Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 augustus 2003, 10:36   #1
seph
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2003
Berichten: 18
twijfels over propecia en minox

Ik ben 23 en heb last van dunner haar (minder haren) over de hele bovenkant van mijn hoofd maar vooral aan de voorkant.
Ik wil dus een medicijn die het haarverlies vooral stopt, en die de voorkant niet erger maakt. Als ik alle forums lees krijg ik steeds meer het idee dat Propecia alleen goed werkt bij mensen met gelijdelijk haarverlies (bijvoorbeeld tussen de 20 en 35). Of bij mensen die nog maar weinig haar hadden en waarbij alles een vooruitgang is.

Dit zou opzich logisch zijn. De haren van iemand die snel haar verlies rond de 20 zijn veel gevoeliger voor DHT dan iemand die zijn haar minder snel verliest. Een afname van DHT zou bij die laatste dus meer voordeel geven als bij de eerste.

Is er misschien iemand die ook snel haarverlies heeft, nog redelijk veel haar heeft en dit heeft weten te behouden (vooral aan de voorkant) met Propecia. Of weet iemand een link naar een forum waar zoiemand te vinden is?

Ik las ergens dat "Duta" er voor kan zorgen dat de voorkant van het haar minder wordt. Er wordt dan namelijk meer van een bepaalde stof aangemaakt (weet even de naam niet meer) waar juist de voorkant niet tegen kan. Is dit bij Propecia ook het geval?

Laatst gewijzigd door seph; 10 augustus 2003 om 10:40
seph is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2003, 12:25   #2
Nate
Senior
 
Nate's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2001
Berichten: 466
Hoi,

Als je je haren wilt houden kan dat met fina 1 mg.
Ik gebruik het nu 2 jaar en had ook last van versneld haaruitval vooral het laatste jaar voorafgaand aan fina gebruik.
Mijn haren zijn nu nog steeds beter dan toen ik begonnen was,ook vooraan waar ik ook minder haar had.
Zorg dat je goede kwaliteit fina hebt,gewoon hier uit nederland bij de apotheek en geef het minimaal 1 jaar de tijd,het zal in het begin iets erger worden de haaruitval maar dat komt allemaal weer dikker terug.
Minox kun je er ook bij doen maar zou eerst gewoon alleen fina proberen en misschien naar een jaar misschien minox erbij als je nog niet tevreden bent met het resultaat.
Nate is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2003, 21:18   #3
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2003
Berichten: 1.798
Re: twijfels over propecia en minox

Hai Seph,

Bij mij was de haaruitval ( aan de voorkant) ook vrij hevig, zeker toen ik in het begin, aan de propecia zat. Maar na een jaar (wat Russel al zei) zie je toch verbeteringen optreden. Het haar word dikker, wat voorheen was uitgevallen door de propecia.
Voor hergroei op kale plekken (waar het dus al een tijdje geleden is, dat daar een haar zich heeft genestelt) raad ik je toch aan om minoxidil te proberen. Het werkt niet bij iedereen maar je kan het toch altijd eens proberen.

Citaat:
Originally posted by seph

Ik las ergens dat "Duta" er voor kan zorgen dat de voorkant van het haar minder wordt. Er wordt dan namelijk meer van een bepaalde stof aangemaakt (weet even de naam niet meer) waar juist de voorkant niet tegen kan. Is dit bij Propecia ook het geval?
Wat betreft duta, heb ik totaal geen last gehad van een kale voorkant bij het innemen van dit medicijn. Het is er juist beter op geworden.
Als je de naam van die "bepaalde stof" weet, zou je die dan ff in deze topic willen plaatsen?

Greetz....
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2003, 10:13   #4
seph
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2003
Berichten: 18
Hebben jullie gewoon een recept van je huisarts gekeregen? Mijn huisarts wil namelijk geen propecia voorschrijven. Ik denk dat ik naar Dr Boersma of Dr Plinck moet gaan om aan finasterine te komen.
seph is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2003, 11:56   #5
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2003
Berichten: 1.798
Post re

Toen ik vroeger aan de propecia/proscar wou, overdonderde ik hem (m`n dokter) met hetgene wat ik allemaal al wist over propecia en de bijwerkingen etc. Ook over het ontstaan van AA en hoe dat in z`n werk ging.
Je moet zorgen dat je er zoveel over weet en het hem verteld, dat zelfs hij er van staat te kijken. (werkte bij mij in ieder geval wel )
Ook kun je er natuurlijk bij zeggen dat Propecia sinds... is goed gekeurt in Nederland.

Never give up

Succes!
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2003, 09:21   #6
seph
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2003
Berichten: 18
Tja... dat heb ik min of meer gedaan. Maar ze wilde het toch niet voorschrijven, ik kreeg wel een verwijzing naar een dermatoloog maar het kan maanden duren voordat je geholpen wordt. En dan is het nog maar de vraag of je Propecia voorgeschreven krijgt.

Ik heb daarom voorlopig een afspraak gemaakt met "Haarkabinet" van Dr Boersma en zo. Daar had ik al binnen een week een afspraak.

Zij schrijven toch ook finasterine voor? Is deze van mindere kwaliteit als die van Propecia? Ik hoop ook dat de hoeveelheid finasterine per tablet constant is. Of schrijven zij misschien ook Propecia voor?

Waar koop jij eigenlijk MSD proscar in Spanje. Kan dat zonder doktersrecept? Kun je ook MSD propecia krijgen zonder doktersrecept?

Laatst gewijzigd door seph; 18 augustus 2003 om 09:48
seph is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.