Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 april 2007, 01:13   #1
naatje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2007
Berichten: 1
mijn verhaal (alopecia areata)

hoi,
ik ben eind februari erachter gekomen dat ik op mijn midden scheiding een kale plek had.ik was er toen van geschrokken en ben toen naar mijn huisarts geweest,hij zei tegen me dat er niks aan de hand was en dat ik na 4 a'6 maanden het haar weer terug kreeg.na twee weken zag ik meerdere kale plekjes op mijn hoofd en was erg geschrokken.ik ging weer terug naar de doktor en hij verwijste me door naar een huidarts.toen ik mijn verwijsbriefje las stond erop dat ik alopecia areata had.ik wist toen niet wat dat betekende en ben toen op internet gaan surfen.ik ben er heel erg van geschrokken wat ik toen allemaal las en vind het erg dat mensen dit allemaal moeten meemaken.en ben trots ondanks dat iedereen die hier last van heeft dat ze hun sterk houden.ik zelf ben er heel erg depressief van geworden en denk dat het het einde is van de wereld.ik kan hier helemaal niet mee omgaan mischien komt dat doordat het nieuw is voor mij.ik ben 23 en heb het nooit eerder gehad ik heb wel last van me schildklier sinds kort.ik heb een paar dagen terug me eertse spuitjes gehad op me hoofd maar weet niet zoveel hierover en blijf maar stressen of het ooit wel goed komt.ik kan hier over ook met niemand praten omdat de mensen het zelf niet meemaken.ze zeggen dan altijd van het komt wel goed.mijn vraag is als je porieen nog open staan kan het dan nog goed komen. of heeft iemand dit ook meegemaakt en komt het in de meeste gevallen wel weer goed.
groetjes naatje
naatje is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2007, 11:31   #2
chacha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2007
Berichten: 105
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door naatje Bekijk bericht
hoi,
ik ben eind februari erachter gekomen dat ik op mijn midden scheiding een kale plek had.ik was er toen van geschrokken en ben toen naar mijn huisarts geweest,hij zei tegen me dat er niks aan de hand was en dat ik na 4 a'6 maanden het haar weer terug kreeg.na twee weken zag ik meerdere kale plekjes op mijn hoofd en was erg geschrokken.ik ging weer terug naar de doktor en hij verwijste me door naar een huidarts.toen ik mijn verwijsbriefje las stond erop dat ik alopecia areata had.ik wist toen niet wat dat betekende en ben toen op internet gaan surfen.ik ben er heel erg van geschrokken wat ik toen allemaal las en vind het erg dat mensen dit allemaal moeten meemaken.en ben trots ondanks dat iedereen die hier last van heeft dat ze hun sterk houden.ik zelf ben er heel erg depressief van geworden en denk dat het het einde is van de wereld.ik kan hier helemaal niet mee omgaan mischien komt dat doordat het nieuw is voor mij.ik ben 23 en heb het nooit eerder gehad ik heb wel last van me schildklier sinds kort.ik heb een paar dagen terug me eertse spuitjes gehad op me hoofd maar weet niet zoveel hierover en blijf maar stressen of het ooit wel goed komt.ik kan hier over ook met niemand praten omdat de mensen het zelf niet meemaken.ze zeggen dan altijd van het komt wel goed.mijn vraag is als je porieen nog open staan kan het dan nog goed komen. of heeft iemand dit ook meegemaakt en komt het in de meeste gevallen wel weer goed.
groetjes naatje
Hallo Naatje,

Ja ja heel hekenbaar,maar ben nu ondertussen 20 jaar verder.
Ik was 8 jaar toen het begon en 17 jaar wanneer ik mijn eerste haarwerk had.Maar 1 ding is zeker het is voor iedereen anders.
Bij de ene komt het gewoon na een paar maanden terug bij anderen na behandeling of het wordt spijtig genoeg erger.Maar nog niet direct paniekeren maar voorbereiden kan nooit kwaad om teleurstellingen te voorkomen.Het is heel belangrijk dat je er met iemand kan over praten.Ik kon dat heel goed met mijn ma, ze sleurde me er letterlijk door.Dat er veel ergere dingen zijn bv.blind zijn,doof of arm of been kwijt en ernstige ziekten.Dit is ook een ziekte maar je bent er niet ziek van maar wel op het moment vreselijk omdat je je haar verliest, omdat haar heel belangrijk is voor een vrouw.(mannen ook).Dat je wat deprie bent is normaal,maar laat je hoofd niet hangen hoor, tijd geeft raad. En als we je hier op het forum kunnen helpen doen we dat gewoon.En vuur je vragen maar af.
Veel sterkte en groetjes.
chacha is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
de pil en haaruitval marion Haarproblemen bij vrouwen 105 15 september 2007 02:41
Mijn verhaal: ben 18-jarige jongen! devries Haarwerken 12 13 februari 2006 00:29
mijn belevenissen ivm ...alopecia nb_315 AA - Algemeen 8 31 oktober 2004 23:45
wil iedereen die op de T.T.M. bijeenkomst bij Roosje wil komen, zich opgeven!!! roosje TTM - Algemeen 18 28 november 2003 19:39


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.