Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 12 januari 2011, 11:46   #16
DirkieConFlirki
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2010
Berichten: 152
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Ik quoteer deze quote even, zodat je hem later niet gaat wissen en/of aanpassen.
Waarom zou ik dat überhaupt doen? Dit zei ik de vorige keer ook.
DirkieConFlirki is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2011, 12:33   #17
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Dreams Bekijk bericht
Je regime is best goed trouwens. Zeker volhouden. Waar heb je je hennepzaad gekocht trouwens? Als je iets moet toevoegen is het na mijn mening Finasteride. Houdt het process van kaalworden tegen door de hormonen te blocken. En het is ook ENORM veel minder werk dan steeds klooien met Minoxidil (spreek uit ervaring ).

Ook, mocht je kaalheid later echt gaan ontwikkelen, kan je altijd nog Minoxidil toevoegen. Maar goed, ik vind het sowieso niet nodig bij jou.
Ik vind je argument om met Fina te beginnen iets te kort door de bocht...Minox is in principe een stuk onschuldiger dan fina en zou in theorie alleen het 'ingesmeerde' gebied targetten.
Fina daarentegen kan veel ernstigere bijwerkingen hebben.

Vind het een typisch westers idee dat we maar een pilletje moeten pakken, want dat is wel zo makkelijk...Als het je niet 3 minuten per dag waard is hecht je ook niet genoeg aan je haar om uberhaupt er iets aan te doen..
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2011, 14:56   #18
moksel
HaarWeb lid
 
moksel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2009
Berichten: 255
Geen inhammen ? Dit vind ik nou juist het typische beeld van inhammen. Ik schat dat hij ten opzichte van z'n vroege tienerjaren zo 3 a 4 centimeter inham erbij heeft gekregen. Je kunt het ook zien op z'n temples (dat driehoek in de haarlijn bij de slapen), daar zie je miniaturisatie van de haren.

Ik vind 't je trouwens niet misstaan, omdat je verder erg dik haar hebt. Hou het in de gaten en neem wat duidelijk foto's, dan kun je wanneer je nu niet met de middelen wilt beginnen altijd later nog met een duidelijke referentie je besluit heroverwegen.
moksel is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2011, 15:06   #19
DirkieConFlirki
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2010
Berichten: 152
Ik kan me echt niet voorstellen dat op die plekken, die jullie kennelijk inhammen noemen, ooit dik haar heeft gezeten.

Ik noem dit inhammen: http://innthebasement.com/wp-content...lie-sheen1.jpg

Die vlassige plekken dus, niet het voorhoofd.
DirkieConFlirki is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2011, 15:15   #20
Jorginho
HaarWeb lid
 
Jorginho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2011
Berichten: 91
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moksel Bekijk bericht
Geen inhammen ? Dit vind ik nou juist het typische beeld van inhammen. Ik schat dat hij ten opzichte van z'n vroege tienerjaren zo 3 a 4 centimeter inham erbij heeft gekregen. Je kunt het ook zien op z'n temples (dat driehoek in de haarlijn bij de slapen), daar zie je miniaturisatie van de haren.

Ik vind 't je trouwens niet misstaan, omdat je verder erg dik haar hebt. Hou het in de gaten en neem wat duidelijk foto's, dan kun je wanneer je nu niet met de middelen wilt beginnen altijd later nog met een duidelijke referentie je besluit heroverwegen.
Mee eens. Vandaar mijn idee voor eerst eens een low cost aanpak.
Jorginho is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2011, 15:20   #21
Jorginho
HaarWeb lid
 
Jorginho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2011
Berichten: 91
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DirkieConFlirki Bekijk bericht
Ik kan me echt niet voorstellen dat op die plekken, die jullie kennelijk inhammen noemen, ooit dik haar heeft gezeten.

Ik noem dit inhammen: http://innthebasement.com/wp-content...lie-sheen1.jpg

Die vlassige plekken dus, niet het voorhoofd.
Ja, dit zijn ook inhammen, maar dan wel van een heel ander kaliber...
Jorginho is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2011, 15:24   #22
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorginho Bekijk bericht
Ja, dit zijn ook inhammen, maar dan wel van een heel ander kaliber...
Dat stukje begrijpt hij maar niet.

Hij is in staat te zeggen dat 9/11 nooit gebeurd is....en dan volhouden he.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2011, 15:35   #23
DirkieConFlirki
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2010
Berichten: 152
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Dat stukje begrijpt hij maar niet.

Hij is in staat te zeggen dat 9/11 nooit gebeurd is....en dan volhouden he.
Is ook nooit gebeurd. Is gewoon een opname uit Stanley Kubricks kelder.
DirkieConFlirki is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2011, 15:50   #24
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Dirk, ik ben het met je eens.

Dit is volgens mij geen AGA. Maar een V-vorm haarlijn a la andy garcia.
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2011, 17:04   #25
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moksel Bekijk bericht
Geen inhammen ? Dit vind ik nou juist het typische beeld van inhammen. Ik schat dat hij ten opzichte van z'n vroege tienerjaren zo 3 a 4 centimeter inham erbij heeft gekregen.
Dat is nou precies het verschil tussen vroege tienerjaren en een volwassen haarlijn.
Er is ook kans dat de haarlijn midvoor zich een beetje zal terugtrekken, waardoor de inhammetjes kleiner gaan lijken.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2011, 17:20   #26
Jorginho
HaarWeb lid
 
Jorginho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2011
Berichten: 91
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Dat is nou precies het verschil tussen vroege tienerjaren en een volwassen haarlijn.
Er is ook kans dat de haarlijn midvoor zich een beetje zal terugtrekken, waardoor de inhammetjes kleiner gaan lijken.
Wat we niet weten is echter of dit terugtrekken, waar de meesten het wel over eens zijn in 1 jaar , 2 jaar of 5 jaar is gebeurd. Als in 2 jaaer tijd 4 cm is verloren is gegaan, als, wie kan dan zeggen dat het nu bij zijn 20ste ineens stopt? Eerlijk gezegd lijkt me dat heel onwaarschijnlijk.

Tweede punt is dat het minoxidil helemaal niet uitmaakt waarom een dikke haar een dunne is geworden. Het maakt met geluk van die dunne haar weer een dikke. Ook als een vellus haar op je borst groeit. Of je baard...

Maar ik ben het wel met iedereen eens dat hij heel relaxed achterover kan zitten en eens even heel rustig de opties af kan gaan, want hij heeft natuurlijk beslist geen last van kaalheid. behalve de kenners hier ziet echt niemand dat ie haar verliest. Punt is:: hij ziet het dus wel...
Jorginho is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2011, 17:37   #27
Jorginho
HaarWeb lid
 
Jorginho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2011
Berichten: 91
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kniekous Bekijk bericht
Dirk, ik ben het met je eens.

Dit is volgens mij geen AGA. Maar een V-vorm haarlijn a la andy garcia.
Ja en die is ook niet bij zijn 30ste of zelfs 35ste stil blijven staan. Ik heb de man eens even gegoogled en hij is nu echt wel wat meer haar kwijtgeraakt. Maar kaal geworden is ie natuurlijk helemaal niet....
Jorginho is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2011, 17:37   #28
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorginho Bekijk bericht
Als in 2 jaaer tijd 4 cm is verloren is gegaan, als, wie kan dan zeggen dat het nu bij zijn 20ste ineens stopt?
Dat kan niemand met zekerheid zeggen, maar de kans is zeer groot, omdat de hormonen pas na de puberteit in balans komen. Menigeen denkt echter reeds lichamelijk volwassen te zijn op 18-jarige leeftijd en sommigen denken dat op hun 16e al.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2011, 17:47   #29
moksel
HaarWeb lid
 
moksel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2009
Berichten: 255
Die Charly Sheen foto bewijst eigenlijk alleen maar dat je met een "volwassen haarlijn" er ook niet echt gerust op kunt zijn dat je je hele leven met een volle haardos rond zult lopen. Zijn inhammen zijn immers (zij het langzaam)toch flink achteruit gegaan in de loop der jaren.

In dit soort topics zie je vaak dat er twee kampen zijn. Enerzijds heb je de mensen die vinden dat je het op z'n beloop moet laten totdat AGA echt zichtbaar is als duidelijke kaalheid en dan actie moet ondernemen. Anderzijds heb je de (misschien wat ijdelere ?) mensen die het echte kaal worden voor willen zijn en vroeg beginnen met een regime omdat ze toch merken aan haardikte en andere tekenen dat er verslechtering van de haarstatus is. Je komt niet voor niets naar een forum als haarweb toe.

@ Hanna, die androgenen pieken op je 25e, je ziet dan ook dat tussen den 20 en 25 jaar heel veel gasten haar beginnen te verliezen. Bij mij in m'n vriendengroep is hebben 10 12 gasten echt duidelijk last van AGA en ik kan je vertellen dat dat niet is gestabiliseerd in de afgelopen 5 jaar. (we lopen tegen de 30 aan allemaal ) Bij de meesten begint het juist nu in rap tempo minder te worden.
edit:20=30

Laatst gewijzigd door moksel; 12 januari 2011 om 17:55
moksel is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2011, 18:12   #30
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorginho Bekijk bericht
Ja en die is ook niet bij zijn 30ste of zelfs 35ste stil blijven staan. Ik heb de man eens even gegoogled en hij is nu echt wel wat meer haar kwijtgeraakt. Maar kaal geworden is ie natuurlijk helemaal niet....
Ik deed hetzelfde en 't viel mij ook op dat hij niet stil was blijven staan in het proces. Ik had er wel voor getekend hoor, op die leeftijd !

Tis vrij simpel. Bijna iedereen heeft wel op jeugdige leeftijd een vrij rechte haarlijn met kleine inhammetjes. Niet iedereen, ik was ook zo'n uitzonderings geval, maar dat terzijde.

Ook Kasper90 weet van zichzelf dat zijn haar vroeger anders was dan nu. Dat iemand zegt dat hij zich niet kan voorstellen dat er vroeger meer haren op zijn inhammen stonden. Nee wat denk je nu zelf, dat dit zijn haarlijn was toen hij 13 was ? Kom op zeg. We weten allemaal beter. Kijk gewoon naar de kinderen om je heen en kijk naar sommige jeugdigen van rond de 20. Wil niet zeggen dat men meteen AGA heeft, dat is weer heel iets anders, want je schedel groeit ook namelijk. Maar je moet het wel in de gaten blijven houden !

Aangezien ook ieder (voor)hoofd anders is, raadt ik altijd dit aan. Trek een loodrechte streep van je oorlel naar boven (zwarte streep). Kijk dan hoeveel centimeter haar je nog overhoudt (rood streepje) totdat je inham begint. Houdt je steeds minder centimeters over, ja dan ben je dus haar aan het verliezen (qua diepte). Zo weet je ook in welke norwood schaal iemand valt. Mooier kan ik het niet maken, wel makkelijker....
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg zijkant hoofd.jpg‎ (7,3 KB, 78x gelezen)

Laatst gewijzigd door norwood2; 12 januari 2011 om 18:20
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
wat kan ik verwachten???? Tinus AA - Algemeen 40 1 april 2009 10:20
Alopecia: Nagels aangetast, wat kan ik verwachten? Maus74 AA - Algemeen 4 17 september 2008 14:08
Wat kan ik bij een dermatoloog verwachten? petertjuhh AGA - Algemeen 1 7 september 2008 12:41
Wat kan ik gaan verwachten (finasteride)? ralluf Medicijnen/haargroeimiddelen 2 17 augustus 2003 23:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.