Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 14 december 2005, 22:56   #31
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Ik voel hier weer een complottheorie aankomen...
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2005, 01:54   #32
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miezemuis
Waar kopen jullie die shampoos?Bij de apotheker of moet je ergens bestellen op een of andere site?
rooscure bestel ik bij een online drogisterij maar kan je vaak ook bij een apotheek of gewone drogisterij kopen.

mijn shampoo en conditioner word alleen bij de betere kapperszaken verkocht of ook via internet.

qua aankoop veel geld maar het is zo geconcentreerd dat je er heel lang mee doet.
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2005, 11:33   #33
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
Stukken minder slecht dan sinaasappelsap, maar dat staat bekend als gezond en dus hoor je daar bijna nooit iets over
Vertel? Nou ben ik benieuwd
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2005, 12:52   #34
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Vertel? Nou ben ik benieuwd
In dit stukje wordt bijvoorbeeld verteld dat cola dan wel zuurder is dan sinaasappelsap, maar dat sinaasappelsap langer in je mond werkzaam blijft. En in dit stukje kun je lezen dat 'fosforzuur in cola minder schadelijk is dan citroenzuur, hoewel de pH van cola erg laag is (ca. 2,5). Vers geperst sinaasappelsap (pH 3,4) staat bekend als een van de meest erosieve dranken'.

Maar iedereen 'weet' dus dat cola slecht is en verse sinaasappelsap gezond, wat waarschijnlijk wel waar is (ik drink ook geen cola omdat ik meen dat het gezond is), maar dus niet waar het tanderosie betreft.

We wijken wel erg af van het onderwerp, maar ik heb dus het gevoel dat voor H&S ook negatief gesproken wordt omdat iedereen nu eenmaal 'weet' dat H&S slecht is. Wat dat betreft vind ik de informatie van Laurens over zink dan weer waardevol. Waarbij ik de kanttekening plaats dat zink volgens mij ook een ontstekingsremmende werking heeft en sommige mensen wijzen naar 'inflammation' als een van de factoren bij haaruitval. Met dat in het achterhoofd zou ik kunnen indenken dat het ook wel weer positief zou kunnen werken.

Maar los van dat alles mijn subjectieve waarneming: cola vind ik lekker en H&S werkt voor mij goed. Mijn gebit is in heel goede staat en over mijn haar heb ik ook niet veel meer te mopperen.
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2005, 17:00   #35
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
We wijken wel erg af van het onderwerp, maar ik heb dus het gevoel dat voor H&S ook negatief gesproken wordt omdat iedereen nu eenmaal 'weet' dat H&S slecht is. Wat dat betreft vind ik de informatie van Laurens over zink dan weer waardevol. Waarbij ik de kanttekening plaats dat zink volgens mij ook een ontstekingsremmende werking heeft en sommige mensen wijzen naar 'inflammation' als een van de factoren bij haaruitval. Met dat in het achterhoofd zou ik kunnen indenken dat het ook wel weer positief zou kunnen werken.
Zink wordt inderdaad ook juist gebruikt als middel tegen AGA (bijv. in Zix), maar dat is niet omdat het ontstekingsreacties remt. Zink kan voor een forse afname in 5AR type 1 zorgen, vooral in combinatie met vitamine B6. Maar zink is een gevaarlijk goedje, want bij een verkeerde (te lage) dosering kan je juist een 5AR-verhoging krijgen (bronnen: zie haarwoordenboekje). Omdat de "juiste" dosering van zink niet bekend is (althans niet bij mij), vind ik het smeren van zink op haar een bijzonder risicovolle onderneming.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 15 december 2005 om 17:04
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2005, 17:21   #36
langejan
langejan
 
Geregistreerd: 21 oktober 2004
Berichten: 19
Wij gebruiken in de familie een soort theekruiden shampoo weet niet precies hoe het heet maar het spul stinkt enorm maar het werkt super goed!

ik gebruik zelf khetanocolhoofdgel 2% 3 keer per week tis tegen rros hoofschilfers en help ook nog tegen haaruitval schijnt
langejan is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2005, 21:59   #37
Q'modo
klokluider v/d Notr'inham
 
Q'modo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2005
Berichten: 113
Volgens deze studie zal 't allemaal wel niet in zo'n vaart lopen met haaruitval door Head 'n Shoulders. Ik weet 't ook niet meer allemaal. Ik gebruik H 'n S in ieder geval met regelmaat omdat ik juist roos gekregen heb na langdurig regelmatig gebruik van keto. En daar werkt 't prima tegen.


HEAD AND SHOULDERS FOR HAIR LOSS?

The following study indicates that Zinc Pyrithione shampoo (Head and Shoulders) may actually somewhat help with pattern hair loss.

1: Br J Dermatol. 2003 Aug;149(2):354-62.
The effects of minoxidil, 1% pyrithione zinc and a combination of both on hair density: a randomized controlled trial.
Berger RS, Fu JL, Smiles KA, Turner CB, Schnell BM, Werchowski KM, Lammers KM.
Hill Top Research, Inc., East Brunswick, NJ, USA.
BACKGROUND: Recent studies of antidandruff shampoos or tonics containing antifungal or antibacterial agents produced effects suggestive of a potential hair growth benefit. OBJECTIVES: The purpose of this 6-month, 200-patient, randomized, investigator-blinded, parallel-group clinical study was to assess the hair growth benefits of a 1% pyrithione zinc shampoo. The efficacy of a 1% pyrithione zinc shampoo (used daily), was compared with that of a 5% minoxidil topical solution (applied twice daily), a placebo shampoo and a combination of the 1% pyrithione zinc shampoo and the 5% minoxidil topical solution. METHODS: Two hundred healthy men between the ages of 18 and 49 years (inclusive) exhibiting Hamilton-Norwood type III vertex or type IV baldness were enrolled. Total hair counts, the primary efficacy measure, were obtained using fibre-optic microscopy and a computer-assisted, manual hair count method. Secondary measures of efficacy included assessments of hair diameter, as well as patient and investigator global assessments of improvement in hair growth. These were based on photographs of the scalp using both midline and vertex views. RESULTS: Hair count results showed a significant (P < 0.05) net increase in total visible hair counts for the 1% pyrithione zinc shampoo, the 5% minoxidil topical solution, and the combination treatment groups relative to the placebo shampoo after 9 weeks of treatment. The relative increase in hair count for the 1% pyrithione zinc shampoo was slightly less than half that for the minoxidil topical solution and was essentially maintained throughout the 26-week treatment period. No advantage was seen in using both the 5% minoxidil topical solution and the 1% pyrithione zinc shampoo. A small increase in hair diameter was observed for the minoxidil-containing treatment groups at week 17. Assessments of global improvements by the patients and investigator generally showed the benefit of 5% minoxidil. The benefit of the 1% pyrithione zinc shampoo used alone tended (P < 0.1) to be apparent only to the investigator. CONCLUSIONS: Hair count results show a modest and sustained improvement in hair growth with daily use of a 1% pyrithione zinc shampoo over a 26-week treatment period.
Q'modo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2006, 19:28   #38
Sjans
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2005
Berichten: 72
Ik gebruik die van Elvive van L'oreal. Omdat ik het waard ben natuurlijk.

Works fine by me
Sjans is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2007, 09:23   #39
Cory
Green, bold & no worries
 
Cory's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 328
Vroeger zat mijn haar echt waardeloos van Head and Shoulders. Daarom gebruikte ik het ook niet. Sinds enkele maanden besloot ik eerst alle cosmetica eens op te maken voor ik wat nieuws kocht. Vreemd genoeg ging mijn haar er ineens heel goed van zitten. Werd heel glad en glanzend. Dat vond ik toch wel heel erg gek dus ik wisselde het talloze malen af met andere shampoos maar telkens als ik Head and Shoulders had gebruikt zat het 't beste.

Wordt allemaal wel ingewikkeld.
__________________

Sinds 1-9-2006: Minoxidil 5% (dr Lee), Spironolactone 2%.
Topicals sinds begin 2007 grotendeels vervangen door zelfgemaakt Spiro/Minox topical 3x daags.
Haarstatus: ik heb een heleboel haar nu; geen enkel probleem meer.
Sinds 12-12-2010 toenemende hoofdhuidirritatie door PG. Gewone vochtinbrengende creme of extra wassen helpt goed.
Sinds begin 2012: hernieuwde haaruitval aan de haargrens vermoedelijk wegens stoppen met Spiro (dr Lee levert niet meer).
18 april 2012 Finasteride, oraal, later topisch en op 15 feb 2013 gestopt wegens verdenking van bijwerkingen (bindweefselpijn).
10 maart 2013 haar valt uit.
Inmiddels weer begonnen met fina topisch; haaruitval gestopt.
Mei 2014: alles is weer hersteld en ik ben tevreden.


A chi consiglia non duole il capo

Cory is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tara Haarolie NIEUW (200ml) tegen ROOS en ... iskander Medicijnen/haargroeimiddelen 7 11 maart 2005 15:15


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.