit als ik ze uitknijp. is dit wel normaal?

Ik wil er ook even bij vermelden dat ik 17 jaar geleden ook 2 HT's heb gehad maar dan bij transhair en toen had ik geen last van puisten.

vanwege mijn leeftijd nu 49 jaar heb ik ook nooit nergens anders last van puisten.

Laatst gewijzigd door hairry; 14 oktober 2022 om 12:04
hairry is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2022, 12:07   #3
HairExpert
Haartransplantatie expert
 
Geregistreerd: 14 oktober 2022
Berichten: 386
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hairry Bekijk bericht
Ik heb op 27 juli een HT gehad bij Visus haarkliniek. er gaat nu nog niets groeien maar heb regelmatig wel heel veel last van puisten op mijn hoofdhuid in het gebied van behandeling. er komt vaak erg veel rotzooi uit als ik ze uitknijp. is dit wel normaal?

Ik wil er ook even bij vermelden dat ik 17 jaar geleden ook 2 HT's heb gehad maar dan bij transhair en toen had ik geen last van puisten.

vanwege mijn leeftijd nu 49 jaar heb ik ook nooit nergens anders last van puisten.
Je bent pas 2,5 maand onderweg. de eerste 3 maanden gebeurt er doorgaans niet heel veel.

kleine ontstekingen kunnen voorkomen. Belangrijk is de huid schoon te houden en niet uit te knijpen. dit kan grotere ontstekingen veroorzaken.
__________________
Sinds 2000 al meerdere haartransplantaties ondergaan.

Vrijwel alle Nederlandse en Belgische klinieken gezien en gesproken.
HairExpert is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2022, 13:43   #4
hairry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HairExpert Bekijk bericht
Je bent pas 2,5 maand onderweg. de eerste 3 maanden gebeurt er doorgaans niet heel veel.

kleine ontstekingen kunnen voorkomen. Belangrijk is de huid schoon te houden en niet uit te knijpen. dit kan grotere ontstekingen veroorzaken.
Je ziet echt hele grote etterkoppen erop op punt van uitbarsten en die gaan niet goed weg als ze niet uitgeknepen worden. er komt echt superveel rotzooi uit . na het uitknijpen zijn ze onmiddellijk weg.op die plaats komen ook geen nieuwe terug. ik houd de huid altijd supersoon. was mijn huid/haar met neutrale shampoo die ik meegekregen had van de kliniek. ,en er gaat ook elke dag 2x minoxidil op waar alcohol in zit.
hairry is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2022, 11:28   #5
HairExpert
Haartransplantatie expert
 
Geregistreerd: 14 oktober 2022
Berichten: 386
Geslacht:
Ik heb jouw foto's bekeken in een ander topic dat jij hebt aangemaakt.

Ik wil je niet afschrikken, maar dat ziet er alles behalve goed uit.
Het donorgebied heeft een behoorlijke tik gehad.

Het kan zeker nog herstellen, maar geef het de tijd en de aandacht die het nodig heeft.
Probeer minoxidil te gebruiken. Dit zorgt in ieder geval voor een betere doorbloeding en sneller herstel.

MSM en biotine helpt ook (al zal dat niet DE oplossing bieden, maar alle beetjes helpen).
__________________
Sinds 2000 al meerdere haartransplantaties ondergaan.

Vrijwel alle Nederlandse en Belgische klinieken gezien en gesproken.
HairExpert is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2022, 11:48   #6
hairry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HairExpert Bekijk bericht
Ik heb jouw foto's bekeken in een ander topic dat jij hebt aangemaakt.

Ik wil je niet afschrikken, maar dat ziet er alles behalve goed uit.
Het donorgebied heeft een behoorlijke tik gehad.

Het kan zeker nog herstellen, maar geef het de tijd en de aandacht die het nodig heeft.
Probeer minoxidil te gebruiken. Dit zorgt in ieder geval voor een betere doorbloeding en sneller herstel.

MSM en biotine helpt ook (al zal dat niet DE oplossing bieden, maar alle beetjes helpen).
Ziet er zeker niet goed uit. hier ben ik ook erg van geschrokken. er is maximaal geoogst en minimaal getransplanteerd.

de reden hiervan zou volgens Visus zijn omdat ik 2x eerder FUT heb gehad en daardoor de huid strakker is komen te staan en zij de grafts niet konden oogsten met hun appelboor machine. ze beweren dat er biopteringen zijn gemaakt waarbij de wortels zijn blijven zitten bij de grafts die ze er niet uit kregen.

ik vind het maar een vreemd verhaal. er is niet met mij over gecommuniceerd toen ik op de behandel tafel lag tijdens het oogsten. iets wat ik hun erg kwalijk neem omdat ik dan de behandeling had kunnen stoppen maar ze zijn gewoon doorgegaan om de minimaal 1500 grafts te halen te halen want daar had ik voor betaald en anders hadden ze mij terug moeten betalen.

het gaat bij Visus kennelijk meer om het geld dan om de patient. ik heb deze foto's van mijn donor ook naar hun doorgestuurd. ze gooien het op een complicatie alsof er bij mij zelf wat mis is gegaan, en proberen mij op alle manieren af te poeieren. ik moet maar verder bij hun eigen klachtencommissie gaan klagen. als ik dat doe gaan die hoogstwaarschijnlijk oordelen dat ze er alles aan gedaan hebben en het niet aan de zorgverlener ligt.
hairry is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2022, 20:07   #7
Serge1974
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2015
Berichten: 73
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HairExpert Bekijk bericht
Na een lange periode van afwezigheid op het forum, ben ik weer terug om lotgenoten te voorzien van eerlijke en nuttige informatie.

Heb je een vraag? stel hem dan gerust.

Maar wie was je vroeger dan? Je bent een nieuwe blogger zien we.
Serge1974 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2022, 14:13   #8
haarbelangrijk2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 februari 2016
Berichten: 37
Geslacht:
Wat ik vaak merk is dat ze bij HT donorhaar eruit halen van gebieden die nog steeds DHT gevoelig zijn. Ik dacht namelijk dat de zijkanten en achterkant/onderkant dht on gevoelig was of heb ik het verkeerd?
haarbelangrijk2 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2022, 08:52   #9
HairExpert
Haartransplantatie expert
 
Geregistreerd: 14 oktober 2022
Berichten: 386
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haarbelangrijk2 Bekijk bericht
Wat ik vaak merk is dat ze bij HT donorhaar eruit halen van gebieden die nog steeds DHT gevoelig zijn. Ik dacht namelijk dat de zijkanten en achterkant/onderkant dht on gevoelig was of heb ik het verkeerd?
Klopt. Veel klinieken gaan buiten de "eeuwige haarkrans".
Maar hoe dan ook; het geoogste haar zal beter bestand zijn tegen DHT, maar niet volledig.
Een transplantatie maakt het geoogste haar ook zwakker.
zeker als de behandeling op latere leeftijd (lees: 35+) wordt uitgevoerd.
__________________
Sinds 2000 al meerdere haartransplantaties ondergaan.

Vrijwel alle Nederlandse en Belgische klinieken gezien en gesproken.
HairExpert is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2022, 12:53   #10
haarbelangrijk2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 februari 2016
Berichten: 37
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HairExpert Bekijk bericht
Klopt. Veel klinieken gaan buiten de "eeuwige haarkrans".
Maar hoe dan ook; het geoogste haar zal beter bestand zijn tegen DHT, maar niet volledig.
Een transplantatie maakt het geoogste haar ook zwakker.
zeker als de behandeling op latere leeftijd (lees: 35+) wordt uitgevoerd.
Oke dus de donor haar raak je dus ook gewoon kwijt door dht uiteindelijk?

Ik dacht namelijk dat het voor altijd bleef (dht ongevoelig zou zijn).

Wat is dan de nut van een haartrans als ze je bestaande dht gevoelige haar elders gewoon verplaatsen?
haarbelangrijk2 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2022, 15:15   #11
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haarbelangrijk2 Bekijk bericht
Oke dus de donor haar raak je dus ook gewoon kwijt door dht uiteindelijk?

Ik dacht namelijk dat het voor altijd bleef (dht ongevoelig zou zijn).

Wat is dan de nut van een haartrans als ze je bestaande dht gevoelige haar elders gewoon verplaatsen?
ieder zijn aga vrij zone aka de eeuwige krans loopt anders en zit op verschillende hoogte.

Bij de ene boven op het hoofd bij andere bijna in de nek. Als kliniek moet je dat kunnen herkennen en niet uit oogsten. Dat is niet zo ingewikkeld lijkt me? haartype en haargroeirichting. Kan me niet voorstellen dat dit veel fout gaat.

kan natuurlijk best dat iemand een heel groot en hoog donor heeft waardoor het net zo lijkt,
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2022, 17:02   #12
vortex
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2019
Berichten: 69
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeJong Bekijk bericht
ieder zijn aga vrij zone aka de eeuwige krans loopt anders en zit op verschillende hoogte.

Bij de ene boven op het hoofd bij andere bijna in de nek. Als kliniek moet je dat kunnen herkennen en niet uit oogsten. Dat is niet zo ingewikkeld lijkt me? haartype en haargroeirichting. Kan me niet voorstellen dat dit veel fout gaat.

kan natuurlijk best dat iemand een heel groot en hoog donor heeft waardoor het net zo lijkt,



Dan vraag ik me af hoe je dit goed kan herkennen?
vortex is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2022, 09:32   #13
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vortex Bekijk bericht
Dan vraag ik me af hoe je dit goed kan herkennen?
Bij de 1 zit de kruin hoog op zijn hoofd en bij de ander boven op zijn hoofd. Paar cm onder de kruin zal je donor ongeveer beginnen. Het haar vanuit donor valt naar beneden en is van andere kwaliteit (vaak?) dan haren boven op je hoofd (de age gevoelige)
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2022, 11:23   #14
Yogster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juli 2022
Berichten: 6
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HairExpert Bekijk bericht
Na een lange periode van afwezigheid op het forum, ben ik weer terug om lotgenoten te voorzien van eerlijke en nuttige informatie.

Heb je een vraag? stel hem dan gerust.
Hoi, op 19 juli ben ik bij HWI in Istanbul behandeld. Ik zou gaan voor 3600-3900 grafts maar het werden er uiteindelijk 4000 wat ik begrepen heb. Wat mij opvalt is dat het hele gebied aan de voorzijde dat behandeld is aan de linkerzijde wel is uitgevallen en aan de rechterzijde voorop niet. Dat ziet er dus een beetje gek uit vooralsnog. Gebeurt dat vaker? Heb ook nog niet het idee dat er al heel veel gebeurt nu na 3,5 maand.
Yogster is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2022, 12:10   #15
hairry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yogster Bekijk bericht
Hoi, op 19 juli ben ik bij HWI in Istanbul behandeld. Ik zou gaan voor 3600-3900 grafts maar het werden er uiteindelijk 4000 wat ik begrepen heb. Wat mij opvalt is dat het hele gebied aan de voorzijde dat behandeld is aan de linkerzijde wel is uitgevallen en aan de rechterzijde voorop niet. Dat ziet er dus een beetje gek uit vooralsnog. Gebeurt dat vaker? Heb ook nog niet het idee dat er al heel veel gebeurt nu na 3,5 maand.
interessant. gebeurd er na 3,5 maand niets aan de uitgevallen kant of nog niets aan beide kanten?
hairry is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.