Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 juni 2013, 19:24   #1
poffertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2013
Berichten: 27
Hulp gevraagd, wat heb ik?!

Lieve forumleden,

Hopelijk kunnen jullie me helpen.
Ik loop al enige tijd met het volgende rond.
Al tijden heb ik last van een soort kale plek, eigenlijk een plek waar gewoon sinds lange tijd geen haren groeien. Ik geloof niet dat het aangeboren is, want ik kan het niet terugzien op oude foto's of me herinneren.

De plek zit in mijn scheiding als ik mijn haar in een middenscheiding wil kammen. Dit doe ik dan dus ook nooit! Als ik mijn haar in een zijscheiding kam dan valt het haar erover heen en zie je het niet. Alleen kun je soms door de scheiding heenkijken en kijk je dus op mijn hoofdhuid. Nu bleef het redelijk stabiel dus ik heb me er niet echt druk om gemaakt, maar sinds de laatste tijd heb ik veel last van een brandende, warme en pijnlijke hoofdhuid en verlies ik veel meer haren dan normaal. Nu maak ik me dus wel erg druk!!

Natuurlijk zoals zo velen al veel rondgezocht op internet en dan kom ik natuurlijk veel uiteenlopende verklaringen tegen. Maar ik zie wel vaak terug dat er hier een hoop kennis bij elkaar komt dus ik wilde jullie vragen of jullie misschien weten wat het kan zijn? Ik ben aardig wanhopig ondertussen

Ik heb een aantal foto's toegevoegd, met daarin mijn haar in de middenscheiding. Dan zie je het het meest.

Hopelijk kunnen jullie me helpen.. Alvast enorm bedankt.





poffertje is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2013, 19:52   #2
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Hoi poffertje, ben je al bij de huisarts geweest? Juist omdat je zo te lezen, naast het haaruitval, ook last hebt van je hoofdhuid. Kan best zijn dat er haarwebgenoten zijn die iets zinnigs kunnen zeggen hoor. Maar de kans is groot dat je nu meerdere meningen te horen krijgt, en daar heb je niets aan. Succes!
GHG is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2013, 19:57   #3
poffertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2013
Berichten: 27
Dank je wel GHG voor je reactie! Nee ik ben nog niet bij de huisarts geweest. Ik ga daar niet zo snel heen en ben snel bang dat ik me aanstel.. Maar ik zit er wel degelijk mee, dus het is misschien niet zo'n slecht plan..
poffertje is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2013, 20:04   #4
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Doen hoor! Het is erg prettig (vind ik zelf) om via dit forum van je af te kletsen en reacties van anderen te krijgen. Maar voor een echte diagnose moet je toch echt naar een arts. Laat je nog eens horen wat er uit is gekomen?
GHG is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2013, 20:06   #5
poffertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2013
Berichten: 27
Jazeker, ik ben als de dood dat het AGA is
poffertje is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2013, 20:14   #6
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
áls het dat al is, dan gaat het niet weg door het te negeren. En als je weet wat het is, kun je tenminste een plan van aanpak maken. Oude-mevrouwen-praat, maar wel waar. Succes en ik lees tzt graag wat er uit gekomen is!
GHG is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2013, 20:16   #7
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
@poffertje; ik raad je ook aan naar de huisarts te gaan. Laat je bloed eens onderzoeken op vitamines, mineralen, ijzer & schildklierwerking. Als hier niets uitkomt vraag een verwijsbrief voor een dermatoloog en laat hem/haar er naar kijken en laat je adviseren. Daarna kan je verdere stappen ondernemen.

Sterkte en succes. Lief groetje van Astrid
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2013, 20:22   #8
poffertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2013
Berichten: 27
Dank je wel voor jullie reacties, ik houd jullie op de hoogte.
poffertje is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2013, 21:12   #9
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Wel naar de huisarts gaan hè?
Als hij/zij je niet serieus neemt; dan gelijk een andere huisarts zoeken!
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2013, 00:55   #10
Filosofieke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2013
Berichten: 25
Inderdaad.

Ik heb zelf veel slag en ik kan mijn haarverlies redelijk verbergen wat redelijk veel onbegrip meebrengt bij een huisarts of gynaecoloog. (ik heb als eens gezegd dat ik volgende keer gel in mijn nat haar doe en ze een hartverzakking bezorg). Maar ze ontkennen het probleem eigenlijk ook niet.

AGA is geen ziekte(in mijn ogen, want ik voel me kerngezond). PCOS of een laag ijzergehalte bijvoorbeeld wel, daar kom je echter nooit op zonder je te laten onderzoeken.

En zelfs AGA kan behandeld worden, want ik heb mijn haarverlies zien vertragen, en mijn haar vermeerderen . Zonder behandeling zie ik het nu ook rap verminderen, maar dat is een keuze. Dus laat je informeren, en kijk dan wat je mogelijkheden zijn. Je kan nog zo als de dood zijn voor de resultaten, als je hier terecht gekomen bent, is dat vanwege die angst, dus arts of geen arts, zorgen maken doe je je toch wel!

Heel veel succes!
Filosofieke is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2013, 10:53   #11
poffertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2013
Berichten: 27
Dank je wel nogmaals allen, helpt enorm!
Ik denk dat het bij mij ook te maken heeft met een stuk stress, ik merk dat als ik gestresst ben k eczeem krijg en pijn op mijn hoofd..Haren beginnen meteen uit te vallen. Maargoed, ik maak me er druk om, dus het zou heel fijn zijn om een diagnose te hebben., of juist te horen dat het niets is..
poffertje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2013, 10:55   #12
poffertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2013
Berichten: 27
Hoe word AGA eigenlijk geconstateerd? En wanneer gaan ze het testen?
Kunnen ze het bijvoorbeeld al zien aan mijn hoofdhuid of haar?
poffertje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2013, 11:24   #13
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Bij mij werd mijn bloed onderzocht; alles was goed. Dus geen afwijkingen die bij mij haaruitval geven en ik heb geen stress oid.
De dermataloog vroeg of mijn moeder of een tante ook kalend zijn (ja dat is het geval) en ze heeft nog een haartrektest gedaan en ze trok er zo een paar haren uit en zei: dit is AGA.
Is genetisch bepaald en heeft met een verstoring te maken van mannelijke hormonen. Nou daar ben je dan mooi klaar mee!
Succes meid.
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.