Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 maart 2015, 06:46   #1
Haagseharrie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2015
Berichten: 16
Geslacht:
09-03-2015. FUE 3400 grafts Esteworld

Maandag een week geleden heb ik de FUE bij Esteworld Istanbul gehad.

Ik vloog op Sabiha Gokcen airport, in het Aziatische gedeelte van Istanbul. Het hotel en de kliniek liggen in het Europese gedeelte (Besiktas) dus dat is nog wel 30 km rijden. Buiten de spits is dit geen probleem, en ik kreeg daardoor wel een prachtig uitzicht over de stad en de Bosporus.

Er stond een chauffeur te wachten bij aankomst, alle transfers naar hotel, kliniek en luchthaven zijn geregeld.

Door Esteworld was ik ondergebracht in het TABA luxury suites hotel. Ik vond het een goed hotel met vriendelijk personeel. Goed ontbijtbuffet, maar dit werd wel geserveerd in een nogal muffe en donkere kelder. Hotelkamers zijn mooie kleine appartementen met gloednieuwe keuken. Alleen geen enkel bestek, pan, etc. dus behalve de koelkast en de waterkoker is dit vrij nutteloos. Het blijft wel nejes op die manier .
Ontbijt is inbegrepen, en tegen een redelijke prijs kan je lunch en diner eten op de begane grond (roomservice kost niets extra's). Let op: overal wordt patat bij geserveerd!

Als je er veel op uit wilt gaan om Istanbul te verkennen dan is dit hotel niet zo handig. Het ligt midden in een woonwijk, vrij ver van openbaar vervoer en van bezienswaardigheden.

Uiteindelijk zijn er 3400 grafts verplaatst.
Ik zal in dit topic wat uitgebreider posten over de behandeldagen zelf, en verder over het herstel en de hergroei... Op mijn profiel zijn al wat foto's geplaatst.

Algemene indruk tot nu toe: Veel grafts is natuurlijk fantastisch voor het eindresultaat, dus je hoort mij niet klagen. De behandeling zelf viel reuze mee, maar het herstel van duizenden kleine wondjes, met bijbehorende jeuk van het genezingsproces valt me tegen.

Laatst gewijzigd door Haagseharrie; 16 maart 2015 om 06:54
Haagseharrie is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2015, 08:50   #2
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Daar moet je even doorgeen door die jeuk maar eens de korstjes verdwenen zijn dan gaat het snel. Je kan er ook een aluevera crème opsmeren om te verzachten. De hotels zijn meestal dicht bij het instituut gelegen, beter want je komt niet om te sighte seeing natuurlijk. Ik zat in een ander hotel niet zover van een groot overdekt winkelcentrum, het enige wat ik daar bezocht heb. Succes met je herstel.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2015, 10:45   #3
Haagseharrie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2015
Berichten: 16
Geslacht:
dank je M. Hayden!

Toekomstige bezoekers aan een kliniek in Istanbul zou ik willen aanraden om een dagje eerder te gaan, want dan kan je nog zonder zweetband enkele highlights bezichtigen.

Ik had na de behandeling weinig trek om erop uit te gaan en achteraf vind ik dat wel jammer.
Haagseharrie is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2015, 11:13   #4
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Is idd zonde dat je niet veel kan bezichtigen terwijl je er toch bent.
Bij mijn eventuele tweede ht boek ik zeker voor een dag of 10 en neem ik ook mijn vrouw mee. Twee dagen na behandeling terug vliegen vind ik ook niet ideaal want ik had flinke zwelling en heb afgezien op de terugreis. Behandeling op dag twee, daarna nog twee dagjes platte rust en dan nog zes dagen om verder te herstellen terwijl je wat sight seeing kan doen Lijkt mij ideaal. Bij de terugreis ben je van de zwelling af en van die zweetband.
Maar je moet het eerst eens ervaren hebben om eruit te leren
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2015, 15:43   #5
Zuid
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 maart 2015
Berichten: 32
Geslacht:
Hee Haagse Harrie daar heb ik ook gezeten. Een week eerder. Dat is Toevallig. Ik wed dat we ook in dezelfde kliniek zijn behandeld. Ben benieuwd naar het resultaat.
Zuid is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2015, 16:01   #6
Haagseharrie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2015
Berichten: 16
Geslacht:
inmiddels ruim een week verder... zie foto in mijn profiel.

Er zijn veel grafts verplaatst (3400) en daardoor is ook het donor gebied vrij groot. Ik heb daar echt veel last van gehad, in de vorm van brandende jeuk.
Het was niet ontstoken, alle wondjes zijn netjes dichtgegaan, maar het was zodanig gevoelig dat ik de eerste week slecht heb geslapen.

Het maffe is dat ik veel minder last heb van het receptor gebied boven op mijn hoofd. Het ziet er uiteraard wel wat rood uit maar zeker niet ontstoken.
Ook had ik weinig zwelling. Na 2 dagen ging de band eraf, maar daarna nog wel 3 dagen goed (elk uur minimaal 5 minuten) koelen met de gel-pack, dat is heel belangrijk.

De behandeldag zelf viel me mee. Alleen wel een lange zit natuurlijk, dat vond ik een stuk irritanter dan de zeer weinige pijn die ervaard heb. Ik had ook extra prikken nodig, ik weet vanuit mijn tandarts ervaring dat een verdoving bij mij minder goed werkt en sneller uitwerkt dan bij de gemiddelde patient. Tegen het einde van de behandeling voelde ik ook de boortjes steeds beter, het was net op tijd klaar.
Haagseharrie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2015, 16:08   #7
Haagseharrie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2015
Berichten: 16
Geslacht:
vraagje aan de forumleden:

ik ben erg voorzichtig met mijn haar omgegaan, ook met lotion, shampoo en uitwassen.
Toch heb ik het idee dat er een tiental haren op het ontvangstgebied al los is gekomen met een korstje, en het lijkt wel met haarzakje te zijn.

Erg lastig te zien, en 10 haren is natuurlijk niet veel op ruim 3000, maar ik vroeg me af of anderen dit ook hebben. Ik las dat bij de meesten na 3/4 weken de getransplanteerde haren zijn uitgevallen, maar omdat ze in principe al los zitten van het haarzakje zou dit ook eerder kunnen gebeuren lijkt me.

de onvermijdelijke paranoia fase ??

Het donorgebied si al weer goed behaard, al komt daar ook een enkel haartje los met een korstje...
Haagseharrie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2015, 16:12   #8
Haagseharrie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2015
Berichten: 16
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zuid Bekijk bericht
Hee Haagse Harrie daar heb ik ook gezeten. Een week eerder. Dat is Toevallig. Ik wed dat we ook in dezelfde kliniek zijn behandeld. Ben benieuwd naar het resultaat.
In Turkije is haartransplantatie (en plastische chirurgie in het algemeen) heel groot. In dat hotel is het dagelijkse kost, en niemand kijkt op van een hoofd in het verband.. Ook de douane op het vliegveld is er duidelijk aan gewend, zowel in Turkije als in NL.
Haagseharrie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2015, 17:54   #9
Zuid
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 maart 2015
Berichten: 32
Geslacht:
Ik ben ook bij Esteworld behandeld in het oude gebouw weliswaar niet ver van het TABA hotel vandaan. Het viel mij ook op hoe veel mensen daar met haartransplantaties rondliepen in Istanbul inderdaad. Op het moment dat ik daar was ben ik geen nederlanders tegen gekomen wel veel Duitsers en Arabieren. Ben bij Esteworld goed begeleid en tevreden over de behandeling. Ben zelf nu in de shockloss fase beland nu. Das weer ff minder maar goed ik was al kaal dat scheelt.
Zuid is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2015, 18:02   #10
Zuid
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 maart 2015
Berichten: 32
Geslacht:
Ben zelf ook zo voorzichtig mogelijk geweest echter kun je dit niet voorkomen ofwel je korsten zitten er 3 weken op wat ook niet goed is dus je moet wel iets doen. Misschien heb je het haarzakje verward met een korstje natuurlijk. Mij is ook verteld dat het verlies van haarzakjes gepaard gaat met bloed wat ikzelf bij mij niet heb waargenomen. De lotion goed laten in trekken werkt wel bevorderlijk op het loslaten van de korsten zo heb ik zelf gemerkt.
Zuid is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2015, 22:31   #11
Mayo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2015
Berichten: 61
Geslacht:
Ben jij nog van plan iets te gebruiken straks qua haargroeimiddel? Ik zelf sta nog in dubio...die producten van esteworld moeten in het haar gewreven worden, maar dat komt dus ook op je kussen en daarmee op je gezichtshuid. Finasteride lijkt me meer iets, maar ik ben nog aan het overwegen.
Mayo is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2015, 23:55   #12
Haagseharrie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2015
Berichten: 16
Geslacht:
Ik ga denk ik procapil spray van curegen proberen. Mij is aangeraden om in ieder geval het eerste jaar dit te doen.

Alleen ben ik wel wat huiverig voor bijwerkingen, zodra ik iets vermoed dan stop ik gelijk.

In vergelijking met de bekende middelen vind ik weinig info en reviews over procapil
Haagseharrie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2015, 00:27   #13
Mayo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2015
Berichten: 61
Geslacht:
Die procapil spray is een soort van minox. En wat je zegt, over procapil zelf is niet heel veel info te vinden. Mij is het ook aangeraden door esteworld, maar ik neig toch meer naar de finasteride, omdat ik daar goede verhalen over lees.
Mayo is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2015, 17:19   #14
Haagseharrie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2015
Berichten: 16
Geslacht:
Aanstaande maandag is het 3 weken geleden dat ik behandeld ben.
De jeuk bij mijn donorgebied is nog niet weg maar gelukkig wel veel minder. Ik heb zo min mogelijk iets op mijn hoofd gehad. Dat zwarte vissershoedje is vreselijk, en heb het alleen in het vliegtuig opgezet. Het jeukte als een gek aan mijn donorgebied.

Het donor gebied schijnt nog licht door mijn haar heen. Dat haar groeit best hard overigens, je ziet duidelijk de bestaande haren harder gaan dan de donor haren. Wel begonnen de donorharen al vrij snel uit te vallen. Op dag 10 bij de laatste speciaie wassing kwamen er al wat mee met een korstje, en sindsdien elke dageen aantalq

Mijn hoofdhuid is nog vrij onrustig en rood na bijna 3 weken. Zeker op de haarlijn omdat ze daar een net iets hogere dichtheid hebben gezet, zo lijkt het.

Binnenkort plaats ik nieuwe foto's.
Haagseharrie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2015, 14:52   #15
Zuid
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 maart 2015
Berichten: 32
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haagseharrie Bekijk bericht
Aanstaande maandag is het 3 weken geleden dat ik behandeld ben.
De jeuk bij mijn donorgebied is nog niet weg maar gelukkig wel veel minder. Ik heb zo min mogelijk iets op mijn hoofd gehad. Dat zwarte vissershoedje is vreselijk, en heb het alleen in het vliegtuig opgezet. Het jeukte als een gek aan mijn donorgebied.

Het donor gebied schijnt nog licht door mijn haar heen. Dat haar groeit best hard overigens, je ziet duidelijk de bestaande haren harder gaan dan de donor haren. Wel begonnen de donorharen al vrij snel uit te vallen. Op dag 10 bij de laatste speciaie wassing kwamen er al wat mee met een korstje, en sindsdien elke dageen aantalq

Mijn hoofdhuid is nog vrij onrustig en rood na bijna 3 weken. Zeker op de haarlijn omdat ze daar een net iets hogere dichtheid hebben gezet, zo lijkt het.

Binnenkort plaats ik nieuwe foto's.
Klinkt bekend in de oren. Bij mij begon de ellende na 2,5 week en nu na 5 weken staat er nog maar een goede helft van de grafts op. Voordeel was wel dat ik al compleet kaal was dus mijn omgeving ziet er weinig tot niets meer van dat ik behandeld ben.
Zuid is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.