Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 april 2009, 15:13   #46
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Hoe dan ook blond = meer haar is geen fabel hoor. Dat is wetenschappelijk onderzocht. .
Dan deugde dat onderzoek niet, want ik geloof 't ook niet; volgens mij halen ze in India en omgeving in het algemeen de hoogste haardichtheid.
Waar en hoe werd dat onderzoek dan gedaan?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2009, 15:15   #47
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Ok genoteerd.

Hoe dan ook blond = meer haar is geen fabel hoor. Dat is wetenschappelijk onderzocht.

In het algemeen hebben blonde mensen de hoogste haardichtheid en roodharige de laagste. Wil natuurlijk niet zeggen dat als je rood of blond haar hebt dat jij dan ook meteen meer of minder haar zou hebben. Alles is procentueel en uitzonderingen blijven er.
Nja, volgens de consultant vond men bij dat soort types, over het algemeen, de hoogste haardichtheid..

Wat ik wel gelezen heb is dat Kaukasische mensen een hogere haardichtheid hebben dan Aziaten en Negroide mensen, Blonde mensen zijn (bijna) altijd Kaukasisch en Aziaten en Negroiden hebben bijna altijd zwart haar. Dus wat dat betreft klopt het dan, al zijn er binnen de Kaukasiers natuurlijk ook verschillende haarkleuren. Ik geloof niet dat blond dan de meeste haren heeft, als je kijkt naar Spanjaarden, Italianen e.d. hebben die toch vaak een dikke donkere bos haar.

Is opzich ook logisch omdat in streken waar de zon meer schijnt, dikker en meer haar meer bescherming biedt voor de hoofdhuid.
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2009, 15:20   #48
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
De kreet "Kaukasisch" moet ook de wereld uit geholpen worden; ze weten niet eens waar de Kaukasus ligt.... (gebied met overwegend donkerharigen)
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2009, 15:26   #49
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
De kreet "Kaukasisch" moet ook de wereld uit geholpen worden; ze weten niet eens waar de Kaukasus ligt.... (gebied met overwegend donkerharigen)
Noem es een betere kreet dan!
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2009, 15:28   #50
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tato Bekijk bericht
Ik geloof niet dat blond dan de meeste haren heeft, als je kijkt naar Spanjaarden, Italianen e.d. hebben die toch vaak een dikke donkere bos haar.
Maar je moet haardichtheid niet verwarren met het zien van iemand met een dikke donkere bos haar.

Daar gaat men steeds de fout mee in. Teveel gefocust met wat je met het blote oog ziet, haardichtheid zie je niet met het blote oog. De één heeft dikker haar dan de ander, maar dat heeft niks met de dichtheid per cm2 te maken.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna
Dan deugde dat onderzoek niet, want ik geloof 't ook niet; volgens mij halen ze in India en omgeving in het algemeen de hoogste haardichtheid. Waar en hoe werd dat onderzoek dan gedaan?
Tja, ga gewoon eens googlen op haardichtheid bij mensen en hun haartypen/kleur en je komt genoeg tegen. Het is niet zo dat er één instituut met dat onderzoek bezig is geweest, het is gewoon een algemeen feit. Er valt verder niet veel mee oneens te zijn.

Laatst gewijzigd door norwood2; 11 april 2009 om 15:38
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2009, 16:46   #51
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tato Bekijk bericht
Noem es een betere kreet dan!
Europees, onder te verdelen in Noord-Europees en Zuid-Europees/Mediterraan.
In de pruikenbusiness is de definitie van Europees haar: van origine dunste diameter, soepel, sluik of enigszins golvend, niet pluizig of kroezig; de duurste haarsoort.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2009, 17:20   #52
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Europees, onder te verdelen in Noord-Europees en Zuid-Europees/Mediterraan.
In de pruikenbusiness is de definitie van Europees haar: van origine dunste diameter, soepel, sluik of enigszins golvend, niet pluizig of kroezig; de duurste haarsoort.
Mispoes! Er zijn vele volkeren namelijk niet Europees maar wel "Kaukasisch". De term Europees dekt de lading dus niet.
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2009, 19:18   #53
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tato Bekijk bericht
Mispoes! Er zijn vele volkeren namelijk niet Europees maar wel "Kaukasisch". De term Europees dekt de lading dus niet.
Tato heeft gelijk. Indo-germaans zou de lading mogelijk beter dekken ... al is het eigenlijk de term voor een oertaal.

Ik heb onderzoeksresultaten gevonden die voor blonde 'caucasians' een gemiddelde van 146.000 hoofdharen telt en voor zwartharige 'caucasians' 110.000. Maar! de haardiameter van blond ligt tussen de 17 en 51 micrometer, terwijl zwart ligt tussen de 64 en 100 micrometer. Dus gemiddeld wel 2x zo dik. Geen wonder dat een zwarte haardos dikker oogt, ook al zijn het minder haren.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2009, 20:09   #54
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Haarsoorten worden aangeduid met "European", "Indian" of "Chinese" in de hele wereldwijde pruikenindustrie. (Er duiken de laatste tijd wel steeds meer fantasienamen op: Brazilian, Malaysian, Mongolian)

De benaming "kaukasische" ras is uitgevonden door een Duitser in 1800 en destijds benoemde men de Indianen van USA tot het rode ras, omdat men nog niet ontdekt had dat Indianen hun huid met rode aarde insmeren en men er nog meer domme denkbeelden op na hield. Met andere woorden: hoog tijd voor nieuwe benamingen; dat vond men in de pruikenbusiness ook.
Mensen in India en Pakistan worden gerekend tot het blanke ras, maar hun haar is in diameter dikker dan van Europeanen, en het haar van Chinesen is het allerdikste in diameter en heeft ook nog een ronde diameter, terwijl de rest een ovalen diameter heeft.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2009, 23:21   #55
Freak out
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2007
Berichten: 547
Hmm je kan dan misschien wel lachen met dat hij zulke "streken" heeft,
maar hij is maar gewoon HOMO... En idd, sommige homo's promoten zichzelf graag een beetje en maken zo van die filmpjes, ik zou zijn haar wel willen.. of misschien hem wel helemaal :p haha

En daar is helemaal niks mismee
__________________
Mijn regime:
Smorgens: Minoxidil 5% (sinds 01/03/'07)
Savonds: Minoxidil 5% + 1mg Finasteride/dag (sinds December 2008)
2x per week: Dermaroller 1mm i.c.m Minoxidil 5%
Savonds: 15% Minoxidil ipv de 5% (sinds januari 2015)

Status:
Haaruitval stabieler. Nieuwe donshaartjes.
Freak out is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2009, 13:55   #56
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Haarsoorten worden aangeduid met "European", "Indian" of "Chinese" in de hele wereldwijde pruikenindustrie. (Er duiken de laatste tijd wel steeds meer fantasienamen op: Brazilian, Malaysian, Mongolian)
Tsja, magoed, voor de pruikenindustrie zal het wel van belang zijn dat ze met een beetje duidelijke namen op de proppen komen. Als je zegt dat je een "Indo-Germaanse" pruik hebt moet je eerst aan iedereen uitleggen wat dat betekent, dat schiet niet op. Dus wordt het lekker simpel Europees, of Chinees ofzo.

Chinezen hebben dus de dikste haren, maar een heel erg volle bos hebben ze niet vaak. Zeker hebben ze erg weinig haar ondanks dat het dik is?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freak out Bekijk bericht
Hmm je kan dan misschien wel lachen met dat hij zulke "streken" heeft,
maar hij is maar gewoon HOMO... En idd, sommige homo's promoten zichzelf graag een beetje en maken zo van die filmpjes, ik zou zijn haar wel willen.. of misschien hem wel helemaal :p haha

En daar is helemaal niks mismee
Nee hoor, het is 2009. Niks mis mee!
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2009, 14:16   #57
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tato Bekijk bericht
Dus wordt het lekker simpel Europees, of Chinees ofzo.
Chinezen hebben dus de dikste haren, maar een heel erg volle bos hebben ze niet vaak. Zeker hebben ze erg weinig haar ondanks dat het dik is?
Lekker simpel is het nu al niet, laat staan als er nog meer aanduidingen komen. Nu moet je eerst kiezen voor European, Indian, Mongolian, Malaysian, Brazilian, Chinese en dan voor remy/cuticle hair of unprocessed/virgin en dan voor straight, slight wavy, wavy, curly, kinky of yaki.

Chinees haar is superglad en steil, waardoor zelfs een grote hoeveelheid meestal geen dikke bos lijkt, in tegenstelling tot Indiaas haar wat altijd min of meer kroezig/pluizig is, waardoor het meer volume lijkt te hebben. Steilgemaakt Indiaas haar krijgt na een wasbeurt meteen weer een enigszins pluizig effect en moet dan weer bewerkt worden met steiltang of strijkijzer.

Maar goed, dit is wel way off topic.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2009, 14:26   #58
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Lekker simpel is het nu al niet, laat staan als er nog meer aanduidingen komen. Nu moet je eerst kiezen voor European, Indian, Mongolian, Malaysian, Brazilian, Chinese en dan voor remy/cuticle hair of unprocessed/virgin en dan voor straight, slight wavy, wavy, curly, kinky of yaki.
Kinky? Wat moet ik me daarbij voorstellen?

Nja, mijn punt was eigenlijk dat het feit dat een term die in de pruikenindustrie gebruikt wordt niet persé 100% correct hoeft te zijn. Het kan best dat een term als Kaukasisch / Indo-Germaans / Indo-Arisch opzich correcter is maar zeg maar eens tegen een klant dat je een mooie Indo-Germaanse pruik voor hem hebt, werkt niet echt denk ik!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Chinees haar is superglad en steil, waardoor zelfs een grote hoeveelheid meestal geen dikke bos lijkt, in tegenstelling tot Indiaas haar wat altijd min of meer kroezig/pluizig is, waardoor het meer volume lijkt te hebben. Steilgemaakt Indiaas haar krijgt na een wasbeurt meteen weer een enigszins pluizig effect en moet dan weer bewerkt worden met steiltang of strijkijzer.
Ah ok!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Maar goed, dit is wel way off topic.
Ja, laten we weer ontopic gaan. Vind jij die gast nou eigenlijk homo of hoe zit dat?
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2009, 15:09   #59
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tato Bekijk bericht
Kinky? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Om enig idee te krijgen van de tientallen aanduidingen: http://www.qdpremierwigs.com/newEbiz...=1235702655859

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tato Bekijk bericht
een mooie Indo-Germaanse pruik voor hem hebt, werkt niet echt denk ik!
Voor mij persoonlijk zou dat niet werken, want dan denk ik aan een kruising tussen een Indo en een Ariër.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tato Bekijk bericht
Ja, laten we weer ontopic gaan. Vind jij die gast nou eigenlijk homo of hoe zit dat?
Valt er dan nog te twijfelen over dat travootje?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2009, 15:33   #60
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Valt er dan nog te twijfelen over dat travootje?
Het zou natuurlijk kunnen dat ie hetero is maar zich, heel slim, voordoet als homo. Zo maakt ie allemaal "female friends" die hem helemaal vertrouwen omdat ie toch niks van ze wil maar dan ineens.....vragen ze ze toch af wat er gisteravond nou precies gebeurd is toen ze zo dronken waren...
Tato is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De klaagmuur. agatha Van alles en nog wat... 23192 25 december 2023 17:59
[Kliniek] haarbevestiging.nl Debby1973 Haarwerken 85 8 november 2012 19:03
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 19:50
Je haarprobleem en je vriendin/vriend. ray AGA - Algemeen 90 22 maart 2006 18:15
Artikel: Wieke Peters (12 jr) over haar Alopecia Areata Totalis Webmaster AA - Algemeen 9 17 september 2005 00:15


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.