Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 mei 2009, 16:52   #1
Lila
Proefkonijn
 
Lila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 310
Meeting Antwerpen, 2 augustus 2009!

Namens Bolleke open ik deze thread over de meeting in Antwerpen op 2 augustus.

Bolleke zal zelf meer informatie geven over deze meeting.
__________________
Weblog: TLC Conference 2009

Bereid je maar vast voor
op de dag dat alles beter is.
Lila is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2009, 10:27   #2
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
meeting

Oké, thanks Lila!

Op 2 augustus organiseer ik een ontmoeting in Antwerpen. Waar dit specifiek zal doorgaan en om hoe laat, is afhankelijk van jullie vraag/aanbod...

Als we het in een klein groepje houden, stel ik gewoon ons huis ter beschikking (kunnen we makkelijk met 20 samenzitten). Zijn er meer deelnemers, dan zoek ik wel een zaaltje..

De bedoeling is om kennis te maken (eerste drempel overwinnen?), ervaringen uit te wisselen, boeken, tijdschriften, filmmateriaal... We kunnen ook praten over nevenkenmerken en/of medicatie, de werking van het forum kan aan bod komen (hoe veilig voelen we ons daar? wat zijn onze wensen?)
Ik kan proberen een gastspreker te vinden of iemand die ervaring heeft met het begeleiden van mensen met ttm (tenminste als daar vraag naar is!), misschien kan Lila haar Amerika-avontuur vertellen en/of nieuwe invalshoeken belichten..., alles kan niets moet.
Makkelijk zou zijn om, eventueel via deze thread, vragen te deponeren die dan (persoonlijk of anoniem) aan bod kunnen komen.
Wat zijn jullie specifieke wensen, voorstellen, twijfels?

Mijn ervaring is wel dat het onszelf aan anderen een beetje voorstellen, voor sommigen zo emotioneel geladen is, dat er van verdere 'zakelijke' gesprekken niet veel in huis komt, hoèft ook niet...
We kunnen na de eerste ontmoeting altijd een tweede laten volgen... Belangrijk is dat iedereen zich thuis voelt en vrij is om te praten.

(Wie eerst een persoonlijk gesprekje wil, kan vb. in de voormiddag al komen. Dan kunnen we samen een beetje de angsten overwinnen vooraleer je geconfronteerd wordt met de hele groep.. )

We hebben nog tijd, dus denk erover na. Pieker niet te veel maar schiet je vragen af. Ik zal proberen om - in de mate van het mogelijke - aan ieders wensen te voldoen...

Wordt vervolgd...

Aan de nieuwkomers: lotgenoten ontmoeten kan echt voor een doorbraak zorgen in je genezingsproces. Wat heb je te verliezen???
Sterkte!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2009, 15:18   #3
jolien
HaarWeb lid
 
jolien's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2003
Locatie: Belgisch Limburg
Berichten: 180
Klinkt goed, ik kijk er alvast naar uit! Als ik het goed heb, zijn we voorlopig met vijf (Bolleke, Stefke, Lila, Lies en ik) ?

Voor mij persoonlijk is het de eerste meeting en hoeft een gastspreker eigenlijk niet (mag natuurlijk wel he). Wel ben ik heel benieuwd naar Lila haar bevindingen en ervaring in Amerika.

Dus @ Lila: als je dat zou willen doen, lijkt me heel leuk! Maar moet (mag! ) je niet verplicht voelen he. Ben ook je blog aan het volgen.
jolien is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2009, 22:56   #4
Lila
Proefkonijn
 
Lila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 310
Ik wil graag wat vertellen, maar ik vind dat op zo'n meeting het lotgenotencontact centraal moet staan. Dat mensen voor wie het allemaal nog erg eng is en die er misschien nog nooit over gepraat hebben ook aan het woord komen (als ze dat willen).
Als daar genoeg tijd en gelegenheid voor is dan vind ik het prima om ook het een en ander te vertellen. Ik kan een hele presentatie geven als mensen dat graag willen.

We zien tegen die tijd wel wat de beste opzet is.

(Oh ja, ik hoop morgen mijn blog eindelijk eens aan te kunnen vullen.)
__________________
Weblog: TLC Conference 2009

Bereid je maar vast voor
op de dag dat alles beter is.
Lila is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2009, 23:20   #5
ilse47
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 48
Hallo,
ik moet normaal gezien werken op 2 augustus maar zal er alles aan doen om toch te kunnen komen (vind hopelijk wel een goede ziel om weekend te wisselen)
ik ben wel niet meer echt actief hier op dit forum, maar trek nog elke dan :-(
en aan de vorige meeting heb ik heel veel gehad, als was ik toen wel supernerveus, dus ik wil deze kans niet missen.
Groetjes en hopelijk tot 2/08.
ik laat nog iets weten
ilse47 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2009, 19:47   #6
ilse47
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 48
tis in orde, ik kom
groetjes en tot dan!
ilse47 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2009, 11:55   #7
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Oké Ilse, fijn dat je komt! Het is nog een hele tijd, dus kunnen we ons een beetje voorbereiden hé. Zelf heb ik (alweer) een minder goede periode achter de rug. Toevallig (?) viel het weer eens samen met tandproblemen... Stress uit zich echt op 1001 manieren...
Maar nu probeer ik weer mijn beste beentje voor te zetten! Doe je mee?
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2009, 22:07   #8
lotte
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2002
Berichten: 134
Ik ga kijken of ik ook kan komen!!
Is dan vakantie dus ik hoef niet te werken.

(moet wel een tom-tommetje lenen.....)
lotte is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2009, 22:56   #9
Tinniemans
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2006
Locatie: België
Berichten: 64
Ik zou ook heel graag komen!! Heb namelijk nog nooit iemand ontmoet die ook ttm heeft, en er dus ook nog niet over kunnen praten met iemand die verstaat hoe ik mij voel.. En heb daar op dit moment meer dan ooit nood aan!! Zit weer in de examens: stond 1 maand geleden nog op punt om eindelijk na al die jaren mijn haartjes eens te laten knippen omdat ze zo hard gegroeid waren... examens zijn nog maar net begonnen en ik ben weer half kaal, de kracht om te blijven vechten is momenteel ver te zoeken...

Ben blij dat er eindelijk een datum gekozen is.
Ik kijk er alvast naar uit!!!

Groetjes, Tinne
Tinniemans is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
'Divine Performing Arts' World Tour 2009 wilfried Van alles en nog wat... 0 29 januari 2009 09:56
Foto's boekenbeurs Antwerpen Webmaster Boeken en artikelen 3 6 november 2003 21:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.