Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 oktober 2003, 15:00   #1
Mister
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2003
Berichten: 4
Lightbulb Huiverig om Propecia te gebruiken..

Hoi,

Al een aantal maanden zie ik aan hoe mijn inhammen steeds groter worden. Als ik naar mijn broer kijk die 4 jaar ouder is dan zie ik daar mijn lot, flinke kaling. Nu was ik vandaag naar de dokter geweest met de naam Propecia omdat ik dat hier op dit forum had gevonden. De dokter kende het in eerste instantie niet maar daarna zag hij dat er Finasteride in toegepast was en kon hij het ook vinden in de artsen database.

Ik heb van hem een start recept gekregen voor 30 tabletten.
Ik heb nu de pilletjes opgehaald en hier liggen, maar opeens lees ik allemaal negatieve dingen op dit forum. In de bijsluiter staat dat er een kleine kans is dat je borstvorming etc krijgt, maar op dit forum vindt je al een aantal mensen terug die hier flink last van hebben..

Ook linken naar kanker en dergelijken i.v.m prostaat etc worden aangehaald. Ik ben nu best wel geschrokken en wil mijn gezondheid natuurlijk voorop stellen, maar leven met een flinke kaling zie ik ook niet zitten..

Hebben die bijwerkingen misschien te maken met mensen die finasteride van een vage fabrikant gebruiken ?

Lijken de bijwerkingen nu zoveel voor te komen omdat alleen mensen met problemen naar fora gaan om te posten of is het echt zo dat bijna iedereen hier last van krijgt. ?

Als ik nu begin schijnen mijn haren eerst uit te vallen wat als deze zijn uitgevallen en ik krijg bijverschijnselen als borsten etc en ik besluit te stoppen, blijven deze uitgevallen haren dan weg ??

En de bijwerkingen op de lange termijn maken me ook bang, zaken als kanker en het door de war raken van je hormonen stelsel,.,.

Al met al een hoop onzekerheden.

Owja, ik ben 20 jaar en hier vindt je een aantal fotos..

ik hoop dat iemand ervaring of tips heeft
Mister is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2003, 17:16   #2
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Niet iedereen krijgt last van serieuze bijwerkingen. Ik schat dat zo'n 2% van alle gebruikers misschien ergens last van krijgt. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand kanker heeft gekregen door inname van propecia. Ik neem aan dat je niet meer in de pubertijd zit, dus zo super veel invloed heeft het niet op je hormonenhuishouding (denk ik, weet het niet zeker). Wanneer je wel last krijgt van gynocomastia kun je er beter met de propecia stoppen of een oestrogeen blocker nemen, als je dat niet doet is de kans groot dat je geopereerd moet worden indien je die zwelling weg wilt hebben. Als ik jou was zou ik gewoon aan de propecia beginnen. De kans is heel klein dat je bijwerkingen krijgt. Als je het echt niet durft, raad ik je aan om saw palmetto te gaan gebruiken. Dat word vergeleken met finasteride en heeft al die bijwerkingen van propecia niet, maar duurt meestal wel langer voordat je er iets van merkt.
Tevens raad ik je aan om minoxidil te gaan gebruiken, zodat er misschien weer wat haar op je inhammen gaat groeien.

Succes,
Jaapie
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel


Laatst gewijzigd door Jaapie; 10 oktober 2003 om 17:19
Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2003, 18:02   #3
Mister
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2003
Berichten: 4
bedankt voor de snelle reactie,

het feit dat op dit forum veel mensen met bijwerkingen zitten komt dus doordat mensen met problemen juist naar dit forum gaan ?

En als ik dus een zwelling van mijn borst bemerk en ik stop meteen met propecia dan gaat die dus vanzelf weg ? Want ik las het een en ander over mensen die misschien operatie moesten ondergaan. Maar dan zou dat dus zijn omdat ze doorgeslikt hebben ?
Mister is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2003, 18:57   #4
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Ja ik weet niet of die mensen hier alleen komen omdat ze een probleem hebben, dat zou je hun eens moeten vragen.

Als je een lichte zwelling opmerkt zou ik het in de gaten houden, maar als je echt een knobbel krijgt of gevoelige tepels krijgt moet je er even mee stoppen. Als die zwelling blijft groeien is er een kans dat het niet meer wegtrekt een operatie nodig is.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2003, 19:27   #5
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2003
Berichten: 1.798
Post re

Mister, probeer het gewoon... Het middel is al van tijd tot tijd met z`n negatieve kanten erg opgeblazen... Natuurlijk zijn er mensen met vervelende bijwerkingen... maar dat zijn er stukken minder dan die op dit forum posten... Kijk eerst eens hoe het met die 30 pillen gaat en als je niets (vervelends) merkt, dan vraag je weer voor een vervolgrecept van 30 stuks... Zo smijt je in ieder geval geen geld over de balk

Grt.
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2003, 22:23   #6
Alessandro
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 december 2001
Berichten: 98
Don't worry Mister

Iedereen heeft het maar over bijwerkingen. Maar bij de duta (veel sterker) had maar een paar procent ergens last van. Maar die testgroep bestond dan ook nog eens uit mannen van 40-90 met een vergrote prostaat. En in de placebo groep had (een kleiner maar toch) deel dat ook.
Ik heb zelf geen bijwerkingen gehad (al moet ik zeggen dat de werking ook wat tegenviel, waardoor ik denk ik over ga schakelen op SP).
Die links naar kanker gaan met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid over de vraag of fina wellicht preventief werkt tegen prostaat kanker. Ook voor duta loopt er zo'n onderzoek. Ik geloof niet dat de resultaten echt top zijn, maar schadelijk, al zal ik het hier niet uit gaan sluiten, zal het waarschijnlijk niet zijn. Dat is juist de andere kant op.
Veel succes!
Alessandro is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2003, 22:45   #7
Retteketet
HaarWeb lid
 
Retteketet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 oktober 2003
Berichten: 183
ik vindt dat er hier erg positief over alle middelen wordt gesproken, ik had van propecia, last van me zak, verminderd zin in sex (eigenlijk geen zin meer, terwijl ik normaal een geile donder ben haha),en borstvorming. En op het laatst ook nog last van een haaruitval explosie. Die 2% lijkt mij wat laag, maar ik zou het evengoed proberen, want je moet he zo zien. Mensen bij wie het niet werkt komen op deze website. En de mensen bij wie het allemaal wel werkt, tja.........daar hoor je niks van, want daar zit t allemaal wel lekker
Retteketet is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2003, 11:01   #8
Mister
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2003
Berichten: 4
Bedankt voor alle reacties,

Ik denk dat ik het inderdaad gewoon ga proberen.
Als er enige twijfels zijn dan schrijft mijn dokter dit middel niet voor..

Ik zal jullie op de hoogte houden zodat ook andere mensen er iets aan hebben..
Mister is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2003, 11:06   #9
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2003
Berichten: 1.798
Arrow re

Doe dat! Open anders een soort van "Propecia/Fina update" thread... Net zoals ze dat met duta hebben gedaan.. Heb je alles goed bij elkaar staan, en hoef je niet steeds te zoeken
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2003, 22:20   #10
Skinner
HaarWeb lid
 
Skinner's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2003
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 50
Hé Mister en anderen, ik zit in hetzelfde schuitje.

Na enkele jaren Minoxidyl en een HT gehad te hebben begint nu m'n kruin kaal te worden
Ik ben ook behoorlijk ijdel en een kale kop staat mij simpelweg niet..

Ik ben ook aardig huiverig voor de bijwerkingen, maar ondanks dat ik de meeste berichten hier nog moet lezen, begrijp ik inmiddels dat deze per persoon verschillen, dus moet ik het zelf ervaren.
Ik begin er morgen mee, propcia dus van MSD op basis van 1 mg fina.

Ik fitness graag en hoop niet dat de spiermassa ook gaat afnemen en of je kracht gaat inleveren icm borsten, want om als shemale door het leven te gaan met een volle haardos is ook niet m'n bedoeling
Skinner is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2003, 22:23   #11
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2003
Berichten: 1.798
re

Hé Skinner,
Probeer ook gelijk bij de start van propecia, op je voeding te letten.... Misschien doe je dit al, maar het is wel zo belangrijk.

Mzzl. pk
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2003, 22:25   #12
Mister
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2003
Berichten: 4
Ja hier zijn de reacties eigenlijk nog best positief.
Ben inmiddels weer gaan twijfelen omdat ik op amerikaanse fora heel veel negatieve dingen tegen kwam..

Maar ook al ga ik het slikken het idee dat je dat spul dan moet blijven slikken omdat het haar er anders weer uitval zint me ook niet.

Ben nu 20 en denk dat k het normaal vindt als je op je 30e beetje kaal wordt, dan zou ik het 10 jaar moeten slikken

Ik heb nog geen ht of dergelijke genoten omdat het bij mij net begint. Ik weet dus nog niet hoe erg ik met kaalheid zit. Ik wens je succes met het gebruik van propecia, en ik zou willen vragen om je bevindingen te blijven posten..

succes
Mister is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2003, 22:27   #13
Skinner
HaarWeb lid
 
Skinner's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2003
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 50
Re: re

Citaat:
Originally posted by pindakaas
Hé Skinner,
Probeer ook gelijk bij de start van propecia, op je voeding te letten.... Misschien doe je dit al, maar het is wel zo belangrijk.

Mzzl. pk
Hmm, daar is mij niets van bekend, je bedoelt niet teveel calorieën?
Skinner is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2003, 22:33   #14
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2003
Berichten: 1.798
Post re

Er is ook geen studie naar gedaan of zo, maar zo ben ik m`n duta-periode ingegaan. En misschien heeft dit ook wel baat gehad bij m`n hergroei. Daarom mijn vraag naar jou, probeer eens op je voeding te letten bij de start (en natuurlijk daarna) met propecia. Ik wou dat ik het had gedaan bij fina, maar daar was ik te laat voor... Je ziet over het algemeen ook dat dikkere mensen kaler zijn dan "slanke"

Mzzl.
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2003, 22:34   #15
Skinner
HaarWeb lid
 
Skinner's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2003
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 50
Citaat:
Originally posted by Mister
Ja hier zijn de reacties eigenlijk nog best positief.
Ben inmiddels weer gaan twijfelen omdat ik op amerikaanse fora heel veel negatieve dingen tegen kwam..

Maar ook al ga ik het slikken het idee dat je dat spul dan moet blijven slikken omdat het haar er anders weer uitval zint me ook niet.

Ben nu 20 en denk dat k het normaal vindt als je op je 30e beetje kaal wordt, dan zou ik het 10 jaar moeten slikken

Ik heb nog geen ht of dergelijke genoten omdat het bij mij net begint. Ik weet dus nog niet hoe erg ik met kaalheid zit. Ik wens je succes met het gebruik van propecia, en ik zou willen vragen om je bevindingen te blijven posten..

succes
Misschien is dat het zelfde effect, alleen de pobleemgevallen posten op de flora en de VS heeft dan honderden meer gebruikers..

Ik eet meetsal wel aardig gezond, maar een snakkie tussendoor of na het stappen gebeurd toch wel één keer per week.

Laatst gewijzigd door Skinner; 12 oktober 2003 om 22:36
Skinner is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.