Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 februari 2004, 13:28   #1
michael
HaarWeb lid
 
michael's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Berichten: 43
Haaruitval en de evolutietheorie

ik heb laatst een artikel gelezen over de menselijke evolutie waarin werd beweerd dat de mensheid op den duur helemaal kaal zou worden omdat haar geen functie meer heeft. Dus eigenlijk is het geen teken van zwakheid maar meer van sterkte , wij lopen gewoon voor op de evolutie. Tenzij de mensheid er iets op vind natuurlijk.

mischien is dit een kleine opsteker
__________________
-Als je haar maar goed zit-
michael is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2004, 19:11   #2
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Zo is het maar net hoor. Je hebt volkomen gelijk. Vroeger hadden (vooral mannen) ook meer lichaamshaar en dat is steeds minder geworden. Hoofdhaar zal uiteindelijk ook verdwijnen, omdat het niet meer nodig zal zijn. Het is meer een gril van de tijdgeest, dat een volle bos haar en norm is. Dit is natuurlijk pure onzin. Mensen houden niet van verandering en zullen dus ook niet snel toegeven, dat kaalheid juist een vooruitgang van de mensheid is.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2004, 19:21   #3
the stig
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 december 2003
Berichten: 224
Geloof je dat echt?
the stig is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2004, 19:29   #4
Henk21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 oktober 2003
Berichten: 522
Ik niet!

De eerste mensen die er waren hadden ook op volwassen leeftijd kale plekken en inhammen.
__________________
Regime:

Intern:
Dutasteride 0,5 mg ( om de dag ),
Xandrox 15 ( om de dag )

Status; Stabilisatie
Henk21 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2004, 22:43   #5
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Groter worden van de inhammen is AA en heeft volgens mij niets te maken met de evolutie (AA is typisch een mannelijke kwaal). In deze tijd leven nog steeds mannen die zwaarbehaard zijn over hun gehele lichamen, terwijl ze spiegelgladde hoofden hebben.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2004, 22:57   #6
ralluf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juni 2003
Berichten: 161
Citaat:
De eerste mensen die er waren hadden ook op volwassen leeftijd kale plekken en inhammen.
Heb je hier bewijzen voor?
Lijkt me namelijk erg sterk dat er bewijzen zijn, dat de eerste mensen op aarde ook al last van kaalheid / inhammen hadden.
ralluf is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2004, 09:32   #7
the stig
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 december 2003
Berichten: 224
Kaalheid is een teken dat je lichaamsfuncties uitgeput zijn/raken en heeft geen barst met evolutie te maken.
the stig is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2004, 17:50   #8
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Heeft lijkt me idd niks met evolutie te maken.

De mens evolueert lijkt me tegenwoordig amper. Het is zou misschien zelfs eerder andersom zijn bijv. kaal>klein beetje minder aantrekkelijk>minder snel een vrouw>minder nakommelingen>hoeveelheid mensen met AGA daalt.
__________________
Regimen: niets meer
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2004, 18:54   #9
the stig
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 december 2003
Berichten: 224
Citaat:
Originally posted by ugh
Heeft lijkt me idd niks met evolutie te maken.

De mens evolueert lijkt me tegenwoordig amper. Het is zou misschien zelfs eerder andersom zijn bijv. kaal>klein beetje minder aantrekkelijk>minder snel een vrouw>minder nakommelingen>hoeveelheid mensen met AGA daalt.
Wat je vergeet is dat duizenden jaren lang degene die (fysiek)het sterkst was begeerd werd door vrouwen en veel hoofdhaar minder belangrijk was.
En tot voor kort(een paar 100 jaar geleden) veel huwelijken werden gearrangeerd(vooral in de hogere klassen).
Het is nog niet zo lang dat vrouwen echt op uiterlijk hun partner kiezen.
MIsschien zijn we in de verkeerde tijd geboren....
the stig is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2004, 19:43   #10
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Citaat:
Originally posted by the stig
Wat je vergeet is dat duizenden jaren lang degene die (fysiek)het sterkst was begeerd werd door vrouwen en veel hoofdhaar minder belangrijk was.
Ik bedoelde in deze tijd, vroeger evolueerde de mens namelijk sneller.
Maar zoals je zegt zijn er andere factoren die een stuk grotere rol spelen. En dus kaalheid misschien wel verwaarloost kan worden.
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2004, 17:43   #11
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Ik vraag mij af in hoeverre de afwijzende reacties hier daadwerkelijk uit overtuiging komen en niet eerder uit het niet willen zien van de oorzaak. Er zijn namelijk wel degelijk aanleidingen bekend om aan te nemen, dat het haar na verloop van de menselijke evolutie een minder belangrijke functie heeft gekregen. Haar dient geen ander doel dan bescherming en naarmate wij in een meer beschermde omgeving leven en dus niet meer aangewezen zijn (of minder) op onze fysieke vermogens, zal haar dus ook minder noodzakelijk zijn.

Het feit dat de samenleving (door vooral de media) de nadruk legt op haar als een schoonheidsaspect, zorgt er voor dat dit concept niet acceptabel gevonden wordt en men dus niet aan wil, dat de evolutie ons van steeds minder haar voorziet.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2004, 17:59   #12
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Heb geen idee of de evolutie een bepaald invloed heeft op haargroei (kennelijk wel op de lengtegroei van kinderen). Groter worden van de inhammen en kruin is een duidelijke teken van alopecia androgenetica. Er zijn heel veel mannen met behoorlijk veel lichaamshaar. Naarmate men ouder wordt, neemt die beharing dan ook toe.

Kom op, mensen, vroeger waren er wel degelijk kale mannen. Dit is iets erfelijks en heeft niets te maken met de evolutie.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2004, 18:31   #13
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Haarmannetje,
Ik Heb mijn Biology 6th edition boek wat ik hier heb liggen nog niet echt gelezen, dus correct me if I'm wrong:
Een kale man heeft tegenwoordig evenveel kans heeft op nakomelingen als een niet-kale man. Het lijkt dan niet dat haar gaat verdwijnen tenzij het een hindernis vormt om voort te planten (natuurlijke selectie). Of zie ik iets over het hoofd?

Als alles wat geen beschermende fuctie heeft zou verdwijnen, dan zou er je bijv. iemand uit China niet meer/amper verschillen van iemand uit Afrika.
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2004, 18:45   #14
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Het is niet zo dat kale mensen in aantallen zullen toenemen, het is eerder dat de aantal kalende mannen zullen afnemen, dit dankzij 5ar remmers. Als je goed kijkt, zie je dat in klassieke films veel acteurs spelen met diepe inhammen, terwijl je tegenwoordig meer acteurs ziet met een volle bos haar en geringe inhammen.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2004, 18:47   #15
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
@DHTkiller
Das waar, maar dat heeft weer niks met evolutie te maken
ugh is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haaruitval door dieet Katy Haarproblemen bij vrouwen 26 15 juni 2012 09:42
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 12:57
Af en toe haaruitval Deniz84 AGA - Algemeen 5 23 april 2007 02:02
Mijn verhaal (haaruitval door pil, ijzer of aga ?) aardappelsla Haarproblemen bij vrouwen 5 19 oktober 2006 19:11
Silicea kuur tegen haaruitval Astarte Haarproblemen bij vrouwen 21 5 oktober 2006 20:51


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.