Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 augustus 2003, 20:38   #1
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Toename van T door duta

Op hairsite zijn er sommige mensen die beweren dat testosteron dezelfde werking heeft als DHT, maar dan alleen op het frontale gebied van de scalp. Ik vind dit zelf PURE ONZIN. Testosteron bindt zich dus aan de androgeen receptorcellen aan de voorkant, terwijl DHT meer actief is op het kruingedeelte??

Heeft iemand hier misschien een verklaring voor?
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2003, 20:48   #2
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Vergeten bij te zetten. Fluridil en RU 58841 zouden volgens bepaalde figuren op hairste frontale haaruitval tegengaan omdat deze middelen zowel DHT als T blokkeren. Dutasteride zou dus frontale kaalheid veroorzaken omdat de scalp testosteron zou toenemen, maar er zijn volgens mij geen studies die zoiets bevestigen.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2003, 00:37   #3
michiel10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 juli 2003
Berichten: 6
mijn ervaring

Misschien heb je mijn ervaring al gelezen:

3 jaar finasteride gebruikt laatste jaar werd resultaat fina stuk minder, dus switch gemaakt naar dut!

Ik ben zeven maanden geleden gestart met 1 mil dut.
Maand drie en vier echt super, dik haar, zeker ook nieuwe haargroei, ik dacht echt yes dit is het product, maar maand zeven,
gaat in een keer heel slecht, de hergoei die ik had, is weer uitgevallen!! ! en inderdaad mijn haar aan de voorkant wordt stuk dunner! Ik baal hier echt van omdat dut voor mij in maand drie en vier echt resultaten gaf, en zo snel al! Ik hoop dan ook dat dit weer een periodieke shed is, en hierna weer resultaten bied!
Het verhaal van T heb ik ook gelezen, maar volgens deskundige
( waaraan ik deze theorie heb voorgelegd,) heeft dht een tien keer grotere invloed op haaruitval dan testos. Het klopt dat testos een invloed kan hebben, maar de stijging die optreed door fin en dut zijn binnen normale proporties , en kunnen hierdoor theoretisch geen invloed hebben op het haar.

een andere theorie is dat juist door de sterke werking van dut, ( ook par 1 blokkering) de haren aan de voorkant in het begin uitvallen , om vervolgens sterker terug te komen, maar dit is ook een theorie, uiteraard hoop ik het op het laatste!! IK maak het jaar vol, maar als het de komende maanden alleen maar slechter gaat, dan stop ik, het wordt moeilijk zoveel theorieën, echter door veel lezen, blijkt dht toch echt de grote boos doener te zijn, vandaar hoop ik echt dan de komende maanden weer beter zullen worden!


Ik vraag me ook af, zijn er mensen die een dezelfde ervaring hebben gehad met bijvoorbeeld fin, dat na bijvoorbeeld zes maanden hergroei optrad, maar deze hergroei ook weer uitviel en daarna het weer beter ging??
michiel10 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.