Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 maart 2005, 22:50   #1
eva2001
HaarWeb lid
 
eva2001's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2005
Locatie: gelderland
Berichten: 34
goeie hoop !

Ik heb goeie hoop voor mijn dochter van 3,5

Ben een tijdje geleden lid geworden van deze site en veel tips en ervaringen gelezen.
Ze slaapt nu al een hele tijd met washandjes aan haar pymama , en haar beide duimen zijn met sporttape afgeplakt zodat ze gewoon niet kan duimen. Zij deed het trekken altijd in combinatie met duimen.

Ze heeft het er in het begin erg moeilijk mee gehad maar ze accepteerd het nu.

Ze heeft nog wel een kale plek , maar ze trekt nauwelijks meer !

Ik hoop dat ze het volhoud, mara het gaat zeker de goede kant op !

Dank aan haarweb !


Ik juich nog niet te hard hoor........ maar toch...

groetjes...
eva2001 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2005, 19:48   #2
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Geweldig dat het resultaat heeft! Ik hoop echt dat ze er nu vanaf is. Ik denk dat het bij zulke jonge kinderen makkelijker is om de gewoonte te doorbreken en ik hoop dan ook dat het zo goed blijft. In elk geval: gefelcicteerd!!

Karin
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2005, 17:37   #3
eva2001
HaarWeb lid
 
eva2001's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2005
Locatie: gelderland
Berichten: 34
update

Het gaat hier aardig, er zijn geen zichtbare kale plekken meer.
Maar de drang naar haren blijft. Als ze op de grond aan jet spelen is en ze zien een haar dan moet ze die hebben en in haar mond stoppen.
Ik vraag me af of dit typisch iets is van kleine kinderen met ttm of hebben volwassenen dit ook ?

Zodra ze moe word krijgt ze toch weer een enorme drang om te duimen, ondanks de pleisters die er dan om heen zitten. En dan moet ik haar goed in de gaten houden want dat zijn momenten dat ze terug valt in het haren trekken.

Het blijft wel moeilijk, het gaat beter maar of ze er ooit defintief van af komt...
eva2001 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2005, 18:13   #4
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Misschien is het wat teveel ineens om tegelijk het duimen én het haren trekken te willen laten stoppen... Help je dochter eerst maar van dat haartrekken af, da's veel ingrijpender volgens mij... Ik ben zelf destijds relatief gemakkelijk van het duimen afgekomen, maar van het haartrekken raak ik na jaren en jaren maar niet verlost. Dat zit veel dieper.
Ik ben op m'n achtste gestopt met duimen dankzij een kalender die mama had gemaakt, waarop ik kruisen mocht zetten elke dag als ik niet had geduimd. In het begin mocht ik nog duimen zodra Sesamstraat begon, en dat hebben we geleidelijkaan steeds meer afgebouwd. Het beloning-systeem werkte toen bijzonder snel en goed. Als ik het bv. twee weken volhield, kreeg ik een doos kleurpotloden.
Het haartrekken begon in m'n pubertijd dus dat ik natuurlijk wel anders dan bij je dochter. Ik blijf het opvallend vinden hoe de twee samengaan, TTM en duimen. Daar hebben we het in eerdere threads al uitvoerig over gehad, ik stip het hier maar even aan.
groetjes en sterkte
janika
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2005, 08:59   #5
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Ik vind het goed dat je zo ingrijpt en dat ze het aanvaardt. Ik had liever ook gehad dat ze dat bij mij hadden gedaan. Helaas, ik duim nog steeds, ik trek pluizen van dekentjes, truien.... en dat doe ik al heel lang. Ik geraak echt niet in slaap als ik die duim niet 2 minuten in mijn mond kan steken. Jammer genoeg is het trekken aan dekentjes op mijn 19 overgegaan op mijn haar. Daarom beter ineens de grove middelen.

Groetjes
Kim
Oilily is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
goeie site.. pindakaas Chirurgische behandelingen 5 22 februari 2006 01:08
Goede hoop op pil tegen kaalheid pindakaas Overige behandelingen 5 22 december 2005 12:40
hoop truusvisser TTM - Algemeen 18 12 maart 2005 09:01
Na hoop komt wanhoop charliegirl Haarproblemen bij vrouwen 45 21 februari 2005 18:58
hoop en moed tinneke TTM - Algemeen 2 25 maart 2004 18:06


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.