Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 4 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 15 mei 2009, 22:09   #1066
Janklaassen28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2008
Berichten: 38
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ey! Bekijk bericht
De verpakking van Odessa is Nederlands, dit geldt ook voor de bijsluiter.
Verder zit er op de verpakking braie gedrukt. De drukstrips in de verpakking zijn bedrukt met het merk en de productnaam. In de pilletjes staat F5 gedrukt. Hoe groot is de kans dat dit nep is, ik zou zeggen KLEIN
FOUT: de meeste valse medicijnen die worden gevonden zijn qua verpakking en qua pilletjes niet te onderscheiden van de echte (of je moet hele slechte namaak hebben) in een lab is de enige manier om te zien wat je hebt. Maar ja als je met een markt waarop 90% van de medicijnen nep is denkt te kunnen gokken en wel het echte te treffen dan lijkt het me dat je puur geluk hebt.

Ik heb ook een jaar fina op internet besteld. Bij de grotere bekende sites omdat het me leek dat die wel echt spul moeste leveren gezien hun reputatie. Maar na het eens grondige te onderzoeken kwam ik op verschillende rapporten van de FDA terecht en op gebruikerservaringen van mensen die nep spul hadden ontvangen (ook van de grote sites). En als ik dan zo bij wat voor kleine schimmige sites sommige mensen hier hun fina bestellen (10 euro voor 100 pillen ofzo) tja dan moet je niet gek kijken denk ik als het niet werkt. Het zijn serieuze medicijnen die je neemt ik denk niet dat je op zoiets moet gaan bezuinigen.
Janklaassen28 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2009, 22:59   #1067
ey!
HaarWeb lid
 
ey!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2009
Berichten: 86
Ik heb al eerder via via finasteride bemachtigt en merk duidelijk dat het werkt, dus zit ik in ieder geval al één keer bij die lucky 10%. Verder wordt het inderdaad lastig onderzoeken aangezien ik geen laboratorium in me achtertuin heb staan. Ik ben in ieder geval bereid om die gok te nemen, en time (lees: haren op me hoofd) will tell wat het met me doet
__________________
Regime:
  • 2x per dag: Kirkland minoxidil (5%)
  • Elke ochtend: 0,25mg Finasteride

    Verder: Multivitamine, Omega 3

    Status: stabiel en dekkend
ey! is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2009, 15:56   #1068
odessa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2006
Berichten: 131
Citaat:
FOUT: de meeste valse medicijnen die worden gevonden zijn qua verpakking en qua pilletjes niet te onderscheiden van de echte (of je moet hele slechte namaak hebben) in een lab is de enige manier om te zien wat je hebt. Maar ja als je met een markt waarop 90% van de medicijnen nep is denkt te kunnen gokken en wel het echte te treffen dan lijkt het me dat je puur geluk hebt.

Ik heb ook een jaar fina op internet besteld. Bij de grotere bekende sites omdat het me leek dat die wel echt spul moeste leveren gezien hun reputatie. Maar na het eens grondige te onderzoeken kwam ik op verschillende rapporten van de FDA terecht en op gebruikerservaringen van mensen die nep spul hadden ontvangen (ook van de grote sites). En als ik dan zo bij wat voor kleine schimmige sites sommige mensen hier hun fina bestellen (10 euro voor 100 pillen ofzo) tja dan moet je niet gek kijken denk ik als het niet werkt. Het zijn serieuze medicijnen die je neemt ik denk niet dat je op zoiets moet gaan bezuinigen.

Ik begrijp je ongerustheid. PM me je gegevens zodat ik evt. Fina naar je kan toesturen. Ga er mee naar een apotheek en laat het testen. Wellicht dat je dan overtuigd zal worden dat hetgeen ik lever 100% echt is. Je kan het overigens ook proeven. Finasteride heeft een typische smaak.
odessa is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2009, 21:41   #1069
John18
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2009
Berichten: 113
Haha dat gaat natuurlijk niet werken mate. Hij heeft het in voor jou, dan claimt hij natuurlijk dat je hem even een normaal doosje hebt gestuurd.

Die finas van Odessa zal echt wel in orde zijn, of daar zal hij in ieder geval zelf van overtuigt zijn. Mensen zijn die zooi toch bij hem thuis komen afhalen? Dat doe je niet als je onzin verkoopt hoor, zou erg dom zijn. Dan komt half haarweb even langs met knuppels om de boel te verbouwen als dat uitkomt

Maar medicijnen controleren is natuurlijk altijd een goed idee.
John18 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2009, 22:21   #1070
Janklaassen28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2008
Berichten: 38
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John18 Bekijk bericht
Haha dat gaat natuurlijk niet werken mate. Hij heeft het in voor jou, dan claimt hij natuurlijk dat je hem even een normaal doosje hebt gestuurd.

Die finas van Odessa zal echt wel in orde zijn, of daar zal hij in ieder geval zelf van overtuigt zijn. Mensen zijn die zooi toch bij hem thuis komen afhalen? Dat doe je niet als je onzin verkoopt hoor, zou erg dom zijn. Dan komt half haarweb even langs met knuppels om de boel te verbouwen als dat uitkomt

Maar medicijnen controleren is natuurlijk altijd een goed idee.
Ach ik twijfel ook niet aan zijn intenties. Hij zal gewoon een leuk centje willen verdienen. Ik ben gewoon alleen erg achterdochtig geworden gezien de berichten op internet die ik gelezen had.
Mensen mogen van mijn best bij Odessa kopen hoor, ik zeg alleen kijk er mee uit.

Hoewel bij iemand thuis hier in NL het afhalen waarschijnlijk zekerder is dan de schimmige sites die hier voorbij komen
Janklaassen28 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2009, 10:42   #1071
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.436
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Janklaassen28 Bekijk bericht
Hoewel bij iemand thuis hier in NL het afhalen waarschijnlijk zekerder is dan de schimmige sites die hier voorbij komen
Dat denk ik ook. Ik zelf zou dus nooit via internet bestellen!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2009, 20:25   #1072
thijs222
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2006
Berichten: 29
ik heb bij odessa besteld en een week later had ik het 21 euro voor 30 ronde blauwe pilletjes die ik dan in 6 verdeel (+ verzendingskosten naar belgie)

Ik ben bij huisarts langs geweest maar vanaf dat ik het woord proscar had uitgesproken begon hij direct van dat het niet helpt (zeker ni op inhammen) dat je er impotent van word en er borsten van krijgt.

Nu mijn status is een NW2 maar dit al sinds dat ik 19 jaar ben (ben nu 25)en het is amper veranderd, alleen mijn haarlijn bij de inhammen vanboven is wat dunner dan in het midden van mijn voorhoofd (nauwelijks te zien) is dit teken dat het verdwijnt of kan het bij je natuurlijke haarlijn behoren?

Mijn vader was vroeg kaal (zijn ene broer begint nu kaal te worden en zijn andere heeft nog al zijn haar) mijn vader is op de kruin kaal en heeft geen inhammen

Langs moeders kant zijn ze allemaal al overleden maar zij waren vroeg kaal
(langs moeders kant hadden zij wel een heel andere haarlijn als mij, geen templepoints en ik heb wat licht krollend haar en zij niet)

Dus ik heb geen haarlijn van vaderskant of moederskant, moest ik vaderskant hebben zou ik eerder aan de kruin kaal moeten worden en langs moeders kant zou ik een heel andere haarbos moeten hebben

Nu ik heb wel wat succes bij meisjes (vooral door mijn haar) en ik zou graag mijn haar willen behouden dus ben vanaf vandaag aan fina begonne (ik bouw het heel stilletjes op om mijn hormonen spiegel niet te fel te veranderen, ik verdeel de pil in 6 en de eerste maand neem ik er een om de 2 dagen in, daarna elke dag 0.75)

Ik hou jullie op de hoogt of er bijwerking zijn, en ik hoop dat ik nog lang mijn haar kan behouden

alvast bedankt aan odessa voor de levering die mij via het online bestellen niet lukte en veel te duur uitkwam.
__________________
Fina 1/6
Rooscure om de 2 dagen
thijs222 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2009, 20:35   #1073
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.436
Geslacht:
Succes!!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2009, 02:06   #1074
Freak out
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2007
Berichten: 547
Soms twijfel ik of ik "grotere borsten" krijg door de Fina, of door het trainen in de Fitness... (borsttrainingen ook...)
__________________
Mijn regime:
Smorgens: Minoxidil 5% (sinds 01/03/'07)
Savonds: Minoxidil 5% + 1mg Finasteride/dag (sinds December 2008)
2x per week: Dermaroller 1mm i.c.m Minoxidil 5%
Savonds: 15% Minoxidil ipv de 5% (sinds januari 2015)

Status:
Haaruitval stabieler. Nieuwe donshaartjes.
Freak out is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2009, 08:50   #1075
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.436
Geslacht:
Je weet het nooit maar van 1 mg fina??
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2009, 09:19   #1076
gba*
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2005
Locatie: NL
Berichten: 89
Ik bestel mijn fina bij United Pharmacies en eerlijk gezegd heb ik daar wel vertrouwen in. Groot concern, prima service en het aller belangrijkste, het begint (eindelijk) te werken voor m'n gevoel. Dit is het duidelijkst te merken aan mijn haar dat wat dikker en steviger wordt. Verder heb ik in de eerste maanden toch een soort van shedding gehad. Het ging opeens heel snel en ik was echt wel in paniek. Nu zie ik in het licht kleine haartjes terugkomen, maar dit kan ik natuurlijk ook aan minox toeschrijven.
__________________
Vanaf oktober '08:
- Minoxidil 5% van Dr. Lee (2x p/dag)
- L'oreal Elvive Haarverdikker (om de dag)
Vanaf december '08:
- Finasteride 1mg van Dr. Lee (1x p/dag)
- Voorheen Finast van UP -> slechts achteruitgang geboekt
Af en toe:
- Vitamine B complex met biergist (Davitamon)
gba* is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2009, 10:20   #1077
Baradon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2009
Berichten: 82
Hee mannen, ik ben 19 (bijna 20) en beginnend kalend. Ik wil er graag wat aan doen voor het te laat is, nou ben ik volgends mij aardig op de hoogte op wat er op de markt is etc. En ik heb besloten aan de finasteride te gaan. Ik ben hiervoor naar mijn huisarts geweest, deze wil mij echter wel propecia maar geen proscar voorschrijven. Hij denkt dat de apotheek het niet pikt dat ik prostaatproblemen heb en ziet het als fraude om het dan toch te gebruiken (en in 4-en te delen). Nou kan ik natuurlijk een andere huisarts zoeken maar die zegt waarschijnlijk hetzelfde en of hij nou gelijk heeft of niet. Feit is dat ik als student Propecia eigenlijk niet kan betalen.

Ik weet dat er veel generieke finasteride op de markt is die voordeliger verkrijgbaar is maar als ik in jullie regimes kijk zie ik overal proscar staan.. is het dan zo dat vrijwel niemand generieke finasteride gebruikt of noemen jullie generieke proscar (fincar, actavis finas, sandoz, cipla, Dr. Reddy's) ook gewoon proscar? Ik ben best geinteresseerd in Odessa's finasteride maar ik wil natuurlijk wel het echte spul. Mijn probleem met zijn pakjes is dat hij plaatjes laat zien die niet overeen stemmen met de plaatjes die Actavis zelf uitbrengt. http://www.actavis.nl/NR/rdonlyres/5...ideactavis.gif plus dat ik vrees dat hij het zelf via internet besteld en dus indirect zelf (onbewust misschien) met nep spul zit.

Zijn er jonge mannen die gewoon Proscar bij de apotheek weten weg te krijgen (want dat is natuurlijk wel betrouwbaar), het hoeft voor mij niet perse vergoed te worden o.i.d. en zo ja, hoe?

En dan nog een vraag, om het af te leren Men praat wel eens over het testen van je pillen, is het zo dat je gewoon een apotheek binnen kunt lopen en kan zeggen, "he dude, kan je deze pil even testen?" of is er een onafhankelijke instantie voor of hoe werkt dat?

Nou mede-haarwebbers, ik ben benieuwd..
Baradon is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2009, 10:33   #1078
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.436
Geslacht:
Proscar=finasteride=propecia

Proscar voorgeschreven voor je haren wordt niet vergoed (tenzij je zorgverzekeraar niet oplet). Overigens heb je bij vergoeding een eigen risico van 155 per jaar.

Er zijn artsen die 1 mg fina voorschrijven waarna de apotheek capsules maakt.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2009, 10:35   #1079
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.436
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Baradon Bekijk bericht
En dan nog een vraag, om het af te leren Men praat wel eens over het testen van je pillen, is het zo dat je gewoon een apotheek binnen kunt lopen en kan zeggen, "he dude, kan je deze pil even testen?" of is er een onafhankelijke instantie voor of hoe werkt dat?
Nee, zo werkt dat echt niet. Alsof je iets kunt merken na het slikken van een enkele pil. Medijnen moeten zijn toegelaten tot de markt en daarvoor worden ze eerst uitgebreid getest.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2009, 11:03   #1080
thijs222
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2006
Berichten: 29
Baradon

Je ziet bij odessa de zijkant van het doosje en niet de bovenkant zoals op jou afbeelding te zien is, misschien is de bovenkant van odessa hetzelfde als die van actavis.
__________________
Fina 1/6
Rooscure om de 2 dagen
thijs222 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] Algemeen Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 1278 4 maart 2023 22:53
[finasteride] [dutasteride] Averechtse werking? Vince001 Medicijnen/haargroeimiddelen 529 24 juli 2020 12:34
[dutasteride] Hoe kom ik eraan? Jeremy Medicijnen/haargroeimiddelen 256 24 januari 2015 18:33
[finasteride] Shedding maart84 Medicijnen/haargroeimiddelen 236 28 mei 2009 10:02
[finasteride] Dosering Frodo Medicijnen/haargroeimiddelen 212 28 augustus 2008 12:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.