Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 april 2009, 12:59   #1
elisabeth01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2008
Berichten: 40
[minoxidil] Op welke termijn boek je resultaat?

Ik ben drie weken geleden begonnen met Minoxidil (2%) vooralsnog 1x per dag in de hoop shedding te vermijden. Wil na een poosje overstappen naar 2x per dag.
Ben benieuwd wanneer ik resultaat mag verwachten als het aanslaat. Mijn belangrijkste doel is dat mijn haaruitval stopt, althans weer tot normale proporties wordt terug gebracht. Graag hoor ik van de Minoxidilgebruikers hun ervaringen in de eerste maanden. Alvast veel dank!
Elisabeth
elisabeth01 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2009, 13:14   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Die ervaringen wisselen heel sterk van persoon tot persoon, dus daar heb je weinig aan. Zelf kreeg ik geen shedding van 2% en alles verliep naar wens, totdat ik plotseling na 3 maanden gebruik een heftige allergische reactie kreeg. Normaliter mag je na 3-4 maanden enige verbetering constateren, maar heb je nog langere tijd nodig voor meer effect.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2009, 20:17   #3
elisabeth01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2008
Berichten: 40
Ben toch wel benieuwd naar die uiteenlopende ervaringen van iedereen: dus kom maar door! Daarom een quizvraagje voor gebruikers van minoxidil:

Na hoeveel tijd verminderde bij jullie duidelijk merkbaar de haaruitval?
- direct
- na ongeveer een maand
- na drie maanden
- na half jaar
- nooit
Geef ook even aan bij hoeveel % (2 of 5) je gebruikt en hoe vaak per dag (1 of 2x).

Als hier veel mensen op reageren, geeft dat een mooi overzichtje wat ook voor anderen zinvol kan zijn lijkt me! Als er veel mensen reageren, doe ik 'the math'

Tnx! Elisabeth
elisabeth01 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2009, 02:12   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Dan zou je een goed uitgedachte poll op moeten zetten en daarbij niet vergeten te vragen naar de shedding plus de overkomelijke bijwerkingen en eventuele onoverkomelijke bijwerkingen waardoor sommigen moesten stoppen.

Daar ben je nog wel even zoet mee.

Ik kan je wel alvast een lijst geven van Haarwebleden die met minoxidil zijn gestopt vanwege ernstige allergie; anderen vanwege duizeligheid/ hoofdpijn en weer anderen vanwege veel jeuk.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2009, 15:39   #5
Freak out
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2007
Berichten: 547
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Dan zou je een goed uitgedachte poll op moeten zetten en daarbij niet vergeten te vragen naar de shedding plus de overkomelijke bijwerkingen en eventuele onoverkomelijke bijwerkingen waardoor sommigen moesten stoppen.

Daar ben je nog wel even zoet mee.

Ik kan je wel alvast een lijst geven van Haarwebleden die met minoxidil zijn gestopt vanwege ernstige allergie; anderen vanwege duizeligheid/ hoofdpijn en weer anderen vanwege veel jeuk.
Zal ik er even werk van maken!
__________________
Mijn regime:
Smorgens: Minoxidil 5% (sinds 01/03/'07)
Savonds: Minoxidil 5% + 1mg Finasteride/dag (sinds December 2008)
2x per week: Dermaroller 1mm i.c.m Minoxidil 5%
Savonds: 15% Minoxidil ipv de 5% (sinds januari 2015)

Status:
Haaruitval stabieler. Nieuwe donshaartjes.
Freak out is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2015, 07:34   #6
Paula69
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 december 2015
Berichten: 1
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elisabeth01 Bekijk bericht
Ik ben drie weken geleden begonnen met Minoxidil (2%) vooralsnog 1x per dag in de hoop shedding te vermijden. Wil na een poosje overstappen naar 2x per dag.
Ben benieuwd wanneer ik resultaat mag verwachten als het aanslaat. Mijn belangrijkste doel is dat mijn haaruitval stopt, althans weer tot normale proporties wordt terug gebracht. Graag hoor ik van de Minoxidilgebruikers hun ervaringen in de eerste maanden. Alvast veel dank!
Elisabeth
hoi ik ben nu bijna 2 maanden bezig met minoxidil 5% . Ben begonnen met 1 x per dag na 4 weken 2 x per dag. Ik krijg ook wekelijks vitamine b12 spuiten. Heb via mijn dermatoloog .die constateerde bij mij ook alopecia. Maar mijn haren beginnen nu meer uit te vallen. Schrik hier toch wel van. Ik ben een vrouw. Probeer mijn haar 2x per week te wassen. maar weet niet goed met welke shampoo. Iemand tips aub. Vind het zo verschrikkelijk.
Paula69 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2015, 09:55   #7
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Dit is nutteloos.

Het is heel lastig om resultaten vast te stellen omdat veel factoren van invloed zijn.

Voor sommige is er resultaat binnen 6 maanden. Ik ken mensen die er bijna een jaar mee bezig waren zonder resultaat. Die wilde bijna stoppen. Toch doorgegaan en langzaam maar zeker kwam er resultaat. heeft 1.5 jaar geduurd.

Wat schieten we er mee op met deze poll?

Gewoon lekker gebruiken de komende periode. Het wordt er alleen maar beter van.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2015, 09:42   #8
Verbeterhaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 51
Geslacht:
Wat themen hierboven zegt klopt.

Voeding, andere middelen/medicijnen, lichamelijke beweging, slaap, stress... Ze hebben allemaal invloed op de resultaten. Belangrijkste is doorzetten!
__________________
Verbeterhaar.nl - Producten tegen haaruitval.
www.verbeterhaar.nl | Advies nodig? advies@verbeterhaar.nl

De bovenstaande handtekening is een betaalde advertentie. De verantwoordelijkheid voor de inhoud van deze advertentie ligt geheel bij de desbetreffende adverteerder. ~ Webmaster HaarWeb
Verbeterhaar is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[minoxidil] Effect op de lange termijn kevin Medicijnen/haargroeimiddelen 49 14 oktober 2007 15:38
Welke Techniek Methodiek en Kliniek voor HT? silverheart Chirurgische behandelingen 9 21 april 2006 20:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.