Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 juni 2008, 14:04   #1
aisha
aisha
 
Geregistreerd: 4 juni 2008
Berichten: 2
Positief denken.

Ik heb sinds een paar maanden ook alopecia areata. Ik heb drie best wel grote plekken die langzaam groter worden en naar elkaar toetrekken. Vreemd genoeg ben ik nooit in paniek geraakt en heb er ook niet om moeten huilen. Begrijp mij niet verkeerd, ik vind mijn uiterlijk best belangrijk en vind het fijn om er mooi uit te zien maar uiteindelijk ben je zoveel meer dan je lichaam. Ik ben er meteen open over geweest op mijn werk en tegen vrienden en heb eigenlijk alleen positieve hartverwarmende reacties gehad. Natuurlijk reageert iedereen anders op zoiets als alopecia maar ik hoop dat iedereen die dit heeft positief wil zijn. Ze kunnen alles van je wegnemen maar niet wie je van binnen bent. Uiteindelijk is uiterlijk voor iedereen vergankelijk, iedereen wordt oud en verandert. Laat alopecia je innerlijke kracht, rust en schoonheid niet wegnemen, laat zien wie je bent, je bent een prachtig mens! Met of zonder haar.

Laatst gewijzigd door aisha; 16 juni 2008 om 14:06
aisha is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2008, 14:35   #2
sluiter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2008
Berichten: 56
Thumbs up

Helemaal mee eens!!!

Gr.Toos
sluiter is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2008, 15:44   #3
Dootjuh86
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2008
Berichten: 15
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aisha Bekijk bericht
Ik heb sinds een paar maanden ook alopecia areata. Ik heb drie best wel grote plekken die langzaam groter worden en naar elkaar toetrekken. Vreemd genoeg ben ik nooit in paniek geraakt en heb er ook niet om moeten huilen. Begrijp mij niet verkeerd, ik vind mijn uiterlijk best belangrijk en vind het fijn om er mooi uit te zien maar uiteindelijk ben je zoveel meer dan je lichaam. Ik ben er meteen open over geweest op mijn werk en tegen vrienden en heb eigenlijk alleen positieve hartverwarmende reacties gehad. Natuurlijk reageert iedereen anders op zoiets als alopecia maar ik hoop dat iedereen die dit heeft positief wil zijn. Ze kunnen alles van je wegnemen maar niet wie je van binnen bent. Uiteindelijk is uiterlijk voor iedereen vergankelijk, iedereen wordt oud en verandert. Laat alopecia je innerlijke kracht, rust en schoonheid niet wegnemen, laat zien wie je bent, je bent een prachtig mens! Met of zonder haar.
Hallo Aisha,

Als mensen na het lezen van jou bericht nog niet positief gaan denken weet ik het niet meer!
Je hebt helemaal gelijk!

En ik herken me in bepaalde punten ook in jou verhaal, alleen vond ik het wel moeilijk om het te accepteren. En ik heb er ook wel wat nachten van wakker gelegen.. Maar nu ik het eenmaal heb geaccepteerd mag iedereen het van mij ook weten. Ik ben ik, en zo moet je mij maar accepteren, en wie dat niet kan, heeft gewoon pech gehad!
__________________
Terug kijken naar het verleden, gaat van je toekomst af..
Dootjuh86 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2008, 15:56   #4
becky
becky
 
Geregistreerd: 6 juni 2008
Locatie: brugge
Berichten: 3
hallo allemaal!!

helemaal mee eens!!
Ik heb er vroeger ook nooit een geheim van gemaakt, iedereen wist dat ik AA had, niemand heeft me ooit anders bekeken, integendeel, mijn vrienden zagen het precies niet, en het was nochtans overduidelijk
Ik heb het nooit echt proberen weg steken, ik weet wie ik ben, en ik denk dat ik zoveel meer ben dan mijn uiterlijk-hoop ik!
alhoewel het natuurlijk altijd -laat ons eerlijk zijn- heel erg is om ons uiterlijk beschadigd te zien, zeker in onze cultuur van het imago L'oreal..."want je bent het waard"
iets minder dan de perfectie wordt niet meer aanvaard, jammer toch?
ik probeer altijd te denken dat er zoveel ergere dingen zijn en dat ik dan met mijn alopecia precies nog van geluk mag spreken
becky is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2008, 15:09   #5
aisha
aisha
 
Geregistreerd: 4 juni 2008
Berichten: 2
Mischien door positief denken, mischien gewoon geluk maar er komen weer (dons) haartjes op mij kale plekken!! Ze zijn spierwit maar haar is haar. Ik hoop dat jullie dit ook wat hoop geeft want mij bij zag het er lange tijd niet zo goed uit. liefs en sterkte voor iedereen!!!
aisha is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2008, 12:10   #6
DCarmen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2006
Berichten: 33
positief denken
__________________
DCarmen is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
positief berichtje karina Haarproblemen bij vrouwen 7 20 oktober 2011 19:30
Hoe zal dit aflopen denken jullie? Guoy Van alles en nog wat... 4 11 november 2005 14:36
Positief bericht Birgit Jansen Haarproblemen bij vrouwen 32 21 december 2004 23:21
even een positief geluid Fara TTM - Algemeen 6 3 december 2004 16:30
positief denken Kaantje TTM - Algemeen 2 28 juni 2002 23:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.