Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > Boeken en artikelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 oktober 2003, 11:51   #1
sim
HaarWeb lid
 
sim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2003
Locatie: midden nederland
Berichten: 74
Lightbulb boekentip

Hoi allemaal,

tijdens de bijeenkomst bij Bolleke is er gesproken over hooggevoeligheid en ik merkte dat veel mensen zich hierin herkenden.
Ik ben zelf ook hoog sensitief (eigen diagnose, hoor ) en heb thuis het boek van Elaine N. Aron liggen. Ik herkende veel in het boek, ook al is het wel op een echt Amerikaanse manier geschreven. Er staat een zelftest in, veel informatie, verhalen en ook tips.

Dus voor de geinteresseerden:
"Hoog sensitieve personen
(hoe blijf je overeind in een wereld die je overweldigt)"
Door: Elaine N. Aron
ISBN: 90-6305-023-2

Verder wil ik nog gewoon een leuke boekentip geven...
Ik ben al jaren heel erg fan van de kinderboeken van Toon Tellegen. Hij schrijft korte dierenverhalen (kort= max. 2 bladzijden) en hoewel de boeken bij de kinderafdeling te vinden zijn, zijn ze eigenlijk voor volwassenen...
De verhaaltjes gaan eigenlijk over mensen, ze zijn filosofisch, psychologisch, grappig en heeeel herkenbaar.
Als ik in de put zit lees ik een paar van zijn verhaaltjes en dan komt mijn glimlach vaak vanzelf weer terug en kan ik er weer even tegen!!!
Een echte aanrader!

Veel leesplezier,
liefs, sim
sim is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2003, 00:25   #2
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Thumbs up ook mooi..

Hoi Sim en anderen,

Ik ben vanavond naar de openingsreceptie van de boekenbeurs geweest. Veel volk en veel... boeken...
Voor wie dit leest én geïnteresseerd is; nu zondag 2 november van 14.00u tot 16.00u signeer ik mijn boek op de stand van de Standaard Uitgeverij (samen met Bob Vansant) en op zaterdag 8 november zitten we (en nog vele anderen) daar van 15.00u tot 17.00u. Ik zou zeggen: iedereen welkom!

Wat die Toon Tellegen betreft, prachtige dingen schrijft die man. Mijn dochter heeft voor zichzelf een prachtige dikke verhalenbundel gekocht. Zelf heb ik zijn werken leren kennen in het therapeutische centrum, onder de vorm van gedichten. Eén sprak me geweldig aan... ik wil het graag met jullie delen want eigenlijk pàst het ook een beetje bij TTM'ers...

Ze kwamen elkaar tegen
'Ik ga die kant op', zei de een
'En ik die kant', zei de ander
De een ging de ene kant op,
de ander de andere kant
Even later stonden ze stil,
draaiden zich om en riepen:
'Ik ga toch maar jouw kant op!'

En weer kwamen ze elkaar tegen,
omhelsden elkaar in het voorbijgaan,
haastig en hartstochtelijk,
en vervolgden hun weg...
want niemand had ze gezegd dat het regende
en dat de wegen onbegaanbaar waren,
dat ze moesten schuilen, 'Schuilen'!
Schuilen bij elkaar.

Slaapzacht allemaal... Daniëla (Bolleke)
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2003, 09:56   #3
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Supermooi gedicht... Ik heb het bij mijn andere geschreven!
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2003, 09:58   #4
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Andy Warhol:
'They say time change things but you actually have to change them yourself!'
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2003, 12:20   #5
Diable
HaarWeb lid
 
Diable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2002
Berichten: 281
Geslacht:
Ohja, ik wilde al heel lang boeken van tellegen bestellen, heb het meteen gedaan!
Uit welk boek komt jouw stuk, Bolleke?
Ik reageer later even op je andere stukje, moet nu weg
Diable is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2003, 17:42   #6
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
nog meer over de boekenbeurs

Hoi,
Op aanvraag van onze Webmaster (jawel, hij leeft nog!), geef ik hier een beetje meer info over de boekenbeurs (speciaal voor de Nederlanders, want de Belgjes kennen dit megafestijn wel, hoop ik)
Dus, de 67e boekenbeurs vindt plaats in het Antwerpse bouwcentrum (Jan Van Rijswijcklaan) en voor de rest zal ik het mezelf effe makkelijk maken: jullie vinden alles op www.boekenbeurs.be

Voor wie met de trein vanuit Nederland komt, jullie kunnen rijden tot
1) Antwerpen Centraal. Daar nemen jullie tram 2 via de tramhalte Diamant (ondergronds). Afstappen aan het Bouwcentrum OF
2) rijden tot Antwerpen Berchem (3 minuutjes verder) en daar op de Binnensingel zijn speciale pendelbussen voorzien (om de 20 minuten). PS: de laatste pendelbus richting Antwerpen Berchem is om 18.26u.
Misschien tot ziens?
2 nov (14 tot 16u) en 8 nov (15 tot 17u)

Groetjes, Daniëla (Bolleke)

Diable, ik weet niet uit welk boek het gedicht komt maar volgende week woensdag ga ik naar een vriendin die het boek heeft. Als mijn geheugen me dan niet in de steek laat... misschien dat ik er dan aan denk om het te vragen... wie weet

Laatst gewijzigd door bolleke; 30 oktober 2003 om 17:45
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2003, 22:55   #7
sim
HaarWeb lid
 
sim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2003
Locatie: midden nederland
Berichten: 74
snik

Nou Bolleke & Toon (Tellegen),
jullie hebben het weer 'ns voor mekaar, ik moest weer 'n traantje wegpinken...snik...
Maar gelukkig krijg ik gelijk ook weer een heel warm gevoel en komt m'n glimlach ook weer terug .
Wat een mooi gedicht. Zelf heb ik ook twee gedichtenbundels van Tellegen, een dikke met verzameld werk en "Er ligt een appel op een schaal". Verder heb ik alle verhalenboekjesboekjes, de bundel en het boek "Is er dan niemand boos" (ook heel mooi!!!).

Bij deze wil ik ook nog even mijn lievelingsgedicht met jullie delen, het hangt op een mooie poster midden in mijn huiskamer en is voor mij heel dierbaar.

Een streep

Ik trok een streep:
tot hier
nooit ga ik verder dan tot hier.

Toen ik verderging
trok ik een nieuwe streep,
en nog een streep.

De zon scheen
en overal zag ik mensen,
haastig en ernstig,
en iedereen trok een streep,
iedereen ging verder.

(Toon Tellegen)

Veel hoef ik hier denk ik niet bij uit te leggen...

Lieve groet, sim
sim is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2003, 10:06   #8
vaantje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2002
Locatie: kalmthout belgie
Berichten: 82
nee .....meer hoef je niet te zeggen. Ik heb zelf geen gedichtenbundels maar zo te lezen heb jij er genoeg. Ik heb wel zin om eens te neuzen in wat je daar allemaal voor moois hebt.
Sim,......stille waters diepe gronden?? Ben jij dat? Ik word nu ik telkens als ik iets van je lees wel nieuwsgierig naar jou. Jammer dat je het gevoel had dat je dichtklapte zondag nu heb ik je eigenlijk niet helemaal ontmoet. Ik heb maar een klein stukje van je mogen zien.
__________________
groeten Vaantje
vaantje is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2003, 14:29   #9
sim
HaarWeb lid
 
sim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2003
Locatie: midden nederland
Berichten: 74
Tja...

Tja...die uitspraak heb ik vaker gehoord...
Maar als ik me eenmaal op mijn gemak voel (en ja, dat heeft wel wat tijd nodig en grote groepen zijn dan sowieso niet mijn favoriet), dan ben ik niet meer zo'n stil watertje, hoor...

Verder hou ik ook gewoon van luisteren en dat is wel een probleem voor me geweest. Iemand die graag luistert krijgt ook veel te horen en dat bracht dan wel spanning met zich mee (jaja, en je weet wel wat er dan gebeurt ). Maar mijn grootste probleem was dat ik niet meer van anderen durfde te vragen om ook eens naar mij te luisteren.
Na twee vriendschappen die op die manier stukgelopen zijn (ik gaf, zij namen) ben ik wat strenger voor mezelf en de mensen om me heen geworden.
Ik heb besloten dat ik ook MAG nemen en soms MOET ik zelfs nemen van mezelf. Langzaamaan begin ik aan dat idee te wennen en ook mijn omgeving begint het te leren.
Het is vaak moeilijk, maar het geeft ook wel een heel fijn gevoel als je jezelf overwint. En tot mijn grote verbazing... mensen worden niet boos als ik zeg "stop", of als ik eens iets voor mezelf vraag (best logisch natuurlijk, maar in mijn belevingswereld was dat niet zo).

Zo, dat hele verhaal kwam er zomaar uitgerold...

Nou, Vaantje, ik ga ervanuit dat wij elkaar vast wel weer ontmoeten en misschien durf ik mezelf dan wat meer open te stellen...
liefs, sim

Laatst gewijzigd door sim; 31 oktober 2003 om 14:31
sim is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.