Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 januari 2011, 10:03   #1
--koen--
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2010
Berichten: 61
Hartkloppingen

Hallo allemaal,

Allereerst de beste wensen voor 2011!

Zoals misschien bij jullie bekend ben ik in februari 2010 begonnen met 1,25MG fina per dag (soms bewust/onbewust sla ik een dag over).

Op een flinke shedding en in het begin wat problemen op seksueel gebied (ging niet zo goed meer omhoog) heb ik geen last gehad van bijwerkingen of andere problemen.

In +- augustus ben ik naast de fina ook Minox van Kirkland gaan gebruiken (2x 1ml per dag) ook hier sla ik soms wel 1 dosis of een hele dag van over.
Hier hetzelfde verhaal, optwee flinke sheddings na geen problemen gehad en er is zeker lichte hergroei en stabilisatie van me haar.

Nu heb ik sinds enkele tijd last van een zeer snelle harslag, zowel regelmatig overdag als snachts in bed (zonder dat ik me druk maak etc.)

Nu weet ik dat dit zoveel oorzaken kan hebben en dat het niet aan de fina of minox hoeft te liggen, maar dit kan je natuurlijk niet uitsluiten.

Mijn vragen zijn, hebben meer mensen hier last van gehad? Is het dan waarschijnlijk de fina of de minox die dit veroorzaakt? Kan het dat de klachten na zo lange tijd pas beginnen? (Tijdelijk) stoppen met 1 om te kijken of de klachten hierdoor overgaan?

Ik hoor graag van jullie
--koen-- is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2011, 10:25   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Bijwerkingen bij medicijnen hoeven niet meteen op te treden, dus het zou ook na een half jaar best nog een bijwerking kunnen zijn. Het is in dat geval het meest waarschijnlijk dat minoxidil de boosdoener is. Ik zou er zeer zeker dus even mee stoppen en dan pas als het over gaat voorzichtig weer beginnen met een halve dosis of zo.

Een weekje zonder minox gaat vast niet negatief uitpakken voor je haar.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2011, 13:54   #3
Bishop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Berichten: 224
Het is de minoxidil...
Misschien omdat je iets te veel gebruikt per keer..
Het is in ieder geval niet erg, mss soms wat moeilijker om te slapen, maar niet meer dan dat
__________________
Fina 1mg/dag
Minoxidil 5%: 2x per dag 1ml
Nizoral: 3 à 4x per week
Zink: 100%
Omega: 100%

Gestopt:
2,5 jaar finasteride 1mg: 1x per dag
Dit heeft in het begin voor hergroei gezorgd en het haar wat verdikt, maar nu gaat het haarverlies verder...
Bishop is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2011, 14:05   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bishop Bekijk bericht
Het is de minoxidil...
Misschien omdat je iets te veel gebruikt per keer..
Het is in ieder geval niet erg, mss soms wat moeilijker om te slapen, maar niet meer dan dat
Mmm, met libidoproblemen en finasteride heb ik altijd het idee dat mensen misschien eerst wat kunnen experimenteren met dosering. Uiteindelijk is dat eerder vervelend dan bedreigend. Maar als het om je hart gaat, dan zou ik niet eerst gaan zelfdokteren maar meteen stoppen. En naar de huisarts gaan als het niet snel minder wordt.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2011, 18:58   #5
Ben79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2010
Locatie: België, Limburg
Berichten: 194
Ik heb ook wel eens last gehad van plotse hartkloppingen, maar die waren zo weer over. Ik heb er zelfs sinds tamelijk lange tijd geen last meer van. Volgens mij ligt het aan de minoxidil.
Ben79 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2011, 19:49   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Minoxidil-lotion werkt enigszins bloeddrukverlagend. Bij degenen die reeds een lage bloeddruk hadden vóórdat zij begonnen aan minox, kan de bloeddruk net iets teveel dalen, waardoor het hart sneller moet gaan pompen.
Maar hartkloppingen kunnen veel andere oorzaken hebben, zoals b.v. veel koffie drinken, opwinding, angst, woede, etc.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2011, 23:31   #7
--koen--
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2010
Berichten: 61
Het is niet dat ik sinds net meer minox gebruik, maar het zou inderdaad kunnen dat pas nu de problemen beginnen.

Hanna, het klopt dat het niet de minox (of fina) hoeft te zijn, maar ik heb geen last van angst, woede, opwinding en drink weinig koffie. Vandaar dat ik moest denken aan 1 van mijn haarproducten.

Is er een manier, buiten de huisarts om, om je bloeddruk te meten? Of zijn er mogelijkheden om een gezonde bloeddruk te krijgen (bijv goede boter, gezonde producten (welke) etc.)

Ik ga vanaf nu even stoppen met het gebruik van minox, en hoop dat ik er snel mee door kan gaan gezien het (ook) positieve kanten heeft bij mij!
--koen-- is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2011, 01:20   #8
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Je kunt een bloeddrukmeter kopen, maar het apparaat moet geijkt zijn en je moet leren hoe je exact bloeddruk moet meten en op welke tijdstippen.
Dus, nee, doe dat maar niet. Ga gewoon naar de huisarts, vertel alles eerlijk en vraag of de bloeddruk even gemeten kan worden. Dat kost je niks en 't is belangrijk dat de arts op de hoogte is van de medicijnen die je gebruikt.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2011, 18:51   #9
--koen--
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2010
Berichten: 61
Even een update van mij, ik gebruik nu bijna 2 weken minder minox (0,5 ml per keer 2 maal daags). Mijn 'hartkloppingen' zijn volgens mij verleden tijd. Ook slik ik nu iets minder vaak fina (+- 4x per week). Dit heeft toch geen wijzigingen op me haarlijn?

Tevens nog meer nieuws:

Van het weekend sinds lange tijd een goede vriend van me weer gezien (jaar in het buitenland geweest). En deze zei zonder dat die van de fina en minox wist dat het leek of ik meer haar had...
--koen-- is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2011, 00:17   #10
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door --koen-- Bekijk bericht
Even een update van mij, ik gebruik nu bijna 2 weken minder minox (0,5 ml per keer 2 maal daags). Mijn 'hartkloppingen' zijn volgens mij verleden tijd. Ook slik ik nu iets minder vaak fina (+- 4x per week). Dit heeft toch geen wijzigingen op me haarlijn?

Tevens nog meer nieuws:

Van het weekend sinds lange tijd een goede vriend van me weer gezien (jaar in het buitenland geweest). En deze zei zonder dat die van de fina en minox wist dat het leek of ik meer haar had...
Als je verminderd in je dosis kan dit uiteraard invloed hebben op je haarlijn...Het lijkt mij echter een zeer verstandige keuze om een lagere dosering aan te nemen als je last van deze hartkloppingen.
Het kan dus ook zijn dat je haar gewoon hetzelfde blijft met een lagere dosering
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.

Laatst gewijzigd door dZinee; 18 januari 2011 om 11:36 Reden: g
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2011, 02:33   #11
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door --koen-- Bekijk bericht
Even een update van mij, ik gebruik nu bijna 2 weken minder minox (0,5 ml per keer 2 maal daags). Mijn 'hartkloppingen' zijn volgens mij verleden tijd.
Mooi zo. Het lijkt er op dat de volle dosering minox bij jou zorgde voor een lagere bloeddruk waardoor het hart sterker moest pompen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door --koen-- Bekijk bericht
Ook slik ik nu iets minder vaak fina (+- 4x per week). Dit heeft toch geen wijzigingen op me haarlijn?
Er zijn hier meerdere leden die minder fina zijn gaan slikken (0,5mg per dag of om de dag 1mg) zonder dat zij tot nu toe verslechtering van de haarstatus hebben bemerkt, als ik me goed herinner.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2011, 19:44   #12
fannystev
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 september 2011
Berichten: 1
hartkloppingen

hey, alles ok. Ik ben nieuw hier. Ik heb een vraag over hartkloppingen. Ik had een product gebruik voor ontkrulling, en die product had een sterke geur. Natuurlijk ik riek er naar en ik begon hartkloppingen te krijgen. Denken jullie dat het hiermee te maken heeft. Ik heb wel op internet gezocht op http://www.hartkloppingen.eu maar ik vond niks terug! Weten jullie misschien meer! dank je
gr fanny
fannystev is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[minoxidil] Algemeen cherifo Medicijnen/haargroeimiddelen 3780 20 september 2021 16:09
[finasteride] Bijwerkingen Lars Medicijnen/haargroeimiddelen 1577 25 juli 2019 00:26
[minoxidil] Cardiovasculaire bijwerkingen opzichgoed Medicijnen/haargroeimiddelen 57 14 maart 2010 16:49


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.