Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 oktober 2011, 17:47   #31
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik heb nooit seb.eczeem gehad, maar ik zou de schilfers losweken met olie, daarna alles uitspoelen, en als de hoofdhuid er dan schoon en niet-geïrriteerd uitziet, minoxidil-lotion aanbrengen om de haren een groeistimulans te geven en tegelijkertijd de schimmels en bacteriën te doden door de alcohol die in minoxidil-lotion zit.

Goed idee of niet?
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2011, 18:11   #32
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siplip Bekijk bericht
Wel bizar dat jij echt elke dag je haar waste en nu niets meer gebruikt..Dan zou je zeggen dat jij met een megavette kop zou hebben moeten lopen maar zoals ik lees viel dat mee..Ik was het nu om de 4 dagen dus dan heb ik nog hoop!!!!!!!
Het viel mij ook enorm mee. Overigens, als je in mijn blog leest, dan zie je dat dit al mijn tweede poging is. Die eerste poging strandde, maar ik was vergeten daar in mijn blog iets over te schrijven.

Mijn haar bleef toen vettig en ik werd dat zat. Het verschil was dat ik in die tijd stiekem toch nog 2x per week mijn haar waste met Rooscure (shampoo met ketoconazol). Waarschijnlijk was dat voldoende trigger om de talgproductie op gang te houden. En ook had ik in die tijd behoorlijk langer haar. Nu is het gewoon kort, toen hing het tot in mijn nek en tot op het puntje van mijn neus

Ik geloof persponlijk ook niet in minderen. Als iets niet goed is, dan moet je er radicaal mee stoppen. Des te sneller is het evenwicht weer herstelt. Nu fiets je er iedere vier dagen weer dwars doorheen en blijft je huid periodiek het signaal krijgen dat er droogte heerst.

Ik hoop dat bij mij de situatie nu andersom is. Mijn huid is aan de nieuwe toestand gewend en als ik nu eens -om wat voor reden dan ook- mijn haren wel met shampoo was, dan zal dat niet meteen leiden tot verhoogde talgproductie.

Enne, ik vind het idee van Hanna heel zinnig. Zelf gebruik ik ook minoxidil
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2011, 18:34   #33
siplip
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2011
Berichten: 84
Hoi Hanna,

Dat is perfect bedacht alleen zou ik dan moeten kiezen voor minox zonder alcohol omdat alle medicijnen die ik gebruikte waar alcohol in zat mijn hoofd zozeer uitdroogde dat ik gek werd van de jeuk en dus van de arts advies kreeg destijds niets met alcohol erin te gebruiken..Wat een moeilijk vervelend persoontje ben ik he hihiMaar ik begrijp dat minox zonder alcohol dan geen optie is om schimmels etc te doden??Want opzich vind ik je oplossing wel supergoed klinken...2 nov moet ik weer naar dermatoloog ik zal het eens overleggen deze optie van jou Hanna..Misschien als je je hoofdhuid al behandeld met veel olie dat die dan beter alcohol kan verdragen ..dus ik kan me wel vinden in jouw oplossing en haren een groeistimulans geven ohhh dat klinkt heerlijk!!

Wederom thanks voor het meedenken!!

Groetjes Siplip
siplip is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2011, 18:37   #34
siplip
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2011
Berichten: 84
Hey Anthonieh,

Ja dat begreep ik dat dit je tweede poging was..Ik denk ook wel dat hoe korter je haar hoe beter je door die fase van vettigheid heen kan....Maar om het zo kort als jou te knippen ehmmmmmmmm nee dat niet denk eerder een soort bob..En ja ik deel jouw mening wel dat je beter rigoureus kan stoppen maar voor mijn gevoel doe ik nu iig iets totdat ik besluit heb genomen..Ik waste het eerst om de dag en nu eens in de vier dagen dus dat is al best wat voor mij hahahahaMaar door het geklets hierover denk ik steeds meer in jullie richting dus wie weet gaat het ervan komen hihih

Jij ook weer bedankt!!

Groetjes Siplip
siplip is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2011, 19:21   #35
siplip
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2011
Berichten: 84
Laatste vraag aan jullie en dan ga ik alle opties nog eens doornemen en een beslissing nemen..Ik kwam net op emoe shamppo terecht..Weten jullie hier iets van???Is op olieen gebaseerd dus wel goed in mijn geval denk ik??Geen antiroos werking???Helpt bij vet en futloos haar staat er..Haaruitvak denk ik niet hierdoor???Alvast thanks weer en hierna ga ik alles overwegen...

Groetjes Siplip
siplip is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2011, 01:34   #36
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siplip Bekijk bericht
Dat is perfect bedacht alleen zou ik dan moeten kiezen voor minox zonder alcohol omdat alle medicijnen die ik gebruikte waar alcohol in zat mijn hoofd zozeer uitdroogde ......
Dat een shampoo of alcohol de hoofdhuid kan uitdrogen van iemand wiens hoofdhuid overmatig vet produceert, begrijp ik echt niet.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2011, 15:19   #37
siplip
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2011
Berichten: 84
Hoi Hanna,

Tja dr Thio zei dat shampoo dusdanig je hoofd ontvet zeker naarmate je het vaak wast in de week..Hij adviseerde daarom dit niet meer te doen...Ik heb wel een vette hoofdhuid maar niet zo vet dat er een hele laag opzit ja na vier dagen...Hoe dat met alcohol zit weet ik niet maar ik heb echt enorme irritatie na middelen met alcohol erin..

Groetjes Siplip
siplip is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2011, 15:21   #38
siplip
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2011
Berichten: 84
Hoi Lina,

Waar kan je die olie kopen??En gebruik je dat dan alleen of nog iets anders ??Was je je haar ermee of gebuik je nu weer een shampoo erbij???Welke klachten had jij en waar merk je nu verbetering mee??Fijn wel dat het je helpt!!

groetjes Siplip
siplip is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2011, 15:28   #39
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siplip Bekijk bericht
Tja dr Thio zei dat shampoo dusdanig je hoofd ontvet zeker naarmate je het vaak wast in de week..
Dat klopt. Maar daarom schreef ik om slechts in het beginstadium een klein beetje shampoo te gebruiken als 't echt niet anders kan.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2011, 17:02   #40
siplip
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2011
Berichten: 84
Ja idd Hanna duidelijk, ga weer verder met bedenken wat en hoe ik het nu wil!

Groetjes Debbie
siplip is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2011, 20:47   #41
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Siplip wil juist van de shampoo af, Lina. Zelf heb ik ook een poosje haarolie geprobeerd (van Weleda), maar dat is zo vet dat je inderdaad shampoo nodig hebt om het eruit te wassen.

Wat ik overigens wel hebt gebruikt af en toe (in het begin) was doucheolie van Niveau. Als je daar flink veel van gebruikt kun je je haren er ook goed mee wassen. En je wast er je huid niet helemaal vetvrij mee!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2011, 00:01   #42
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lina Bekijk bericht
Ik was niet met olie, maar gebruik haarolie als masker. En ja, ik heb nu weer dikke bos haar, die ik zeker na de masker met schampoo moet wassen.
Dat is precies NIET de bedoeling bij S.E.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2011, 06:58   #43
siplip
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2011
Berichten: 84
Idd dat is nou juist net niet de bedoeling bij S.E...Dus voor mij absoluut geen oplossing..

Groetjes Siplip
siplip is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2011, 19:58   #44
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Het loont zeker de moeite. In de wintermaanden kun je buiten een muts dragen en binnenshuis kun je een brede textielen haarband (of een langwerpig sjaaltje van dun materiaal) gebruiken.
Heel de dag met een muts lopen op werk...... en afspraken.......
Heb 1x een half jaar mijn haren niet gewassen met shampoo en dergelijke.
Resultaat blijvende roos en meer jeuk en schilfers.
Babyolie werkt super, alleen in mijn geval wordt het vooraan (helaas) nog dunner of je moet het tig keer wassen.
Al blijft het denk ik wel beter om zo min mogelijk shampoo's te gebruiken, maar in veel situaties niet mogelijk, zoals mensen die gel,wax gebruiken of gesport hebben is dan toch wel ff lekker om een shampoo te gebruiken.
Ikzelf gebruik overigens, alleen revita shampoo 2 a 3x max in de week.
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2011, 23:03   #45
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jord-y Bekijk bericht
Babyolie werkt super, alleen in mijn geval wordt het vooraan (helaas) nog dunner of je moet het tig keer wassen..
Je bedoelt dat het dunner lijkt want volgens mij kan de dichtheid niet dunner worden door babyolie, wel door AGA.

Jij had 't ook zo kunnen aanpakken als AnthonieH: de hele nacht in de olie en dan 's morgens met zo min mogelijk shampoo alles uitwassen, tot het eczeem genezen is.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.