Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Bekijk resultaten enquête: Kaal of impotent?
Ik ben liever kaal dan impotent 104 57,78%
Ik ben liever impotent dan kaal 76 42,22%
Aantal stemmers: 180. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 juli 2005, 14:41   #91
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T4BuL4 R4S4
klinkt hard maar waar haarman!!

Ik kan van mezelf zeggen dat ik dit ook heb meegemaakt, k was vroeger (16-20jaar) ook oppervlakkig,uiterlijk troef: o.a. door mijn haaruitval ben ik op veel vlakken een beter mens geworden (ben nu 28).

F33D Y4 H34D
Ja, kijk, ik bedoel het niet om Koekjes aan te vallen. Ik zie het vooral ook zelf zo. Door tegenslagen in je leven ga je leren relativeren. Het is op het moment zelf niet leuk, maar als je er achteraf op terug kijkt, zul je zien dat je er sterker uit voort gekomen bent. Ik wens niemand haaruitval toe, maar als je het hebt leidt het uiteindelijk over het algemeen tot meer inzicht en relativeringsvermogen. Ik zie het, hoe vreemd misschien ook, ook wel een beetje als een gift.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2005, 14:41   #92
koekjes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 september 2004
Berichten: 52
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Ja dus? Wat zeggen eerste indrukken nu tegenwoordig. Enkel een dwaas vormt zijn oordeel op basis van een eerste indruk.
Ik kan wel een paar onderzoeken opnoemen hoor waaruit blijkt dat de meeste mensen toch vasthouden aan een eerste indruk
koekjes is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2005, 14:42   #93
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekjes
Oké, ik zal je hierbij niet meenemen, maar ik denk niet dat generaliseren bij zulke uitspraken onrechtvaardigd is.
Zeker niet! Jij hebt het over een bepaalde groep die op die manier in het leven staat. Maar die is niet representatief zeg.

Laatst gewijzigd door Haarmannetje; 14 juli 2005 om 14:45
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2005, 14:44   #94
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekjes
Nee, dan zie je het verkeerd. Bij een restaurant met drie michelinsterren kom je ook niet binnen met een spijkerbroek, wit t-shirt en gympies. Bij sommige clubs word je ook geselecteerd op kleding, houding, etc.
Natuurlijk heeft iedereen een persoonlijke norm, maar niet zozeer bij het vormen van eerste indrukken. Verder kan jij bijvoorbeeld bij hoogblonde meisjes een associatie hebben met hersenloze bimbo's, en andere mensen een associatie tussen kaal worden en ouderdom.
Stel je wordt geweigerd bij een dergelijke club, dan gaan je vrienden toch ook niet naar binnen? Als ze dat wel doen weet je trouwens ook precies wat je aan ze hebt. Je stelt het allemaal erg zwart-wit en daar doe je alleen maar jezelf tekort mee. Als je omgaat in kringen waar uiterlijk als het hoogste goed wordt beschouwd.... tja..wat een vacuum.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2005, 14:44   #95
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekjes
Ik kan wel een paar onderzoeken opnoemen hoor waaruit blijkt dat de meeste mensen toch vasthouden aan een eerste indruk
Aaah daar komen die dubieuze onderzoeken al weer om de hoek kijken. Bespaar je de moeite, die zijn te eenvoudig. En ik zeg ook niet dat het niet gebeurt, ik zeg alleen dat het dwaas is.

Oh wacht, de meeste mensen? Hmmm, vaak zijn die steekproefjes niet groter dan een omvang van pak hem beet 100 mensen maximaal.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2005, 14:45   #96
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekjes
Ik kan wel een paar onderzoeken opnoemen hoor waaruit blijkt dat de meeste mensen toch vasthouden aan een eerste indruk
eertse indrukken zijn belangrijk maar vaak niet doorslaggevend, er is alleen maar te winnen na 1e indrukken.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2005, 14:45   #97
koekjes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 september 2004
Berichten: 52
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Zeker wel niet! Jij hebt het over een bepaalde groep die op die manier in het leven staat. Maar die is niet representatief zeg.
Ik heb het in deze over het onbewust beoordelen van mensen op basis van hun uiterlijk.
De meeste mensen zien bijvoorbeeld mensen met een typisch babyface als naief en eerlijk.
koekjes is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2005, 14:48   #98
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
eertse indrukken zijn belangrijk maar vaak niet doorslaggevend, er is alleen maar te winnen na 1e indrukken.
Ja inderdaad, kijk ik geloof best dat mensen bepaalde eerste indrukken hebben (logisch lijkt me) en daar iets aan koppelen. Ik geloof ook wel dat die onderzoeken dat laten zien en dat het juist is, maar het is te beperkt. Het echte leven is veel complexer en interacties gaan gepaard met zoveel meer signalen dan alleen die eerste indruk. Men kan wel aankomen met zo'n studie, maar daar hebben we niets aan.

Tuurlijk, als ik een foto voor mijn neus krijg met de vraag om die persoon te beoordelen op schoonheid van 1 t/m 10, dan geef ik bijvoorbeeld een 4. Maar he, het is een foto! Een momentopname! Een leeg beeld van zomaar een persoon. Dat zegt geen ene ruk over de manier waarop ik die persoon in het echte leven zou behandelen. Dat maakt het onderzoek zelf niet minder interessant, maar je kunt het dus niet zomaar generaliseren naar algemeen menselijk gedrag.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2005, 14:49   #99
koekjes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 september 2004
Berichten: 52
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
Stel je wordt geweigerd bij een dergelijke club, dan gaan je vrienden toch ook niet naar binnen? Als ze dat wel doen weet je trouwens ook precies wat je aan ze hebt. Je stelt het allemaal erg zwart-wit en daar doe je alleen maar jezelf tekort mee. Als je omgaat in kringen waar uiterlijk als het hoogste goed wordt beschouwd.... tja..wat een vacuum.
Nee, natuurlijk gaan zij dan ook niet naar binnen.
En uiterlijk wordt niet als het hoogste goed beschouwd, maar het beperkt míj wel ontzettend. Ik sta liever niet in de felle zon, of onder een tl-buis omdat mijn hoofdhuid bij mijn scheiding al het licht reflecteert.
Het is gewoon achterlijk en dat weet ik zelf ook wel, maar ik zal het gewoon niet kunnen accepteren. Helemaal gezien het feit dat kaal worden bij vrouwen nog best een 'taboe' is.
koekjes is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2005, 14:50   #100
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekjes
Ik heb het in deze over het onbewust beoordelen van mensen op basis van hun uiterlijk.
De meeste mensen zien bijvoorbeeld mensen met een typisch babyface als naief en eerlijk.
Ja en iemand die daar dus blindelings van uitgaat, van die eerste indruk, is in mijn ogen een dwaas. Iemand met een beetje inzicht, relativeringsvermogen en levenservaring laat zich niet zomaar leiden door zo'n eerste indrukje.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2005, 14:52   #101
koekjes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 september 2004
Berichten: 52
Oh jongens, ik zorg wel voor ophef .
Ik hecht heus wel meer waarde aan een compliment over mijn innerlijke kwaliteiten dan een compliment over mijn verschijning, maar jullie hebben echt geen idee welke vormen mijn onzekerheid aan kan nemen. Als in de tram iemand naar me kijkt, denk ik dat ze zien dat ik kaal word, of dat er iets op mijn gezicht zit. Ik kan gewoon vrij weinig hebben.
koekjes is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2005, 14:53   #102
koekjes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 september 2004
Berichten: 52
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Ja en iemand die daar dus blindelings van uitgaat, van die eerste indruk, is in mijn ogen een dwaas. Iemand met een beetje inzicht, relativeringsvermogen en levenservaring laat zich niet zomaar leiden door zo'n eerste indrukje.
Het is niet in alle gevallen nodig om je eerste indruk te herzien hoor . Mensen die je bijvoorbeeld niet vaker zult zien. Maar ik heb al een idee wat je hierop zou zeggen, en ik geef je alvast gelijk.
koekjes is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2005, 14:55   #103
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekjes
Oh jongens, ik zorg wel voor ophef .
Ik hecht heus wel meer waarde aan een compliment over mijn innerlijke kwaliteiten dan een compliment over mijn verschijning, maar jullie hebben echt geen idee welke vormen mijn onzekerheid aan kan nemen. Als in de tram iemand naar me kijkt, denk ik dat ze zien dat ik kaal word, of dat er iets op mijn gezicht zit. Ik kan gewoon vrij weinig hebben.
Ja, maar is dat een reden om zo te generaliseren? Ik snap het wel, je wilt je eigen gedrag en onzekerheid op dit terrein rechtvaardigen, dat is begrijpelijk.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2005, 14:56   #104
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekjes
Het is niet in alle gevallen nodig om je eerste indruk te herzien hoor . Mensen die je bijvoorbeeld niet vaker zult zien. Maar ik heb al een idee wat je hierop zou zeggen, en ik geef je alvast gelijk.
Mensen die je niet vaker zult zien? Nou dan, waarom zou je je daar dan druk over maken? Je hoeft je eerste indruk niet te herzien, je met er gewoon niet zoveel waarde aan hechten. Ook bij mensen die je even snel langs ziet lopen op straat.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2005, 14:59   #105
koekjes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 september 2004
Berichten: 52
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Mensen die je niet vaker zult zien? Nou dan, waarom zou je je daar dan druk over maken? Je hoeft je eerste indruk niet te herzien, je met er gewoon niet zoveel waarde aan hechten. Ook bij mensen die je even snel langs ziet lopen op straat.
ja, dat bedoel ik met mijn laatste zin.
Maar mijn punt; accepteren is gewoon makkelijker gezegd dan gedaan. Ik denk niet dat ik het ooit zal accepteren.
koekjes is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Oprah over wimpers Jente Boeken en artikelen 6 6 mei 2005 13:56
Testosteron gehalte bij mannen... pindakaas Van alles en nog wat... 3 29 januari 2004 18:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.