Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 november 2007, 20:09   #16
Lice
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Locatie: Groningen
Berichten: 84
Beste Lunalulu,

Bedankt dat jij het lef hebt om foto's van je haar te plaatsen! Ik hoop dat onze foto's andere dames op dit forum aan zullen zetten hetzelfde te doen.
In jouw eerste foto herken ik mezelf heel duidelijk. Heb een jaar geleden foto's van mijn eigen kruin geplaatst en toen zag het er ook ongeveer zo uit. Deze foto's zal ik even moeten opscharrelen, want de foto's die ik op dit forum geplaatst heb, heb ik met de cam gemaakt. Hierdoor is de kwaliteit minder goed.
Gelukkig kan ik mijn haar nog zo modelleren dat mijn kruin overdag redelijk bedekt blijft. Jouw scheiding is volgens mij al wel breder dan bij mij, maar als ik zie hoe snel mijn scheiding de laatste maanden is verbreed......

Door het zien van foto's van anderen voelt het pas echt aan dat je niet de enige vrouw bent met dit probleem. Althans, zo voelt het voor mij. Gebruik je ook producten als Toppik of Volluma? Ik heb deze producten al een tijdje in huis en ook een paar keer geprobeerd. Alleen, na een paar dagen zet ik dergelijke artikelen weer netjes terug in de kast, omdat het gevoel 'ze nemen me maar zoals ik ben' gaat overheersen. En daar komt bij dat het me moeilijk lijkt om steeds te moeten wennen aan de grote overgang van steeds een dichter lijkende haardos naar een doorschijnende haardos vlak na het harenwassen.
__________________
  • hevige diffuse haaruitval sinds maart 2006
  • Yasmin-pil 30/07/07-16/10/07 (geen verbetering)
  • Diane-35 (de originele!) 16/10/07-05/08/08 (geen verbetering)
  • Minoxidil 5% zonder pg 1 ml per dag sinds 04-08-08, na half jaar gestopt.
  • De haaruitval is het ergst van mei tot december en is dus seizoensgebonden.

Laatst gewijzigd door Lice; 14 november 2007 om 20:11
Lice is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2007, 12:55   #17
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Luna en Lice wat fantastisch dat jullie ons latenzien in welk stadium jullie zitten. Heb geen digitale camera maar ik leef met Luna. Hoe doe jij het, gebruik je Volluma of iets dergelijks?

Lice, alles kits? Wat heb je nog heerlijk veel haar. Ik heb net een brok in mijn keel weggeslikt. Tijdens de vakantie haar afgeknipt maar door de warmte was mijn haar gaan springen en zat het best goed. Thuis is het zooitje weer gaan hangen en jawel, een grote gatenkaas. Dus spuiten maar weer. En begonnen met de kruidenkuur van mijn J.A. om mijn haar extra te voeden. 3 x daags een glas modder maar wie weet. Hou jullie op de hoogte.

Groetjes Agatha
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2007, 18:50   #18
lunalulu
hmm
 
Geregistreerd: 4 november 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 10
ik gebruik op dit moment nog helemaal nix, ik ga woensdag beginnen met diana 35 en androcur. Maarja voordat er iets zal veranderen moet ik nog een half jaar wachten.....
Ik ben wel van plan om minoxidil te gaan gebruiken. Als ik eerlijk ben heb ik er niet zoveel vertrouwen in, maarja je moet toch iets proberen
lunalulu is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2007, 20:00   #19
Lice
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Locatie: Groningen
Berichten: 84
Beste Agatha,

Fijn dat je vindt dat ik nog veel haar heb. Ikzelf vind mijn haarbos mega-dun, maar de uitval is zeer diffuus. De laatste maanden verloor ik vooral veel dunne en korte haren.

Alleen, ik durf het bijna niet te zeggen, maar volgens mij neemt mijn haaruitval af. Er vallen dagelijks minder haren uit. Anders zat ik elke dag boven de honderd, soms zelfs over de paar honderd uitgevallen haren ...... momenteel zit ik denk ik op een haar of 60. En dit al sinds een week. Heel positief dus!

Dit kan een aantal dingen betekenen:

1) ik heb last van periodieke haaruitval, want vorig jaar was het rond deze tijd ook een 2 tot 3 maanden een stuk beter (daarna brak de hel weer los);

2) de pil slaat eindelijk aan. Ik weet niet of dit dan gedeeltelijk door de Yasmin-pil komt of puur door de Dianepil die ik nu een tijdje slik;

3) het gaat in z'n geheel iets beter met mijn menstruatiecyclus. Vorige maand (dus tijdens het slikken van de Diane-pil) heb ik voor het eerst geen bruine afscheiding gehad en had ik een heerlijke heftige bloeding tijdens de stopweek (zoals het eigenlijk hoort bij mij).

Ik ben zo bang om te vroeg te juichen, maar eigenlijk ben ik al heel erg blij met afgelopen week! Ik was nog van plan om met Minoxidyl te beginnen, maar hier wacht ik nu dus nog even mee. Sinds het slikken van de Diane-pil ben ik elke dag erg misselijk en tijdens de eerste stopweek had ik de hele week hevige migraine. Ik las nog 1 stopweek in als de huidige strip op is (een stopweek van 5 dagen) en daarna ga ik de pil 3 maanden achtereen slikken zonder stopweek. Volgens dr. Redmond is dat beter voor je hormoonbalans (logisch) en dus ook voor het onderdrukken van androgene haaruitval.

Voor die migraine en misselijkheid regel ik nog wel wat andere pilletjes.
__________________
  • hevige diffuse haaruitval sinds maart 2006
  • Yasmin-pil 30/07/07-16/10/07 (geen verbetering)
  • Diane-35 (de originele!) 16/10/07-05/08/08 (geen verbetering)
  • Minoxidil 5% zonder pg 1 ml per dag sinds 04-08-08, na half jaar gestopt.
  • De haaruitval is het ergst van mei tot december en is dus seizoensgebonden.

Laatst gewijzigd door Lice; 16 november 2007 om 20:06
Lice is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2007, 21:41   #20
Lisa34
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juli 2007
Berichten: 129
Hoi Lice en Lunalulu,

Ik begrijp heel goed hoe jullie zich voelen. Ik heb sinds een paar maanden gehoord dat ik AGA heb en het is niet te geloven hoe haar je leven kan beheersen. Ik vond het vroeger leuk om mijn haar los te dragen, nu kan dat niet meer. Mijn haar is op de kruin te dun geworden waardoor je mijn hoofdhuid op verschillende plekjes ziet.

Lice, mijn haar is een beetje zoals die van jou nu maar bij mij wordt het steeds erger. Ik wil jou en Lunalulu bedanken voor het plaatsen van de foto's. Ik ben ook benieuwd naar de andere lotgenoten en hun haar, ik zal over een tijdje foto's van haar plaatsen. Heb nu alleen een paar foto's met mijn mobiel gemaakt maar ze zijn niet erg duidelijk.

Lice, ik las dat je deze week minder haaruitval had. Ik hoop dat de Diane35 helpt. Ik kan de anticonceptiepillen vanwege medische problemen niet gebruiken, jammer genoeg.

Sterkte!

Lisa34
Lisa34 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2007, 15:03   #21
Lonneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 42
Knap dat jullie foto's van jullie haardos plaatsen!!

En Lice, wat heb jij nog een mooie bos met haren!! Ik begrijp dat je eerst nog 2 x zoveel haren had, maar menigeen hier zal jaloers op je zijn.

Ik ga ook eens de moed verzamelen om een foto van mijn haren te plaatsen...

Groetjes
Lonneke is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2007, 19:30   #22
Angel..
Banned user
 
Geregistreerd: 21 oktober 2007
Berichten: 41
Om even terug te komen op het artikel, zie ik daar bij de reacties ook enkele malen staan dat 'crémespoeling' (haarproducten) waarschijnlijk ook de oorzaak kan zijn voor vele vrouwen.

ik vraag me dus echt af of vrouwen die 'denken' aga te hebben, ook uit voorzorg gestopt zijn met het gebruik van allerlei cremespoelings/haarmaskers en niet ph neutrale/parfum/zeepvrije shampoos??

mijn moeder en ik hebben allebei sinds dec/jan vorig jaar haarverlies gekregen omdat we naast shampoo dus ook kuren en conditioners gingen gebruiken zodat ons haar 'mooier' werd. mijn moeder is naar de dermatoloog geweest die wat ijzer tekort constateerde en daar ijzer tabletten voor gaf. toen dat geen verbetering gaf beweerde de dermatoloog dat het dan aan haar medicatie kon liggen (ze gebruikte 4 medicijnen waarvan je dus ook haaruitval kon krijgen).
Hoe dan ook, een duidelijke oorzaak was er dus niet hoe het allemaal zo ineens kon komen van de een op de andere maand. ook ik kan wel gaan zitten brainstormen; is het bij mij een hormonaal probleem? (ik heb nooit de pil geslikt) of komt het alleen door de roos? of omdat ik mijn haar niet meer verf?

Hoe dan ook, nu we sinds enkele weken géén conditioner meer gebruiken hebben we echt minder haaruitval. hooguit weer 50 haren per dag (al is dat soms nog veel en even slikken als je weer zo'n lange haar ziet) maar mijn bed ligt niet meer onder en ook verlies ik tijdens het wassen hooguit 1 of 2 haren.

ik zou dus echt tegen iedereen willen zeggen, kijk heel goed uit met die zooi; volgens mij is het vergif voor je haarzakjes. ik heb nooit problemen gehad toen ik enkel met een milde ph huidneutrale shampoo waste
mijn haar is nu het afgelopen jaar gewoon voor de helft minder geworden en zie ook kalig bij mn slapen en kruin (net als Lice dus op haar foto's) het stomme is gewoon dat ik het me niet eerder realiseerde dat het wel eens daaraan kon liggen...

Laatst gewijzigd door Angel..; 18 november 2007 om 21:48 Reden: ....
Angel.. is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2007, 12:05   #23
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
He Lice

Ik vind het dood eng om het uberhaupt hier op te typen maar ik ben na de vakantie ook begonnen met de Diane 35 (niet de echte volgens Hanna want hij komt uit Haarlem) en ik ben begonnen om elke avond om 21.00 uur naar bed te gaan om vermoeidheidsgrens niet elke keer te overschrijden.

Wat denk je, vanaf dag 1 van de pil of vroeg naar bed gaan is mijn haaruitval enorm afgenomen. Al 3 weken ca. 10/15 haartjes kwijt 's ochtends en soms 4 haartjes over de dag (na hand door haar of op schouders). Nog 3 dagen pil en dan 1e stop week. Heb zelfs nog niks tegen mijn man gezegd omdat ik bang ben voor valse hoop (ik denk dat ik zelf ook ga gillen als het weer begint).

Ik begrijp er geen moer van. Lees hier ook allemaal verschrikkelijke verhalen over trombose en aangezien ik 41 ben is de kans bij mij groot dat ik dat ook krijg.

Kortom ook ik zit met crossed fingers. Laat je horen hoe het verder gaat.

Groetjes van Agatha
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2007, 12:12   #24
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hartstikke goed!
Trombose kun je van bijna iedere ac-pil krijgen; als je daarnaast maar niet rookt en veel in beweging blijft, verklein je die kans aanzienlijk.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2007, 12:29   #25
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Dat ellendige gerook van me

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Hartstikke goed!
Trombose kun je van bijna iedere ac-pil krijgen; als je daarnaast maar niet rookt en veel in beweging blijft, verklein je die kans aanzienlijk.
I Know, maar zoals het onderwerp al zegt. Heb mezelf op een strikt dieet gezet (3 sigaretten per dag) en ter compensatie zoveel mogelijk bewegen.
God weet dat dat stomme gerook een keer van me afgelopen moet zijn maar na 25 jaar gepaf (en ik vind het zo lekker) valt het niet mee. Acupunctuur, pleisters, kauwgum de hele rimram nog geen effect. Enfin, haar of roken ik weet wat er wint deze keer. Nu nog 3 per dag en dat moet in 1 maand aflopen naar 0.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2007, 12:50   #26
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Jup! En voordat je weer een lange vliegreis gaat maken, vraag de dokter wat je doen kunt om trombose te voorkomen. Misschien een aspirientje vantevoren of een borrel om het bloed te verdunnen..
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2007, 10:36   #27
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Drank he, veel drank. Verdunt je bloed en maakt zo'n reis aangenamer. Maar next vakantie is wintersport en de zomer lekker naar Italie. Ben daar nog nooit geweest en we nemen dit jaar een hond JIPPIE. Kijken wie er meer verhaart. Met een beetje mazzel hoef ik dan mijn eigen haren niet op te zuigen maar die van een ander. Beduidend minder deprimerend.

Greetings van "een door het dolle heen" Agatha
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2007, 11:02   #28
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door agatha Bekijk bericht
Ik vind het dood eng om het uberhaupt hier op te typen maar ik ben na de vakantie ook begonnen met de Diane 35 (niet de echte volgens Hanna want hij komt uit Haarlem) en ik ben begonnen om elke avond om 21.00 uur naar bed te gaan om vermoeidheidsgrens niet elke keer te overschrijden.

Wat denk je, vanaf dag 1 van de pil of vroeg naar bed gaan is mijn haaruitval enorm afgenomen. Al 3 weken ca. 10/15 haartjes kwijt 's ochtends en soms 4 haartjes over de dag (na hand door haar of op schouders). Nog 3 dagen pil en dan 1e stop week. Heb zelfs nog niks tegen mijn man gezegd omdat ik bang ben voor valse hoop (ik denk dat ik zelf ook ga gillen als het weer begint).

Ik begrijp er geen moer van. Lees hier ook allemaal verschrikkelijke verhalen over trombose en aangezien ik 41 ben is de kans bij mij groot dat ik dat ook krijg.

Kortom ook ik zit met crossed fingers. Laat je horen hoe het verder gaat.

Groetjes van Agatha
Agatha,
Stoppen met roken, ook die 3 dat is (naast genetische aanleg) de echte boosdoener in de kans op trombose ic ac-pil
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2008, 22:54   #29
Xanthippe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2008
Berichten: 6
enkele fotootjes

Hallo iedereen,

Hier heb ik foto's van twee jaar geleden toen ik me kaal heb geschoren.
Je kunt een aantal stadia zien.
Ik zal nog een foto opladen met het haar dat ik nu heb, maar dat doe ik wanneer het gewassen is ;-)

Groetjes,
Xanthippe
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Photo 6.jpg‎ (67,7 KB, 120x gelezen)
Bestandstype: jpg Photo 7.jpg‎ (80,0 KB, 99x gelezen)
Bestandstype: jpg Photo 9.jpg‎ (67,9 KB, 111x gelezen)
Bestandstype: jpg Photo 14.jpg‎ (75,9 KB, 95x gelezen)
Bestandstype: jpg Photo 17.jpg‎ (86,8 KB, 121x gelezen)
Xanthippe is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2008, 01:14   #30
Konijntje99
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 september 2008
Berichten: 81
Ben er echt op gaan letten de laatste maanden en veel vrouwen hebben echt weinig haar.
Wat mij opvalt is dat zuiderse vrouwen meer haar hebben dan wij, kan toeval zijn natuurlijk maar zuiderse vrouwen hebben vaak een heel dikke paardenstaart.

Zouden er dan zoveel vrouwen zijn met AGA die het zelf niet eens weten?
Konijntje99 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
PCO en overbeharing Sandy Hirsutisme - Behandelingen 60 4 mei 2007 19:07
Artikel: Wieke Peters (12 jr) over haar Alopecia Areata Totalis Webmaster AA - Algemeen 9 16 september 2005 23:15
Haaruitval en bevolkingsgroep Mattie Haarproblemen bij vrouwen 1 29 december 2003 16:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.