Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 maart 2024, 09:37   #1
Eric93
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juli 2021
Berichten: 7
Geslacht:
Is de werking van elk merk minoxidil hetzelfde?

Ik gebruik nu sinds een jaar of 5 minoxidil voor mijn baard. Het werkt fantastisch gelukkig, maar ik vind de Kirkland foam nu wel echt heel duur geworden. Ik heb nu de site soon-et-nature gevonden, dit scheelt ongeveer 40% t.o.v. de goedkoopste Kirkland foam die ik kan vinden. Zijn er mensen die ervaring hebben met switchen tussen merken? Resultaten gewoon hetzelfde?
Eric93 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2024, 10:08   #2
Hefty Rabbit
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2022
Berichten: 44
Geslacht:
Minoxidil is minoxidil. Hetgeen wel kan verschillen is de samenstelling van de andere (inactieve) stoffen, wat mogelijks een (kleine) invloed kan hebben op de resultaten. Propyleenglycol bevordert permeatie door de huid, dus in theorie is hoe meer hoe beter (natuurlijk wel ten koste van het risico op irritatie).


In de praktijk maakt het waarschijnlijk niets uit, zeker niet als je ook een dermaroller gebruikt.
Hefty Rabbit is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2024, 14:20   #3
Lowlandlion
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2021
Berichten: 70
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hefty Rabbit Bekijk bericht
Minoxidil is minoxidil. Hetgeen wel kan verschillen is de samenstelling van de andere (inactieve) stoffen, wat mogelijks een (kleine) invloed kan hebben op de resultaten. Propyleenglycol bevordert permeatie door de huid, dus in theorie is hoe meer hoe beter (natuurlijk wel ten koste van het risico op irritatie).


In de praktijk maakt het waarschijnlijk niets uit, zeker niet als je ook een dermaroller gebruikt.
Let nog wel even op de hoeveelheid minoxidil erin zit. Ik gebruik zelf minox van Linn, de 5% variant. Je hebt ook een (goedkopere) 3% variant. De laatste wordt niet aangeraden voor mannen.
Lowlandlion is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.