Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 januari 2020, 22:49   #1
Mogrib
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 januari 2020
Berichten: 4
Geslacht:
Advies over haarlijn

Beste mensen,

Ik ben een man 32 jaar oud. Ik merk het laatste jaar, dat ik inhammen begin te krijgen. Het valt me vooral op op foto's. Het vervelende is dat het midden gedeelte van mijn haarlijn erg laag is, waardoor de inhammen dieper lijken. De kapper scheert dit meestal recht met een mesje, zo oogt het recht. Ik heb vorige week kenbaar gemaakt aan mij naaste, dat ik een transplantatie overweeg. Zij verklaarde mij voor gek! Wat vinden jullie?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Screenshot_20200115-213207_Gallery.jpg‎ (124,1 KB, 208x gelezen)
Bestandstype: jpg Screenshot_20200115-224735_Gallery.jpg‎ (114,4 KB, 199x gelezen)
Bestandstype: jpg Screenshot_20200115-224807_Gallery.jpg‎ (103,4 KB, 173x gelezen)
Mogrib is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2020, 00:33   #2
kalen=balen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2011
Berichten: 215
Het lijkt alsof je gewoon een volwassen haarlijn hebt, heel normaal voor iemand van jouw leeftijd. Wellicht lijkt je haar wat diffuus, maar ik kan het op de foto’s niet heel goed zien.

Persoonlijk zou ik zeker nog een aantal jaren wachten om te zien hoe het zich ontwikkelt. Wie weet heb je je grafts in de toekomst wel nodig voor serieuze(re) uitval.

Zou je nog eens een foto kunnen maken met nat haar en achterover gekamd? Wellicht geeft dat een beter beeld, want op deze foto’s zie ik niet iets waar ik me echt heel druk om zou maken.
kalen=balen is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2020, 14:34   #3
Inesmoll
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2016
Berichten: 442
Geslacht:
Zeker nog geen HT overwegen wel supplementen nemen om je haar verder goed te beschermen tegen eventueel verlies. Zie op de Topics wat andere gebruiken .1 product zou ik zeker al toepassen en dat is Minoxidil &Nanoxidil.
Inesmoll is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2020, 19:14   #4
Shazam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2016
Berichten: 162
Geslacht:
Ik zou nog niks nemen. Als het je echt stoort en je hebt last van veel meer haaruitval dan voorheen, ga dan eerst ff langs een dermatoloog
Shazam is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2020, 21:28   #5
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 378
Heb je foto frontaal waarbij je wenkbrauw erbij opstaat zonder te fronsen?
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2020, 22:27   #6
Mogrib
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 januari 2020
Berichten: 4
Geslacht:
Inhammen

Dit is met wax en nat haar van de voorkant. Ik heb geen andere duidelijke foto. Het gaat echt om de uiterste inhammen. Bedankt!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Screenshot_20200116-222008_WhatsApp.jpg‎ (79,0 KB, 132x gelezen)
Mogrib is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2020, 23:46   #7
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 378
Je hebt geen AGA (mannelijke haaruitvalpatroon) zover ik zie. Maar zoals anderen benoemden een verandering naar een mannelijke (mature) haarlijn. Er zijn maar weinigen die dat niet krijgen.

Betreft medicatie: minoxidil zou je bestaande haren kunnen versterken maar die zijn zover ik zie ook al sterk. Op de (vrij kleine) inhammen hoef je er geen tot nauwelijks nieuw haar mee te verwachten.

Hoe is de kaalheid in de familie? Dan weet je ongeveer wat je verdere stadia zijn.

Een transplantatie in de vorm van een mini-sessie zou je kunnen nemen om de haarlijn iets rechter te maken. Maar let op: het moet wel natuurlijk blijven/ogen. Waarom ga je niet eens op een consult bij een Nederlandse kliniek? De mogelijkheden bespreken kan nooit kwaad (lees: een arts die luistert en adviseert - niet verkoopt).

Nog een note: ik begrijp je heel goed. Ik ben een paar jaartjes jonger dan jij en heb 5 maanden geleden een transplantatie gedaan waardoor ik ongeveer het resultaat krijg wat nu jouw haarlijn is. Toch overweeg ik nog een kleine sessie om mijn haar nog beter in meer modellen te krijgen. Ik zou dus hypocriet zijn om te zeggen dat het bij jou niet nodig is. Het is jouw gevoel! Zo lang je je goed laat adviseren en je goed inleest is dat het belangrijkste.

Laatst gewijzigd door Klapz; 16 januari 2020 om 23:58
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2020, 11:06   #8
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
ik vind het er nog prima uit zien, dat je haar iets terug trekt is natuurlijk naar mate je ouder wordt.

Mocht het je echt erg storen dan kan je de hoekjes laten invullen. Het donor komt heel dicht in de buurt van de haar kwaliteit vooraan dus dat zal er prima uit zien. Je hebt wel een hoge dichtheid nodig anders heb je teveel contrast met de plek vooraan waar je eigen haar nog staat.
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2020, 12:55   #9
bass885
HaarWeb lid
 
bass885's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 december 2008
Berichten: 201
Bij de eerste foto's zie je wel dat er sprake is van een terugtrekkende haarlijn. Dat veel mensen hier prima mee zouden kunnen leven begrijp ik. Het ziet er nog prima uit. Een dergelijke ingreep is echter een kwestie van een persoonlijke voorkeur.

Dat gezegd hebbende: gezien de dikte van je haren en het zeer trage verloop van het kaalheidsproces denk ik dat je een uitstekende kandidaat zou zijn voor een HT.
__________________
- Nanominoxidil ( april 2010 t/m april 2011)
- Microminoxidil ( april 2011 tot juni 2011) Beiden bevatten Ketoconazol en vitamine B12
- Finasteride ( 1 juni 2011 tot heden)
bass885 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2020, 14:16   #10
Mogrib
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 januari 2020
Berichten: 4
Geslacht:
Wij hebben in de familie geen mensen met haaruitval. Wel heeft mijn vader inhammen op 70 jarige leeftijd. Mijn haarlijn is in midden laag en dik, alleen de zijkant is iets naar achter. Verder is het niet meer symetrisch door dat een inham minder diep is.
Mogrib is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2020, 09:28   #11
Shazam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2016
Berichten: 162
Geslacht:
Gaan we nou serieus deze jongen een mini-HT aanpraten? Kom op zeg! Je hebt nog een hele mooie kop haar. Je wordt gewoon volwassen. Niks geen kaalheid te bespeuren. Ik zou als ik jou was de komende (minstens) 3 jaar er niets aan doen. Geen medicatie of wat dan ook. Kom dan eens terug. Echt waar. Jij gaat eerder spijt krijgen van een transplantatie dan dat het iets toevoegt.
Shazam is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2020, 17:43   #12
profundido
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2020
Berichten: 14
Geslacht:
beste Mogrib,


net als jouw vriendin verklaar ik je bij deze gek !


Nu effe serieus. Jouw haar in z'n huidige toestand is zowat het eindresultaat dat mensen met echte inhammen (zoals ikzelf) hopen te bereiken na een operatie.


Geen reden om zorgen te maken dus imho
profundido is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.