Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 5 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 19 oktober 2004, 18:29   #31
foobar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2004
Berichten: 76
ik heb gelezen dat stress voor haar uitval kan zorgen maar dat dit zo onwijs weinig invloed heeft dat men het verwaarloost.

(Overigers, moet heb ik wel het meeste haar verloren in de tijd dat ik gestesst was, maar ik denk dat er ook heel veel andere oorzaken zijn.)
foobar is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2004, 18:47   #32
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Over diffuse haaruitval van voorbijgaande (?) aard gesproken: een vriend van me is onlangs van wereldreis teruggekeerd en is getroffen door zwaar haarverlies tgv - volgens hemzelf - malariamedicijnen. Toen hij met die pillen stopte, stopte het haarverlies ook. Twijfel er echter over of zijn dos nog terugkeert, want het verlies is (nog steeds) aanzienlijk te noemen. Hoewel hij naar eigen zeggen nu hergroei bespeurt. Maar goed, het was genoegzaam bekend dat allerlei medicijnen dit gevolg kunnen hebben.
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2004, 19:29   #33
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
Hergroei kan 2 jaar duren werd mij ooit verteld. eerst herstel van de situatie dan haargroei ontwikkelen en als dat pas een keer zichtbaar is ben je al een tijd verder.
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2004, 20:53   #34
bertstudent
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2004
Berichten: 18
operatie en medicijnen

Hoop voor mij maar dat hergroei 2 jaar duurt, want ik heb vorig jaar een zware operatie gehad en zeer veel medicijnen gekregen en een maand later viel mn haar voor 2,5 maand lang heel erg uit. We zijn nu ruim een jaar verder maar mn haar is nog steeds dunner (diffuus) dan voor de operatie en inhammen zijn dieper geworden.
Lijkt wel of die operatie/medicijnen het haaruitvalproces "getriggerd" heeft.

Heeft iemand hier (operatie/medicijnen) ervaring mee? Hoelang duurde het voordat er weer hergroei ontstond?

groet!
bertstudent is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2004, 19:57   #35
Nilo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 oktober 2004
Berichten: 7
Ik heb afgelopen zomer ook met een operatie te maken gehad. Ik heb me in die periode ook erg ongelukkig gevoeld. Ik weet niet of je kan spreken van stress. Ik voelde me gewoon echt ongelukkig. Zou deze combinatie van factoren er nu voor kunnen zorgen dat ik tijdelijke haaruitval heb? Dat is al wel weer 3 maanden geleden. Sinds kort heb ik pas het idee dat m'n haar op m'n kruin dunner wordt. Ik ben ook pas 23.
Nilo is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2004, 20:13   #36
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Ik denk dat we moeten oppassen dat we ons niet teveel richten op het vinden van een externe oorzaak voor haarverlies. Daarmee zeg ik niet dat externe redenen, zoals stress, verdriet, of medicijnengebruik, perse niet de oorzaak zijn. Bij mij begon het ook rond mijn 23e, 24e. Inderdaad, ik had een stressvol jaar achter de rug en had bovendien vier weken malariamedicijnen geslikt die als bijeffect haaruitval kunnen hebben - een vriend van mij heeft hetzelfde ondervonden. Feit is echter wel dat het haarverlies daarna gewoon is doorgegaan. Misschien was het genetisch gezien wel onze 'tijd' om AGA op te lopen, en is een externe oorzaak de trigger geweest.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2004, 23:42   #37
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Maar wat ik niet snap is het volgende: als je stress hebt dan besteedt je lichaam meer aandacht aan de organen die meer nodig zijn in stress situaties en wordt het immuunsysteem verwaarloosd. Dit zou er dan toch voor moeten zorgen dat het ook AGA verwaarlossd wordt?
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2004, 00:39   #38
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
http://www.hairpage.nl/

Deze kerel beweerd dat zijn spullen tegen AA zijn en tegen AA door stress. Ik ben denk de enige hier met ervaring met dit spul. Zit er over te denken om het weer in combinatie met fina te gaan gebruiken. Dat verhaal van je neemt wel voldoende vitaminnen e.d tot je maar je lichaam neemt het niet goed op ( door bijv stress) is vaak geen lulkoek.
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2004, 18:20   #39
Nilo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 oktober 2004
Berichten: 7
Mocht er sprake zijn van tijdelijke haaruitval door stress of zoiets, worden de haren dan ook dunner of merk je alleen dat je veel haren verliest bij bijvoorbeeld het wassen? Ik gebruik nu Lifetex Nutricare van Wella tegen tijdelijk haaruitval en daarnaast een goede verzorgende shampoo met extra proteinen (vanwege proteinentekort). Iemand ervaring met de Lifetex Nutricare van Wella?
Nilo is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2005, 20:24   #40
Haarzoeker
HaarWeb lid
 
Haarzoeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 oktober 2003
Berichten: 191
Ik heb nog even het volgende stuk van Hairlosshelp afgehaald. Er zijn daar een hoop topics die de relatie CORTISOL en haaruitval behandelen.:

For all those on the boards who have discovered they have subclinical hypothyroidism (whether due to finasteride usage or not), but are confused because their hair appears to be both following the MPB pattern but also thinning all over at the same time (including back and sides)...

I would suggest getting your levels of thyroid hormones checked (TSH, total T4, free T4, total T3, free T3) but also getting your cortisol levels checked.

Why you ask?

Because there is a direct connection between cortisol levels (which are elevated by stress) and MPB. I just got my last round of bloodwork back and not only am I hypothyroid but my cortisol levels are highly elevated. Here's what I believe happened to me...

(1) I suffered a rapid series of traumatic events about 2 and a half years ago. This caused several months of chronic intense depression and stress which no doubt elevated cortisol levels.

Mechanism by which stress (and resulting cortisol elevation) causes MPB:
Stress elevates cortisol levels. Cortisol directly interferes with the activity of Progesterone by competing with it in the body. In the presence of elevated Cortisol, Progesterone cannot effectively do it's job. One job of Progesteron is to inhibit the conversion of Testosterone to DHT. Thus stress + elevated cortisol leads to elevated conversion of testosterone to DHT and Male Pattern Baldness.

(2) About three months after these events I noticed the first signs of MPB recession. They were very slight but enough to worry me further. After 9 months of seeing further recession I went on Propecia.

Mechanism by which Propecia can cause hypothyroidism:
Propecia results in increased estrogen (estradiol) in the body. Estradiol causes an elevation in the levels of TBG (thyroid binding globulin) which binds thyroid hormones so they cannot be used by the body. This results in subclinical (mild) hypothyroidism.

(3) Propecia likely caused my subclinical hypothyroidism by the mechanism above. One of the symptoms of hypothyroidism is diffuse thinning of hair over the entire head and body.

(4) Hypothyroidism, and the other hormonal imbalances now in place in the body, are themselves stressors on the body, which in turn serve to keep cortisol levels elevated. So does continues worrying about continued hairloss. Because of these two factors, cortisol levels, and thus DHT levels remain high, resulting in continued MPB progression.

There you have it. I think I have painted a perfect picture of what is causing my MPB at such an early age. I would be not at all surprised if similar mechanisms were not at work in many others. So the point is... next time you guys go for blood work for your thyroid, get your estrogen, estradiol, and cortisol levels checked as wells,

Bron: http://www.hairlosshelp.com/forums/m...AR_MSGDBTABLE=
Haarzoeker is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2005, 18:07   #41
Mcsnip
HaarWeb lid
 
Mcsnip's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2004
Berichten: 112
Tuurlijk is stress heel slecht voor je haar, maar ook voor de rest van je lichaam, daarom veel sporten om te ontspannen, al schiet het er bij mij de laatste tijd ook bij in. verder heb ik ook een keer gelezen dat door stress, je hoofdhuid melkzuur afscheidt, wat ook slecht is voor je haarwortels, zal hier zeker wat mee te maken hebben...
__________________
intern
- cetirizinedihydrochloride
- visolie
Mcsnip is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2005, 18:17   #42
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
AGA en stress heeft naar mijn idee niets met elkaar te maken. Haaruitval en stress daarentegen wel, maar dan is haaruitval slechts van tijdelijke aard.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2005, 20:03   #43
T4BuL4 R4S4
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2004
Berichten: 157
hoi haarmannetje

Kan best wel zijn dat stress en AGA niets met elkaar tye maken hebben.

MAAR

Mannen die AGA hebben of aanleg ervoor,
als die nog eens haaruitval van stress krijgen lijkt het mij niet zo evident dat die uitgevallen haren (door de stress) zomaar teruggroeien in de door DHT aangetaste haarworteltjes....


Al zou het mooi zijn

greetz


haha ik lees net dat jij niets zegt over hergroei ...
gewoon haaruitval van tijdelijke aard..

ik ga niet mijn hele post aanpassen maar wat denk jij van eventuele hergroei van de door stress uitgevallen haren bij mannen met AGA??

Laatst gewijzigd door T4BuL4 R4S4; 4 maart 2005 om 20:25
T4BuL4 R4S4 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2005, 01:16   #44
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Beste T4BuL4 R4AS4,

Wat ik er van denk? Ik denk nog steeds dat het 0,0 met elkaar te maken heeft. Zowel mensen met AGA als zonder AGA kunnen onder hevige stressdruk staan en in beide gevallen is forse haaruitval mogelijk. Dat heeft niets te maken met gevoeligheid voor DHT. Haar dat gevoelig is voor DHT en uitvalt door een stressige periode, zal gewoon weer teruggroeien, net als bij iemand zonder AGA. En niet alleen op de bovenkant, maar ook de zijkanten en achterkant.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2005, 15:52   #45
dasha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2005
Berichten: 1
ook problemen met haarverlies

Hallo,
Ik ben Dasha en ben 29 jaar en vanaf mijn 20 ste is mijn haar ook steeds dunner geworden, gelukkig voor mij geleidelijk gegaan. Natuurlijk ook van alles geprobeerd, mijn pil (trinordiol) een half jaar niet geslikt, andere shampoo geprobeerd zonder agressieve stoffen maar daar werd je haar vreselijk vet van. Toch een half jaar volgehouden maar dat was vreselijk.
(Ik hoorde van de week wel op tv dat er in L'oreal shampoo ook stoffen kunnen zitten die slecht voor de hoofhuid zijn).
Niks hielp, ik heb ook wel een moeilijke tijd gehad rond mijn 20ste en veel stress in mijn drukke baan. En het zit ook nog in de genen van mijn moeders kant
Ik ben vorig jaar gaan kijken naar een haarwerk, alleen het probleem bij mij zit erg voorop en in de middenscheiding dus dat is wel moeilijk aan te brengen met een haarstuk.
Verder ben ik in Bussum geweest op de Olmenlaan om mij voor te laten lichten alleen diverse malen om een offerte gevraagd maar nooit iets ontvangen. Terwijl ik het wel al zover was met mijn verzekering om een stuk terug te kunnen vorderen. Toen dacht ik stik ook maar als jullie zo met je klanten omgaan !
Ik denk er ook vaak aan het maakt je af en toe toch erg verdrietig zeker als vrouw zijnde,.
Maar ik ben nu druk bezig me in te laten lichten over haartransplantaties. Alleen hier vind ik alleen maar slechte berichten over. Dus ja wie moet je dan gaan geloven. De mooie foto's in de tijdschriften ?? of de verhalen van mensen die wel Euro 15.000 hebben uitgegeven en het haar toch weer verdwijnt omdat het gebied waar geen haar groeit toch waarschijnlijk de oorzaak is en dat als je hier nieuwe zakjes inzet het toch niet aanslaat !
Iemand van jullie ervaringen hiermee ??

Ik hoor het graag
Alvast bedankt
Dasha
j.veerhuis01@quicknet.nl
dasha is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.