Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 mei 2008, 21:32   #1
Juutje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juni 2007
Berichten: 100
Laseren bij gevoelige huid?

Hoi,
Weet iemand of laseren kwaad kan als je een gevoelige huid hebt? Ik ben erachter gekomen door het harsen, dat ik een zeer gevoelige huid heb. Harsen kan ik daarom niet meer, maar ik wil toch echt nog steeds iets doen tegen mijn overmatige haargroei! Laseren lijkt nu nog de enige optie (als mijn huidverkleuringen na het harsen tenminste nog verdwijnen, anders is mijn huid waarschijnlijk weer niet licht genoeg ), maar aangezien dat ook best agressief is vraag ik mij of mijn huid daar wel tegen kan, en of ik anders niet blijvende schade toeberokken aan mijn huid...? Alvast bedankt voor jullie reacties!
Juutje is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2008, 23:06   #2
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
dag juutje, bij het laseren is vooral heel belangrijk dat je niet in de zon zit, zeker als je een erg gevoelige huid hebt, moet je gewoon zorgen dat je een ruimere marge neemt dan ze meestal adviseren, en echt factor 50 tussendoor smeren. Dan heb je de minste kans op huidbeschadigingen en vooral depigmentatie en hyperpigmentatievlekken. En natuurlijk, maar daar begin je best mee, naar een goede, erkende, en professionele behandelcentrum gaan, en behandeld worden door mensen die van wanten weten, want dit kan nog wel de meeste schade aan de huid opleveren, mensen die te weinig verstand van zaken hebben en toch mensen behandelen, daardoor verkeerde conclusies maken of het apparaat verkeerd instellen, door onkunde of onwetendheid, en jou bijgevolg een hoop schade aan de huid opleveren. Vandaar het belang om naar een goed behandelcentrum te gaan!!!!!

Als je deze dingen in acht houdt, kan er eigenlijk weinig meer fout gaan, dit zijn gewoon echt de belangrijkste aspecten die de kans op schade sterk minimaliseren. Ik heb zelf een extreem gevoelige huid en heb, aan de lasering van mijn armen hoogstens een of twee verbrande moedervlekken overgehouden, meer niet.

hoop dat dit je iets minder bezorgd maakt en een beetje op weg helpt?

xxx marte
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2008, 09:26   #3
Juutje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juni 2007
Berichten: 100
Dank je Martje! Ik ga in ieder geval de komende maanden uit de zon blijven, bovendien moeten de pigmentverkleuringen door het harsen ook nog wegtrekken voor ik kan laseren... Wat ik wel irritant vind is dat ik die plekken nu weer moet gaan scheren, want door het harsen was de haargroei veel minder en dunner geworden, dus voorlopig moet ik nu weer aan de stoppels, grrr
Over goede instituten gesproken: over korpos hoor ik veel goede verhalen, maar ik vind dit nogal ver weg (woon in amsterdam). Over Smartpuls Amsterdam heb ik echter alleen van Lanny positieve geluiden gehoord; zijn er nog meer mensen dien naar Smartpuls amsterdam zijn geweest en hier positief over zijn..? Ben benieuwd naar jullie reacties!
Juutje is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2008, 18:02   #4
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
pigment vlekken

Juutje als het toch fout gaan kun je de pigment vlekken meestal wel wegkrijgen met een serum

gr

Lanny

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juutje Bekijk bericht
Dank je Martje! Ik ga in ieder geval de komende maanden uit de zon blijven, bovendien moeten de pigmentverkleuringen door het harsen ook nog wegtrekken voor ik kan laseren... Wat ik wel irritant vind is dat ik die plekken nu weer moet gaan scheren, want door het harsen was de haargroei veel minder en dunner geworden, dus voorlopig moet ik nu weer aan de stoppels, grrr
Over goede instituten gesproken: over korpos hoor ik veel goede verhalen, maar ik vind dit nogal ver weg (woon in amsterdam). Over Smartpuls Amsterdam heb ik echter alleen van Lanny positieve geluiden gehoord; zijn er nog meer mensen dien naar Smartpuls amsterdam zijn geweest en hier positief over zijn..? Ben benieuwd naar jullie reacties!

Laatst gewijzigd door lanny; 1 juni 2008 om 11:52
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2008, 13:50   #5
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
houdt er overigens wel rekening mee dat pigmentverkleuringen meestal ook van binnenuit (kunnen)komen( vaak hormonaal gestuurd), en dus mss wel buitenaf weggeschuurd maar vervangen knn worden door nieuwe. Probeer dus hoe dan ook wat voorzichtig te zijn.

Laatst gewijzigd door Marte; 23 juni 2008 om 22:48
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2008, 23:48   #6
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
Juutje Marte heeft gelijk maar vertel eens wat meer over je vlekjes.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lanny Bekijk bericht
Juutje als het toch fout gaan kun je de pigment vlekken meestal wel wegkrijgen met een serum

gr

Lanny
lanny is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[scheren] iets wat "donkere" huid bovenlip en kin gebruiker08 Overige (haar)discussies - Algemeen 10 22 april 2013 14:35
Epilar System Honey84 Hirsutisme - Behandelingen 144 9 december 2010 10:54
Laseren tepelhaartje gevaarlijk voor melkklieren o.i.d.? N!cole Hirsutisme - Behandelingen 2 26 maart 2008 22:32
Probleem: Gevoelige huid Sora Hirsutisme - Algemeen 7 16 augustus 2005 22:31
Welk scheerappraat voor gezicht bij gevoelige huid? Francien Hirsutisme - Algemeen 0 31 oktober 2002 15:55


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.