Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 oktober 2023, 16:59   #1
casanostra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 maart 2018
Berichten: 58
Geslacht:
2e HT Esteworld - 2018 2750 grafts - 2023 2100 grafts

In 2018 mijn eerste HT laten doen bij Estworld. Het topic kun je hier bekijken:

https://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=37255

Na 5 jaar werd het toch allemaal wat minder vol, en was de dichtheid nog niet optimaal.

Ik heb 2 jaar gelden ook MHP laten doen, met voor mij een geweldig resultaat omdat ik mijn haren over het algemeen kort houdt, dat staat me goed, is makkelijk en de optische dichtheid lijkt erg groot. Ik zal wat foto's laten zien van de laatste stand van zaken VOOR de HT en direct erna.

HT vond plaats op 6 oktober deze maand. Ging verder prima, maar werd wat duizelig van de verdoving (roesje) en kon geen zin meer uitspreken haha.

De arts moest me steeds herinnerne aan het feit dat ik moest ademhalen. Wellicht dat die pijnstiller (tramadol via infuus) je ademhaling stil zet ofzo? Dan hoorde ik dat apparaat afgaan, hard piepen en riepen ze allemaal BREATHE!!

Los daarvan was het zo voorbij. Eeerste nachten altijd vervelend, maar dat is zo voorbij.

1 ding vind ik nog steeds vreemd en bij Esteworld hebben ze daar ook niet echt antwoord op....

Er wordt gezegd, wees voorzichtig eerste maand, geen help op, niet te wild wrijven met je handen, handdoek niet te hard maar deppen eerste maand....

Die dingen lees ik ook online, maar....

Volgens de instructies van Estworld moet je op dag 10 de washing doen. Dit betekent 45 minuten gel op je hoofd zodat de korstjes week worden en dan afspoelen en met washandje rondjes wrijven zodat de korstjes er af gaan, ze MOETEN er namelijk echt af op dag 10.

Dat is anders dan in 2018. toen moest ik elke dag wassen. Nu krijg je een spray en was je alleen op dag 10. Maar als je met een washandje rondjes wrijft (voorzichtig) om de korstjes eraf te halen, waarom daarna dan zo voorzichtig na het doucen en mag je pas na een maand een help op?

Die washing op dag 10 om de kortjes eraf te halen zijn een grotere belasting dan een helm bijvoorbeeld, je wrijft namelijk met een washandje (of verbandgaasje) was vrij ruw is in circels de kortjes eraf. Dat is niet niks! Waarom daarna dan zo voorzichtig doen? Dat rijm ik niet met de ruwheid van dag 10. Wellicht heeft iemand hier wel antwoord op???


Anyway hier de foto's.... wil mijn haren toch iets langer 'dragen' dus ben benieuwd wat het resultaat gaat zijn. Dit keer dus 2100 grafts. Dat maakt in totaal met 2018 meegenomen - 4850 grafts :-)
casanostra is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2023, 17:04   #2
casanostra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 maart 2018
Berichten: 58
Geslacht:
Poging twee voor de foto's....
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_4384.JPG‎ (86,7 KB, 167x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_5897.JPG‎ (81,9 KB, 145x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_5899.jpg‎ (144,7 KB, 158x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_5900.JPG‎ (80,8 KB, 107x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_5910.jpg‎ (52,6 KB, 137x gelezen)
casanostra is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2023, 18:41   #3
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 350
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door casanostra Bekijk bericht
In 2018 mijn eerste HT laten doen bij Estworld. Het topic kun je hier bekijken:

https://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=37255

Na 5 jaar werd het toch allemaal wat minder vol, en was de dichtheid nog niet optimaal.

Ik heb 2 jaar gelden ook MHP laten doen, met voor mij een geweldig resultaat omdat ik mijn haren over het algemeen kort houdt, dat staat me goed, is makkelijk en de optische dichtheid lijkt erg groot. Ik zal wat foto's laten zien van de laatste stand van zaken VOOR de HT en direct erna.

HT vond plaats op 6 oktober deze maand. Ging verder prima, maar werd wat duizelig van de verdoving (roesje) en kon geen zin meer uitspreken haha.

De arts moest me steeds herinnerne aan het feit dat ik moest ademhalen. Wellicht dat die pijnstiller (tramadol via infuus) je ademhaling stil zet ofzo? Dan hoorde ik dat apparaat afgaan, hard piepen en riepen ze allemaal BREATHE!!

Los daarvan was het zo voorbij. Eeerste nachten altijd vervelend, maar dat is zo voorbij.

1 ding vind ik nog steeds vreemd en bij Esteworld hebben ze daar ook niet echt antwoord op....

Er wordt gezegd, wees voorzichtig eerste maand, geen help op, niet te wild wrijven met je handen, handdoek niet te hard maar deppen eerste maand....

Die dingen lees ik ook online, maar....

Volgens de instructies van Estworld moet je op dag 10 de washing doen. Dit betekent 45 minuten gel op je hoofd zodat de korstjes week worden en dan afspoelen en met washandje rondjes wrijven zodat de korstjes er af gaan, ze MOETEN er namelijk echt af op dag 10.

Dat is anders dan in 2018. toen moest ik elke dag wassen. Nu krijg je een spray en was je alleen op dag 10. Maar als je met een washandje rondjes wrijft (voorzichtig) om de korstjes eraf te halen, waarom daarna dan zo voorzichtig na het doucen en mag je pas na een maand een help op?

Die washing op dag 10 om de kortjes eraf te halen zijn een grotere belasting dan een helm bijvoorbeeld, je wrijft namelijk met een washandje (of verbandgaasje) was vrij ruw is in circels de kortjes eraf. Dat is niet niks! Waarom daarna dan zo voorzichtig doen? Dat rijm ik niet met de ruwheid van dag 10. Wellicht heeft iemand hier wel antwoord op???


Anyway hier de foto's.... wil mijn haren toch iets langer 'dragen' dus ben benieuwd wat het resultaat gaat zijn. Dit keer dus 2100 grafts. Dat maakt in totaal met 2018 meegenomen - 4850 grafts :-)
Je gebruikt de gel (ik had een shampoo) om de kostjes los te krijgen. Als het goed is gaan deze vanzelf los met de komende dagen omdat je een spray hebt om je haren/hoofdhuid nat/vochtig te houden. Maar mochten ze niet vanzelf los gaan, dan dien je ze op dag 10 (voorzichtig) eraf te wassen. Ik heb daar zeer zeker geen washandje voor gebruikt. Ik zou het zonder proberen/doen.

En inderdaad, wees voorzichtig met sport, helm, muts, petje, haren wassen.
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2023, 19:06   #4
casanostra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 maart 2018
Berichten: 58
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mickfoley Bekijk bericht
Je gebruikt de gel (ik had een shampoo) om de kostjes los te krijgen. Als het goed is gaan deze vanzelf los met de komende dagen omdat je een spray hebt om je haren/hoofdhuid nat/vochtig te houden. Maar mochten ze niet vanzelf los gaan, dan dien je ze op dag 10 (voorzichtig) eraf te wassen. Ik heb daar zeer zeker geen washandje voor gebruikt. Ik zou het zonder proberen/doen.

En inderdaad, wees voorzichtig met sport, helm, muts, petje, haren wassen.
Dat staat letterlijk in de instructies van Esteworld. "Gebruik een stukje verbandgaas of washandje om de korstjes met ronddraaiende bewegingen los te krijgen......." Dat heb ik dus zo gedaan. Zeer zachtjes en voorzichtig natuurlijk, maar toch zit best er een wrijving op een washandje, maar goed, ze zullen het wel weten toch?

Alleen dat rijmt weer niet met de adviezen zo voorzichtig te zijn na de washing...
casanostra is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2023, 21:31   #5
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 350
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door casanostra Bekijk bericht
Dat staat letterlijk in de instructies van Esteworld. "Gebruik een stukje verbandgaas of washandje om de korstjes met ronddraaiende bewegingen los te krijgen......." Dat heb ik dus zo gedaan. Zeer zachtjes en voorzichtig natuurlijk, maar toch zit best er een wrijving op een washandje, maar goed, ze zullen het wel weten toch?

Alleen dat rijmt weer niet met de adviezen zo voorzichtig te zijn na de washing...
Ik zeg alleen wat ik heb gedaan en ja het gaat inderdaad in tegen de (eigen) adviezen om extra voorzichtig te zijn. Maar wees gerust na 10 dagen zitten de harengrafts vast genoeg om 'in principe' niet los te komen. Maar alsnog inderdaad belangrijk voorzichtig te zijn.
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2023, 10:15   #6
broekieman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 augustus 2021
Berichten: 88
Geslacht:
Ik heb vanaf dag 4 gedept met schuim, dit 5 minuten laten inwerken en met zachtlopende kraan te spoelen. Ik heb zo heel zachtjes de korstjes kunnen verwijderen. Wat ik ik niet snap is dat Esteworld tramadol geeft alsof je op een pijnschaal van 8/10 zit. Tramadol kun je goed beroerd van worden.
broekieman is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2023, 10:20   #7
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
ziet er zo te zien keurig uit.
Vraagje, ik vond het na de eerste haartransplantatie plus mhp er eigenlijk heel goed uit zien met kort haar.

Deze tweede haartransplantatie, wat is vooral het doel er van? Toch wat lengte wellicht in het haar..of gewoon nog meer optische dichtheid bij kort haar/langer haar?

Laatst gewijzigd door DeJong; 27 oktober 2023 om 10:36
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2023, 13:13   #8
casanostra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 maart 2018
Berichten: 58
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeJong Bekijk bericht
ziet er zo te zien keurig uit.
Vraagje, ik vond het na de eerste haartransplantatie plus mhp er eigenlijk heel goed uit zien met kort haar.

Deze tweede haartransplantatie, wat is vooral het doel er van? Toch wat lengte wellicht in het haar..of gewoon nog meer optische dichtheid bij kort haar/langer haar?
Ik wil mijn haar graag iets langer dragen. Het maakt echt een groot verschil of ik mijn haar 1 mm of 5 mm kan dragen. Nu lijkt het haar 'vol' op maximaal de lengte van de foto. maar als ik het langer laat groeien, ga je 'plukjes' haar zien, vooral vanaf de helft van mijn hoofd.

Nu heb ik de kruin helemaal achter niet meegenomen tijdens de HT omdat ik het toch wil opscheren en er al MPH zit, dus het lijkt al (bij kort geschoren) vol. Alle focus due op de bovenkant. Dat moet met bijna 5.000 grafts wel een goed resultaat geven!

Tenminste, als ik het niet verpest heb tijdens de washing op dag 10. Met een washandje, zachte ronddraaiende bewegingen maken om de kortjes los te krijgen voelt nog steeds gek, maar bij Esteworld garanderen ze dat dit toch echt de manier is.

Het rijmt alleen niet met de voorzichtigheid die je daarna moet toepassen met handoeken na het douchen (alleen deppen), want dat is in feite ook gewoon een grote washand. Dat snap ik nog steeds niet....
casanostra is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2023, 19:54   #9
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 378
Korstjes moeten dag 11 eraf zijn i.v.m. zuurstof. Dat is de reden: grafts zittten al vast. Voorzichtigheid daarna wordt aangeraden om te voorkomen dat mensen hardhandig omgaan met hun hoofdhuid en dat irritaties kan veroorzaken wat slecht voor de haargroei is.
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2023, 22:20   #10
Svartal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2020
Berichten: 17
Geslacht:
Heb over iets meer als een maand mijn HT gepland staan bij Esteworld maar is mij niks verteld over tramadol, alleen een "roesje".

Dit zal ook mijn 2de HT zijn, en grotendeels een herstelbehandeling van toevallig ook een behandeling in 2018 maar dat was toen bij een Nederlandse kliniek.

Kreeg daar toen destijds alleen een valium aangeboden die ik toen niet eens had genomen en verder was het plaatselijke verdoving via directe injectie en dat was ook het enige wat ik toen als "pijnlijk" kon noemen.

Tramadol klinkt mij toch wel als heftig.
Svartal is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2023, 22:37   #11
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 378
Heftig? Ik vond het niet verkeerd
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2023, 09:05   #12
casanostra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 maart 2018
Berichten: 58
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svartal Bekijk bericht
Heb over iets meer als een maand mijn HT gepland staan bij Esteworld maar is mij niks verteld over tramadol, alleen een "roesje".

Dit zal ook mijn 2de HT zijn, en grotendeels een herstelbehandeling van toevallig ook een behandeling in 2018 maar dat was toen bij een Nederlandse kliniek.

Kreeg daar toen destijds alleen een valium aangeboden die ik toen niet eens had genomen en verder was het plaatselijke verdoving via directe injectie en dat was ook het enige wat ik toen als "pijnlijk" kon noemen.

Tramadol klinkt mij toch wel als heftig.
Iedereen ervaart het als anders. Ik vond het best heftig. Waarom? Het wordt via het infuus ingespoten. Het komt dus direct in je bloedbaan. Je wordt dan ongelofelijk misselijk voor een paar minuten en daarna val je half weg. Je bent er wel, maar ook weer niet.

Je bent aanspreekbaar voor aanwijzingen (draai naar links etc.) maar tegelijkertijd lijkt het ook alsof je aan het dromen bent. Echt een roesje dus in twilight zone.

Ik ging na 5 minuten enorm ongecontroleerd bibberen, dus kreeg ik magnesium ingespoten. Toen ging het wel weer. Elke paar minuten ging echter het appartaat af met een hard geluid en riepen ze "breathe!" Blijkbaar stopte ik met adem halen en moest ik steeds hieraan herinnerd worden. Door me te focussen op het geluid van de machine hoefde ze me het niet constant te blijven zeggen. Wel een aparte gewaarwording moet ik zeggen, hoewel de tijd wel erg snel gaat.

Een volgende keer zou ik dit niet meer doen, dan maar even die prikken voelen, dat kan ik wel aan. Zo heftig medicijn hoef ik er persoonlijk niet meer in te hebben.

PS voor de antibiotica heb ik ook vriendelijk bedankt, net als de vorige keer. Dit is absoluut niet nodig, zie ook het wetenschappelijk bewijs hiervan in mijn vorige bericht (haartransplantatie van 2018).
casanostra is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2023, 16:15   #13
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 378
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door casanostra Bekijk bericht
Iedereen ervaart het als anders. Ik vond het best heftig. Waarom? Het wordt via het infuus ingespoten. Het komt dus direct in je bloedbaan. Je wordt dan ongelofelijk misselijk voor een paar minuten en daarna val je half weg. Je bent er wel, maar ook weer niet.

Je bent aanspreekbaar voor aanwijzingen (draai naar links etc.) maar tegelijkertijd lijkt het ook alsof je aan het dromen bent. Echt een roesje dus in twilight zone.

Ik ging na 5 minuten enorm ongecontroleerd bibberen, dus kreeg ik magnesium ingespoten. Toen ging het wel weer. Elke paar minuten ging echter het appartaat af met een hard geluid en riepen ze "breathe!" Blijkbaar stopte ik met adem halen en moest ik steeds hieraan herinnerd worden. Door me te focussen op het geluid van de machine hoefde ze me het niet constant te blijven zeggen. Wel een aparte gewaarwording moet ik zeggen, hoewel de tijd wel erg snel gaat.

Een volgende keer zou ik dit niet meer doen, dan maar even die prikken voelen, dat kan ik wel aan. Zo heftig medicijn hoef ik er persoonlijk niet meer in te hebben.

PS voor de antibiotica heb ik ook vriendelijk bedankt, net als de vorige keer. Dit is absoluut niet nodig, zie ook het wetenschappelijk bewijs hiervan in mijn vorige bericht (haartransplantatie van 2018).
Ik kreeg het ingediend en vond het wel erg 'lekker' eerlijk gezegd. Ik zei dus dat ik niets voelde, kreeg nog een dosis en dat heb ik geweten . Hetzelfde laatst gehad met een andere operatie (géén cosmetische) na die tijd kreeg ik morfine. Ook vrij hemels .
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2024, 21:37   #14
casanostra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 maart 2018
Berichten: 58
Geslacht:
Hierbij een update van maand 1 tot en met maand 5.

Gemaakt met zoveel mogelijk (dag) licht en buiten voor een zo duidelijk mogelijk beeld. Haar begint heel goed door te komen op dit moment!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Maand 1.jpg‎ (137,3 KB, 90x gelezen)
Bestandstype: jpg maand 2.jpg‎ (72,5 KB, 72x gelezen)
Bestandstype: jpg maand 3.jpg‎ (137,8 KB, 73x gelezen)
Bestandstype: jpg maand 4.jpg‎ (75,8 KB, 75x gelezen)
Bestandstype: jpg maand 5.jpg‎ (107,5 KB, 94x gelezen)
casanostra is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2024, 22:47   #15
snikone
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 november 2018
Berichten: 8
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door casanostra Bekijk bericht
Hierbij een update van maand 1 tot en met maand 5.

Gemaakt met zoveel mogelijk (dag) licht en buiten voor een zo duidelijk mogelijk beeld. Haar begint heel goed door te komen op dit moment!
Ziet er goed uit, heb je fotos met kort haar voor de HT?

Niet gek mbt tramadol. Sommige mensen krijgen last van centrale apneu.
snikone is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.