Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 februari 2019, 23:06   #1
Vleespet21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2019
Berichten: 9
Geslacht:
Haartransplantatie wel of niet doen

Hi allemaal,

Een vraag waar ik zelf al een tijdje mee worstel is of ik wel of niet een HT moet doen. Ik zie soms mooie resultaten voorbij komen, maar ik vraag me af of ik gelukkig ga worden van het hele proces en of in mijn geval deze resultaten te behalen zijn. Ik heb namelijk het geluk (of de pech) dat ik over mijn gehele hoofd in "laag" tempo kaal begin te worden. De beste resultaten zie ik over het algemeen bij mensen die al flink kaal zijn.

Ik ben een aantal keer op consult geweest en krijg verschillende antwoorden, de ene kliniek geeft aan wel prima resultaten te kunnen boeken de ander heeft twijfels omdat ik toch nog wat enkele haarzakjes heb die egaal verdeeld zijn over mijn hoofd. Toch is de dichtheid nu ver van wat ik zou willen.

In mijn geval is ook finasteride aanbevolen, dit heb ik even gedaan maar hier kreeg ik bijwerkingen van. Wellicht placebo maar van wat ik erover heb gelezen is het voor mij wat te risicovol. Tenzij je al kinderen hebt gehad en op latere leeftijd wilt beginnen om kaalheid te bestrijden. Ik ben zelf 29.

Ik ben met name opzoek naar ervaringen van mensen die ook geleidelijk kaal worden en twijfelde of een HT de moeite waard is. Als ik namelijk kijk naar mijn situatie dan kunnen ze er maar een zeer beperkt aantal grafts in kwijt 800-2000. Ik ben dus bang dat ik dan ga dweilen met de kraan open als het ware. Ik vraag me dus heel simpelweg af of ik dan continu een paar haartjes bij doe, zonder dat het ook maar een beetje te zien is. En dat tegen de tijd dat je haartjes eindelijk doorkomen je weer even veel haar kwijt bent geraakt en dat je dus eigenlijk vast blijft zitten op een resultaat waar je niet tevreden mee bent.

Inhammen kunnen wel goed worden gedaan begreep ik, maar ik ben erg benieuwd hoe jullie het voor je zien dat je ook je kruin en de bovenkant van je hoofd kunt behandelen.

Concreet mijn vragen:
Zijn er mensen met ervaring met geleidelijk kaal worden zonder gebruik van Finasteride? Is het de moeite waard om het gevecht aan te gaan?

Als je een HT doet op plekken waar je haar dunner is. Waar moet je dan op letten? Goede klinieken die hier ervaring mee hebben wellicht?

Heel erg bedankt voor jullie reactie!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Haar boven .jpg‎ (130,4 KB, 193x gelezen)
Vleespet21 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2019, 23:54   #2
sonico
HaarWeb lid
 
sonico's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2011
Berichten: 285
Hey!

Lastige situatie inderdaad. Heb je wel eens geïnformeerd over hoe ze denken dat je uiteindelijke haarstatus mogelijk gaat worden? Dus zeg maar hoe ver het nog doorgaat. Vaak kunnen ze dat vrij goed inschatten.

Dat bepaalt toch namelijk wel of het de moeite waard is. Als je het niet erg vindt om voor 2 ht's te gaan dan kun je kiezen voor een conservatieve opvulling op dit moment. Tegen de tijd dat de nu aanwezige haren zijn verdwenen, dan ga je voor de 2e opvulling. Mits je donor voldoende grafts geeft natuurlijk.

Hangt er vanaf hoeveel je er voor over hebt dus.
sonico is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2019, 09:10   #3
Shazam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2016
Berichten: 162
Geslacht:
Ik zou toch nog eens fina overwegen in jouw geval. Was ik er persoonlijk maar jaren geleden aan begonnen! Fina en een kinderwens is geen probleem. Duta wel! Geloof mij niet maar ga zelf op raad bij een doktor oid.
Shazam is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2019, 09:44   #4
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Ik denk dat je met Finasteride en Minoxidil een hoop kunt bereiken. Je bent namelijk niet volledig kaal. Ook zie ik op de facebook/instagram van hairworld istanbul goede HT resultaten bij mensen met kroeshaar: https://www.instagram.com/hairworldistanbul/

Groet,
Nicolaas.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2019, 10:28   #5
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Gezien je wat kroezelhaar hebt denk ik wel dat je een mooi resultaat kan behalen met een fue. Alleen zal je wel moeten wachten tot je haaruitval stabiel is of iets gebruiken om het stabiel te houden.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2019, 18:44   #6
Vleespet21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2019
Berichten: 9
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonico Bekijk bericht
Hey!

Lastige situatie inderdaad. Heb je wel eens geïnformeerd over hoe ze denken dat je uiteindelijke haarstatus mogelijk gaat worden? Dus zeg maar hoe ver het nog doorgaat. Vaak kunnen ze dat vrij goed inschatten.

Dat bepaalt toch namelijk wel of het de moeite waard is. Als je het niet erg vindt om voor 2 ht's te gaan dan kun je kiezen voor een conservatieve opvulling op dit moment. Tegen de tijd dat de nu aanwezige haren zijn verdwenen, dan ga je voor de 2e opvulling. Mits je donor voldoende grafts geeft natuurlijk.

Hangt er vanaf hoeveel je er voor over hebt dus.
Dank voor je reactie! Ze geven aan dat dit moeilijk te voorspellen is. Hebben ze dit voor jou wel kunnen doen? En waar was dit dan? Ik begreep dat je wel kan kijken naar je ouders en grootouders. Mijn vader is helemaal kaal en mijn opa van moeders kant had nog een kuif. Dus wellicht dat ik nog wat over hou maar gezien mijn leeftijd denk ik dat er nog wel wat vanaf gaat helaas.
Vleespet21 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2019, 18:49   #7
Vleespet21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2019
Berichten: 9
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shazam Bekijk bericht
Ik zou toch nog eens fina overwegen in jouw geval. Was ik er persoonlijk maar jaren geleden aan begonnen! Fina en een kinderwens is geen probleem. Duta wel! Geloof mij niet maar ga zelf op raad bij een doktor oid.
Hier hoor ik verschillende verhalen over. Welke dosering gebruik je en hoe vaak gebruik je het dan? Ik heb het namelijk een tijdje dagelijks gedaan, maar hoor ook dat het om de dag kan of zelfs maar 2 keer per week. Geen idee of het dan ook effect heeft en dat dit zorgt dat je lichaam er minder heftig op reageert.
Vleespet21 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2019, 16:05   #8
sonico
HaarWeb lid
 
sonico's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2011
Berichten: 285
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vleespet21 Bekijk bericht
Dank voor je reactie! Ze geven aan dat dit moeilijk te voorspellen is. Hebben ze dit voor jou wel kunnen doen? En waar was dit dan? Ik begreep dat je wel kan kijken naar je ouders en grootouders. Mijn vader is helemaal kaal en mijn opa van moeders kant had nog een kuif. Dus wellicht dat ik nog wat over hou maar gezien mijn leeftijd denk ik dat er nog wel wat vanaf gaat helaas.

Vaak kun je aan haardichtheid wel zien hoe het gaat verder kalen. Dat samen met de genetische info geeft wel een aardig beeld. Bij jou loopt het redelijk door naar achter, beetje diffuus lijkt. Reken dan dat dit hele gebied straks leeg is. Dus dan zou je nu op kunnen vullen, 2e HT voor als de originele haren weer weg zijn en dan een kleine reserve HT voor als het toch ergens nog nodig is.


Zoals ik al zei, lastige situatie en dan ook nog eens afwachten of je de gewenste dichtheid haalt in de toekomst. Het geluk is dat je haar krult en daarmee bereik je vaak wel een hogere optische dichtheid.


Medicatie zou wel een hoop kunnen doen. Zelf ben ik er niet echt een voorstander van, daarom doe ik het niet. Liever lagere dichtheid en geen meds. Maar dat is een persoonlijke keuze uiteraard.
sonico is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
haartransplantatie

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.