Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 april 2003, 12:44   #1
Alessandro
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 december 2001
Berichten: 98
teleurstellend resultaat fina na 14 maanden

Ik gebruik nu bijna 14 maanden fina 1 mg, samen met minoxidil. Mijn laatste haarwortelonderzoek bij Plinck (9 maanden geleden leverde volgens hem een positief resultaat op), maar volgens mij gaat het momenteel achteruit. De korte haartjes langs de inhammen zijn nooit langer geworden en ik heb de indruk dat het met de rest van de haren ook niet echt de goede kant op gaat. Ik moet binnenkort terug naar Plinck. Minoxidil is op, maar ik wil daar eigenlijk mee stoppen. Wat zouden jullie doen? Zou het met de fina na deze achteruitgang toch nog beter worden? Of moet ik op korte termijn overschakelen op duta? Het testrapport van de FDA over duta gelezen te hebben lijken de bijwerkingen mee te vallen.
Alessandro is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2003, 11:27   #2
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Alessandro

Ik weet niet hoeveel waarde je aan je haar hecht, maar als ik jou was zou ik toch Duta gebruiken. Hoe eerder je Duta gebruikt, des te groter de kans voor optimale resultaat. En na 14 maanden zouden je haren eigenlijk toch wel beter moeten zijn. Ik heb zelf nooit Minoxidil gebruikt, ik kan niet zeggen of je ermee door moet gaan of ermee moet stoppen. Wat ik wel ergens gelezen heb is, dat Minox's effectiviteit vermindert na 18 maanden( of iets in die trend ).


Groetjes

Laatst gewijzigd door Rocco; 8 april 2003 om 18:56
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2003, 16:37   #3
couvre
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2002
Locatie: netherlands
Berichten: 24
Thumbs up

Hi Rocco,

Ik heb een vraag aan jou over finasteride en dutasteride. Ik heb finasteride een tijdje gebruikt maar de bijwerkingen waren voor mij te groot.( vermindering libido enz.) Nu wil ik weten of dit bij dutasteride ook het geval is of dat dit hier geen of minder invloed op heeft.

Bij voorbaat dank,

Mark
couvre is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2003, 19:05   #4
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Hoi Couvre

Als het goed is lopen de bijwerkingen van Duta en Fina ongeveer parallel. Als je bijwerkingen had met Fina dan zul je diezelfde bijwerkingen ook hebben met Duta. Misschien zullen de bijwerkingen de eerste weken toenemen met Duta, maar daarna zullen ze weer stabiliseren tot een wat mindere niveau, maar ze zullen wel aanwezig blijven. Ik heb zelf GEEN toename van bijwerkingen ondervonden met Duta.


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2003, 23:58   #5
couvre
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2002
Locatie: netherlands
Berichten: 24
Wink

Hi Rocco,

Ik heb gelezen dat een goede vervanger voor finasteride zgn. saw palmetto(zaagtandpalm) is. Aangezien deze minder bijwerkingen zou hebben lijkt mij deze wel geschikt voor mij. Alleen weet ik niet of deze een goede vervanger is. Weet jij dat mischien? of iemand anders op dit web?

Alle informatie is van harte welkom en bij voorbaat dank,

ps. ik vind het echt fijn om op het web mijn verhaal met jullie te delen en het is hartverwarmend hoe iedereen probeert te helpen.

Thanx....
couvre is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2003, 11:22   #6
GEorGE
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juni 2002
Berichten: 64
He couvre,

Voor Saw Palmetto(SP) zou je eens moeten kijken naar de thread die daar speciaal aan gewijd is op dit forum.

Ik gebruik sinds een tijdje SP en ik merk er nog niks van, maar ik gebruik het nog niet zo lang (iets meer dan een maand).
Wat ik er van weet is dat SP kan helpen, maar er is te weinig onderzoeksmateriaal om dit te bevestigen. Er zitten wel stoffen in SP die mogelijk zouden helpen, dat is wel bekend uit de onderzoeken naar prostaatvergrotingen.
Aangezien het niet te patenteren is, is er weinig onderzoek gedaan naar de mogelijke werking bij mannelijke haaruitval.
Ik ben eens gaan zoeken op het net om te kijken of en in hoeverre de ervaringen met SP positief zijn. Ik heb helaas weinig goede ervaringen gezien.

Zelf slik ik nu zowel SP als Fina waarbij ik ze soms afwissel en soms gedurende een aantal dagen beide niet slik zodat het lichaam er niet aan gewend raakt.

Simpel gesteld kun je zeggen dat als SP echt goed zou werken, er wel meer enthousiasme op de verschillende forums en op het internet in het algemeen voor zou zijn.
Je kan ook denken, baadt het niet dan schaadt het niet. Al is dat niet helemaal waar. SP is weliswaar natuurlijk, maar kan desondanks dezelfde werkingen op je lichaam hebben als zijn chemische broertjes.

Aan jou de keuze, succes.
George
GEorGE is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2003, 11:48   #7
Alonso
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2001
Locatie: Netherlands
Berichten: 205
Hallo,

Uit onderzoek is gebleken dat Saw Palmetto net zo werkzaam is als finasteride bij prostaatvergroting. Finasteride blokt type 2 en niet type 1. Type 1 is aanwezig in de hoofhuid. SP zou zowel type 1 als 2 blokken. Theoretisch gezien, zou ik dus zeggen dat het evengoed of zelfs beter zou moeten werken tegen haaruitval als finasteride. Ik gebruik nu dagelijks 2 x 160 mg. Over een halfjaar besluit ik of ik ermee doorga of weer overstap naar finasteride/dutasteride.

Alonso
Alonso is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2003, 13:16   #8
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Alonso en Couvre

Alonso jij vroeg mij laatst waarom ik vond dat SW niet zo krachtig was als Fina, sorry voor deze late antwoord.

Over SW zijn de berichten veelal tegenstrijdig. De SW verkopers komen met kreten aan dat SW beter en lichaamsvriendelijker is dan Finasteride ( is wel logisch als SW verkoper ) en testresultaten die een wat wetenschappelijker inhoud hebben beweren vaak het tegendeel. Ik heb hier 2 stukjes over SW :

Hier een wat wetenschappelijke onderzoek, vergelijking tussen Proscar en SW


PROSCAR COMPARISON STUDY (1994)

This study involved a total of 32 healthy male volunteers age 20 to 30 years old in a 1-week open, randomized, placebo-controlled trial comparing finasteride (Proscar) and Permixon, the plant extract of Serenoa repens. This study's intention was to determine the effectiveness of single and multiple doses of the drugs on the inhibition of 5a-reductase as measured by serum dihydrotestosterone (DHT) levels. After taking baseline measurements on day 1, 10 volunteers randomly received finasteride 5 mg once daily,11 received Permixone 160 mg twice daily, and 11 received placebo once daily for 7 days. Serum testosterone and DHT levels were taken at 12, 24, 48, 72,120, and 168 hours following baseline measurements.<<<<< Following a single dose of finasteride 5 mg, serum DHT levels were reduced by 65% from baseline at 12 hours. This extent of decrease remained constant throughout the seven days. Permixone and placebo caused no significant reductions in DHT over the seven days>>>>. Serum testosterone levels remained within the normal limits over the seven days of the study with all three groups. The effect seen with finasteride therapy supports its efficacy as an inhibitor of 5a-reductase. The lack of effect of Permixone on DHT levels does not support its hypothesis of a prostatic mechanism of action involving 5a-reductase inhibition

Bron :http://www.geocities.com/chadrx/sawpal.html

Let op de stuk tussen de pijltjes, daarin staat dat Proscar ( 5 mg ) een DHT daling van 65 % binnen 12 uur bereikte en deze aanhield voor 7 dagen en dat SW en placebo GEEN SIGNIFICANTE DHT daling bereikten over 7 dagen.



Hier een ander stuk :

A report in the July 1994 issue of Current Therapeutic Research by Dr. Johan Braeckman of the Department of Urology, University of Brussels in Brussels, Belgium, was the first to determine that saw palmetto—unlike Finasteride (Proscar®)—will not give misleadingly low PSA levels. His study is called "The Extract of Serenoa Repens in the Treatment of Benign Prostatic Hyperplasia: A Multicenter Open Study." In 1992 and 1993 some 112 urologists enrolled 505 patients with BPH into a 90-day study, of whom 16 dropped out and an additional 184 did not fulfilled all inclusion criteria, leaving 305 patients for whom they could evaluate the efficacy of a standardized saw palmetto extract.

"Because administration of finasteride is accompanied by significant decreases in PSA levels (about 50% with a 5-mg dose), this treatment carries the risk of masking the development of prostate cancer during treatment," Dr. Braeckman writes on page 782. "Our study clearly demonstrated the absence of such a risk with the administration of Serenoa repens extract, as the agent does not modify the serum PSA concentration. The clinical implications of this conservative effect on PSA levels remains to be determined."

Here are other important findings from the study:

Typically, they found that prostatic volume was significantly decreased during the study—averaging 9 percent after 45 days and 10 percent after 90 days.

Patients subjectively said that saw palmetto helped—83 percent said it was effective after 45 days and 88 percent said it was effective after 90 days.

Objectively, physicians agreed. After 45 days 81 percent of physicians said it was effective, and this percentage increased to 88 percent after 90 days.

No serious side effects were reported. Only 25 patients reported a total of 32 side effects, half of which were limited to gastrointestinal symptoms. Side effects warranted premature discontinuation of saw palmetto in only 2 percent of the patients. (In an earlier study by Braeckman of 238 patients for one month he found that only 3 percent reported any side effects—all minor—compared with 4 percent of those receiving placebos.)

The effects of saw palmetto begin to take place after 30 to 45 days. This is an advantage over most currently available drugs for which delays may be as high as six to 12 months, Dr. Braeckman writes in reference to finasteride.

Clearly, saw palmetto extract is superior to Proscar. It is also significantly less expensive--it is at least one-fourth the price. The standard dosage of the fat-soluble saw acids and sterols is 160 milligrams, twice daily. For best results, make sure you are using the right extract at the right dosage. Detailed toxicology studies of the extract have been carried out on mice, rats, and dogs. None indicates that the extract has toxic effects. No significant side effects have ever been reported in the clinical trials of the extract or after saw palmetto berry ingestion."


Bron :
http://mendosa.com/sawpalm.htm/

Hierin staat opeens dat SW SUPERIEUR is aan Proscar.


Hier nog een stuk van een vrij "erkend" internet arts over SW :


Matt asked: "Dr. Lee : Do you think I could be doing any harm by taking both Propecia and Saw Palmetto? I take 1mg of Propecia morning and night, as well as 320mg of Saw palmetto divided into AM and PM doses. I'm concerned that I may be damaging my hair, because it appears the hair on the sides and back of my head are getting thinner, and the overall texture has changed. Should I wean out the Saw Palmetton and just stick with Propecia? Thanks"

Dr Richard Lee, MD answered: "Although I have never been convinced that saw palmetto is beneficial in the treatment of MPB, neither do I discourage its use. Taking saw palmetto seems to be safe. According to the PDR for Herbal Medicines (p. 1136), “No health hazards or side effects are known in conjunction with the proper administration of designated therapeutic doses”. The average daily dose is given as 1 to 2 grams of the whole berries or 320 mg of the lipophilic ingredients extracted with lipophile solvents, which is apparently the form of saw palmetto that you are taking.
You are not harming your hair follicles by taking both Propecia and saw palmetto. If the overall texture of your hair is becoming finer, it is probably due to an accelerated phase of MPB that is unresponsive to treatment. The Propecia and saw palmetto are coincidental rather than causal to the thinning of your hair.

Richard Lee, M.D."

Bron : http://www.hairlosshelp.com/qna/Deta...072&ExpertID=8


Hierin zegt de arts, dat hij eigenlijk nooit overtuigd is dat SW veel voor mannelijke kaalheid kan betekenen.


Hopelijk hebben jullie wat aan deze stukjes, en net als George zegt, als SW ECHT wat kon doen, was nu iedereen aan de SW i.p.v. Fina of Duta.


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2003, 22:56   #9
Alonso
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2001
Locatie: Netherlands
Berichten: 205
Hoi Rocco,

Bedankt voor je informatie. Het is inderdaad zo dat er veel tegenstrijdigheden zijn mbt SP. Het zal ook vrij moeilijk zijn om echt een grootschalig onderzoek uit te voeren of SP daadwerkelijk haaruitval kan remmen en zelfs voor haargroei kan zorgen omdat het heel makkelijk is voor bedrijven om gestandaardiseerd SP te produceren en te verkopen omdat gewoonweg geen patent erop kan worden aangevraagd om zo gedurende de eerste jaren het alleenrecht te hebben op de verkoop en zo grote winsten te maken. Een grootschalig onderzoek naar de werking van SP tegen kaalheid, zal er ook nooit komen naar mijn mening vanwege de hoge kosten, en ook al heb je dan als bedrijf bewezen dat SP echt werkt, dan kunnen concurrenten ongemoeid SP ook verkopen als kaalheidsmiddel.

Dat is anders voor finasteride en dutasteride waarbij de fabrikanten voor een aantal jaren het alleenrecht hadden/hebben voor de produktie en verkoop. Via hun onderzoeken hebben ze aangetoond dat deze middelen significant voor haarstabilisatie en/of haargroei zorgen.

Daarom is het moeilijk om de werking van SP tegen kaalheid in te schatten, maar er zijn dus sterke aanwijzingen dat het wel degelijk kaalheid remt. Over een half jaar weet ik of SP bij mij helpt. Zo niet dan stap ik over op finasteride of dutasteride. Als je kijkt naar 'Mr. Spooky' op Angelfire. Hij gebruikt al sinds een tijd SP in combinatie met minoxidil en het resultaat vind ik verbluffend.

Alonso
Alonso is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.