Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 november 2013, 21:31   #31
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Ja, thnx voor de updates. Ik denk namelijk ook dat dit wel goed gaat komen. Ook is er een kans dat de prijs van merck zelf zakt. Om zo de toetredingsdrempel van de concurrenten te verhogen.
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2013, 22:48   #32
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Laten we met elkaar afspreken en in het bijzonder met Ferry, aangezien hij altijd oplettend is, dat wanneer er nieuws is over goedkope fina het hier gemeld wordt.
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2013, 23:25   #33
Sebas1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 1
Hoe makkelijk kom ik bij de apotheek aan de 5mg pillen? Ik ben 21 en verwacht niet dat ik een doorverwijzing krijg van de huisarts voor 'prostaat' problemen. Overigens heb ik al haarimplantaten laten zetten, dus bij een beetje onderzoek van hen kan het bij een leugen misschien zelfs verkeerd aflopen?
Sebas1 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2013, 19:15   #34
swim
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 september 2013
Berichten: 10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sebas1 Bekijk bericht
Hoe makkelijk kom ik bij de apotheek aan de 5mg pillen? Ik ben 21 en verwacht niet dat ik een doorverwijzing krijg van de huisarts voor 'prostaat' problemen. Overigens heb ik al haarimplantaten laten zetten, dus bij een beetje onderzoek van hen kan het bij een leugen misschien zelfs verkeerd aflopen?
Ik ben bij de dokter geweest en mijn verhaal uitgelegd ivm kosten ed. Het was geen probleem. Dus ik raad je aan hetzelfde te doen
swim is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2013, 22:51   #35
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sebas1 Bekijk bericht
Hoe makkelijk kom ik bij de apotheek aan de 5mg pillen? Ik ben 21 en verwacht niet dat ik een doorverwijzing krijg van de huisarts voor 'prostaat' problemen. Overigens heb ik al haarimplantaten laten zetten, dus bij een beetje onderzoek van hen kan het bij een leugen misschien zelfs verkeerd aflopen?
De meeste apotheken weten donders goed dat iemand van onder de 30 de pillen slikt voor iets anders dan de prostaat Mijn ervaring is dat de meeste apothekers hier zeer positief tegenover staan, er zijn natuurlijk wel uitzonderingen. Maar goed het gaat uiteindelijk om het briefje van de huisarts, zoals swim al zegt, leg het uit. Het is al k*t genoeg dat we deze pillen moeten slikken, je huisarts moet dan wel een enorme eikel zijn als hij jou ook nog de hoofdprijs laat betalen. Succes!
__________________
Leeftijd 36

X- sinds 24/06/2013 Finasteride (0,6mg)
- sinds 24/01/2014 Finasteride (1,25 mg)
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2013, 23:15   #36
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
De dokter heeft natuurlijk ook een verantwoording voor wat betreft zijn voorschrijvingen. Hij schrijft een medicijn voor, wat niet past bij de diagnose..
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2013, 11:46   #37
Dennis0891
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2009
Berichten: 19
Hoop het ooit van wel.

Deel ook de 5mg in 8ten maar dat valt niet mee. Snijd ze maar wel eens per week zodat in ieder geval wekelijks de dosis gelijk blijft.

Meestal achterhands gekocht. Keer navraag gedaan bij mijn huisarts. Die wilde wel de 1mg voorschrijven maar niet de 5mg. Ofwel dat ging een duur grapje worden.

Iedere keer ook maar weer iemand zien te vinden die Fina verkoopt vind ik ook niet. Wat je krijgt blijft de vraag maar durf het ook niet aan om te stoppen aangezien er momenteel de afgelopen paar jaar weinig veranderd is.

(dus ps. Als iemand nog Actavis vekoopt.)

Laatst gewijzigd door Dennis0891; 9 december 2013 om 11:59
Dennis0891 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2013, 23:53   #38
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
De dokter heeft natuurlijk ook een verantwoording voor wat betreft zijn voorschrijvingen. Hij schrijft een medicijn voor, wat niet past bij de diagnose..
Ja en nee, de werkzame stof past 100% bij de diagnose, alleen de dosis niet.
__________________
Leeftijd 36

X- sinds 24/06/2013 Finasteride (0,6mg)
- sinds 24/01/2014 Finasteride (1,25 mg)
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2013, 19:53   #39
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
De stof boeit niets in deze. Pil A is voor iets anders bedoelt als pil B. Onjuist medicijn bij een onjuiste diagnose. Dat het ongetwijfeld op deze beunhaas manier kan, klopt. Als jij pijn hebt en hij moet en pijnstiller voorschrijven, kan hij paracetamol voorschrijven maar hij kan je ook morfine geven. Inderdaad....andere stof die werkzaam is. Maar stilt wel de pijn....maar met morfine is dat voor een gezond lichaam niet verantwoord.

Je snapt het punt wat ik wil maken. Als ik huisarts zou zijn, zou ik het niet zomaar doen. Mijn huisarts wist niet eens precies wat finasteride was. Wist wel dat het met hormonen te maken had maar verder niets. Ik moest het uitleggen aan de hand van wat ik op internet had gevonden om de huisarts mee te laten denken. uiteindelijk ook zonder problemen voorgeschreven.
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2013, 23:34   #40
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Als jij pijn hebt en hij moet en pijnstiller voorschrijven, kan hij paracetamol voorschrijven maar hij kan je ook morfine geven. Inderdaad....andere stof die werkzaam is. Maar stilt wel de pijn....maar met morfine is dat voor een gezond lichaam niet verantwoord.
Propecia is Finasteride 1mg, Proscar is Finasteride 5mg, gewoon hetzelfde en dus niet te vergelijken met je voorbeeld van pijnbestrijding. Maar goed ik snap je punt, je loopt als arts het risico dat een 5mg pil op een verkeerde manier gedeeld wordt (of misschien wel helemaal niet wordt gedeeld).

Haha mijn huisarts wist ook niks over het medicijn, ik kwam dan ook zelf met het idee om 5mg voor te schrijven. Ze controleerde de samenstelling op haar pc en zag inderdaad dat de samenstelling identiek was aan Propecia 1mg. Zonder enige twijfel kreeg ik een 5mg recept mee ;-)
__________________
Leeftijd 36

X- sinds 24/06/2013 Finasteride (0,6mg)
- sinds 24/01/2014 Finasteride (1,25 mg)
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2013, 09:50   #41
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Dat had ik dus ook. Mijn huisarts wist het ook niet maar ik kwam inderdaad zelf op het idee om finasteride 5mg voor te schrijven in plaats van de veel duurdere propecia. Gelukkig heb ik een goede huisarts. Ik ben echter al tijden gestopt met finasteride.
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2013, 18:54   #42
krulhaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 januari 2013
Berichten: 117
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Memeber Bekijk bericht
Dat had ik dus ook. Mijn huisarts wist het ook niet maar ik kwam inderdaad zelf op het idee om finasteride 5mg voor te schrijven in plaats van de veel duurdere propecia. Gelukkig heb ik een goede huisarts. Ik ben echter al tijden gestopt met finasteride.
Waarom als ik mag vragen?
krulhaar is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2013, 22:52   #43
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Ben ik ook wel benieuwd naar, wat je motivatie is te stoppen.
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2014, 01:36   #44
Arn
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 januari 2014
Berichten: 11
Geslacht:
Dat finasteride goedkoper gaat worden is goed nieuws voor mij als 24-jarige met flink groeiende inhammen. Ik lees al een tijdje mee hier en overweeg nu serieus om bij de huisarts langs te gaan voor een recept.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferry Bekijk bericht
Op de site www.cbg-meb.nl kunnen apothekers/particulieren checken of er nieuwe registraties zijn voor een medicijn, soms al maanden voordat ze daadwerkelijk bij de apotheken te krijgen zijn. Gelijk even een check gedaan: http://www.cbg-meb.nl/CBG/nl/_search/SplitScreen/default.htm?qry=finasteride&language=nl

Er staan meerdere aanbieders (Teva en Accord) tussen van 1mg Finasteride, dit lijkt me een positief gegeven.
Misschien een idee om deze bedrijven te mailen of bellen voor info?

http://www.accordhealthcare.nl/contact/
http://www.tevapharma.nl/contact.htm
Arn is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2014, 18:42   #45
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Ben ik ook wel benieuwd naar, wat je motivatie is te stoppen.
Ik heb ondanks mijn jonge leeftijd van 23 al bijna drie jaar erectieproblemen. De reden dat ik echter met finasteride ben gestopt is vanwege weinig resultaat, pijn in teelbal en borstkas wat nu weer over is. Ik had het echter zo erg dat het gewoon een hindernis werd voor mijn dagelijkse activiteiten. kan niet met zekerheid zeggen of het door de finasteride was gekomen dat het nog moeilijker werd om een erectie te krijgen. Ik geloof namelijk ook heel erg in het placebo effect. Wanneer je er teveel aan denkt of eigenlijk onbewust mee gefixeerd bent is de kans groot dat gedachten uiteindelijk een vrij reële vorm krijgen in het dagelijkse leven.

Ik moet er ook bij zeggen dat ik lichamelijk al voordat ik met finasteride was begonnen slecht aan toe was/ben.
Ik woon nu inmiddels dertien jaar in Nederland en heb helaas nog niets bereikt, daar gaat nu verandering in komen! Mijn "haar" probleem heeft zeer veel invloed op mijn humeur en stemming en dat is een hele goede reden om je minder mee bezig te houden. Dat is ook mijn advies aan iedereen. Mocht je middelen als finasteride willen gebruiken dan kun je erover bitchen, denken of dromen maar uiteindelijk zul je er waarschijlijk mee stoppen vanwege "bijwerkingen".

Dit is wat ik geloof. Als je een bepaald medicijn wilt gebruiken houd je dan niet bezig met de bijwerkingen of andersom (resultaat). Doe je dit wel dan kan het flink tegenvallen of zelfs fout gaan. Hiermee wil ik ook vooral aanduiden op het feit dat mensen onbewust teveel waarde hechten aan negatieve ervaringen van andere fina gebruikers. Echter als je met volste vertrouwen het medicijn gebruikt ter bestrijding van haaruitval dan zal het allemaal goed komen... hoe kortzichtig, ongenuanceerd of krom dat ook klinkt/overkomt!

Houd in gedachten.. dit is enkel mijn mening en geen feit! Het brein doet uiteindelijk meer dan het middel wat je inneemt lijkt het wel.

Laatst gewijzigd door Memeber; 15 januari 2014 om 19:05
Memeber is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.