Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 februari 2016, 22:10   #1
janklaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2008
Berichten: 25
Geslacht:
08-02-2016 Esteworld 24 jaar

Leeftijd: 24 jaar (bijna 25)
Uitval sinds: vanaf me 17 jaar kreeg ik al aardig inhammen.

Behandeling: Max FUE 2400 / 2700 Grafts
Extra behandeling: ACELL + PRP
Locatie: Turkije – Istanbul
Kliniek: Esteworld
Medicatie vooraf: Geen/


Maandag 08-0-2016 ben ik vanaf het vliegveld in Amsterdam vertrokken naar Istanbul Turkije voor een HT bij Esteworld. Na veel lezen op dit forum ben voor deze kliniek gegaan.

Na helaas 1uur vertraging te hebben op Schiphol stond de chauffeur nog netjes te wachten op het vliegveld in Istanbul.

Transfer:
Losse ticket geboekt vanaf Amsterdam naar Istanbul (SAW).
Vliegmaatschappij Peagsus Airlines.
Prijs: +- € 100,- (prijzen verschillen per dag)

Hiernaast vervoerd vanaf de airport SAW naar het Mercule hotel nabij de kliniek door de chauffeur van Esteworld (goed geregeld).

Dag 1:
Mijn aankomst in het hotel was rond circa 20:00uur in de avond. Netjes naar mijn kamer begeleid die er prima uitzag. Snel wat spulletjes uitgepakt en naar de pin-automaat gelopen die er in overvloed staan om naar de market te gaan. Deze is ongeveer 2 straten vanaf het hotel bereikbaar, let wel op... in Turkije krijg je geen voorrang zodra je over een zebra pad loopt zoals in Nederland
Na wat rond gekeken te hebben (wat er nog te zien viel in het donker) ben ik gaan eten in een restaurantje om de hoek.

Rond 23:00 was ik terug op mijn kamer (paar flesjes water van te voren gekocht) heb ik mijn laptop aangesloten op de tv om een film te bekijken (hdmi kabel zelf meenemen). De bedden en douche en service zijn prima in het hotel.

Dag 2:
Om 08:00 uur werd ik opgehaald in de lobby door de chauffeur van Esteworld. Na eerst een overheerlijk ontbijt genuttigd te hebben in het restaurant van het hotel was ik er bijna klaar voor.
We waren met een groep van 5 personen (1 NL, 1 Belg, 1 Duitser, 2 Turken) die netjes werden opgevangen in de kliniek. Hier kregen we een klein beetje uitleg van de procedure met uiteraard thee of water. Na goedkeuring van de bloedtest kon er betaald worden.
Let goed hierbij op! Zodra je per creditcard betaald reken ze je Euro’s om naar de Turkse lira (offerte). Omdat de koers continu wijzigt kan het zijn dat je dan duurder uit bent. Ik zelf had het precies contant in een envelop gedaan zodat ik daar geen discussie hoef aan te gaan. Al zag ik dat ze dit perfect oplossen met de klant indien dit het geval was.

Hierna ging de scheermachine door mijn haar heen..
Dit was even wennen.. ik kan me niet herinneren wanneer ik korter haar gehad heb dan 10 cm of langer.

Hierna begon met de verdovingen etc. zoals waarschijnlijk meerdere gelezen hebben zijn deze niet geheel prettig maar ook niet te pijnlijk. Rond de middag krijg je een lunch aangeboden met, soep, broodjes, groente, chocolade toetje e.d. dit was prima geregeld.
Mij viel het erg tegen om zo lang op 1 positie te blijven liggen. De "bedden" zijn niet uiterst relax om daar paar uur achter elkaar zonder te bewegen op te liggen. Met een beetje geluk heb je een paar mooie dames om naar te kijken die je behandelen om de pijn te verzachten.

Het gaat allemaal in een rap tempo, ondanks dat ik hier las dat het engels slecht was heb ik dit minder ervaren. Ik had 1dame die in mijn kamer zat die goed / vloeiend engels kon. Hiernaast heb je niet heel veel te zeggen, ze weten precies wat ze gaan doen en hoe. Dit is echt routine werk voor ze, ik heb denk gedurende die dag verschillende "lotgenoten" op de afdeling gezien.

Na de behandeling krijgt men een tas mee met uitleg van medicatie / hoedje / naslag en een koel element.


Dag 3:
Na een onrustige nacht ben ik rond 8 uur gaan ontbijten in het restaurant. Ik heb de avond ervoor van het hotel een emmer met ijs gekregen waarin ik mijn koelelement in kon bewaren. Hiernaast hebben ze ook extra kussens geleverd zodat je een betere houding kan gaan zitten. Dit kan je vragen bij de receptie en binnen 2min staat er een medewerker met een grote bak ijs en 2 kussens voor je hotel kamer deur.

Wederom genoten van een goed ontbijt. Na me eigen gewassen te hebben (niet douche!) heb ik me hoedje opgezet(gekregen van Esteworld) en heb ik bij de receptie om een city map gevraagd. Ik heb een taxi gepakt bij de Market (2straten vanaf hotel) om naar het “Aziatische gedeelte” van Istanbul te gaan. Ik had absoluut geen zin om de hele dag in het hotel te blijven. Let ook weer goed op bij de taxi’s! spreek duidelijke een vaste prijs af of wat de maximale prijs is. Het kan ooit 30minuten duren voordat je er bent, maar de tijd vliegt omdat je meteen van alles ziet. Je betaald in Turkije niet voor de prijs, maar voor de afstand.

Omdat het prachtig weer was (zonnetje) paar keer op een terrasje gezeten en diverse bezienswaardigheden bekeken, onderstaand wat tips (allemaal op loopafstand):
http://bezienswaardighedenistanbul.nl/top-10/
Let wel goed op dat je niet op de gebieden langs het water loopt waar het hard waait, hier moet je goed je hoedje vast houden, dat geeft geen rustig gevoel.

Rond 4uur zorgde ik dat ik met de taxi weer geheel terug ging, rond 5uur is het spits tijd daar en kan je er zo 1uur over doen om aan de andere kant van het water te komen.

avonds heb ik me muts weer afgezet en loop je door de straten met je “tulband “ al kijken er heel af en toe mensen op, verder lijkt het hier vrij normaal. Je ziet verschillende mensen lopen met een “neuskap / ooglap / tulband /etc”. En verder.. ach hier kennen ze je toch niet! Ook in een restaurant kijkt niemand om, je kan je dus heel erg op je gemak voelen.
Na 1 uur rond gelopen te hebben om een lekker restaurant te zoeken ben ik uiteindelijk bij een steakhouse uitgekomen. Ik kon nergens iets vinden wat niet op een cafetaria leek, maar waar je gewoon 1.5uur kan gaan zitten om een hapje te eten en een Turkse thee te drinken.

Dag 4:

Morgen is mijn “washing”… verdere info volgt hier over.


**Zie foto's in mijn album. Kunnen jullie de mening geven over de HT die gezet is? Hiernaast heb ik nu een Acell gedaan (geen idee of het werkt..) wil ik toch fina gaan gebruiken.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_1604.jpg‎ (146,6 KB, 218x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_1611.jpg‎ (145,8 KB, 169x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_1613.jpg‎ (153,3 KB, 164x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_1614.jpg‎ (127,9 KB, 173x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_1597.JPG‎ (34,2 KB, 304x gelezen)
janklaas is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2016, 00:33   #2
maaa17
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2014
Locatie: den haag
Berichten: 315
Geslacht:
Interessant! Ik ben zelf ook ongeveer jouw leeftijd.

Ik vraag mij alleen af hoe ze de beoordeling voor het aantal graffs doen. Ik zelf kreeg een offerte van 2200 - 2600 graffs. Maar als ik dat vergelijk met jouw situatie heb ik nog iets meer haar.
maaa17 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2016, 02:06   #3
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Dat is wel een avontuurlijke beleving voor zo'n HT ,bedankt voor het delen.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2016, 14:25   #4
Serge1974
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2015
Berichten: 73
Geslacht:
Bedankt voor jouw uitvoerig verslag, echt top.

Toch is jouw ervaring net de reden waarom ik Turkije niet zal kiezen.
Je bent er nummer X van de dag en het moet blijkbaar allemaal snel snel gaan.
Het lijkt echt wel bandwerk.
Trouwens de ervaringsberichten uit Turkije lijken ook zo sterk op elkaar dat je haast het gevoel krijgt dat er een soort draaiboek is.

Ik hoop dat je een goed resultaat hebt hoor!
Serge1974 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2016, 14:37   #5
janklaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2008
Berichten: 25
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Serge1974 Bekijk bericht
Bedankt voor jouw uitvoerig verslag, echt top.

Toch is jouw ervaring net de reden waarom ik Turkije niet zal kiezen.
Je bent er nummer X van de dag en het moet blijkbaar allemaal snel snel gaan.
Het lijkt echt wel bandwerk.
Trouwens de ervaringsberichten uit Turkije lijken ook zo sterk op elkaar dat je haast het gevoel krijgt dat er een soort draaiboek is.

Ik hoop dat je een goed resultaat hebt hoor!
Je bent inderdaad echt een nummer van de Dag. Alles loopt op de paar minuten naukeurig. Vandaag heb ik me washing gehad, en ook hier zit je met 5 a 6 mensen tegelijk (lotgenoten noemen we ons maar) waarbij om de beurt de controle wordt gedaan / gezamelijk de uitleg wordt gegeven. Zelf heb ik hier geen problemen mee...sterker nog je weet dat je niet "alleen" hier last van hebt en kan je mooi de verhalen en geschiedenis van elkaar horen. Dit geeft ook wel weer een stukje rust en vertrouwen.

Omdat ze het alleen maar doen en er geen " aarzeling" is voelt het ook juist weer vertrouwd dat ze dit bij 12 personen tegelijk op 1 dag doen / 6dagen in de week.

Ik heb ervaren zodra je vanaf het vliegveld loopt je nergens maar dan ook echt nergens meer rekening hoeft te houden. Alles is voor je verzorgd, en is al geregeld. Dus juist voor de mensen die bang zijn om in een "vreemd" land terecht te komen / no panic

Laatst gewijzigd door janklaas; 11 februari 2016 om 14:40
janklaas is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2016, 14:42   #6
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Serge1974 Bekijk bericht
Bedankt voor jouw uitvoerig verslag, echt top.

Toch is jouw ervaring net de reden waarom ik Turkije niet zal kiezen.
Je bent er nummer X van de dag en het moet blijkbaar allemaal snel snel gaan.
Het lijkt echt wel bandwerk.
Trouwens de ervaringsberichten uit Turkije lijken ook zo sterk op elkaar dat je haast het gevoel krijgt dat er een soort draaiboek is.

Ik hoop dat je een goed resultaat hebt hoor!
Ik ben het wel met je eens, maar als je voor dezelfde kwaliteit of beter 3000 euro minder moet betalen was voor mij die stap snel gezet. Elke kliniek werkt volgens richtlijn ook al zit je alleen. De persoonlijke aandacht zal in nl hoger zijn, alleen al door de taal die iedereen spreekt en niet alleen een hostess. Ieder zn eigen keuze. Mooi MHP resultaat trouwens!

Jan klaas, succes! ziet er netjes uit. Ik ga je volgen zoals iedereen.
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2016, 16:46   #7
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Hangt ook vanaf wat voor type HT je wilt. Voor een standaard "scheren en repareren-HT" zou ik Turkije verkiezen, het scheelt een hoop geld en ze zullen vast net zo professioneel zijn als in West-Europa. Voor een kleinere ingreep is Nederland beter, omdat zij hier ook iFEU hebben en scheren niet altijd van toepassing moet zijn, zoals voor een wat kleinere ingreep. Persoonlijke communicatie vind ik dan belangrijk voor een speciale geval.

Als je in Turkije erover vraagt zullen ze vast gewoon zeggen; "yess, yess, it's verry good". En gaat daarna als je ligt evengoed de tondeuse eroverheen
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2016, 15:21   #8
janklaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2008
Berichten: 25
Geslacht:
Ze hebben het volgende aangeven wat ze geplaatst hebben:

Hairs: 5.200
Graft: 2.500

lijkt jullie dit te kloppen?
janklaas is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2016, 15:31   #9
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Dat kan. Uit een graft kunnen 1,2,3,4 haren groeien. Gemiddeld 2 haren. Dus ja het klopt

De chirurg kan volgens mij ook zien, welke haarzakjes meer dan 1 haartjes produceren. Die prikken ze eruit.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2016, 23:39   #10
markr32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2013
Berichten: 542
Hoi Janklaas,

Ziet er allemaal goed uit hoor!

Mooi duidelijk verslag ook!

Die aantallen qua haren en grafts kunnen heel goed kloppen, de 1 harige grafts gebruiken ze in de haarlijn, voor een zo natuurlijk ogend resultaat.

Heel veel succes gewenst,

groet Markr32
markr32 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2022, 12:02   #11
janklaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2008
Berichten: 25
Geslacht:
6jaar later....

We zijn inmiddels 6jaar later... zoals je ziet is er niks tot nauwelijks nog over van een mooie bos haar. Het lijkt erop dat de voorzijde nog "beetje" aanwezig is, maar achter op de kruin is het echt volledig kaal.

Ik heb toen in volgens Esteworld:
Hair: 5.200
Graft: 2.500

-Vandaag besloten om het maar te gaan MM bij de kapper, zie foto.
Nu vraag ik me af wat jullie advies hierin nog is. Nogmaals een poging wagen of is het gewoon nutteloos?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20220913_093648.jpg‎ (143,1 KB, 150x gelezen)
Bestandstype: jpg 20220913_093226.jpg‎ (91,3 KB, 139x gelezen)
Bestandstype: jpg 20220913_093829.jpg‎ (152,9 KB, 123x gelezen)
Bestandstype: jpg 20220913_105621.jpg‎ (121,4 KB, 115x gelezen)
Bestandstype: jpg 20220913_093208.jpg‎ (125,1 KB, 114x gelezen)
janklaas is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2022, 12:52   #12
Schaamhaartje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2021
Berichten: 225
Geslacht:
Oke dit is vreemd... Ik dacht dat het levenslange groei garantie is?
Schaamhaartje is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2022, 14:22   #13
Stroop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 februari 2020
Berichten: 59
Geslacht:
Ik zou informeren bij een Nederlandse kliniek. Om te kijken naar het donor gebied en de mogelijkheden te bespreken.
Heb je finasteride gebruikt?
Stroop is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2022, 14:34   #14
PaulPaulPaul
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2022
Berichten: 120
Geslacht:
Wat k*t JanKlaas...

Ik ben geen chirurg, maar zou dit toch met je leeftijd en mate van DHT te maken kunnen hebben? Wellicht "loont" het om dan nu nog een paar jaartjes te wachten (tot je 35e) met een eventuele tweede HT.

Houd ons op de hoogte. Succes!
PaulPaulPaul is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2022, 15:12   #15
Paprika123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2018
Berichten: 80
Geslacht:
Hoe kan dit nou? Heb je ook foto's van het resultaat 1 jaar na de HT?
Paprika123 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.