Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 februari 2008, 15:18   #1
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Electronisch roken

Voor rokers die er over denken om over te schakelen op het gezondere electronische roken:

Het merk SuperSmoker waar in de media veel aandacht voor is en wat in alle winkels van De Tuinen verkrijgbaar is(vanwege een heel slim verkoopleugentje van SuperSmoker dat alle andere merken in NL verboden zouden zijn), is nu juist het allerslechtste merk wat je kopen kunt, volgens o.a. dit grote forum:
http://www.esigaret.nl/viewforum.php?f=23

Er zijn echter nog minstens een tiental andere merken te koop, die wel deugen en waarmee reeds hele leuke resultaten zijn geboekt. Vaak schakelt men na een week gebruik al terug naar een lager nicotinegehalte om te eindigen bij 0mg nicotine en vervolgens gezellig smaakjes te gaan dampen, zoals chocola, caramel, amandel, mint, aardbei, etc.
Overigens is het wel een andere manier van roken waar men in het begin aan moet wennen.
Andere merken vind je op de hoofdpagina van het forum, naar beneden scrollend: http://www.esigaret.nl/index.php

De e-pijp is het goedkoopste en de batterijen gaan erg lang mee; daarom kiezen ook veel dames voor een pijp, in ieder geval voor thuisgebruik.

De machtige tabaksindustrie is hier natuurlijk helemaal niet blij mee en de regering vangt steeds minder accijnzen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2008, 15:29   #2
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
ik vind het mooiste dat de overheid als dit doorzet geen accijnzen meer vangt.
dat hypocriete gedoe om roken te ontmoedigen en elke paar maanden heel geniepig het 10 cent duurder maken

wel grappig die smaakjes
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2008, 16:19   #3
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Worden in Belgie uit de handel genomen ...naar het schijnt ..
__________________
29 Okt 07 - 3000 grafts
30 sept 2010 - 2865 grafts
4 nov 2011 - 1600 grafts (als afwerking)
--------------------------------------
Totaal : 7465 grafts
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2008, 16:30   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik dacht dat ze in België al uit de handel zijn genomen.

Héél vreemd, want in België zijn notabene allerlei medicijnen zonder recept te krijgen, waarvoor je in NL wèl een doktersrecept nodig hebt.

Overigens heeft verbieden natuurlijk geen enkele zin. Nu al wordt het merendeel via internet rechtstreeks in China besteld.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2008, 16:37   #5
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ik dacht dat ze in België al uit de handel zijn genomen.

Héél vreemd, want in België zijn notabene allerlei medicijnen zonder recept te krijgen, waarvoor je in NL wèl een doktersrecept nodig hebt.

Overigens heeft verbieden natuurlijk geen enkele zin. Nu al wordt het merendeel via internet rechtstreeks in China besteld.
Ja zo'n sigaret is 'minder accijnen .....ze moeten toch hun zakken kunnen vullen. Ik heb als hobby film en brand veel dvd films ...dus heb ik veel media nodig. Wij moeten hier nu 75 cent taks betalen (per blanco dvd schijfje) ...weer alleen in Belgie .....
__________________
29 Okt 07 - 3000 grafts
30 sept 2010 - 2865 grafts
4 nov 2011 - 1600 grafts (als afwerking)
--------------------------------------
Totaal : 7465 grafts
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2008, 01:02   #6
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Voor rokers die er over denken om over te schakelen op het gezondere electronische roken:

Het merk SuperSmoker waar in de media veel aandacht voor is en wat in alle winkels van De Tuinen verkrijgbaar is(vanwege een heel slim verkoopleugentje van SuperSmoker dat alle andere merken in NL verboden zouden zijn), is nu juist het allerslechtste merk wat je kopen kunt, volgens o.a. dit grote forum:
http://www.esigaret.nl/viewforum.php?f=23

Er zijn echter nog minstens een tiental andere merken te koop, die wel deugen en waarmee reeds hele leuke resultaten zijn geboekt. Vaak schakelt men na een week gebruik al terug naar een lager nicotinegehalte om te eindigen bij 0mg nicotine en vervolgens gezellig smaakjes te gaan dampen, zoals chocola, caramel, amandel, mint, aardbei, etc.
Overigens is het wel een andere manier van roken waar men in het begin aan moet wennen.
Andere merken vind je op de hoofdpagina van het forum, naar beneden scrollend: http://www.esigaret.nl/index.php

De e-pijp is het goedkoopste en de batterijen gaan erg lang mee; daarom kiezen ook veel dames voor een pijp, in ieder geval voor thuisgebruik.

De machtige tabaksindustrie is hier natuurlijk helemaal niet blij mee en de regering vangt steeds minder accijnzen.
Dat ook veel dames voor een pijp kiezen ,dat is al langer bekend he . Zie dat ding daar al hangen in de keuken aan de oplader ,inplaats van de kruimeldief ...
__________________
29 Okt 07 - 3000 grafts
30 sept 2010 - 2865 grafts
4 nov 2011 - 1600 grafts (als afwerking)
--------------------------------------
Totaal : 7465 grafts
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2008, 12:34   #7
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Ik heb 'm de super smoker

Ja, ja, ook ik heb hem.Maar ik ben al 2 keer terug geweest naar de winkel dus ik ben niet echt enthousiast over dit kreng maar als hulpmiddel om te stoppen veeeeeel beter dan pleisters en kauwgum of nog enger antidepressiva. Dus als ie gemaakt is wordt dit mijn absolute kans om te stoppen.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2008, 00:05   #8
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Agatha,
Op dat forum is te lezen dat menigeen de SS teruggebracht heeft naar de winkel, spuugzat van alle reparaties en 't feit dat-ie dan nog steeds niet lekker rookt, en 't geld teruggekregen heeft.
Vervolgens kopen ze dan een heel ander merk, meestal via internet na info te hebben gevonden op het forum over de duur van de batterijen, de smaak, de damp, de gier, de verpakking van de ampullen (sommige ampullen zijn niet in plastic verpakt en dan al uitgedroogd als je ze nodig hebt) etc.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2008, 12:14   #9
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Oe, ga ik toch effies zoeken. Ik heb nou echt besloten dat ik wil stoppen dus daar moet ik gebruik van maken.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2008, 14:47   #10
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Elektrische sigaret uit de handel genomen

De elektrische sigaret Ruyan, waarvan in België al minstens 4.000 stuks zijn verkocht door een Nederlandse firma, wordt in België uit de handel genomen. Dat heeft het Belgische Federaal Agentschap voor Geneesmiddelen en Gezondheidsproducten (FAGG) beslist.
De sigaret valt volgens de inspecteurs van het geneesmiddelenagentschap onder een geneesmiddel, omdat er nicotine inzit.

Geneesmiddelen mogen in België alleen verkocht worden na een grondig onderzoek en erkenning van het product. De verkoper heeft geen goedkeuring, omdat hij nooit een aanvraag voor erkenning heeft ingediend. Volgens hem is de Ruyan-sigaret een "alternatief voor de gewone sigaret" en geen rookstopmiddel.

"Zodra er nicotine inzit, valt het onder een geneesmiddel", zegt An Eeckhout van het FAGG. De Ruyan-sigaret werd zes maanden geleden op de markt gebracht door het Nederlandse bedrijf Densom. Het bedrijf voorzag in heel de Benelux filialen op te zetten voor de verkoop.

Densom biedt rokers pijpen, sigaretten en sigaren aan zonder kankerverwekkende stoffen, met enkel nicotine (tussen zes en zestien milligram) en waterstof. Daardoor wordt geen rook uitgeademd, maar waterstof. De "elektrische sigaret" is bovendien hervulbaar, waardoor rokers kosten zouden besparen.

Ook in Nederland wordt bekeken of de sigaret in strijd is met de wet. Minister van Volksgezondheid Ab Klink overweegt de elektronische sigaret uit de handel te laten halen. Ook hier wordt de zogenoemde Supersmoker door de Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) gezien als een geneesmiddel en het heeft niet de vereiste vergunning om als zodanig verkocht te worden.

Naar verwachting neemt de minister binnenkort een besluit. Ook wil hij in Europees verband afspraken maken over het toelaten van de elektronische sigaret, waarmee rokers wel nicotine binnenkrijgen maar niet meer het schadelijke teer. Een woordvoerder van het ministerie wijst erop dat nicotine een giftige en verslavende stof is. Het is volgens haar niet voor niets dat van producten zoals nicotinepleisters en -kauwgom ook eerst moest worden vastgesteld of deze veilig in gebruik zijn, en daarvoor ook een vergunning aangevraagd moest worden bij het bevoegde College ter Beoordeling van Geneesmiddelen.
__________________
29 Okt 07 - 3000 grafts
30 sept 2010 - 2865 grafts
4 nov 2011 - 1600 grafts (als afwerking)
--------------------------------------
Totaal : 7465 grafts
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2008, 17:04   #11
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Mijn supersmoker teruggebracht naar dealer de en geld teruggekregen, uitgebreid forums bezocht en ga nu de janty bestellen en proberen.

Ik heb ooit nicotinekauwgum geprobeerd en werd daar hyper van en kreeg hartkloppingen (terwijl ik een stevige roker was) en ik bleek niet de enige te zijn. Voordeel van die e-sigaretten is dat je daar ook het nicotine gehalte kan afbouwen (ja, ja, kan ook met kauwgum).

En tuurlijk kan je sterven aan een nicotinevergiftiging maar ik ga zolangzamerhand stampvoeten van die overheid. Wat willen ze nou? Ze hebben gelijk dat je niet meer mag roken in openbare gebouwen enz. want je vergiftigd anderen. Maar daarnaast doen ze het ook voor de rokers beweren ze omdat het slecht voor je gezondheid is. Maar ga dan niet het enige redelijke alternatief verbieden. Een nicotinevergiftiging loop je niet zo maar op. Alcohol haalt ie ook niet van de markt terwijl er zoiets bestaat als coma zuipen.Die Klink (en wat mij betreft het hele betuttelende kabinet) zit op de verkeerde plek.

Laatst gewijzigd door agatha; 5 februari 2008 om 17:07
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2008, 17:11   #12
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Die e-sigaretten, e-sigaren en e-pijpen zijn allemaal instrumenten die niet verboden kunnen worden. Alleen in de losse ampullen zit nicotine, alhoewel ook bijna iedere leverancier ampullen levert zonder nicotine. Er zijn ook flesjes met nicotine of 0mg nicotine, die gebruikt worden om zelf de ampullen bij te druppelen b.v. als de ampullen leeg dreigen te raken; een paar druppels daarvan is goedkoper dan een nieuwe ampul.
Menige e-damper bouwt af van 16mg naar 11mg naar 6mg naar 0mg en gaat daarna lekkere smaakjes zitten verdampen i.p.v. nicotine, wat zo goed bevalt dat ze helemaal niet willen/kunnen stoppen, omdat ze iets in hun handen willen hebben om af en toe aan te lurken.

De apparaatjes op zich kan men niet verbieden en de 0mg flesjes en 0mg ampullen ook niet. Bovendien zijn normale nicotinehoudende sigaretten, sigaren, shag e.d. nooit gekeurd voor de geneesmiddelenwet.
Onbegrijpelijk dat die politici zich niet kapot schamen!
Anderzijds prima, want zodra de electronische dampers tot "geneesmiddel" worden verklaard, kan het gebruik daarvan in openbare ruimtes niet meer verboden worden.
De produkten zullen hierdoor waarschijnlijk wel duurder worden.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2008, 17:14   #13
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
't schijnt dat je zelfs in het vliegtuig je e-sigaretje mag opsteken en heel veel werkgevers vinden het op de werkplek ook prima omdat het rookpauzes scheelt.

Natuurlijk werkt nicotine verslavend net als alcohol, cacao, suiker, gokken, eten en sex. En dat zie ik ze ook niet verbieden. Hypocrisie weer alom met een christelijk kabinet.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2008, 17:15   #14
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hoi Agatha,

Van de Janty weet ik niet meer precies, maar de Sedansa is geloof ik nog beter, met ook nog 5 jaar garantie. De penmodellen zijn wel hele lange dingen. Zelfs een zogenaamde mini is altijd nog langer dan een gewone analoge sigaret.
Heb je gezien dat velen op dat forum al in het bezit zijn van meerdere e-sigaretten, enkele mini's, een sigaar, een sigarillo en vaak ook nog een pijp? Die hebben thuis dus al een compleet winkeltje.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2008, 17:16   #15
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
P.S. Hanna

Nog bedankt voor de tip over de Super Shit.
agatha is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Word je kaal van roken? (Nee, maar het versnelt het proces wel als je gevoelig bent!) sigur AGA - Algemeen 499 4 oktober 2013 02:20
dik roken alcohol drugs lanny Van alles en nog wat... 25 25 juni 2007 00:02
Gestopt met roken en AA?? Patty's AA - Algemeen 6 27 juli 2006 13:17
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 26 september 2004 00:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.