Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 april 2010, 23:39   #1
fikri
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2004
Berichten: 16
salamander Olie

Hallo,

Ik ken iemand die salamander Olie verkoopt. Het schijnt heel erg goed te zijn voor haargroei. Na gebruikt zul je merken dat je na 4 tot 12 weken heel veel haargroei gaat krijgen.

Stuur maar een PM voor mensen die geïnteresseerd zijn. Het is de ultime beste medicijn tegen haargroei!
fikri is offline   Met citaat reageren
Oud 23 april 2010, 23:44   #2
fikri
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2004
Berichten: 16
Hier een stukje wetenschap:

Axolotl vernieuwt zonder help
Onderzoek naar mogelijkheden bij de mens
UN, 21 augustus 2004
Wetenschappers aan het Max Planck Instituut in Dresden onderzoeken de verbluffende eigenschappen van de axolotl. Die exotische salamander, levend in Mexico, is in staat lichaamsdelen, inwendig en uitwendig, te laten aangroeien. Een nieuwe staart, afgehakte poten en uitgestoken ogen, zelfs delen van het hart groeien na enkele weken als vanzelf weer aan.
De nieuwe lichaamsdelen en organen zijn compleet, identiek en littekens ontbreken. Wormen en kakkerlakken kunnen zichzelf eveneens `vernieuwen', maar geen enkel gewerveld dier beschikt over zulke drasttische regeneratieve vermogens als de gelei-achtig ogende axolotl. Actueel stamcellenonderzoek heeft de interesse voor de salamander met de Azteekse naam nog versterkt.
Gebleken is dat ook de mens in veel organen, van lever tot hart, stamcellen bezit die in staat zijn tot beperkte vormen van regeneratie. De onderzoeksgroep uit Dresden zoekt naar de oorzaak dat die capaciteit bij mensen en andere zoogdieren zo beperkt is. Mocht blijken dat die beperking een 'onderdrukking' is, dan zou onderzoek op de axolotl duidelijk kunnen maken of en hoe dat vermogen bij mensen opnieuw is op te wekken.
Stel dat het geheim van de salamander kan worden ontrafeld en worden overgeplant op de mens? Het zou een revolutie in de medische wetenschap betekenen. Oorlogsslachtoffers zouden hun benen of ogen terug kunnen krijgen, hartpatienten een nieuw hart, mensen met brandwonden een nieuwe, identieke huid, lijders aan kaalheid een verse bos haar.
fikri is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2010, 10:44   #3
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Ja, en?
De salamander kan dat, maar niets bewijst dat deze 'salamanderolie' het ook kan. Laten we maar weer eens een diersoort uitroeien voor een nepmedicijn. Het is toch godsgeklaagd, de halve wereld vreet dieren omdat ze zogenaamd effect zouden hebben.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2010, 11:44   #4
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Blijft idd stormen met dit soort berichtjes
Als dit echt werkte was het allang op de markt gebracht of uberhaupt erkend als werkend middel dus NONSENS
__________________
Nu:
-Rauw plantaardig eten en intermittent fasting
-Focus op ontgiften en ontzuren van het lichaam
-Sauna elke week
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2010, 18:32   #5
fikri
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2004
Berichten: 16
Kijk dit bestaat al jaren lang in landen waar deze salamanders leven. De bevolking gebruikt het daar ook tegen haargroei en het is zeer effectief gebleken. Je moet het wel op een bepaalde manier gaan voorbereiden, want anders werkt het niet. Deze persoon die het verkoopt woont in het buitenland (in een 3e wereld land) en heeft mij erop aangesproken toen ik daar op vakantie was. Ik heb ook meedere mensen gezien en gesproken die door deze man zijn behandeld. Deze man kan niet lezen of schrijven. Het is gewoon een boer die deze oude recept van zijn voorouders heeft overgenomen.

Ik ga over 1 maand weer terug om mij te laten behandelen. Na 2 a 3 maanden kan ik dus meer gaan schrijven hierover. En ook of het effectief is.

Sinds 2004 zijn pas de wetenschappers het gaan onderzoeken. Voordat deze onderzoek is afgerond en er een medicijn is ontwikkeld zijn we een aantal jaren verder. Waarom bedrijven nu niet met een soort van salamander olie willen gaan uitbrengen is denk ik omdat ze moeilijk een patent ervoor kunnen gaan vragen. Want iedereen kan het gaan doen en hiervoor heb je niet echt een bepaald specifieke kennis nodig. Verder zijn er maar beperkt aantal salamanders en deze heb je nodig om de olie te kunnen produceren. Er zijn gewoon niet genoeg salamanders om de hele wereld bevolking te kunnen genezen. Ook denk ik dat bedrijven aan het onderzoeken zijn hoe zij dit in een vorm van een pilletje of iets dergelijks kunnen gaan uitbrengen en dit zal gewoon een hoop tijd gaan kosten. Bedrijven willen natuurlijk hun investeringen snel terug verdienen als ze een en tijd en geld stoppen om iets te onderzoeken.

Laatst gewijzigd door fikri; 24 april 2010 om 18:43
fikri is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2010, 18:40   #6
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Er zijn er hier al genoeg de revue gepasseerd met eeuwenoude middeltjes. Persoonlijk ben ik er nogal sceptisch over, maar ik hoop voor je dat het werkt...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2010, 18:47   #7
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hoe krijgen ze die "olie" dan uit die zeldzame salamanders?
Beestjes eerst in de gehaktmolen?
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2010, 18:58   #8
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Ikken helemaal geen salamanders met haargroei
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2010, 18:59   #9
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fikri Bekijk bericht
De bevolking gebruikt het daar ook tegen haargroei en het is zeer effectief gebleken.
Zijn ze nu allemaal kaal dan?
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2010, 19:29   #10
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Er is waarschijnlijk wel een kaalslag onder de salamanders. Sorry Fikri maar dieren gebruiken enkel en alleen voor uiterlijkheden stoot mij tegen de borst.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2010, 19:52   #11
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459


Hoe kan iemand 't in z'n hersens halen om "olie" te persen uit zo'n beestje?
Is er geen dierenbescherming in Mexico? Geen Wereldnatuurfonds?
Het gaat ook nog om zeldzame beestjes!
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2010, 11:28   #12
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fikri Bekijk bericht
Kijk dit bestaat al jaren lang in landen waar deze salamanders leven. De bevolking gebruikt het daar ook tegen haargroei en het is zeer effectief gebleken. Je moet het wel op een bepaalde manier gaan voorbereiden, want anders werkt het niet. Deze persoon die het verkoopt woont in het buitenland (in een 3e wereld land) en heeft mij erop aangesproken toen ik daar op vakantie was. Ik heb ook meedere mensen gezien en gesproken die door deze man zijn behandeld. Deze man kan niet lezen of schrijven. Het is gewoon een boer die deze oude recept van zijn voorouders heeft overgenomen.

Ik ga over 1 maand weer terug om mij te laten behandelen. Na 2 a 3 maanden kan ik dus meer gaan schrijven hierover. En ook of het effectief is.

Sinds 2004 zijn pas de wetenschappers het gaan onderzoeken. Voordat deze onderzoek is afgerond en er een medicijn is ontwikkeld zijn we een aantal jaren verder. Waarom bedrijven nu niet met een soort van salamander olie willen gaan uitbrengen is denk ik omdat ze moeilijk een patent ervoor kunnen gaan vragen. Want iedereen kan het gaan doen en hiervoor heb je niet echt een bepaald specifieke kennis nodig. Verder zijn er maar beperkt aantal salamanders en deze heb je nodig om de olie te kunnen produceren. Er zijn gewoon niet genoeg salamanders om de hele wereld bevolking te kunnen genezen. Ook denk ik dat bedrijven aan het onderzoeken zijn hoe zij dit in een vorm van een pilletje of iets dergelijks kunnen gaan uitbrengen en dit zal gewoon een hoop tijd gaan kosten. Bedrijven willen natuurlijk hun investeringen snel terug verdienen als ze een en tijd en geld stoppen om iets te onderzoeken.
Er zijn hele volksstammen, vooral in Aziatische landen, die zich volproppen met (inmiddels bedreigde) dieren. Vrijwel nooit is is het effect ervan aanwijsbaar, maar mensen geloven graag iets en willen graag iets doen. Of het nu werkt of niet. Nergens op internet is iets te vinden over dit diertje bij verwerking in een haargroeimiddel. Er wordt inderdaad gesproken over het genererend vermogen van o.a. de salamander, maar dat is iets heel anders dan salamanderolie op je hoofd smeren. Als dat gebruik al jarenlang succesvol zou worden toegepast, zou er altijd wel ergens iets over te vinden zijn, zeker in 'haarland', waar mensen vaak wanhopig op zoek zijn naar iets dat helpt.
__________________
Has finally left the building!

Laatst gewijzigd door Georgie; 25 april 2010 om 11:32
Georgie is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.