Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 november 2005, 16:36   #1
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Hoe zal dit aflopen denken jullie?

Hee allemaal,

Misschien een beetje een rare thread titel en ik weet niet of dit het goede forum deel is om het in te plaatsen, maar ik was toch benieuwd hoe de haarwebbezoeker de toekomst ziet qua haar/zijn haar.

Zoals bij waarschijnlijk de meeste mensen met beginnende haaruitval is het bij mij niet zozeer de huidige situatie van m'n haar maar meer de toekomst die me angstig maakt. Ik vroeg me af hoe iedereen hier zijn/haar toekomst ziet wat betreft zijn/haar haar. Dus of je vertrouwen hebt in de medicijnen die je slikt of de spullen die je smeert. Of dat je van plan bent met alles te stoppen en er vrede mee gaat hebben. Of je veel vertrouwen hebt in DE oplossing zoals bijvoorbeeld Sonic the Hedgehog die hopelijk snel komt.

Ikzelf ben afwisselend heel erg positief en vervolgens heel erg negatief. Ik heb nog best veel haar moet ik eerlijk zeggen, maar raak toch angstig als ik m'n hele haarlijn vol kortere haartjes zie die waarschijnlijk aan het doodgaan zijn. Ik wil ze graag in leven houden, maar weet niet zo goed waarmee of hoe ik dit zeker kan doen. Ik heb wel het gevoel dat ik met finasteride een goed middel in huis heb, maar raak toch afgeleid als ik negatieve berichten lees over dit middel waarvan ik niet weet of ze terecht of onterecht zijn. Zoals iedereen hoop ik erg dat DE definitieve oplossing snel op de markt komt, maar dit zal nog wel minimaal 5 jaar duren, en dan weet ik niet hoeveel duizenden euro's men er voor gaat vragen. Dus ja ik ben afwisselend positief en dan weer negatief.

Ik vroeg me dus af hoe jullie de toekomst zien? Positief of negatief? Met veel haar of weinig? Heb je vertrouwen in de spullen die je gebruikt of zoek je andere medicijnen? Andere inbreng is ook welkom.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2005, 17:09   #2
Q'modo
klokluider v/d Notr'inham
 
Q'modo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2005
Berichten: 113
Goed Topic Guoy. Dwingt je om erbij stil te staan dat er straks een moment komt waarbij je kinderen wil gaan verwekken of je in de risicoleeftijd voor prostaatklachten gaat komen en je beter met fina kunt gaan stoppen. Zoals het er nu naar uitziet worden we dan toch ingehaald door de werkelijkheid en staat ons vroeg of laat een kale kop te wachten tenzij er een geweldige medische doorbraak komt.
Nou hoop ik echt ontzettend dat Sonic dit gaat verzorgen. Maar tien jaar geleden werd hetzelfde gehoopt van Fina en daarvoor van Minox... dus een beetje sceptisch blijf ik ook wel.

Ik zie de toekomst op dit moment dat ik hopelijk met de huidige middelen de dertiger jaren met haar haal en daarna met een kaal koppie door 't leven zal gaan. Maar hopelijk heb ik daarmee genoeg tijd om aan die gedachte te wennen
Q'modo is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2005, 18:15   #3
Deckard
Alles is relatief
 
Deckard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2004
Berichten: 231
Ik gebruik fina in de hoop dat er stabilisatie optreed en keto om het haar wat ik heb beter te maken. Ik wacht gewoon met smart op dé oplossing.

Daarom let ik met name op het Sonic-topic, hoewel het de laatste weken een beetje stil is rondom dit middel, want dat is mijn strohalm.
__________________
Ofcourse you realise...this means WAR...!

Mijn regimen:
Extern:
- Nizoral Shampoo
- Alpecin After Shampoo Liquid
Intern:
- Omega 3 vetzuren
- Proscar (per dinsdag 29-03-05)
Deckard is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2005, 20:27   #4
Colinhos
Make Yourself
 
Colinhos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2004
Locatie: Holland
Berichten: 148
Ik denk dat ik over een jaartje of 10 een kale plaat heb, maar dat zal dan minder belangrijk zijn dan dat het nu is. Ben nu ongeveer op 70 % van het acceptatieproces. Mijn dagelijkse leven heeft er iig niet meer onder te lijden, ben niet meer zo "obsessed" als eerst. Ik heb een hele tijd getwijfeld of ik ook zou beginnen met fina of duta, maar heb besloten om dit niet te doen. Ten eerste omdat ik al in een redelijk ver stadium ben. Ten tweede, als het zou werken dan zou ik alsnog mijn haar millimeteren, puur omdat het me erg bevalt. Tenslotte heb ik het niet zo op bijwerkingen, ook al heeft niet iedereen er last van.
__________________
Extern:
- Weleda rozemarijn shampoo
- Denorex
- Rooscure

En uiteraard veel plezier maken en lol hebben in het leven!!
Colinhos is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2005, 13:36   #5
Natascha24
HaarWeb lid
 
Natascha24's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2005
Locatie: Belgium
Berichten: 86
Ik zie mezelf binnen tien jaar met een haarstukje rondlopen. Ik heb nu nog redelijk wat op mijn hoofdje staan, maar ik heb er voor de toekomst geen goed oog in. Ik hoop het nog zo'n tien jaar met mijn pluimpjes vol te houden en dan zie ik wel verder.
Ik begin het al meer en meer te aanvaarden dat er waarschijnlijk nooit een definitieve oplossing zal komen voor kale kopjes en komt die er wel, des te beter natuurlijk! Maar ik ga me er niet hopeloos aan vastklampen.

Natascha
__________________
Regime:
2 x daags minoxidil 5 % (sinds november 2005)
visarome van La Biosthetique + ampules (sinds 10 november 2005)
Rooscure 3 à 4 x per week (sinds november 2005)
af en toe Toppik (sinds oktober 2005)
Cystine B6 met zink (sinds december 2005)
Ijzer (sinds december 2005)


Gestopt:
minoxidil 3,75 %


In de toekomst?
Diane-35
Spiro
Finasteride???
Natascha24 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
even jullie mening a.u.b! lies TTM - Algemeen 25 13 augustus 2005 15:52
Wat denken jullie ervan?? Ganescha Medicijnen/haargroeimiddelen 2 31 januari 2005 01:23
Wat denken jullie van finpecia? Promise Medicijnen/haargroeimiddelen 8 23 oktober 2004 14:46
Sexueel getinte berichten op HaarWeb : graag jullie input! Webmaster Van alles en nog wat... 28 12 november 2003 14:24
[ttm suggesties en feedback] Vraag aan jullie!! monique3 TTM - Algemeen 19 4 augustus 2002 18:37


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.