Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 februari 2009, 15:29   #1
elisabeth01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2008
Berichten: 40
uitslag trichogram - gebruik minoxidil

Vandaag kreeg ik de uitslag van mijn trichogram dat in afwijking van de normale procedure 3 dagen na laatste wasbeurt is uitgevoerd. De reden was dat ik dan niet nog een keer naar dermatoloog hoefde af te reizen...
Uitslag:
- achter op het hoofd: 15% in telogene fase
- voor/boven op het hoofd: 30% in telogene fase.
Hoewel mogelijk de percentages nog wat hoger zouden liggen als het 5 dagen na laatste wasbeurt was uitgevoerd, is wel vastgesteld wat ik eigenlijk al wist: vrouwelijk patroon van haaruitval.

De dermatoloog zei dat ik kon beginnen met Minoxidil, maar zei ook dat ik nog (een paar jaar) kon wachten tot het echt zichtbaar was. Minoxidil zorgt volgens hem niet voor een oplossing, maar vertraagt het proces. Met andere woorden: ook met Minoxidil zal het proces van haaruitdunning voortzetten.
Geloof dat ik toch met Minoxidil wil beginnen. Hoop dat het in elk geval (na waarschijnlijk aanvankelijke shedding) erin resulteert dat m'n haar wat minder uitvalt zodat ik hierdoor misschien even rust krijg.

In dat geval adviseerde hij Minoxidil 2% 2x per dag.
Wellicht zijn antwoorden op dit formum wel gegeven, maar zie door de bomen het bos even niet:
- werkt Minoxidil zonder PPG even goed als met PPG?
- voor de vrouwen die 5% gebruiken, gebruiken die dat ook 2x per dag?
- helpt Minoxidil ook bij afname van jeuk die gepaard gaat met haaruitval (gebruik sinds 2 weken Rooscure - heb daar nog niet veel effect van gemerkt maar misschien is dat ook te vroeg)

Superbedankt alvast voor jullie antwoorden!!
Elisabeth
elisabeth01 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2009, 15:43   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hallo,

Helpt Rooscure niet tegen de jeuk?
Als je al jeuk hebt, zal minox met ppg nog meer jeuk veroorzaken.

Minox 2% zonder ppg is niet meer in de handel en zou speciaal gemaakt moeten worden door een apotheker. In België kost dat ca. 14 euro voor 100ml, maar in NL schrikbarend veel duurder.

Bij 5% heb je meer kans op ongewenst gezichtshaar, maar menigeen vindt het niet erg om dat te scheren, harsen of laseren. Je kunt ook kiezen voor slechts 1 x per dag 1ml opbrengen of 2 x per dag 0,5ml. Daardoor verminder je de kans op zware shedding eveneens.
Nr. 540 van minoxidil.com is minox 5% zonder ppg.
Rogaine Foam is ook 5% minox zonder ppg en dat is goedkoop op de kop te tikken via ebay; de foam is wat lastiger aan te brengen als je nog best veel haar hebt; dat moet je dan met een kwastje tussen de haren aanbrengen.
Zonder ppg werkt net zo goed; er is dan gekozen voor een ander transportmiddel.

Het maakt ook uit welk anticonceptiemiddel je gebruikt; daar mogen liefst geen stoffen in zitten met androgene werking.

Laatst gewijzigd door Hanna; 12 februari 2009 om 15:46
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2009, 15:53   #3
elisabeth01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2008
Berichten: 40
Hanna, Super dat je zo snel reageert. Nee, Rooscure helpt niet tegen jeuk: althans niet de 4x dat ik het nu heb gebruikt. Is misschien ook te snel om reactie te verwachten - hoewel ik hoopval was door verhalen die ik heb gelezen van mensen die direct na de eerste keer al veel minder of geen jeuk meer hadden.

Wat betreft minoxidil 2% zonder PPG: ik zal een navragen bij mijn apotheek hoeveel het kost om dat te maken.
Maar mijn vraag is ook: werkt het minder goed dan met PPG? In dat geval zou ik het eerst met PPG kunnen proberen - als dat niet meer jeuk oplevert dan ik nu al heb.... Hoewel het heel fijn zou zijn als ik echt van de jeuk af zou kunnen komen!

Foam lijkt met niet handig gezien de hoeveelheid haren die ik nog heb en de lengte - half lang.

De keuze maken voor 5%: er is volgens mijn dermatoloog geen duidelijk verschil in resultaat tussen 2% en 5%. En een studie die ik hierover heb gelezen op internet bevestigt dit. Maar hoor graag de ervaringen van vrouwen op dit punt.

O ja, en wat betreft anticonceptie: ik slik de Dianapil.
elisabeth01 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2009, 16:16   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Minox zonder ppg werkt uitstekend. Niet eerst proberen mèt ppg en daaraan een ernstige allergie overhouden (zoals o.a. ikzelf)
Foam smelt vrij snel en kan dan met een kwastje worden aangebracht. Het prijsverschil maakt 't wel de moeite waard.

Bij Rooscure is het belangrijk een voorwas te doen met een normale shampoo en daarna de Rooscure 3-5 minuten te laten inwerken.

Diane35 is alvast prima anti-haaruitval en anti-acné.

Jouw dermatoloog is kennelijk bar slecht op de hoogte. Hier heb je een pdf van een onderzoek, ga maar direct naar pagina 10.
http://www.hairlossfight.com/research/minox_fpb.pdf

Ook bij mannen werkt 5% beter dan 2%:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1...?dopt=Abstract

Succes!

.

Laatst gewijzigd door Hanna; 12 februari 2009 om 16:33
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2009, 10:07   #5
elisabeth01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2008
Berichten: 40
Fijn om te horen dat minoxidil zonder ppg prima werkt. Dacht dat het misschien een stofje was om opname door de huid te bevorderen of zo...

Dank je ook voor link naar artikel. Erg informatief! Overigens, als je naar tabel III en IV kijkt, zijn er maar weinig significante verschillen tussen 2% en 5%. Denk dat ik het eerst ga proberen met 2%. Ook wel prettig gevoel dat ik in een later stadium nog over kan stappen naar 5%....

Wat ik me verder nog afvroeg: mijn dermatoloog zei tegen me dat ik nog wel even kon wachten met het gebruik van minoxidil totdat mijn haarbos daadwerkelijk (voor anderen) zichtbaar minder is geworden.
Maar als ik er over nadenk, lijkt mij het volgende logisch. Je haren kunnen maar een beperkt aantal groeicycli doorlopen. Dus als ik de haren nu langer behoud, heb ik in een later stadium nog meer groeicycli over. Of maak ik hier een denkfout.
Anyway, hoor graag van vrouwen die minoxidil gebruiken en waar het middel in eerste instantie heeft gewerkt (want dat is natuurlijk ook maar afwachten), of zij in de loop der tijd toch gestage achteruitgang waarnemen.
E.
elisabeth01 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2009, 13:35   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
PPG is inderdaad een transportmiddel, maar er bestaan nog genoeg andere transportmiddelen; in minox zonder ppg is de ppg dus vervangen door een ander middel.

Heb je de foto's op pag. 10 van de pdf met elkaar vergeleken? Daar is een significant verschil te zien tussen placebo, 2% en 5%.

Je kunt het gebruik van minoxidil nog uitstellen om de werking van Rooscure en Diane b.v. nog een half jaar lang af te wachten.

Hoe minox precies werkt, is eigenlijk nog niet duidelijk, maar het zorgt ook voor nieuwe haren op reeds kale plekken. Degenen die niet allergisch werden voor ppg, en degenen die minox zonder ppg gebruikten vanaf het begin, zijn nog steeds tevreden.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2009, 13:55   #7
elisabeth01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2008
Berichten: 40
Ja, heb foto's op p. 10 gezien - daar is zeker verschil tussen 2% en 5%, maar dat is natuurlijk maar een voorbeeld. En, zoals ik al zei: ook wel fijn idee om bij gebruik 2% nog 5% achter de hand te hebben.

Ben vooral blij met je opmerking dat degenen die minoxidil gebruiken ook op langere termijn tevreden zijn. Als ik voor langere tijd zou kunnen houden wat ik nu heb, zal ik daar erg gelukkig mee zijn
elisabeth01 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Meer haarverlies bij gebruik Minoxidil Helen64 Haarproblemen bij vrouwen 17 20 januari 2009 23:23
Schilfers na gebruik minoxidil. Shyguy007 Medicijnen/haargroeimiddelen 2 19 december 2008 11:50
Kleurspoeling bij gebruik van Minoxidil Dushi Medicijnen/haargroeimiddelen 1 30 december 2002 01:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.