Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 augustus 2015, 15:13   #1
gooby
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2015
Berichten: 1
Geslacht:
haaruitval of Aga

Beste

Ik heb sinds een jaar tijd bijna constant last van haaruitval... Omdat dit zo lang aanhoudt begin ik enorm te twijfelen of ik nu tijdelijke haaruitval of Aga heb.

De huidige situatie is dus als volgt:

vorig jaar super rap vermagerd(+-20kg) + relatief veel stress(juli-aug) , dan een relatief rustige periode gehad(okt-jan), gevold door een enorm lastige periode waarin ik weer wat verdikt ben.(+- 10 kg)(feb-juli)
- Haar is enorm dun ondertussen, het krult wel dus je ziet het niet tenzij het nat is.
- Als ik door m'n haar ga heb ik vaak 5 of meer haren in 1 keer mee. In totaal heb ik wel meer dan 100-200 haren mee per dag
- Zelden korte haren, en altijd met wortel
- Vooral uitval op de bovenkant, de zij en achterkant ook wel maar veel minder (haar is er ook wel redelijk dun)
- Lichte inhammen(die niet perse vergroot zijn sinds de uitval)
- Familie langs vader kant hebben een volle bos haar tot hun 50-60ste
- Langs moeder haar kant inhammen maar ook tot bijna 50 jaar geen kaalheid
- Hoofdhuid (bovenaan vooral) veel roos en soms gele korstjes die echt super hard jeuken.
- Mijn magnesium en zinc en vitamine B staan best laag, maar geen tekort
- Mijn haar groeit best rap. Ik heb de indruk dat het ook veel rapper uitvalt als het wat langer is(ook meer roos)

Ik gebruik een antirooshampoo, maar als ik een andere gebruik is de roos direct terug. de huidarts heeft gezegd dat ik minoxidil mag gebruiken, maar acht het niet echt noodzakelijk. Ze denkt dat het tijdelijk is, maar ze kon niet controleren hoe erg de uitval effectief was, omdat ik het net gewassen had. Ik ben dus nog niet echt gerustgesteld.

Wat is de kans dat ik effectief kalend ben? + hoe lang zou het duren voor de uitval stopt. Is er enige shampoo (gebruik nu eucerin antiroos) die echt goed werkt tegen korstjes? Ik vind de vraag enorm stresserend en hierdoor zit ik constant haren te tellen tot men eigen grote ergernis...

Alvast bedankt voor een antwoord!
gooby is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2015, 17:14   #2
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Stress is slecht voor haar en zo te zien ging het afgelopen periode niet al te best met je gezondheid. Probeer eerst eens daaraan te werken, zodra je gezondheid en in je hoofd weer lekker voelt checken of er hergroei is of uitval voortzet. Dan pas kan je wellicht iets zeggen over aga, voor de rest kan je patterns van norwoord eens checken en kijken of er een vergelijkbare situatie is met jou situatie. Verstandig is echter dat je eerst jezelf op orde brengt, dan pas kan je goed meten of je aga hebt of niet.

suc6!
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2015, 18:01   #3
joske1994
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2015
Berichten: 5
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gooby Bekijk bericht
Beste

Ik heb sinds een jaar tijd bijna constant last van haaruitval... Omdat dit zo lang aanhoudt begin ik enorm te twijfelen of ik nu tijdelijke haaruitval of Aga heb.

De huidige situatie is dus als volgt:

vorig jaar super rap vermagerd(+-20kg) + relatief veel stress(juli-aug) , dan een relatief rustige periode gehad(okt-jan), gevold door een enorm lastige periode waarin ik weer wat verdikt ben.(+- 10 kg)(feb-juli)
- Haar is enorm dun ondertussen, het krult wel dus je ziet het niet tenzij het nat is.
- Als ik door m'n haar ga heb ik vaak 5 of meer haren in 1 keer mee. In totaal heb ik wel meer dan 100-200 haren mee per dag
- Zelden korte haren, en altijd met wortel
- Vooral uitval op de bovenkant, de zij en achterkant ook wel maar veel minder (haar is er ook wel redelijk dun)
- Lichte inhammen(die niet perse vergroot zijn sinds de uitval)
- Familie langs vader kant hebben een volle bos haar tot hun 50-60ste
- Langs moeder haar kant inhammen maar ook tot bijna 50 jaar geen kaalheid
- Hoofdhuid (bovenaan vooral) veel roos en soms gele korstjes die echt super hard jeuken.
- Mijn magnesium en zinc en vitamine B staan best laag, maar geen tekort
- Mijn haar groeit best rap. Ik heb de indruk dat het ook veel rapper uitvalt als het wat langer is(ook meer roos)

Ik gebruik een antirooshampoo, maar als ik een andere gebruik is de roos direct terug. de huidarts heeft gezegd dat ik minoxidil mag gebruiken, maar acht het niet echt noodzakelijk. Ze denkt dat het tijdelijk is, maar ze kon niet controleren hoe erg de uitval effectief was, omdat ik het net gewassen had. Ik ben dus nog niet echt gerustgesteld.

Wat is de kans dat ik effectief kalend ben? + hoe lang zou het duren voor de uitval stopt. Is er enige shampoo (gebruik nu eucerin antiroos) die echt goed werkt tegen korstjes? Ik vind de vraag enorm stresserend en hierdoor zit ik constant haren te tellen tot men eigen grote ergernis...

Alvast bedankt voor een antwoord!
Exact. Same. Situation.

Ik had enkel deficiëntie van vitamine D en transferrine..ook altijd 100 a 200 haren per dag, lijken allemaal van bovenaf te komen. Daarom denk ik dat telogeen effluvium niet echt van toepassing is bij mij. AGA zit wel in de familie maar treedt normaliter pas later in versnelling. Ook periodes met roos en dat de haren precies makkelijk geplukt kunnen worden. Ik ben nu bijna 3 maand minoxidil en Fina aan het nemen, nog altijd sterke haaruitval maar merk wel dat kortere haren tussen mijn dikke haren komen te zitten. Hopelijk groeien deze en ben ik (eventjes?) van dit probleem verlost want het vreet echt aan mij dat het zo snel gaat. Succes nog
joske1994 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2015, 18:07   #4
totalo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 februari 2015
Berichten: 25
Geslacht:
Laat je hoofdhuid eens controleren door een dermatoloog. Gele korstjes, roos en jeuk kunnen ook Seborroïsch eczeem of een andere huidschimmel zijn. Dat kan gepaard gaan met haaruitval. Vaak schrijft een dermatoloog je dan een shampoo met ketoconazol voor. Die is schimmelwerend en heeft als bijkomend effect dat het het haar kan verbeteren en ook voor hergroei kan zorgen.
totalo is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2015, 13:55   #5
8.6
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2015
Berichten: 8
Geslacht:
Ook soort van exact, same situation behalve de korstjes en roos. Zal er ook maar eens een thread van maken..
8.6 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2018, 21:58   #6
Timlotte
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 februari 2018
Berichten: 1
Geslacht:
Heb ik aga

Hoi ik ben nieuw hier en heb een vraag en ik hoop dat er mensen zijn die mij antwoord kunnen geven.
Ik ben 46 jaar en heb de afgelopen 6 maanden heel veel stress ik heb in mijn stress periode gemerkt dat ik dikke en dunnere haren verlies en dat mijn haar in vollume zeker is verminderd ,ik verlies naar mijn idee niet teveel haar per dag maar ben zo bang dat ik aga heb door die dikkere en dunnere haren.
Zijn er mensen die dit ook hebben .
Timlotte is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.