Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 juni 2012, 21:15   #286
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Knap Kloe! Eén haar is geen haar... blijven volhouden!
Nog eentje uit Antwerpen... toch vreemd dat ttm'ers zo 'naast' elkaar lopen zonder elkaar te 'zien'... Ik wed dat er meer zijn dan we denken, daarom dat ik me soms zo alleen voel.
Misschien eens denken aan een ont-moeting..
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2012, 15:42   #287
Halla
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2011
Berichten: 22
Ik wil iedereen sterkte wensen en de strijd niet op te geven!
Positief blijven, geloven in jezelf, en een doel voor ogen hebben, denk aan de positieve dingen, de mooie dingen als je zou stoppen en je haar weer terug groeit.

Ben een tijdje trekvrij. Mijn wenkbrauwen en wimpers zijn bijna helemaal aangegroeid. Een terugval ligt op de loer.

Ik deel dit zodat jullie er weer in moeten en kunnen geloven HET LUKT ONS!

Much LOVE

Stille lezeres Halla
Halla is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juni 2012, 12:40   #288
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Kloe, hoe lukt het nog? Ik ben in het Leuvense trouwens een van die fanatieke bibliotheekgangers ;-) maar ik heb het ervoor over.

bolleke, je intussen al kunnen herpakken?

Halla, dankjewel! Zelf had ik enkele goede weken achter de rug, maar de voorbije week heb ik alles terug verpest... Ik kan het alweer niet meer verbergen, schaamte alom. Hopelijk geraak ik snel toch terug wat op de goede weg...

Goede moed aan allen,
Fleurrr
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2012, 08:53   #289
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hé Fleurr, als jij de weg gevonden hebt... kom me dan maar halen ;-)
Neen, het gaat iets beter, maar trekvrij lukt niet... de schade is te groot en dan lijkt het zo zinloos... Misschien, het komende weekend gaan we een paar dagen naar Friesland, zeilen... kan ik daar 'de knop' vinden en er terug tegenaan gaan...
Sterkte aan iedereen!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2012, 22:14   #290
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Bolleke, ging dat maar zo gemakkelijk hé! ;-) Ik geloof erin dat je het komende weekend een stuk minder aan het trekken zal denken waardoor je weldegelijk ook minder zal trekken!! Geloof maar in jezelf!

Bij mij staat de teller vandaag op 8, terug een zeer goede dag dus!

Hoe gaat het nog met de anderen?
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2012, 16:10   #291
Kloe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juni 2012
Berichten: 4
Hey allen!

Ik zit vaker met men handen in men haren terug (door die verdomde pc) en er moeten wel wat haren aan geloven, maar al bij al valt het nog erg goed mee. Vaak kan ik nog net op tijd men haar lossen voor het er uit is, dus het is nog ok!

Ik heb nog een vraagje voor jullie. Ik heb gemerkt dat een goede vriendin haar haar ook uittrekt, maar heb er nog niets van gezegd (zij weet ook niet dat ik het doe (denk ik)). Ik heb er al veel over gedacht om er met haar eens over te spreken omdat ik ook niet weet of zij weet wat het is, dat het een naam heeft,... Langs de ene kant wil ik er wel met haar over praten, misschien lucht het dan op bij haar en kunnen we elkaar helpen. Maar langs de andere kant ben ik bang dat zij er dan harder op gaat focussen en dat het erger zal worden doordat ze er meer stress over krijgt ofzo...

Iemand raad voor deze situatie?

Succes nog!
Kloe is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2012, 14:39   #292
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Kloe, volg je hart en denk niet te veel na op de manier van 'als '... 'dan'. Je maakt jezelf angstig voor iets wat niet nodig is. Als jij vindt dat het beter is om er over te praten, doe het dan, maar doe het voorzichtig, praat eerst over jezelf, vertel hoe jij jezelf erbij voelt... misschien komt ze dan wel vanzelf over de brug. Een moment van erkenning en een gevoel van 'Oef, ik ben niet alleen', kan voor beiden helend werken. Verwacht er ook niet te veel van, je kan naar elkaar luisteren, maar iedereen heeft zijn eigen verhaal. Helpen is niet nodig, steunen wel...

Straks vertrek ik een weekendje naar Friesland, met vrienden zeilen. Het weer ziet er niet schitterend uit, maar ik ben weg en zal twee dagen niet met mijn haar bezig zijn. Hopelijk is dat de start van een nieuw begin en kan de teller terug op nul!! Ik heb het heel hard nodig om opnieuw die positieve drive te voelen!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2012, 19:15   #293
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Bolleke,

Geniet van het zeilweekend, moge de wind al je zorgen webblazen.

Kloe,

Ik heb niets toe te voegen aan de (altijd) wijze woorden van Bolleke, volg je hart , het is inderdaad wel zo "delen is helen".

Fleur,

Ik wens je heel goede examens, weinig stress en de moed om door te gaan.

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2012, 20:30   #294
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Kloe, Het is inderdaad iets dat je voor jezelf moet uitmaken, maar voor mij persoonlijk zou het deugd doen als ik een vriendin had die begreep wat ik deed, die me kon steunen om het niet meer te doen en omgekeerd. Gaat het nog altijd redelijk goed?

Bolleke, ik hoop dat je weekendje deugd heeft gedaan en dat je inderdaad het goede pad terug gevonden hebt!

Miejefke, hartelijk dank. Ik ben er bijna van af en dan kan ik even ontspannen.

Jammer genoeg wordt de vakantie voor mij ook heel stressvol, ik moet een belangrijk hoofdstuk van mijn leven afsluiten met al wat daarbij komt kijken. Hopelijk wordt het toch nog een trekarme zomer.

Fleurrr
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2012, 13:34   #295
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Voilà sè, teller op nul! (er valt eigenlijk niet veel meer te trekken ).
Dus, wie zich geroepen voelt om mee opnieuw de uitdaging aan te gaan... wees welkom!
Fleurr.... niet te veel stressen, Miejefke mercikes voor je aanmoedigingen (ps: moet op 29/6 babysitten), Kloe gaat het meisje? En de anderen, nooit opgeven hé!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2012, 15:36   #296
Veeke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 mei 2012
Locatie: België
Berichten: 10
Geslacht:
Ik volg al geruime tijd de discussies op dit forum maar heb het steeds maar uitgesteld om zelf te reageren.
Ik heb al meer dan 30 jaar TTM en heb ook al een hele tijd geleden ontdekt dat dit een naam heeft. Ik heb indertijd ook het boek "Met de handen in het haar" gekocht, dat Bolleke geschreven heeft. Ik heb het al vele malen gelezen.
Ook ik vecht ertegen, maar het is niet eenvoudig. Ik steek mijn haar op om het zo min mogelijk te laten opvallen. Ik vind het vooral erg dat als mijn haren beginnen groeien ze wit zijn, zodat het daardoor nog moeilijker is om het te verbergen.
Enkel mijn vriend is momenteel op de hoogte, maar die begrijpt er niet veel van. Hij vindt dat ik het gewoon moet laten en wil me naar de kapper sturen, maar dat zie ik helemaal niet zitten. Vroeger wist ook mijn moeder ervan, maar die is ondertussen al enkele jaren gestorven.
Eind 2010 ben ik geopereerd aan kanker en heb ik ook bestraling gehad. Gelukkig ben ik ontsnapt aan chemo, want samen met mijn haarprobleem zag ik dat helemaal niet zitten. Ik dacht dat het me daarna wel zou lukken om op te houden met trekken, maar na een tijdje kreeg ik toch weer een terugval.
De laatste maanden gaat het iets beter, maar volledig trekvrij blijven is toch moeilijk. Ik hoop dat ik hier wat steun kan vinden om het toch weer opnieuw vol te houden.
Ook ik zet net als Bolleke de teller op nul en ga er met goede moed tegenaan...
Veeke is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2012, 22:37   #297
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Welkom Veeke,
Na dertig jaar, eindelijk de moed gevonden... wat een overwinning meid!! (Ik herken het gevoel). Ook fijn dat je samen met mij er tegenaan wilt gaan
Vandaag was ik niet echt trekvrij, wel trekarm. Morgen een nieuwe dag, het blijft zoeken naar evenwicht... en het blijft een strijd tegen de ratrace van de tijd... ik wil er bewust afstand van nemen, maar dat wordt me niet altijd in dank afgenomen... Toch jammer dat mensen zo blijven veroordelen zonder ooit één minuut in onze schoenen te hebben gestaan...
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2012, 16:40   #298
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Bolleke,

Spijtig dat je op 29-6 alweer moet babysitten, maar het lukt ons ooit wel nog eens om af te spreken. Ik lees tussen de regels door dat je toch weer zachtjesaan op de goede weg bent, volhouden hé.

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2012, 23:11   #299
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Jaja, stillekesaan hé...
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2012, 13:11   #300
Veeke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 mei 2012
Locatie: België
Berichten: 10
Geslacht:
Bolleke, ik blijf mijn best doen, maar volledig trekvrij lukt mij ook nog niet. Er spookt te veel door mijn hoofd en ik maak me daardoor weer veel te veel zorgen. Ik moet meer afstand leren nemen, maar dat is niet zo eenvoudig...
Veeke is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.