Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 november 2006, 16:46   #1
Marquez
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2006
Berichten: 2
Nieuwkomer (iemand hetzelfde)?

Hallo iedereen,

Mijn naam is Philip, ik ben 29 jaar en kom uit België. Sinds iets meer dan een jaar heb ik AA..
Het is allemaal begonnen met een klein ovaal plekje in de baardstreek, daarna nog eentje en nog eentje, tot sommigen samenvloeiden tot één grotere plek. Dit kon ik toen oplossen door me vlugger glad te scheren. Een tijdje later liet ik mijn haar knippen en ontdekte ik thuis een klein plekje bovenaan op mijn kruin. Daarna is het heel snel gegaan en kreeg ik verschillende kale plekken over heel mijn hoofd.
Mijn afspraak met de dermatoloog was snel gemaakt. De eerste behandeling bestond uit een agressieve vloeistof (jeuk!) waarmee de kale plekken werden ingestreken. Daarna kreeg ik wekelijkse inspuitingen (pijnlijk) aan de randen van de plekken.
In die periode ging ik werken met een hoofddeksel, omdat het geen mooi zicht meer was. Ik had van de arbeidsgeneesheer een vrijstelling gekregen om een hoofddeksel te dragen, maar de directie weigerde dit (dit paste niet bij hun imago).

Situatie nu:

Mijn hoofdhaar is helemaal hersteld (joepie!).
Het haar in de baardstreek is ook volledig teruggekomen, maar het zijn ongekleurde haren gebleven. Dus witte haren vermengd met mijn normale kleur.

Sinds deze zomer heb ik echter nieuwe kale plekken ontdekt, ditmaal op mijn benen en borst. Blijkbaar is het dus nog steeds actief.

Heeft iemand ervaring met deze situatie?
Zou ik terug contact moeten opnemen met de dermatoloog en bestaan er eventueel vitaminen die ik zou kunnen innemen?
Alvast bedankt voor het lezen en voor de antwoorden!

groetjes
Philip
Marquez is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2006, 23:42   #2
Annelies
HaarWeb lid
 
Annelies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2001
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 318
Beste Philip,

Hartstikke fijn dat je haar terug is gekomen.

Om antwoord op je vraag te geven. AA heeft bij iedereen een ander verloop. Hoe het precies bij jou zit (hoe het proces bij jou verloopt en of het nog actief is), kan ik helaas geen antwoord op geven. Aa is grillig zeggen ze dan..

Je zou terug kunnen gaan naar de dermatoloog, (en de situatie beschrijven, misschien dat hij dit vaker heeft meegemaakt) en hem ook vragen of je misschien baat zou kunnen hebben bij vitaminepreparaten. Als je gewoon gezond bent en gezond eet zou het in principe niet nodig moeten zijn. (Vitamine B wordt vaak aangeraden bij haaruitval).

Groetjes Annelies
__________________
Met AA is het onzekere het zekere

Ik heb haar met karakter, dat wil gewoon niet blijven zitten!
Annelies is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2006, 17:31   #3
loutjepetoetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Locatie: Lier (B)
Berichten: 17
Hey,


Welkom hier!
Tja, idd AA verloopt bij iedereen anders.
Vitaminen nemen kan zeker geen kwaad bv cystine B6, 4 maand innemen en dan terug een paar maand stoppen.
Ik zou zowizo terug een afspraak maken bij de dermatoloog (ben je zelf misschien wat geruster).
Mij stelt het allesinds altijd gerust als ik bij de dermatoloog geweest ben, zij kan het verloop een klein beetje inschatten en dan maak ik me minder druk. (als het meevalt dan toch) .
Veel sterkte.

groetjes
loutjepetoetje is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2006, 18:40   #4
Annelies
HaarWeb lid
 
Annelies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2001
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 318
Hoi Philip,

Het lijkt erop dat lokaal immuuntherapie bij jou aan heeft geslagen. (Bij mij werkte het helaas niet). Ik denk dat je het beste je dermatoloog kunt raadplegen en vragen wat je het beste kunt doen.

Over extra vitamines, (dan ook meteen navragen), maar populair onder artsen is over de vraag of het handig is extra vitamines te nemen: als je gewoon goed en gezond eet is dit niet nodig. Maar bijna iedereen die haaruitval heeft krijgt in den beginne meestal een vitamine B preparaat mee. (Of gewoon biergisttabletten halen bij de drogist).

Mag ik vragen wat voor werk je doet, omdat je baas er niet mee instemde om een hoofddeksel te dragen?

Groetjes Annelies
__________________
Met AA is het onzekere het zekere

Ik heb haar met karakter, dat wil gewoon niet blijven zitten!
Annelies is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2006, 20:56   #5
Marquez
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2006
Berichten: 2
Hallo,

Bedankt voor de info.
Om te antwoorden op de vraag wat ik doe van werk :
Ik werk bij de VVM (=Vlaamse Vervoers Maatschappij) DE LIJN als buschauffeur.
We hebben een vast uniform waarbij het dragen van een hoofddeksel niet is toegelaten (in de beginjaren was het dan weer verplicht)

Ik heb hier op het forum vanalles gelezen over gezond eten, nachtrust,stress, sporten...

Ik moet toegeven dat ik door mijn werk nogal onregelmatig eet. (Elke dag om een ander uur beginnen, vroege & late diensten doorheen telkens)
Dus ik durf al vlug eens fast-food nuttigen.
Wat het slapen betreft ook veel te weinig naar mijn zin & sporten is ook al lang verleden tijd.
En de stress....als je 8h per dag in het verkeer zit met je bus weet je het wel zeker.

..maar de ergste stress periode was wanneer mijn vrouw vroegtijdig is bevallen van onze tweeling Gwen & Tess. Ze waren héél erg prematuur en hebben het niet gehaald.


groetjes
Marquez is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2007, 19:08   #6
Randal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 3
Philip ik heb tot een bepaald punt precies hetzelfde als wat je hebt beschreven. Verlies baardgroei, vaker scheren tot er een plekje op mijn hoofd werd gesignaleerd.

Bij de Huisarsts geweest en gebruik nu 3 weken Dermovate creme (bijnierschorshormonen). Tot nu toe geen enkel resultaat, alleen mijn huid voelt iets ruwer aan.

Ik ga Dinsdag naar de Dermatoloog.
Randal is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2007, 21:05   #7
chacha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2007
Berichten: 105
Dag philip,

ik ben Chantal en ook woonachtig in belgie.(in Gent.)
Ik zou ook zeggen dat het voor iedereen anders is en zou toch bij de dermatoloog om advies vragen.Bij mij was het ook het geval met lotion die vreselijk brandde en dan terug haren en daarna weg en het onvermijdelijke was gebeurd en draag al sinds 21 jaar een haarwerk ik ga niet oordelen maar kale mannen zijn mooi vind ik maar het moet wel volledig kaalgeschoren zijn en liefst een mooie schedel,want mannen met een pruik dat vindt ik persoonlijk niet mooi.maar wie ben ik om daar over te oordelen.
chacha is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
nieuwkomer musse TTM - Algemeen 9 8 februari 2006 13:29
[ttm suggesties en feedback] nieuwkomer! joeske TTM - Algemeen 6 29 januari 2006 09:35
nieuwkomer! joeske TTM - Algemeen 5 28 januari 2006 18:08
nieuwkomer jooltje Haarproblemen bij vrouwen 24 26 november 2005 11:13
nieuwkomer ilseke TTM - Algemeen 11 18 februari 2002 20:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.