Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 augustus 2015, 10:59   #1
sadp
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2015
Berichten: 12
Geslacht:
30 augustus - Esteworld

Volgende week zondag reis ik af naar Istanbul voor een haartransplant bij Esteworld. Veel dank aan allen hier die handige tips gegeven hebben. Ik hoop met mijn verslag anderen te helpen die na mij komen.
sadp is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2015, 17:54   #2
sadp
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2015
Berichten: 12
Geslacht:
blijkbaar hadden meerdere personen last van jeuk na de haartransplantatie. heeft iemand tips om hier iets aan te kunnen doen?
sadp is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2015, 18:44   #3
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Hoort bij het genezingsproces en is weinig aan te doen. Beetje op je tanden bijten en niet krabben.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2015, 22:13   #4
sadp
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2015
Berichten: 12
Geslacht:
voorbereiding

vandaag via whatsapp en op GSM gecontacteerd door dame van Esteworld Turkije waarbij nog eens uitgelegd wordt dat ik door een chauffeur zal worden opgehaald op het vliegveld en wat de planning van de ht is. werd me verschillende keren gevraagd of ik nog vragen had. ben toch blij dat ze gebeld hebben want bleek dat ze staan hadden dat ik zou landen op het vliegveld Ataturk,terwijl dat ander vliegveld moest zijn. oef! zou niet echt leuke start geweest zijn mocht ik komende zondag wortel heb staan schieten in de arrival zone. werd me ook aangeraden om nu al te stoppen met de procapil spray van curegen (7 dagen voor de ht) terwijl eerder gevraagd was om daar 3 dagen op voorhand mee te stoppen. zover positief verrast door de professionaliteit van de kliniek daar.

Laatst gewijzigd door sadp; 24 augustus 2015 om 22:20
sadp is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2015, 12:24   #5
glam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2015
Berichten: 46
Geslacht:
Succes en houd ons op de hoogte!!!
Ik ben zelf na een eerdere FUT behandeling in Belgie (2008 & 2200grafts) nog aan het inplannen en uitzoeken maar esteworld blijft m'n favoriet.
Ben erg onzeker na mn 1st behandeling doordat deze erg teleurstellend was/is.
0 info voor of na en al helemaal geen nazorg of advies ivm finasteride & dergelijke en ook werden er toen totaal geen lotions gebruikt achteraf.

SUCCES!!!!!
glam is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2015, 22:52   #6
Oranjeaansteker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 augustus 2015
Berichten: 6
Geslacht:
Mijn fout was dat ik alleen handbagage geboekt had.
3 dagen daar heb ik geen koffer voor nodig.
Moest daarom dus de shampoo en lotion die je daar meekrijgt over gooien in flesjes van 100 ml.
Voor de rest ben ik tevreden over Esteworld alleen liep de communicatie mis.
Over het bedrag wat was afgesproken.
En dat is niet waar je op zit te wachten voor een operatie.
Miscommunicatie bij Esteworld is standaard geloof ik als je hier leest.
En gooi die zwarte hoed weg !!!!!!
GEBRUIK EEN PARAPLU TEGEN DE ZON..
Je loopt zowiezo voor lul met of zonder zwart hoedje.
Maar daar moet je je over heen zetten.
Suc6 Morgen
Oranjeaansteker is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2015, 02:06   #7
maaa17
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2014
Locatie: den haag
Berichten: 315
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oranjeaansteker Bekijk bericht
Mijn fout was dat ik alleen handbagage geboekt had.
3 dagen daar heb ik geen koffer voor nodig.
Moest daarom dus de shampoo en lotion die je daar meekrijgt over gooien in flesjes van 100 ml.
Voor de rest ben ik tevreden over Esteworld alleen liep de communicatie mis.
Over het bedrag wat was afgesproken.
En dat is niet waar je op zit te wachten voor een operatie.
Miscommunicatie bij Esteworld is standaard geloof ik als je hier leest.
En gooi die zwarte hoed weg !!!!!!
GEBRUIK EEN PARAPLU TEGEN DE ZON..
Je loopt zowiezo voor lul met of zonder zwart hoedje.
Maar daar moet je je over heen zetten.
Suc6 Morgen
en... met een paraplu in de zon loop je niet voor lul??
maaa17 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2015, 02:11   #8
markr32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2013
Berichten: 542
Er zijn pilletjes die cetirizine heten, weet alleen niet of dit tegen deze jeuk helpt..

Dat moet je eerst even navragen natuurlijk, ze zijn voor de rest wel verkrijgbaar bij de drogist.

De jeuk vond ik vervelender dan de behandeling zelf, maar ik heb niks tegen de jeuk genomen, en ik heb het ook overleefd!

Heel veel succes met je HT!

Groet Markr32
markr32 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2015, 08:58   #9
sadp
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2015
Berichten: 12
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oranjeaansteker Bekijk bericht
Mijn fout was dat ik alleen handbagage geboekt had.
3 dagen daar heb ik geen koffer voor nodig.
Moest daarom dus de shampoo en lotion die je daar meekrijgt over gooien in flesjes van 100 ml.
Voor de rest ben ik tevreden over Esteworld alleen liep de communicatie mis.
Over het bedrag wat was afgesproken.
En dat is niet waar je op zit te wachten voor een operatie.
Miscommunicatie bij Esteworld is standaard geloof ik als je hier leest.
En gooi die zwarte hoed weg !!!!!!
GEBRUIK EEN PARAPLU TEGEN DE ZON..
Je loopt zowiezo voor lul met of zonder zwart hoedje.
Maar daar moet je je over heen zetten.
Suc6 Morgen
dan voor de goede raad! ik zal het contractje met de afgesproken prijs snel nog even afprinten voor ik straks het vliegtuig op stap. Ben deze week 3x gecontacteerd door Esteworld om nog even te herinneren dat het best is om te stoppen met roken, alcohol en medicijnen. Of ze zijn echt heel klantgericht, of ze wilden vlug nog even checken of ik geen koudwatervrees gekregen had en niet zou afreizen naar Turkije
sadp is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2015, 12:32   #10
Oranjeaansteker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 augustus 2015
Berichten: 6
Geslacht:
en... met een paraplu in de zon loop je niet voor lul??
Eeeuuh
Ja

Maar daar moet je maar poep aan hebben.
Probleem met dat zwarte visserhoedje is dat het waarschijnlijk voor onze Europese hoofden te smal is.
Althans bij mij.
En dan heb ik nog niet eens over het drama van een ander lotgenoot hier.
Waarbij de grafts bleven plakken aan het hoedje.
Oranjeaansteker is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2015, 13:02   #11
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oranjeaansteker Bekijk bericht
en... met een paraplu in de zon loop je niet voor lul??
Eeeuuh
Ja

Maar daar moet je maar poep aan hebben.
Probleem met dat zwarte visserhoedje is dat het waarschijnlijk voor onze Europese hoofden te smal is.
Althans bij mij.
En dan heb ik nog niet eens over het drama van een ander lotgenoot hier.
Waarbij de grafts bleven plakken aan het hoedje.
Die lotgenoot was wel een ganse dag in de blakende zon gaan sight seeing in istanbul. Dit doe je niet de dag na de behandeling, het wondvocht is nog niet droog en dan is het ook logisch dat het gaat kleven. Bij mij was het hoedje te groot en het ziet er ook niet uit. Ik deed het enkel op om mij buiten te verplaatsen en eens ik op de luchthaven binnen was liet ik het af. Ze zijn het daar toch gewoon en niemand staarde mij aan. Ook mijn factuur was het bedrag zoals afgesproken. Je moet je echt geen zorgen maken zorg alleen dat het bedrag die je kan pinnen per dag hoog genoeg is.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2015, 19:49   #12
maaa17
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2014
Locatie: den haag
Berichten: 315
Geslacht:
succes
maaa17 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2015, 21:14   #13
sadp
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2015
Berichten: 12
Geslacht:
de behandeling is net achter de rug. 's morgens om 8u opgehaald samen met een Turkse man die al behandeld was en op controle ging. in de kliniek is het een komen en gaan van haarpatiënten. is best geruststellend want wanneer je zit te wachten op het grote moment kan je al wat inschatten hoe erg het eruit zal zien na een dag of twee.

ontvangst in kliniek was prima met eerst een intake gesprek met een Engelstalige dame vooraleer de hoofddokter te ontmoeten die de nieuwe haarlijn tekent. goed opletten want aan de linkerzijde was de lijn wat hoger getekend dan aan de rechterzijde. weet niet of dat gigantisch veel uitmaakt als het haar terug lang gegroeid is maar heb toch maar gevraagd om het volledig symetrisch te hertekenen.

Helft van behandelend personeel (die de grafts oogsten en terugplaatsen) spreken alleen Turks. andere helft spreekt voldoende Engels om mee te kunnen communiceren. De dokter die de kanaaltjes prikte waar de grafts in komen bleef maar herhalen dat ik een goede huid heb voor een transplant. blijkbaar kan hij de gaatjes dicht bij mekaar maken wat tot een dikkeren haarbos zou leiden. weet niet of het waar is (hij zei ook verschillende malen dat ik er opnieuw 25 jaar oud uit zou zien. Ben er nu 40 ).

De behandeling is al bij al vlot verlopen. zeer professioneel, proper en goede uitleg stap per stap. denk dat ze echt geleerd hebben uit de feedback die ze recent van anderen gekregen hebben. het enig wat dik tegenviel zijn de injecties met plaatselijke verdoving. voelt zoals een spuit bij de tandarts maar als je er zo 10-15 na mekaar krijgt doet dat verdomd pijn!. heb een aantal malen moeten vragen om nog wat bij te spuiten wat geen probleem leek. In totaal zouden er 2700 kanaaltjes voor nieuwe haren geprikt zijn. hoe de arts dat zo goed wist, is me een raadsel want ik had niet de indruk dat hij ze allemaal geteld heeft. een andere dame heeft nadien grafts geoogst. heb van haar geen aantal gehoord. Maakt me ook niet zo veel uit. ik zie dat er achteraan en vooraan een heel pak haartjes geplaatst zijn waar ik het verhoopte en dat is voor mij voldoende.

Omstreeks 18u gisteren terug in hotel. 1e nacht redelijk goed geslapen eigenlijk. de start was moeilijk want met zo'n vliegtuigkussentje rond je nek is dat niet evident om de slaap te vatten. pijnstillers meegekregen maar niet nodig gehad.

vandaag vrije dag. beetje rondgeslenterd en te voet een shopping center bezorgd. ik verbleef in het Taba hotel. straten zijn behoorlijk heuvelachtig maar toch best te doen voor een wandeling. het vermaarde vissershoedje heb ik niet meegekregen. dat mag je blijkbaar de eerste dagen na de behandeling niet dragen. ik mocht gewoon in de zon rondwandelen maar niet echt langdurig zonnen. was blij hierom want met 30 graden buiten had nik niet veel zin om iets op m'n hoofd te dragen. echt opkijken doen ze hier in de straten niet als ze iemand met een verband op zien passeren.

Morgenvroeg op controle en voor de 1e maal wassen en dan terug naar het vliegtuig.

Conclusie so far: het thuisfront was behoorlijk ongerust over een behandeling in Turkije. wat mij betreft volledig onterecht. de behandeling in de kliniek moet op geen enkel vlak onderdoen tov een Belgische kliniek.
sadp is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2015, 21:26   #14
Mayo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2015
Berichten: 61
Geslacht:
Toch goed uitkijken met de zon. Beter al het mogelijke doen om een vlot herstel te bevorderen.
__________________
03-2015 HT FUE Esteworld
04-2015 Finasteride
04-2015 Regenepure DR
Mayo is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2015, 21:50   #15
sadp
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2015
Berichten: 12
Geslacht:
je hebt gelijk Mayo. de zon schijnt hier in Istanbul nog behoorlijk fel.

Ik vraag me trouwens af of het beste is om het haar ineens te laten groeien om zo snel mogelijk niet meer te zien dat er een behandeling heeft plaatsgevonden? heb de indruk dat de meesten op dit forum het nog een tijd milimetreren. in de documentatie van Esteworld lees ik net dat je De eerste 3 maanden geen tondeuze mag gebruiken.
sadp is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.